Secto Rally Finland 2025

BMW CSL

Well-known member
Liittynyt
9.2.2021
Viestit
374
Tulikohan tuo pölvästi lainkaan miettineeksi sitä, että tuollaisen toiminnan seurauksena maanomistaja tulee vaatimaan korvauksia aiheutetusta vahingosta ja mikäli kyseinen EK on ensi vuonna mukana saattaa kyseinen paikka olla katselukieltoalue silloin.
Alati lisääntyvät rajoitukset siihen missä saa katsella vievät typistyvän lähtöluettelon ohessa hyvin tehokkasti isoimman mielenkiinnon penkalla notkumisesta. Toki takavuosinakin tuli useinmiten skipattua kuumimman kärjen jälkeen tulijat. Ei vaan riittäny mielenkiinto DDRn Trabi-kuskeja ja kotimsisia N1 luokan autokuntia kohtaan.
Ysärin puolella kiellettyjä katselualueita oli varsin hintsusti ja ne oli joko selkeesti vaarallisia tai sit kotirauhan piiriin kuuluvia yksityisalueita. Pari kertaa pääsi tekeen tontin haltijan kans diilin et sai psrkkeerata reissubussin hyvään paikkaan vaikka muutoin olikin "kielletty" katselualue...
 

BMW CSL

Well-known member
Liittynyt
9.2.2021
Viestit
374
Eiköhä Latvala tiedä oman roolinsa paremmin kuin ulkopuolelta huutelijat :D "luulee olevansa tallipäällikkö". Aikuinen normaalijärkinen suomalainen mies Latvala on.
No jaa. Normijärkinen mies ois oysyny turvallisen etäisyyden päässä Maisasta. Mut JML on normaali suomalainen mies joka laittaa aivot narikkaan ja menee "suuntaviitta" edellä....
 
  • Like
Reaktiot: jjx

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
17019
Sijainti
Tampereen lenkki

Tässä kohtaa Joonas Lönnin mielipide Ounintaista ja sen huonoudesta. Mitä mieltä olette täällä?

Omasta mielestä Ounintai oli kova veto järjestäjiltä ja selvästi kuskit tykkäsi, Tänak kehui haastattelussa erikseen. Sunnuntai ei ollut yhtään lyhyempi pätkäkilsoissa kuin aiemmat sunnuntait, ja varmasti monin kerroin haastavampi kuin Moksi/Laajavuori tai Laukaa/Ruuhimäki neljättä kertaa peräkkäin.

Olisiko sitten Ounin lisäksi pitänyt olla toinen pätkä? Turisti Kakaristossa olisi joutunut odottamaan pidempään kahden vedon välillä, rallin järjestäjä olisi joutunut raapimaan jostain kasaan järkkärit toiselle pätkälle samalta alueelta jossa oli jo edellisenäkin päivänä ajettu rallia, ja samalla lipputulot olisi jakautuneet kahden pätkän välille, eikä se toinen pätkä olisi välttämättä tuonut yhtään ylimääräistä rallinseuraajaa tuohon sunnuntaiaamuun. Okei, rally.tv:n seuraajat olisi saaneet kaksi pätkää enemmän katsottavaksi, mutta ainakin itsellä nuo sunnuntaipätkät ennen poweria on muutenkin yleensä tylsintä katsottavaa. Varsinaisen TV:n puolellahan sunnuntaina lähetetään muutenkin aina vain poweri ja sen eka veto mahdollisesti myös.

Joonas myös paheksuu sitä, ettei voinut vaihtaa paikkaa Ounin vetojen välillä. Itse en siis ollut sunnuntaina penkalla, mutta olisin varmaan vaan nauttinut jostain laatupaikasta kahteen kertaan tai vähän eri kulmasta, mutta olisihan kunnon spectatorPRO-haaste ollut keksiä paikkapari, joiden välillä pystyy vaihtamaan noin tiukalla aikataululla (noin tunti ekan vedon vikasta autosta tokan vedon ekaan autoon). Vaikka jostain Volvo-hypystä Kakaristoon tai jotain metsäreittiä pitkin kahden Ouninpohjantien paikan välillä.
 

rallikiinnostaa

Well-known member
Liittynyt
2.6.2017
Viestit
111

Tässä kohtaa Joonas Lönnin mielipide Ounintaista ja sen huonoudesta. Mitä mieltä olette täällä?

Omasta mielestä Ounintai oli kova veto järjestäjiltä ja selvästi kuskit tykkäsi, Tänak kehui haastattelussa erikseen. Sunnuntai ei ollut yhtään lyhyempi pätkäkilsoissa kuin aiemmat sunnuntait, ja varmasti monin kerroin haastavampi kuin Moksi/Laajavuori tai Laukaa/Ruuhimäki neljättä kertaa peräkkäin.

Olisiko sitten Ounin lisäksi pitänyt olla toinen pätkä? Turisti Kakaristossa olisi joutunut odottamaan pidempään kahden vedon välillä, rallin järjestäjä olisi joutunut raapimaan jostain kasaan järkkärit toiselle pätkälle samalta alueelta jossa oli jo edellisenäkin päivänä ajettu rallia, ja samalla lipputulot olisi jakautuneet kahden pätkän välille, eikä se toinen pätkä olisi välttämättä tuonut yhtään ylimääräistä rallinseuraajaa tuohon sunnuntaiaamuun. Okei, rally.tv:n seuraajat olisi saaneet kaksi pätkää enemmän katsottavaksi, mutta ainakin itsellä nuo sunnuntaipätkät ennen poweria on muutenkin yleensä tylsintä katsottavaa. Varsinaisen TV:n puolellahan sunnuntaina lähetetään muutenkin aina vain poweri ja sen eka veto mahdollisesti myös.

Joonas myös paheksuu sitä, ettei voinut vaihtaa paikkaa Ounin vetojen välillä. Itse en siis ollut sunnuntaina penkalla, mutta olisin varmaan vaan nauttinut jostain laatupaikasta kahteen kertaan tai vähän eri kulmasta, mutta olisihan kunnon spectatorPRO-haaste ollut keksiä paikkapari, joiden välillä pystyy vaihtamaan noin tiukalla aikataululla (noin tunti ekan vedon vikasta autosta tokan vedon ekaan autoon). Vaikka jostain Volvo-hypystä Kakaristoon tai jotain metsäreittiä pitkin kahden Ouninpohjantien paikan välillä.
Evans oli valitellut, että sunnuntaista sai nyt liikaa pisteitä verrattuna ajettuihin kilometreihin. Taidan olla hänen kanssaan samaa mieltä. Ehkä Ounin seuraksi voisi sen toisenkin erikoiskokeen mahduttaa Jämsä - Jyväskylä väliltä, joka myös voisi tasata yleisömääriä. Myös ensi vuonna maaliintulo maistuu kyllä Kakaristossa, hieno konsepti! Laatupaikaksi katseluun valikoitui tällä kertaa Mutasen risteys, jossa pystyi katsomaan ekalla kierroksella risteykseen tuloa ja kävellä sitten 200m tulosuuntaan alamäkihypyille. Palvelutkin pelasi :)
 
Ylös