Tässä viestissä jatkan jälleen Yuki Tsunodan ja eräiden muiden keskikastin kuljettajien tämän päivän Singaporen kisan vaikeuksia joten jatkanpa tästä viime viestistä pois jääneenä juttuna:
Tänä vuonna ehkä samat sijat ja jopa hyvällä onnella parempi lähtöruutu sunnuntain kilpailuun olisi voinut toisen osan parempana toteutuksena, mutta pitihän sekin mokata saakeli huonoilla ajoväleillä taas kerran!
Kisaan sitten taktiikkakin herätti parantamisen varaa näennäisesti todella surkeana:
Miksi pehmeät kun keskikovilla tai kovilla olisi ehkä kannattanut lähteä ajaa sitten?
Näin näennäisesti, mutta lopulta Tsunodan olisi pitänyt pysähtyä ei kuin pysähtyi vaan enemmän siellä lähempänä Hadjarin omaa pysähtymiskierrosta tai noin kierroksella 20. Silloin olisi voinut olla jotain toivoakin pitää pää kylmänä ja ajaa paremmille sijoille jäännöspisteineen sitten kuitenkin!
Eli kun mentiin niin aikaisin kun mentiin varikolle taas kerran niin kisan jäännöspistetoiveet meni siinä. Singaporeen ei ehkä varsinkaan jos ensi vuonna ajetaan näin siisti kisa kuin nyt ja viime vuonna osin jo toissa vuoden tapaan niin ei voi keskeytyksiinkään luottaa.
Tämäkin maksoi Tsunodan kisan samoin kuin myöhemmin epäonnistuneiden muiden kuskien kilpailun.
Muutoin kai puhuen alkuun lähtö oli menettelevä valitettavasti pussiin jääden joutuen nostamaan vauhtia kolarien välttämiseksi itse ja paha sanoa, että tuliko Tsunodan autoon osumavaurioita sitten muiden kuljettajien toimesta lähdössä siis enemmän takapäähän kuin muutoin?
Mielestäni osui ja saattoi tulla vahinkoakin, mutta toki lievemmin kuin mitä Pierre Gaslyn toimesta tuli selvä kisan pilaava kolarivaurio Monacossa.
Toki mikäli nyt sanoisin, että Tsunodalle tuli nyt sama kolarivaurio kuin Monacossa niin syyllistyisin yliliioitteluun.
Tämänkin voin myöntää, mutta eihän näin käynyt.
Kisan aikana ei oikein tiennyt, että itkeäkö vai nauraa kun muun muassa kotimaisen selostuksen puolella muuan Juusela kehui Tsunodan ajamista muka yhtä kovaa kuin Russell kärjessä.
Joo pystyi ehkä ajamaan siinä vaiheessa kun pystyi, mutta siellä hyvin lähes viimeisillä sijoilla ajaen siinä vaiheessa sillä ei ollut hittojakaan välillä vaikka olisi ajanut kierroksia nopeammin kuin muut niillä eroilla taas kaikkiin varsinaisiin kilpailijoihin nähden!
Muutoin kisassa ja lähinnä sitten lopussa se kaikki minkä vähintään osin näki taas Red Bullin turhassa taktisessa hätäilyssä ja perseilyssä japanilaisen kisan suhteen toteutui sitten murheelliseksi lopuksi mistä puhun lisää seuraavissa viesteissä.
PS. Päätösviesti ei ollutkaan päätösviesti ja se pituuden takia on jaettu kahteen viestiin.