Olipa viikonloppu kerrassaan!
Jäi kovin tutun oloiset tulokset käteen paikallista aikaa lauantaina ja muutoin Suomessa edelleen silti sunnuntain puolella ajetusta kilpailusta kiitos tuurihaukka Verstappenin selviämisestä myös kolaristakin ja 'tuomariterveisiä' ei kyllä vähän toisenlaisessa...
On ollut tietääkseni ihan näihin päivin asti ja on ollut todella pitkään voimassa tuo sääntö.
Välillä on noudatettu hyvin, mutta välillä on historian varrella tingitty todella viime tippaan asti kunnossa olemisen suhteen milloin milläkin verukkeella.
Toisaalta vaikka rata olisikin kunnossa...
Tämä on vähän paha kysymys.
Kun tietyin ehdoin monet Yhdysvaltain radat on olleet onnistuneita ja joidenkin äärimmäisen kielteisten näkemysten mukaan kaikki on olleet epäonnistuneita.
Mitä nyt toiset enemmän ja toiset vähemmän.
Itseni mielestä ehkä onnistunein näin vanhempien aikojenkin...
On mielenkiintoista nähdä, että mitä kaikkea tästä kisasta sitten oikein tuleekaan.
Ei tullutkaan sitten ellen nyt ole ihan erehtynyt niin lauantaikilpailua tästä kuitenkaan.
Kisaohjelman mukaan kun näyttäisi siltä, että ajetaan sunnuntaina.
Aamukisa onkin mielenkiintoinen.
Keisarin Palatsin...
Näin on.
Lamborghini oli lajissa vuosina 1989-1993 tosiaan moottoritoimittaja ja jo mainittujen lisäksi myös Lotukselle ja Ligierille noiden vuosien aikana.
Rajaten tietysti Lotuksen tapauksessa vuodelle 1990 ja Ligierin tapauksessa kun talli uhkasi muutoin huonoimmillaan jäädä Renaultia...
Jäi ajallaan laittamatta joten laitetaan tähän sitten juttua Urheiluruudun 60-vuotisjuhlista mielestäni:
Tuntui kyllä välillä ja aika paljonkin lähinnä entisen kierrätykseltä lisättynä siihen päälle täysin turhilla lisämusiikki/laulu-osuuksilla.
Myös välillä ehkä viimein nähtäväksi...
Melkoinen kisa oli Interlagosiin tai ainakin sen loppu!
Hieno juttu Fernando Alonsolta saada palkinto!
Ei edes Lance Stroll ajanut niin huonosti kuin miten hetkeen on mennyt yleensä hänellä ajot.
Vaihtelevuudesta kärsii kyllä Aston Martin ja samoin Alpine ja Haas.
Alpinella onnea myös, että...
Mexico Cityn kilpailun suhteen ei paljon puhuttavaa jäänyt mitä nyt Yuki Tsunodan kannalta kohta juttua riittää.
Sitä ennen muut jutut lyhyesti:
Erikoista oli kuitenkin Leclercin ajelu sitten läpi kisan enemmän tai vähemmän rikkinäisellä autolla lopulta sitten ilman jotakin rangaistusta...
Alle kerroinkin jo Muuccoselle tilanteen.
Viimeksi tuli maaliin Suzukassa Valtterin edellä, mutta kuten myös tätä edeltäneessä Singaporessa niin Valtteri keskeytti tuolloin molemmissa kisoissa. Red Bull Ringillä oli viimeksi selkeämmin ajamalla edellä.
Näin vastauksen ulkopuolelta miettien...
Tällä päivämäärällä 33 vuotta sitten vuodeksi 1990 ajettiin myös F1:n 500:s kisa minkä melkein oli voittaa Nigel Mansell, mutta voittaja oli kuitenkin täpärästi lopuksi Nelson Piquet.
Pitkälti siksi kun Mansellin osalta kierrokset loppuivat juuri kesken mitä voittoon tuli ja kun aiemmin Ferrari...
Hmm.
Nyt vaihteeksi saattaa olla epäselvää joten kysyn vielä:
Onko tämän illan pienoiskilpailu sitten noin kello puoli yhdeksän tietämillä illasta ja huomisen kisa sitten siinä noin Klo 19?
Onnea kyllä aiemmin tuossa katsomon katon ja ehkä kenties sen tukipalkkien luhistumisessa matkassa.
Näin on/oli.
Samoin myös erilainen urheilu-uutistenkin tekeminen ja kun kameralta filmille kaikki oli enemmän tai vähemmän siirretty ja käsitelty niin muun puhumisen piti mennä nappiin.
Harvoin kun tilattiin uusia tilalle mikäli jotain meni pieleen ja virheet jäivät elämään.
Harvemmin...
Näinpä ja jopa 10 sekunnin pysähdyksenkin ellei tuomaristo erikseen muuta määrää niin nykyään tunnutaan helpotetusti sekin lisättävän pelkästään juuri loppuaikaan.
Mikä vain hellii nykykuskeja verrattuna vanhempien päivien kuskeihin ja myös näihin 'nykypäivän' formulakuskien varhaisimpiin...