On tullut niin paljon mustavalkolippua, että niinköhän lopulliset tulokset saa tarkastaa kympin uutisista.
Ja nuo ainakin ennen olivat lippuja joita ei näytetty kuin nimenmukaisena viimeisenä varoituksena ennen mustaa lippua ja varsinkin sitä vielä numeron kanssa.
Musta lippu kun ilman numeroa myös oli vielä se lopullisen viimeinen varoitus mikäli jotain sattui kun sattui vanhempina päivinä. Lähinnä tietysti mikäli kerta kaikkiaan ei vain muu rike riittänyt hylkäystuomioon sellaisenaan.
Lando Norris kieltämättä osin Verstappenin tapaan oli onnenpoika tänään. Etenkin kun kaikki meni miten meni ja kun nykypäivän säännöt ovat nykypäivän sääntöjä. Alkaen vaikkapa jo lähtöruudukon ongelmista erikoisuuksineen päivineen. Ennen kun sellainenkin olisi riittänyt mustaan lippuun ja hylkäykseen muitta mutkitta ja vähän armollisemmin minuutin aikasakkoon.
Yuki Tsunoda sai sentään pisteitä vaikka taas kerran niin tallin kisataktiikat kuin vialliset varikkovalot (Noiden sijaan pitäisi edelleen olla formuloiden virallinen 'tikkarimies' hoitamassa ne pysäytykset ja liikkeelle päästämiset.) olivat tämän häneltä viedä. Kieltämättä ehkä vähän turhan iso riski oli myös osua Carlos Sainz Juniorin kanssa yhteen kisassa.
Vahinkoa tuli osien lentäessä pitkin rataa molempien autossa ja vain perin surkean TV-ohjauksen takia ei tullut ilmi, että siellä kyllä oli riittävästi romua turva-autoa varten joka tapauksessa.
Taittaa voidaan toki peistä siitä, että oliko riittävästi varsinaista turva-autoa varten vai sitten pelkästään virtuaaliseen tilaan laitettavaa olemusta varten.
Ja ei minkään parin hiilikuitusirun takia sitä turva-autoa kutsuttu vaan kyllä siellä lensi useampaan otteeseen palasia. Hieman huvittavasti varmaankin osin yhden rikkoutuneen ylimääräisen ilmanohjaimen lennettyä pois Tsunodan autosta sattui hauskasti sellainen tilanne, että kun oli jäädä ensin siitä kolaritilanteen jälkeen sen 1,7 sekuntia perään pudoten lisää kuin kivi lampeen niin tuon yhden ylimääräisen osan menettämisen jälkeen hetken ajaksi Tsunodan autosta löytyi vauhtia kirimiseen asti peräti vain kahteen kymmenykseen saakka edellä menevään autoon!
Lieneekö ollut ihmeparantuminen vai tapahtuiko edellä ajavalla itse virhe tai sitten hidastus jo turva-autoa varten?
Pahus kun ei ohi päässyt niin olisi loppusijoitus parantunut. Oconin renkaatkin loppui sitten juuri vasta niin lopulla kun kävi. Nyt on onneksi pisteitä saatu Red Bullillakin. Toivottavasti jatkoon näitä ei aina tarvitse jännittää sydän syrjällä!
PS. Pakko nostaa hattua kaikesta ja ihan lopun kai pidon äkkiloppumisesta huolimatta myös Pierre Gaslylle tästä kilpailusta hienon ja varman ajon johdosta!