Ihmetelen edelleen tuota Ferrarin sekoilua.
1.Radalla ei sada
2.Ollaan hyvissä asemissa
3.Kukaan muu ei ole vaihtanut sadekelin renkaita
4.Ei varmaksi tietedä sateen määrää eli tarvitaanko välikelin vai monsuuni renkaat sateen alkaessa
5.Monsuunit tuskin kestää paria kierrosta kuivaa rataa
=laitetaan ne monsuunit alle...
1. Radalla ei sada
2. Ollaan asemissa, jotka eivät Ferrarin kaltaista tallia pahemmin kiinnosta
3. On jatkuva sateen uhka, kaikki ennusteet ovat huutaneet sadetta seuraavien minuuttien sisään
4. On mahdollisuus ottaa riski: voittaa kisa, tai menettää oletusarvoinen 5. sija ja jämäpisteet
Tulos: sade alkaa pari minuuttia liian myöhään, mutta aiheuttaa silti ongelmia kuljettajille, jotka ottivat kuivan kelin renkaat, esim. Alonso liukastelee ulos kun sade alkaa
Siis virhehän se tottakai oli Ferrarilta, sen me kaikki näimme jälkikäteen televisiokuvasta ja tunsimme sisimmissämme olevamme asiantuntevampia F1-osaajia kuin legendaarisimman kilpatallin monivuotiset ammattilaiset. Hyvä mielihän siitä tulee ja nostaa itsetuntoa.
Mutta oliko se kardinaalimoka sillä hetkellä, kun päätös tehtiin - tuskinpa. Voittoa haettiin riskillä - ei onnistunut, mutta ainakin yritettiin jotain, kun perusvauhti ei voittotaisteluun riitä. Tuskin 5.-6. sija kauheasti maalissa lämmittäisi strategisesti perusvarmalla suorituksella.