Tallirunkku 2009

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Makkonen

Guest
Nyt on aika veikata mikä talleista on runkuin?
Voittajalle banaani.
 

Makkonen

Guest
Sääntöjä kaivattaisiin. Onko voittaja se, jota "varvataan" useimmin?
Tässähän nämä viime vuoden säännöt.. Tarvitaanko näihin mitään säätöä (edes sanamuotojen osalta)? Ainakin pistelaskusta tuli mieleen, että kyllä ne jokainen kisa ratkaisi, eikä kannattanut tehdä "100 varmoja" rivejä kovinkaan usein. Tietämys (ja arvaus) olivat valttia ja niillähän Juppi repäisi mestariksi asti.. En sitten tiedä pitäisikö ottaa esim vain 16 parasta veikkausta huomioon tai muuten säätää, jotta alkukaudella ei jäätäisi 1,5 pisteeseen ja viimeisissä 5 pisteeseen per veikkaaja..

Tehtävänä on veikata sarjan 10 tallia oikeaan järjestykseen antamani "kovuusrankingin" pohjalta, joka löytyy postauksen lopusta. Oikeasta tallin sijoituksesta tulee 1 piste ja yhden heitosta 1 piste. Jokaisesta veikkausrivistä otetaan aluksi 1 piste pois, muttei kuitenkaan huonokaan veikkaus voi mennä miinuksille. Tämä siksi, jotta yksittäisellä hyvällä veikkauksella voi kiriä ja saada enemmän pisteitä kuin kahdella huonolla. Maksimipisteet 1 per kisa siis.

Sarja kestää koko kauden ja jokainen kisa vaikuttaa pisteisiin. Lomaveikkailuja tai kestorivejä ei suosita. Kauden päätyttyä jos on tasapisteitä, niin paremmuuden ratkaisee se kenellä on enemmän yksittäisten osakilpailuiden voittoja, kakkostiloja, kolmostiloja jne.

Kauden ykköselle luvassa lahjakortti Alkoon, tai vaihtoehtoisesti muuhun liikkeeseen, yhdistykselle lahjoituksena tai mitä nyt keksiikään. Käteistä en kuitenkaan postita.

Veikkaukset muotoa (esim):
nimimerkki
1. Ferrari
2. McLaren
3. Renault
4. BMW
5. Toro Rosso
6. Toyota
7. Red Bull
8. Honda
9. Williams
10. Force India
(Tämä oli edellisen kilpailun ranking)

Veikkausaikaa perjantaihin ensimmäisten harjoitusten alkuun saakka, ja veikkausrivejään saa muutella halutessaan siihen asti vapaasti. Jos kuitenkin huomataan, jotta rivejä on muuteltu aikarajan jälkeen, niin seuraa 107 pistettä armotta. Muokkaus tapahtuu joko edit-napista tai tekemällä uusi rivi, uusin veikkaus on se mistä pisteet lasketaan.

Tässä se ranking, mistä lasken nämä tallien "kovuusindeksit", jonka jälkeen pistän tallit järjestykseen ja lasken siitä veikkaajille pisteitä. Tallin kummankin kuljettajan suoritus siis lasketaan mukaan tallin saamiin ranking-pisteisiin. Jos pisteet menevät joillain talleilla tasan, niin se talli kovempi, jolla paras kisasijoitus. Aika-ajon tulokset ovat ne mitkä ne ovat (Suomen aikaa) lauantai-illan loputtua ja kilpailun tulokset ne, mitkä ne sunnuntai-iltana vahvistettu, eikä esim McLarenin tallipisteitten menetys vaikuttanut viime kaudella tässä:

Aika-ajo:
1. 107
2. 107
3. 107
4. 107
5. 107
6. 107
7. 107
8. 107
9. 107
10. 107
11. 107
12. 107
13. 107
14. 107
15. 107
16. 107
17. 107
18. 107
19. 107
20. 107

Kilpailu (josta tuplasti pisteitä suhteessa aika-ajomenestykseen):
1. 107
2. 107
3. 107
4. 107
5. 107
6. 107
7. 107
8. 107
9. 107
10. 107
11. 107
12. 107
13. 107
14. 107
15. 107
16. 107
17. 107
18. 107
19. 107
20. 107
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Tässähän nämä viime vuoden säännöt.. Tarvitaanko näihin mitään säätöä (edes sanamuotojen osalta)? Ainakin pistelaskusta tuli mieleen, että kyllä ne jokainen kisa ratkaisi, eikä kannattanut tehdä "100 varmoja" rivejä kovinkaan usein. Tietämys (ja arvaus) olivat valttia ja niillähän Juppi repäisi mestariksi asti.. En sitten tiedä pitäisikö ottaa esim vain 16 parasta veikkausta huomioon tai muuten säätää, jotta alkukaudella ei jäätäisi 1,5 pisteeseen ja viimeisissä 5 pisteeseen per veikkaaja..
Kisasta pitäis saada tuplasti sen verran pisteitä kuin aika-ajoista, mutta kummastakin skabasta saa 107 pistettä.

Jotain järkee vois käyttää hei :mad:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Espanjan GP:n aika-ajojen jälkeen pistetilanne seuraava:

Brawn 1926
Red Bull 1926
Toyota 1926
McLaren 1926
Renault 1926
BMW 1926
Toro Rosso 1926
Williams 1926
Ferrari 1926
Force India 1926
 
Ylös