Malesian GP, ENNAKKO

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Voi hyvin olla, että Malesiassa ei käytetä pehmeää seosta lainkaan. Minä ainakin suunnittelisin taktiikan niin, että kova-kova-pehmeä. Sitten kun alkaa sataa, niin pehmeän voi unohtaa kokonaan. Pehmeämpi on astetta kovempi kuin Australiassa mutta lämpötila myös syö rengasta enemmän.
niin, ja nopeat kaarteet syövät varmaan myös jonkin verran. Taktiikoista vaikea sanoa vielä, mutta perjantain harjoitusten jälkeen tallit ovat jo varmaan selvillä, että kuinka pahasti pehmeät renkaat kärsivät. Jos sulavat alle, niin tuo sinun esittämä taktiikka on varmaan kova sana. En usko, että ainakaan KERSilliset ferrarit pistä tällä kertaa pehmeitä alle, kun nähtiin mitä viime kilpailussa kävi. Ferrarit lähtevät hyvin juuri KERSin takia varmaan kovillakin.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Perhana ajaa pehmeillä 2 ekaa kierrosta, kun Malesiassa ne ei varmaan sitäkään vertaa kestä jos lämpömittari näyttää yli 30. Sitten tulee hakemaan kovat. :D
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Perhana ajaa pehmeillä 2 ekaa kierrosta, kun Malesiassa ne ei varmaan sitäkään vertaa kestä jos lämpömittari näyttää yli 30. Sitten tulee hakemaan kovat. :D
Ja jatkaa sijalla viimeinen päätyen loputtomaan ruuhkaan saadessaan ryhmän lopulta kiinni. :thumbdown
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Kyllä se niin on että jos on sateen uhka niin pehmeät viimiselle kiekalle.
Jos sateen uhkaa ei ole niin itse vetäisin eka pehmeät sitten kovat ja kovat. kevyellä autolla kärkeen ja 2-3 helvetin nopeeta kierrosta ja sit varikolle hakee kumeja, toki voi jäädä jonon hännille (ja varmasti jääkin) mutta jos kärki tallit kaikki noudatavat tuota systeemiä.. en sitten tiedä.


muuten, meneekö se maaliviiva missä suhteessa varikko pilttuisiin..ajattelin vaan että onko pakko ajaa täyttä kierrosta, jos vaan tekis niinkuin sumi sillon ku sai sen stop und go rangaistuksen 200x vuonna. Eli varikolle, pehmeet gumit ja viivan yli maaliin? toivottavasti tosta joku sai nyt selvän.

muu
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
En tiiä onko se hyväksyttävää, tuskin, mutta ei se olis edes taktisesti viisasta. Kovien renkaiden stinttejä joutus pidentää ja rengas kuluis niissä enemmän ja pehmeän seoksen hyötyä ei tulis käytettyä. Kyllä pehmeillä kannattaa ajaa jos on pakko mutta vain se n. 5 kierrosta minkä ne toimii hyvin :dunno:
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Alonsolla korvatulehdus. Pitäisi huomenna olla jo ajokuntoinen, mutta jos ei ole niin nähtäisiinkö Roman Grosjeanin debyytti? :eek!:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/74139
Voisi olla hienoa nähdä Grosjean puikoissa. Viime GP2-kaudella Grosjean oli ajoittain todella nopea, mutta valitettavasti myös epätasainen. Tasaisuutta vaan lisää, niin siinä voisi olla huippukuski lähitulevaisuudessa.
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Voisi olla hienoa nähdä Grosjean puikoissa. Viime GP2-kaudella Grosjean oli ajoittain todella nopea, mutta valitettavasti myös epätasainen. Tasaisuutta vaan lisää, niin siinä voisi olla huippukuski lähitulevaisuudessa.
Sillähän oli epäonneakin matkassa. Ainakin yhdessä kisassa hajosi motti kärkipaikalta ja toisessa joku ajoi kylkeen. Eikä siinä tainnut olla kaikki...
Todellakin vaikutta erittäin lahjakkaalta. Minusta on outoa, että ei saanut Piquetin paikkaa täksi kaudeksi. Sanottiin, että Alonso ei halua liian nopeaa tallikaveria, mutta onko siinä mitään järkeä, että ainoastaan yksi kuski tuo Renaultille tallipisteitä :doubtful:'
Se Piquet kyllä harvinaisen lahjatonk kaveri, hidas ja virheitä tulee liukuhihnalta. Ei tainnut päästä yhdessäkään sadekisassa edes maaliin viime kaudella. :nope:
Itse näkisin mielelläni Grosjeanin jo tällä kaudella Pikeen paikalla.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Niin ja nyt arpovat pitäisikö Vettelin lähtöruuturangaistus perua. Ihan järjetöntä sähellystä.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Niin ja nyt arpovat pitäisikö Vettelin lähtöruuturangaistus perua. Ihan järjetöntä sähellystä.
Kyllähän se pitäisi. Alun perin koko rangaistus olisi pitänyt jättää antamattakin. Arvovalta ja kunniakysymyshän tämä nyt on.

Tapahtumia ja sähellystä on ainakin riittänyt niin radalla kuin sen ulkopuolellakin. Mitä kaikkea Malesiassa tapahtuukaan? Saisi kyllä rauhoittua meno jo radan ulkopuolella. Selkeyttä ei ole oikein missään asiassa.
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
Pojat Malesiassa lehdistön tentattavana.




- Hei kuullitsä?!? Hämy menetti pisteensä!
- Joo, ei paljon kiinnosta.
- Täh, kuka menetti pisteensä?!?
 

aleksiF1

Member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
17
Sijainti
Finland
Voisi olla hienoa nähdä Grosjean puikoissa. Viime GP2-kaudella Grosjean oli ajoittain todella nopea, mutta valitettavasti myös epätasainen. Tasaisuutta vaan lisää, niin siinä voisi olla huippukuski lähitulevaisuudessa.
Noh, ei mahda alonssi jaada ihan herkasti pois kisasta, mutta oishan se aika janna nahda Grosjeanin vauhtia Piquettiin nahden.. Jokohan lahtisi brasilialainen kavelemaan.:doubtful:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Jos ja kun sataa, niin Toyotalta voi odottaa hyvää tulosta. Sehän oli parhaimpia autoja sateella talvitesteissä.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Korvatulehduksen takia tuskin joutuu jäämään syrjään. Antibioottien pitäisi purra suh't nopeaan ja jos on pientä kipuilua vielä harjoituksissa, niin särkylääkkeellä siitäkin selvitään. Jos on ihan kuumetta viikonloppuna niin sitten on hyvä tarkemmin miettiä.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Korvatulehduksen takia tuskin joutuu jäämään syrjään. Antibioottien pitäisi purra suh't nopeaan ja jos on pientä kipuilua vielä harjoituksissa, niin särkylääkkeellä siitäkin selvitään. Jos on ihan kuumetta viikonloppuna niin sitten on hyvä tarkemmin miettiä.
Kuumekkaan tuskin estää kuljettajia ajamasta, kun muistaakseni Alonso tuli 38 asteen kuumeessa kolmanneksi vuonna 2003 Malesiassa ;)
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Saisko rataprofiilia tohon avausviestiin vai onko se yleensä ollu kisatopicissa, ennakkotopicissa tai onko jotain yleistä käytäntöä. Mielestäni ainakin sopis avausviestiin jo ennakkotopicissa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Saisko rataprofiilia tohon avausviestiin vai onko se yleensä ollu kisatopicissa, ennakkotopicissa tai onko jotain yleistä käytäntöä. Mielestäni ainakin sopis avausviestiin jo ennakkotopicissa.
Lisäksi olisi hyvä ennakossa kertoa, millainen Tarmac-pinnoite radalla on. Ihan vaan Ferrarin suorituskyvyn kannalta.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1087
Sadekelin kilpailua tuskin pystyy kukaan ennustamaan, mutta omat veikkaukset kuivalle kelille:

Ferrari tulee olemaan siellä missä se testien perusteella pitäisikin olla eli kärkikahinoissa. Uskon että tämä riittää ainakin Ruubensille joka huomaa ettei Brawn olekkaan niin luja mitä Melbournen kolarointi antoi ymmärtää. Nappulan kanssa voi olla tiukkaa, mutta tallin sisäisesti en usko Massan pääsevän Kimin mieliradalla tallikaverin vauhtiin eli ilman Kimin ja Buttonin murheita Massalle max 3 sija. Kimillä sen sijaan on sormet täynnä nappuloita, on kerssiä ja buttonia mutta eiköhän pysti suomeen tule!

McLaren tulennee olemaan McLada ja saa nähdä kuinka Elwiksen pokerface pitää mikäli jäädään 10 sakin ulkopuolelle.
 
Ylös