Bobakki
@f1hog
Se sanoo sen siinä ylhäällä.ja mikäköhän tuo konsti keino mahtoi olla, ajaa hiljempaa?
- Ajoin tarkoituksellisesti erittäin hitaasti. En kääntänyt mihinkään mutkaan aggressiivisesti, Button kertoi.
Se sanoo sen siinä ylhäällä.ja mikäköhän tuo konsti keino mahtoi olla, ajaa hiljempaa?
- Ajoin tarkoituksellisesti erittäin hitaasti. En kääntänyt mihinkään mutkaan aggressiivisesti, Button kertoi.
Jos eroa on 4s ja Kubica ottaa kiinni muutamalla kymmenyksellä/kierros, niin ei kai sitä eroa saa kiinni 3 kierroksen aikana, vaikka ajelis hiukan hitaammin.Ja tämäkö tarkoittaa, että heillä ei ole renkaiden sulamisongelmaa. Hohhoijaa. Olis saattanut sulamisongelmakin tulla, jos Kubica olisi tullut ahdistamaan ja olisi pitänyt kääntää aggressiivisesti niihin mutkiin. Onko tuo Button vähän hölmö? Ainakin logiikka on pahasti pielessä.
Ei välttämättä, kisaahan ei ollut kuin vajaa kolme kierrosta jäljellä.Ja tämäkö tarkoittaa, että heillä ei ole renkaiden sulamisongelmaa. Hohhoijaa. Olis saattanut sulamisongelmakin tulla, jos Kubica olisi tullut ahdistamaan ja olisi pitänyt kääntää aggressiivisesti niihin mutkiin. Onko tuo Button vähän hölmö? Ainakin logiikka on pahasti pielessä.
Ehkä kyse oli siitä, että heillä ei ollut renkaiden kanssa sulamisongelmia.Ja tämäkö tarkoittaa, että heillä ei ole renkaiden sulamisongelmaa. Hohhoijaa.
Silti se keskeneräinen kierros on ajettava loppuun.TMK sanoi:Malesiaan on luvattu ukkoskuuroja,joten eiköhän se suurella todennäköisyydellä tule kovan tuulen saattelemana ja kastelee koko radan eikä paria mutkaa.
Mikä siinä on niin hankala tajuta että Button puhui imperfektissä..? Preesens-muoto on ihan siun oma versio. Australiassa ei ollut, koska Button kykeni säästämään renkaitaan ajamalla hitaammin. Hitaammin ajaminen oli syy, renkaiden sulamisongelman ilmenemättä jääminen seuraus. Ei ole - ei ollut - ei ole ollut - ei ollut ollut.. peruskoulujuttuja, muistathan. Tarvitaanko lisää rautalankaa?Njoo, mulla oli jotenkin mielikuva, että Kubica olisi ollut saman tien kontissa kiinni jos olisi päässyt Sebusta ohi, mutta olihan se Vettel tosiaan hieman jo Buttonista jäänyt.
Kuitenkin tuo Buttonin logiikka on vähän hassu. "meillä ei ole renkaiden sulamisongelmaa, koska ajoin hitaasti". heh
edit. Varsinkin kun kyseessä erittäin olennainen asia tulevaa kautta ajatellen. Voihan se olla, että heillä ei tosiaan ole renkaiden sulamisongelmaa, mutta ei hitaasti ajelu sitä niinku todista.
Miten tämäkin asia taas tuntuu näin vaikealta? Buttonhan ajoi juuri niin kuin tuossa vaiheessa kilpailua tulee ajaa kärkipaikalla. Juuri niin kovaa, ettei lähin vastustaja saavuta. Silloin ei ajeta "hitaasti" vaan järkevästi autoa ja renkaita säästäen. Jos Brawn GP säästyy rengasongelmilta ajamalla 95% nopeudella voittoon kun muut painavat takana 100% nopeudella ja kärsivät sen takia rengasongelmista, niin silloinhan Brawn GP:llä ei ole rengasongelmaa. :doubtful:Kuitenkin tuo Buttonin logiikka on vähän hassu. "meillä ei ole renkaiden sulamisongelmaa, koska ajoin hitaasti". heh
Eiköhän se ollu tässä. Jos ei ymmärrä kieltä tai muuten vaikeuksia hyväksyä tosiasioita ei sille voi mitään. Ja kyllä, tämä ei kuulu tähän toikkiin.Mikä siinä on niin hankala tajuta että Button puhui imperfektissä..? Preesens-muoto on ihan siun oma versio. Australiassa ei ollut, koska Button kykeni säästämään renkaitaan ajamalla hitaammin. Hitaammin ajaminen oli syy, renkaiden sulamisongelman ilmenemättä jääminen seuraus. Ei ole - ei ollut - ei ole ollut - ei ollut ollut.. peruskoulujuttuja, muistathan. Tarvitaanko lisää rautalankaa?
Yhtä kaikki, tämä kuuluisi oikeastaan tuonne Melbournen jälkilöylytoikkiin..
Ennen Vettelin pysähdystä ero oli 4.1 sekuntia. Johdon ollessa 30 sekuntia hän oli ainoa kärkikuski ilman varikkopysähdystä, joten aikaero ei ollut todellinen.Buttonkin menetti kisan ensimmäisellä puoliskolla 30 sekunnin johdon turva-auton takia jne.
Niin lujaa kuin pystyy ajaminen se vasta huonoa taktista pelisilmää osoittaakin. Autosta, renkaista tai miehestä ei ole järkeä ottaa yhtään enempää irti kuin on tarvis.Eiköhän Button kuitenkin ajanut todellisuudessa tasan niin kovaa kuin vain pystyi. [--]
Jos todellakin siinä tilanteessa vain ajeli, niin se kertoisi lähinnä ylimielisyydestä kuin taktisesta pelisilmästä.
Kanssakilpailijoiden täydellinen nöyryytys on kuitenkin pääasia :frank:Niin lujaa kuin pystyy ajaminen se vasta huonoa taktista pelisilmää osoittaakin. Autosta, renkaista tai miehestä ei ole järkeä ottaa yhtään enempää irti kuin on tarvis.
Olet oikeassa Jensonin ajotyylin suhteen. Samoin minäkin tuon ymmärsin, että Kubican päästessä ohi Vettelistä Buttonilla olisi ollut varaa pariin nopeaan kierrokseen, ennen kuin renkaat olisivat menneet.Eikös tuon Buttonin ajolinjat muutenkin ole varsin konservatiiviset. Eli hän ei aja muutenkaan kauhean agressiivisesti.
Luulisi siis Buttonin ajotyylin olevan varsin hyvä renkaiden keston suhteen. Tämän lisäksi hän vielä sanoi ajaneensa hieman rauhallisemmin. Luulen kyllä, että vaikka Kubica olisi saanut hänet kiinni olisi renkaissa vielä löytynyt tarpeeksi pitoa pariin nopeampaan kierrokseen.
Jep, Brawnia tuskin haittaa yhtään jos tulee sadekisa. Eikä välttämättä Vetteliä ja Webberiäkään. Alonso ja Hamilton varmaan hyökkäävät ihan satasella jos on märkää. Kovalainen, Rosberg, Räikkönen, Massa, Trulli ja Glock on kaikki vähän sellaisia, että sateessa tulee hyvänä päivänä hyvää ja huonona vähän huonompaa. Mutta jos sieltä tosiaan tulee ukkoskuuroja eikä sellaista tasaista ripeksintää, saattaa tulosliuska näyttää sunnuntaina ihan miltä vaan.Mitäs luulette jos sataa ketkä ovat vahvoilla vai onko liian aikaista sanoa?
Itse odotan Brawnin olevan hyvä jos sataa sekä mahdollisia mustia hevosia ovat varmaan Trulli, Alonso, Hamilton, Fisichella jne. Ferrarikuskit eivät taida olla niitä suurimpia suosikkeja sateella ja näistä uusista kavereista on hieman vaikeampi sanoa. Kovalainen on kyllä varmaan ihan hyvä kanssa, mutta ei taida auton vauhti riittää. Entä sitten kaverit kuten Glock ja Rosberg? Varmaan ihan keskihyviä.
Ei tule kuivaa kisaa. Sadekuuroja sekä ukkosta luvataan. Eli on erittäin todennäköistä, että märällä radalla ajetaan.Jos tulee edes osittain kuiva kisa ni odotan että Räikkönen on korokkeella jos vain Fiatti kestää maaliin asti. Eiköhän siellä vähintää yks Brawnin auto oo korokkeella kanssa, olipa sää mikä hyvänsä :thumbup: