Ehkä viime vuoden Monza kuuluu aika lähelle tätä kastia, koska auto ei ollut voittaja auto muualla. Tämän kauden suorituksia ei voi pitää yllätyksenä, koska nytkin Webber on ihan kivasti ollut vauhdissa.Mites olisi Vettel?
Vaikka auto ei ollut huono tietenkään.
Auto ei ollut loppukaudesta huono, kun sitä menestystä alkoi tulla. Alkukaudesta Vettel rämpi siinä kuin Bourdaiskin. Pystyi tosin hyvin hyödyntämään erikoisemmat kisat ja nousemaan pisteillekin Monacosta eteenpäin - mutta sinnehän se uusi auto tulikin.Mites olisi Vettel?
Vaikka auto ei ollut huono tietenkään.
Tosi hyvä kuski vetää 17% päälle noihin mainitsemiisi auto- sekä talli- ja mekaanikkoprosentteihin :ahem:.Mä sanoisin 75 % auto, 15 % taktiikka ja mekaanikot, 10 % kuski.
Alonso toi Minardille 0,6 sekuntia, mutta se ei siinä 6 sekunnissa paljon näkynyt.Tosi hyvä kuski vetää 17% päälle noihin mainitsemiisi auto- sekä talli- ja mekaanikkoprosentteihin :ahem:.
Panisin ja Fisichellan voittoja en lähtisi vertaamaan Vettelin Monzan voittoon. Vettel sentään voitti ajamalla ilman toisten huonoa tuuria (toki sääolosuhteilla jonkunlainen vaikutus), mutta Fisichella ja Panis voitti ihan silkkaa onnea.Yksi lottovoitto ei tee menestyjää. Voittihan Fisichellakin Jordanilla ja Panis Ligierillä.
Kyllä, Vettelin esitys oli varsin suvereeni. Toki kärkinimien ongelmat auttoivat. Mutta se ei ollut pelkästään Vettelin, vaan tässä tapauksessa myös auton hyvyyttä. Jostain syystä Toro Rosso vain toimi niissä olosuhteissa todella hyvin.Panisin ja Fisichellan voittoja en lähtisi vertaamaan Vettelin Monzan voittoon. Vettel sentään voitti ajamalla ilman toisten huonoa tuuria (toki sääolosuhteilla jonkunlainen vaikutus), mutta Fisichella ja Panis voitti ihan silkkaa onnea.
Ekana tuli mieleen Shumi ja 1996 Benetton. Yksittäisiä kisoja toki paljon, esim Räikkönen Spa 2004. Sysipaskalla Mäkillä voitto ja puoli sekunttia nopeampi kierrosaika kuin kenelläkään muulla, rikkinäisellä autolla.Hmm. Kerropas Senna/Toleman esimerkkiä tuoreempi. Puhuin nimittäin tämän päivän formuloista.
Schumi tais ajella jo Ferrarilla 1996Ekana tuli mieleen Shumi ja 1996 Benetton.
Kyllähän tietty yksittäisiä löytyy useampiakin, mutta silloin juuri auton pitää olla kohdillaan. Ei millään sysipaskalla autolla kukaan voita, auton pitää niissä olosuhteissa olla suht hyvä.Ekana tuli mieleen Shumi ja 1996 Benetton. Yksittäisiä kisoja toki paljon, esim Räikkönen Spa 2004. Sysipaskalla Mäkillä voitto ja puoli sekunttia nopeampi kierrosaika kuin kenelläkään muulla, rikkinäisellä autolla.
Näin juuri, Irvine ihmetteli ääneen Shummelin vauhtia samalla kalustolla.Schumi tais ajella jo Ferrarilla 1996
Juuri tuosta oli kyse. katselin esitystä paikan päällä ja oli helppoa todeta että Vettelillä ei ollut mitään vaikeuksia pitää Kovalainen 10 sekunnin päässä eikä jostain syystä muutkaan päässeet tavoittamaan näitä kahta. Vettel on noestettu jalustalle tuon kisan ansiosta. Vettelin taitoja väheksymättä yhden sadekisan perusteella minusta ei sellaista kannattaisi tehdä, se on vaan niin että kun sattuu nappiviikonloppu säätöjen osalta niin tuollaista voi tapahtua.Kyllä, Vettelin esitys oli varsin suvereeni. Toki kärkinimien ongelmat auttoivat. Mutta se ei ollut pelkästään Vettelin, vaan tässä tapauksessa myös auton hyvyyttä. Jostain syystä Toro Rosso vain toimi niissä olosuhteissa todella hyvin.
Eli meinasit Benettonin vauhdin hiipumista kaudelle 96, ok :thumbup:Näin juuri, Irvine ihmetteli ääneen Shummelin vauhtia samalla kalustolla.
En, vaan pidin Shumin suorituksia 96 Ferrarilla todella hyvinä suhteutettuna kalustoon ja tallikaverin vauhtiin.Eli meinasit Benettonin vauhdin hiipumista kaudelle 96, ok :thumbup:
Varmaan Brawnin siirtyminen Ferrarille vaikutti asiaan myös vähäsen.
Schumi ajoi ajottain ihan hyviä kisoja, mutta tunnetusti Irvine ei tainnut taistella tasavertaisella kalustolla....En, vaan pidin Shumin suorituksia 96 Ferrarilla todella hyvinä suhteutettuna kalustoon ja tallikaverin vauhtiin.
Kevät on vielä alussaRupesi yhtäkkiä yskittämään vallan vietävästi. Mistäköhän johtuu...
1996 Ferrari oli kyllä erittäin epäluotettava, mutta Irvinekin ajoi sillä aina maaliin päästessään seitsemän joukkoon (yleensä pisteille ja kerran podiumille), joten ei se nyt mikään huono auto nopeudeltaan ollut. Olipahan vain huono Ferrariksi.Ekana tuli mieleen Shumi ja 1996 [Ferrari]. Yksittäisiä kisoja toki paljon, esim Räikkönen Spa 2004. Sysipaskalla Mäkillä voitto ja puoli sekunttia nopeampi kierrosaika kuin kenelläkään muulla, rikkinäisellä autolla.
Ne ainaiset sääntömuutokset. Alkukausi 2005 Ferrarilta meni hukkaan kahden auton (F2004M ja F2005) kanssa pyöritellessä ja loppukausi puolestaan keskittyessä seuraavan kauden 248 F1-malliin. Tuohon kun lisätään Bridgestonen rengasongelmat niin paketti olikin kasassa.Musta hyvä esimerkki on Schumacher 2004 ja 2005. 2004 täysin suvereeni maailmanmestaruus, 2005 yksi tuurivoitto. Siis on schumacher yks historian parhaita kuskeja, mutta autosta se silti musta johtu.