2009 Australian Grand Prix - Kilpailu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Avataas näin varuiksi.

MAX Formula 1: osakilpailu 08:50 - 11:10
MTV3 Formula 1: GP 12:30 - 13:30
MAX Formula 1: osakilpailu (2. es) 14:30 - 17:00

Lähtöjärjestys (Hamiltonin ja Toyotan rangaistusten jälkeen):

Koodi:
1.    Jenson Button        Brawn GP    
2.    Rubens Barrichello   Brawn GP    
3.    Sebastian Vettel     Red Bull     
4.    Robert Kubica        BMW         
5.    Nico Rosberg         Williams         
6.    Felipe Massa         Ferrari             
7.    Kimi Räikkönen       Ferrari      
8.    Mark Webber          Red Bull    
9.    Nick Heidfeld        BMW
10.   Fernando Alonso      Renault
11.   Kazuki Nakajima      Williams
12.   Heikki Kovalainen    McLaren
13.   Sebastien Buemi      Toro Rosso
14.   Nelson Piquet        Renault
15.   Giancarlo Fisichella Force India
16.   Adrian Sutil         Force India
17.   Sebastien Bourdais   Toro Rosso
18.   Lewis Hamilton       McLaren
19.   Jarno Trulli         Toyota
20.   Timo Glock           Toyota
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mutta katotaan minne Hamilton tiputetaan ja onko muita rangaistuksia tulossa.. Jos kuitenkin ennakkospekuloinnit ja aika-ajojutut pidettäisiin muualla? Ei kiva lukea sitten liveseurantaa, mikäli alkaa jostain sivun 5 tietämiltä.
 
Viimeksi muokattu:

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Mutta katotaan minne Hamilton tiputetaan ja onko muita rangaistuksia tulossa.. Jos kuitenkin ennakkospekuloinnit ja aika-ajojutut pidettäisiin muualla? Ei kiva lukea sitten liveseurantaa, mikäli alkaa jostain sivun 5 tietämiltä.
Itselle aikalailla sama. Tämä olkoon vaikka esi- ja jälkipyykkiä varten.

edit: Jaa että ennakkotoikki pre-race-toikkina... puidaankos täällä sitten kisan jälkeisiä tapahtumia vai onko livetoikkina...?
 
Viimeksi muokattu:

Herman Gold

Well-known member
Liittynyt
15.5.2007
Viestit
555
Pakko sanoa että "Me ollaan hävitty tää peli". Jompikumpi finni ottaa mäihällä pari pistettä.

Button tai Vettel virnistelee voittajana huomenna :D
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Itselle aikalailla sama. Tämä olkoon vaikka esi- ja jälkipyykkiä varten.

edit: Jaa että ennakkotoikki pre-race-toikkina... puidaankos täällä sitten kisan jälkeisiä tapahtumia vai onko livetoikkina...?
Vai..itseasiassa.:eek: Jos se toinen otsake pidettäisiin menneen talven lumina ja tämä kisaennakkona ja sitten tulisi ihan oma livetoikki. Näin minä näkisin.
 

ajuu

Member
Liittynyt
9.8.2001
Viestit
187
kers

Onko Ferrari nyt ainoa 10 sakissa kerssillään ? otetaanko sillä lähdössä jo muutama sija, nyt näkee tekeekö sillä mitään.

press Button! (kers)
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Onko Ferrari nyt ainoa 10 sakissa kerssillään ? otetaanko sillä lähdössä jo muutama sija, nyt näkee tekeekö sillä mitään.

press Button! (kers)
Ilmeisesti. Muut kyseisessä sakissa eivät ainakaan ole ilmoittaneet Kerssiä käyttävän. Veikkaisin ettei se Kerssi näyttele huomenna kovinkaan suurta roolia.
 

Altair

Well-known member
Liittynyt
21.3.2009
Viestit
283
Eiköhän maikkarin formula uutisiin tule, sitten kun on tullakseen. Varmaan parin tunnin sisällä.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
AutoSport: McLaren's Lewis Hamilton will start from the back of the grid at the Australian Grand Prix following a gearbox change.

:thumbup:
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Kyllä tuo KERSsi on sellainen tuomiopäivän viritelmä ettei sillä tee paskan vertaa. Hävettää oikein niiden puolesta, jotka tuon laitteen ovat ideoineet.

Lähtörivi on todella mielenkiintoinen ja uskon Brwanien painelevan muilta karkuun. Se kumpi kuskeista voittaa on kosmetiikkaa.

Saa nähdä miten poikien etusiivet ja pinna kestää ajella. Hamilton tuo myös oman momenttinsa kilpailuun lähtiessää muiden takaa. Tämä yleensä tietää romua radalle :D
 

ajuu

Member
Liittynyt
9.8.2001
Viestit
187
Ilmeisesti. Muut kyseisessä sakissa eivät ainakaan ole ilmoittaneet Kerssiä käyttävän. Veikkaisin ettei se Kerssi näyttele huomenna kovinkaan suurta roolia.
Kumma jos ei 80hv ei auta yhtään lähtökiihdytyksessä, olettaen ettei joudu pussiin.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Kaikki on niin 100% varmoja Brawnin voitosta, että pakko se on kokeilla supertriplassa jonkun muun voittoa. Veikkaan, että aika kermaset on kertoimet jos oikeesti joku muu kun Brawn voittaa. Pieni panos niin ei harmita kun Brawn sit kuitenkin voittaa.

Luotan kyllä kovasti Ferrarin kisavauhtiin. Samanlaisella tarmolla kun viime vuonnakin niin hyvä tulee. Sijoittuminen neljän joukkoon ois jo tosi hyvä juttu Räikköseltä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No olipas aika-ajo. Tuosta on vaikea päättää onko ajatukset vielä enemmän sekaisin kuin tulosluettelo.

Mutta aloittaen myönteisistä seikoista, niin onpa hauska seurata kun britit kääntää takin vaalean puolen salamana päällimmäiseksi ja sillä puolella on napit. Mustanpuhuva ja imelästi rullaava mutta paikoin takelteleva nykyaikainen vetoketju käännettiin sisäpuolelle. Nyt Hamilton saa sitten maistaa oikein olan takaa tätä sirkuksen varjoista puolta.

Samaten voi kuvitella kuinka Hondan johto kiemurtelee katsoessaan televisiosta Brawnin menestystä ja televisioaikaa. Myivät säkillisen kultaa sian hinnalla - ja vielä parin vuoden määrätietoisen työn siinä samalla. Tosin itse otan pienen varauksen tähän Brawniin. On nimittäin osoittautunut sellaiseksi ketaleeksi, että protestijupakoihin saattaa löytyä muitakin aiheita kuin monikerrosdiffuuserit.

Mutta kyllä Mersullakin kiemmurrellaan. Oma moottori kärjessä todistaa potentiaalin, mutta nimea kantava talli ei. Hondan ja Mersun johtoa samassa karaokessa: I Will Survive!

Buttonin vuoksi olisi mukavaa, jos näin ei kuitenkaan kävisi. Olen aina kaveria jotenkin sympatiseerannut joskin, myönnän - on tuo muutamaksi vuodeksi unohtunut sinne sijoille jotakin. Siinä on kuitenkin oiva kaveri selättämään Hamiltonin niin henkisen kantin kuin suosionkin. Ja siitä tunnen vain mielihyvää. Kyllästyttää katsella isähämistä joka varikkoleikkauksen yhteydessä.

Ja kyllä kyllästyttää katsella Schumiakin. Hieman on kallis ja ruma maskotti, eikä edes tuo onnea. Ottaisivat nyt vaikka jotain silmäniloa sinne jos kerran paikat on täytettävä.

Jos kaunis auto voittaisi - niin Nicolla on hyvät mahdollisuudet. Velkainen Williams se vaan sinnittelee. GB Brawn ei ollenkaan kaunis, mutta yhtä velkainen. Tosin ei siis kauaa.

Ferrareilla ikävä kyllä pito katosi bensalastin myötä ja päivän edetessä. Kimikin oli kuin suu täynnä kitkerää kusta kun maisteli tätä nykytodellisuutta. Massa luultavasti sekoaa jo siinä määrin, että voi vain arvailla mistä kohti hän ajaa ulos. Hänelle ominaiset eturivin paikat ovat enää haavetta vain. Koko talven ajan kehitetty uho nyt sen mestaruuden viimeisenkin pisteen saavuttamisesta hävisi kuin kerssinä ilmaan - diffuuserin vauhdittamana ja kymillä renkailla. Kimi yhtä kylmillä renkailla mutta kylmäpäisempänä ja kisakuntoisena saattaa sinnitellä sinne asti kunnes Ferrarikin on taas mukana kisassa. Toivotaan niin. Ja Massalla on kestettävänä se sama kuin Hamiltonillakin. Tulihan Barrichello lievästi sanoen puun takaan nyt brassilehtien suurimpiin otsikoihin. Massa taidetaan tyypittää lehteen koko lailla pienemmällä fontilla - ketä kiinnostaa. Hirveintä on juuri tulla pettyneeksi näin suurien odotusten jälkeen.

Ja kun mentiin näihin huonoihin puoliin sekoitetussa pakassa, niin varmasti FIA on jälleen yksi niistä lahjakkaimmista. Laati säännöt, joista ei itsekään ota selvää - tai ainakin tarvitsevat useita viikkoja siihen. Samaten pakotti tallit kersseihin. Nyt sitten kisassa on kolme kastia: kerssit, kerssittömät ja monikerrosdiffuuserit. Ainakaan kuskien lahjoja on katsojan vaikea tuosta sekamelskasta jyvittää.

Ferrarilla ongelma on jälleen paljolti rengaspidossa. McLarenilla ongelmia on kosolti enemmän. Saapa nähdä montako kisaa tuon kadotetun kilpailukyvyn kiinnisaamiseen menee. Ilman testausta. No difuuserit lienevät jo protyyppeinä eikä kerssikään ole välttämättä valttia tässä rengaspidon hienoisessa balanssipelissä. Tosin radatkin heittävät asetelmia uusiksi varmasti suurella kädellä niiden erilaisten säätämistarpeen vuoksi. Ja tämä yksikin rata saattaa vielä käänellä voimavaroja. Eihän yhdenkään tallin kisakestävyyttä ole nähty. Onko hyvä aika-ajo enne rengaskulutuksesta joka voi sitten kisassa aiheuttaa yhtä suurtä hämmennystä kuin tämä aika-ajo konsanaan.
 
Viimeksi muokattu:

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Kumma jos ei 80hv ei auta yhtään lähtökiihdytyksessä, olettaen ettei joudu pussiin.
Lähdössä jyllää useat sadat hevosvoimat ja vaikka Kers-energiaa olisi heti lähdössä niin en usko, että niillä muutamilla kymmenillä lisähepoilla ruuhkassa niin merkittävää rooli näytellään.
 

retypeNick

Iltalehti kunniaan
Liittynyt
27.7.2007
Viestit
2009
Sijainti
Helsinki, Finland
Lähdössä jyllää useat sadat hevosvoimat ja vaikka Kers-energiaa olisi heti lähdössä niin en usko, että niillä muutamilla kymmenillä lisähepoilla ruuhkassa niin merkittävää rooli näytellään.
Ainakin noi ämtvmaxil puhu että se sähkömoottorin amtama yty kuulemma todella tuntuu autossa. Että vääntääkin ihan eri lailla ku polttis. Voi olla yllättäväkin etu lähdössä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös