Kyllä, etenkin kun verrataan miten usein tulevaisuuden tähdet on ajaneet ulos palkintokisassaan. Tuli myös luokkapohjia.Aika vähälle huomiolle jäi Aatu Hakalehdon suoritus. Ajo säväytti penkalla ja näköjään myös tuloksia selatessa. Saarikkaassa oli se puolispinni ja Leustussa jotain? Ainakin omasta mielestä kisa meni kaverilta varsin hyvin.
Perinteinen WRC3/JWRC:n synti ettei iso yleisö kiinnitä noihin huomiota. Sääli koska jätkät ajaa kärjessä todella ylärekisterissä, erityisesti raffit osuudet siihen nähden että auto ei ole kestävyydeltään Rally1 tai 2. Mutta ymmärrän kyllä, ettei se meno katsojan silmissä ihan säväytä joka paikkaan, toisin kuin kabiinissa.Aika vähälle huomiolle jäi Aatu Hakalehdon suoritus. Ajo säväytti penkalla ja näköjään myös tuloksia selatessa. Saarikkaassa oli se puolispinni ja Leustussa jotain? Ainakin omasta mielestä kisa meni kaverilta varsin hyvin.
Kyllä tuo systeemi näytti toimineen VirossaAsia on juuri käänteisesti: koska MM-rallissa ei ajeta perjantaina aamutuplia ja iltatuplia, vetomiehet voivat ajaa perjantainakin. Noissa tuplapätkissä on paljon riskejä viivästymisien, peruuntumisien ja ruuhkien suhteen. Tämähän realisoitui 2022 Lankamaassa.
Virossa oli tänä vuonna puoli tuntia lyhyempi letka kuin Suomessa. Ne riskit. Itte toki tykkään aamutuplista.Kyllä tuo systeemi näytti toimineen Virossa
sehän on sama kuin SM4n kanssaPerinteinen WRC3/JWRC:n synti ettei iso yleisö kiinnitä noihin huomiota. Sääli koska jätkät ajaa kärjessä todella ylärekisterissä, erityisesti raffit osuudet siihen nähden että auto ei ole kestävyydeltään Rally1 tai 2. Mutta ymmärrän kyllä, ettei se meno katsojan silmissä ihan säväytä joka paikkaan, toisin kuin kabiinissa.
Sama fiilis, jos eivät metsänomistajat aio edesauttaa hyvien katselupaikkojen syntyä mitenkään niin mieli tekee ennemmin jäädä kotiin seuraamaan pätkätuloksia kännykän välityksellä, pelaa yhteyskin paremminAinakin siis kuusi seuraavaa vuotta mm-ralli suomessa. Eiköhän Jyväskylässä pysy ja kun ajetaan aina samoja teitä niin heti 10kpl motoja kaatamaan puita! On niin umpeen kasvanutta ränniä että kohta telkkarista rallin seuraaminen on parempi vaihtoehto.
Miksi metsänomistaja edesauttaisi hyvien katselupaikkojen syntyä? Metsä on sijoitustuote siinä missä arvopaperit tai asunnotkin. Ei niitä puita sieltä huvikseen kaadeta vaan vasta silloin kun metsäkuvio on harvennus- tai päätehakkuuikäinen.Sama fiilis, jos eivät metsänomistajat aio edesauttaa hyvien katselupaikkojen syntyä mitenkään niin mieli tekee ennemmin jäädä kotiin seuraamaan pätkätuloksia kännykän välityksellä, pelaa yhteyskin paremminPassin hintakin alkaa olla kipurajoilla...
No kummasti on aiemmin vain löytynyt kivuttomammin hyviä katselupaikkoja lennosta kuin tänä vuonna. Tänä vuonna oli joka paikka täynnä puskaa ja vasta paikan päällä etukäteen käymällä pystyi varmistumaan siitä, missä kannattaa katsoa. Oma osuutensa tähän tosin on myös FIA:n ylisuojelevuudella. Kun siimat vedetään liian kauas niin tulee juuri näitä tilanteita, että ihmiset haluavat siirtyä kielletyille paikoille lähemmäs autoja, mistä taas seuraa pahimmillaan pätkän peruminen. Secto rallia ei voinut hyvällä tahdollakaan kutsua tänä vuonna katsojaystävälliseksi, ainakaan jos ei kuulunut mihinkään VIP-porukkaan.Miksi metsänomistaja edesauttaisi hyvien katselupaikkojen syntyä? Metsä on sijoitustuote siinä missä arvopaperit tai asunnotkin. Ei niitä puita sieltä huvikseen kaadeta vaan vasta silloin kun metsäkuvio on harvennus- tai päätehakkuuikäinen.
vois pysyä JKLässä mutta tampereen lenkki tai jopa lähtö Treeltä "vois tuoda ralliin jtain uutta"Ainakin siis kuusi seuraavaa vuotta mm-ralli suomessa. Eiköhän Jyväskylässä pysy ja kun ajetaan aina samoja teitä niin heti 10kpl motoja kaatamaan puita! On niin umpeen kasvanutta ränniä että kohta telkkarista rallin seuraaminen on parempi vaihtoehto.
Mullakaan ei ollut ongelmia näkymän kanssa paitsi esim Ruuhimäen ja Päijälän isojen mäntyjen kanssa, mutta niitä ei voi odottaa kaadettavaksi rallin takia...Parkkolassa isolle hypylle pääsi ihan parin metrin päähän autoista suoralla tiellä missä autot lensi ilmassa jolloin kivistäkään ei ollut vaaraa.Erittäin paljon paikka riippuvaista miten näkee. Perjantaina pääsi vaikka metrin päähän tiestä eikä ollut siimaa, ja puskaa vähän. Varsinkin toisella kierroksella kun sade sitoi pölyn, niin näkymä oli hyvä... Lauantaina oltiin hyvissä ajoin ja vaikka siimaa oli, niin hyvin näki ja suht läheltä tietäkin jos halusi. Itseasiassa valittiin paikka kumpareen päältä että näki siimalla olevien yli. Paikalla ollut järkkäri kaatoi vielä vesakkoa vesurin kanssa ja paransi näkymää entisestään. Mutta muutamia paikkoja toki mekin hylättiin näkemän takia, esim. Parkkolan ison tien paikat. Noin käytännön kannalta aika iso työmaa on kaataa kaikki mahdolliset vesakot pelkästään näkemän takia. Taitanee vaatia maanomistajan luvan mikäli niitä vesakoita alkaa suuremmassa mittakaavassa kaatamaan, ja hyvä sille rojektille maksajakin olisi olla.
Runkipotentiaali mainitsematta! Ja sitten vielä kuvaajien omat jutut. monelle myös ainoa kriteeri on, että pätkä menee omalta kylältä tai korkeintaan naapuripitäjästä.Riippuu varmaan myös siitä, mitkä on kriteerit hyvälle katselupaikalle. Toiset arvostaa pitkää näkymää, toiset arvostaa näyttävää paikkaa josta nippa nappa näkee yhden mutkan joka on sitäkin sykähdyttävämpi, toiset arvostaa sitä että auton näkee läheltä, toisille tunnelma ja yleisön määrä on tärkeää. Vanhemmat ihmiset ja lapsiperheet puolestaan usein arvostavat sitä, että matkaa omalta autolta kertyy vähän. Toiset odottavat paikalta näitä kaikkia.
Lyheni hypyt jo toiselle kierrokselle metritolkulla......tuskin Parkkolassa hypättäisiin enää noin rajusti kuin lauantaiaamuna jos pätkä pysyy reitillä...
Sekin totta kai. Mutta ei niitä uushakkuitakaan sen vuoksi tehdä vaan metsätaloudellisin perustein, vaikka vanhan liiton totuus onkin se, että rallissa on parasta, kun akselit jää vastapakkaan ja kori jatkaa matkaa.Minä luulen, että pumppujalka ei välttämättä viitannut hakkuilla varsinaisesti katselualueisiin...#ohentamattaaukkoon