Forumin BEAFC (Bernie Ecclestone Anti Fan Club)

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
No siis... tavallaan et mitään, mutta "Kyllähän se realismia olisi kun löytyisi rahaa". Kun rahaa ei ole, niin voiko hypoteettinen tilanne olla tässä tapauksessa realismia?
....jaaha....:rolleyes:

Juurikin näin. Yksikin hyvä ellei jopa suomen paras rata (Motopark) on jo viittä vaille suljettu tuon jälkimmäisen takia. Nyt on jo saatu naurettavat desibelirajat, jotka käytännössä kieltävät esim. 2-tahtisilla harjoittelun kilpailuviikonloppujen ulkopuolella. Järjenkäyttö sais olla päättäjiltä näissä asioissa sallittua, kun kadulla saa käytännössä ajella millaisilla mölyputkilla tahansa, mutta moottoriradalla ajaessa pitäisi käyttää toista metriä pitkiä äänenvaimentimia. Tasa-arvoa tai ei niin jännä homma, että jotkut vaan voivat edelleen käyttää valtaansa omaksi hyväkseen muiden siitä kärsiessä (Virtasalmen kunta). Nämä moottoriradat tuottavat kuitenkin useita palvelualan työpaikkoja ja sitä kautta rahaa valtiolle ja kunnille.

Offtopic:iksihän tämä meni, mutta viittaa vähän nuihin tulevien ratahankkeiden mahdollisuuksiin jos niitä nyt ylipäätänsä edes on.
Se on tätä demokratiaa se. Meillä kun löytyisi joku moottoriurheilua fanittava diktaattori vallasta, mökkeilijät vaikka jyrättäisiin jotta rata saataisiin aikaiseksi. :eek:

Ei sillä että kannattaisin mitään tuollaista, mutta jonnekin lentokentän melualueella voisi mielestäni ihan hyvin kyhätä radan. Valittajille vaikka suukapulat, valittajiahan löytyy joka paikasta.
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
....jaaha....:rolleyes:


Se on tätä demokratiaa se. Meillä kun löytyisi joku moottoriurheilua fanittava diktaattori vallasta, mökkeilijät vaikka jyrättäisiin jotta rata saataisiin aikaiseksi. :eek:

Ei sillä että kannattaisin mitään tuollaista, mutta jonnekin lentokentän melualueella voisi mielestäni ihan hyvin kyhätä radan. Valittajille vaikka suukapulat, valittajiahan löytyy joka paikasta.
Kyseisellä asialla ei ole demokratian kanssa mitään tekemistä. Eikös demokratiassa kuitenkin enemmistön mielipide pitäis olla määräävä tekijä?

Se on tätä Suomen nurkkakuntaista kähläystä ja kateutta sekä omaan napaan tuijottamista.

Tai jonkun Lieksalaisen rakennusyrittäjän uhoamista. Valitettavasti vain Suomessa äänekkään vähemmistön ääni on se ratkaiseva tekijä.

EDIT: Ja sitä lentokentän melualueelle rakentamistakin on jo kokeiltu, ei vaan päättynyt kovin hyvin. Tällä hetkellä paikalla on jatkuvasti palava rengaskasa sekä moneen kertaan konkurssin tehneen purkufirman onteloelementtikasa. Ja vieressä moottoritie sekä tulevaisuudessa junarata.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kyseisellä asialla ei ole demokratian kanssa mitään tekemistä. Eikös demokratiassa kuitenkin enemmistön mielipide pitäis olla määräävä tekijä?

Se on tätä Suomen nurkkakuntaista kähläystä ja kateutta sekä omaan napaan tuijottamista.

Tai jonkun Lieksalaisen rakennusyrittäjän uhoamista. Valitettavasti vain Suomessa äänekkään vähemmistön ääni on se ratkaiseva tekijä.
Toisin sanoen: Suomessa röyhkeys loistaa poissaolollaan, ainoastaan valittajilla on pokkaa..

Ja sitä lentokentän melualueelle rakentamistakin on jo kokeiltu, ei vaan päättynyt kovin hyvin. Tällä hetkellä paikalla on jatkuvasti palava rengaskasa sekä moneen kertaan konkurssin tehneen purkufirman onteloelementtikasa. Ja vieressä moottoritie sekä tulevaisuudessa junarata.
Keimolan kohtalo kyllä hieman hämmästyttää. Osin oli varmaan radankin syytä. Se ei kuitenkaan vissiin ollut niin hyvä kuin odotettiin ja fasiliteettejakaan ei juuri ollut edes sen ajan mittapuun mukaan.

Toisaalta Keimola tuli korvaamaan Eläintarhan ajoja ja ne saappaat olivat liian suuret täytettäväksi niillä eväillä. Eltsun puolella olivat logistiikka, tunnelma ja radan vaativuus. Keimola oli vain tylsähkö hiekkalaatikko melko lievillä korkeuseroilla.. Ihan sama kun vertaisi Monacoa tai Montjuïc Parkia Sakhiriin tai Losailiin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ratakeskustelu rönsyää taas ikävän monessa ketjussa...
Toisaalta Keimola tuli korvaamaan Eläintarhan ajoja ja ne saappaat olivat liian suuret täytettäväksi niillä eväillä. Eltsun puolella olivat logistiikka, tunnelma ja radan vaativuus. Keimola oli vain tylsähkö hiekkalaatikko melko lievillä korkeuseroilla.. Ihan sama kun vertaisi Monacoa tai Montjuïc Parkia Sakhiriin tai Losailiin.
Eltsu olisi pitänyt pistää eläkkeelle jo kauan ennen kuin ajot siellä loppuivat. Keimola oli omana aikanaan ymmärtääkseni ihan OK rata ja varmasti askel parempaan Eltsuun verrattuna - sentään oikea moottorirata. Ja ymmärtäähän sen nyt jo luokista, joita siellä ajettiin. Mitä olen sen ajan ratakuvia muualta nähnyt, niin aika alkeellista se oli muuallakin noina vuosina. Toki kehitystä olisi pitänyt tapahtua matkan varrella, mutta sillä puolella ei ilmeisesti tapahtunut kamalasti.

Vertauksesi lopetetusta ja reliikkiradasta ja kahdesta modernista moottoriradasta on sikäli osuva, että Suomen mittakaavassa kyse oli juuri siitä. Mutta ei niin päin kuin esität. Vaaka kallistuu ehdottomasti modernimpien ratojen puolelle.
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Keimola ilmeisesti sujlettiin, kun 70-luvulla sinne ei enää saatu paljoa isoja kilpailuja, joten rata ei tuonutkaan sen rakentamiseen käytettyjä rahoja takaisin.
Joskus vaan miettii, että mitä jos Suomeenkin olisi saatu rakennettua ihan kunnon rata, jota sitten olisi aina "pikkurahalla" kunnostettu uusimmat vaatimukset täyttäväksi...
Montjuïcin kaltaisilla radoilla ajaminen sekä näytti, että oli jännittävää, mutta luonnollisesti turvallisuus on nykyään etusijalla
Sori OT:frank:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös