Olisiko tilanne ollut se, että pehmeät eivät olleet kovin kummoiset renkaat edes kisan loppuvaiheeseen. Leclerc ei päässyt pehmeillä kumeilla edes lähelle Russellia, vaikka muuten vauhtia piisasi hyvin.
Tuosta jos Max pitää startissa kärkipaikan niin ajaa kyllä aivan maisemaan. Varmaan ajaisi muutenkin., vaikka Alonso pitäisikin ohittaa.
Kiva nähdä miten Perez ja Leclerc nousevat tuolta.
Yli 1g vaikuttaa kyllä melko korkealta lukemalta. Bakussa Mersulle oli kisassa mitattu korkeimmillaan vissiin 0,85g ja se rata oli kuitenkin selvästi isoin rytkytystä aiheuttanut rata tähän mennessä.
Tämä oli selvästi se paras vaihtoehto porpoising-ongelman seuraamiseen ja ratkaisuun. Olisi ollut todella rankkaa muroihin kusemista jos kesken kaiken olisi alettu autoissa jotain muuta ja enemmän fyysisempää asiaa muuttamaan.
Minun mielestä Ferrari on rytkyttänyt poikkeuksellisen paljon nähtynä siihen vauhtiin, mitä heillä on ollut. Tai ainakin alkukaudesta oli näin. Saattaa olla jopa haitaksi heille.
FIA tuo uutta tarkastelua ja mittausta liittyen autojen pompottamiseen. Pohjaratkaisuita ja kulumaa tullaan tarkastelemaan entistä tarkemmin. Isompi kohde on pystysuunnan rynkytyksen g-voimien tarkastelu, jota mitataan sensoreilla. Mikäli homma ei rauhoitu tulee tiimien tehdä jotain asian eteen...
Tuon uudenlaisen jousituksen saaminen toimimaan yhdessä lattian kanssa on melko varmasti se suurin juttu, joka tälle kaudelle on ollut merkittävin tekijä sille, miksi Red Bullin vauhti on ollut niin hyvää ja ovat kauden edetessä löytäneet koko ajan lisää vauhtia.
Olkoot vaikka miten kapea näkökulma, mutta se on totuus. Ei tuolla sääntöjä pidä sen takia muuttaa, että yksittäinen talli tekee paskaa työtä autonsa kanssa ja valittavat siitä sitten julkisuudessa, vaikka tietävät itsekin ratkaisun asiaan.
Se ei ole FIA.n ongelma jos yksi talli ei saa autoaan toimimaan muutoin kun altistamalla kuskinsa selkävaivoille. Ihan sama mikä "kiintotähti" siellä on, niihin pompotusongelmiin on suht yksinkertainen ratkaisu.