https://www.mapfab.com/map/AkCG/Finland-2026-Saturday
Tossa vielä illan ratoksi tuollainen idea lauantain lenkistä jossa olis paljon uutta mutta myös tuttua. Pätkien osuus reitistä yli 26%. Tankkauspisteen voisi laittaa Juokslahti-Jämsä-välille jolloin sitä voisi käyttää mennessä ja tullessa.
Vekkula, aloitetaan Vekkulan Kaitasentiellä jossa oli vähän ohjelmaakin, siitä käännytään sitten Ehikkiä jatkamaan takaisin kohti Juokslahtea eli Sainzin paikka on mukana, ja loppuun sitten Vekkulan/Leustun peltoristeymset toiseen suuntaan mutta vielä niin että kierretään vähän kauempaa että saadaan Leustun loppuhypyille (Vatasen Maito-Sierra-paikka) kunnon vauhdit.
Hassi, aloitetaan 2021-2023 Arvajan/Rapsulan yleisöystävällisestä maalipäästä eri suuntaan ja jatketaan Hassintietä alas Liisanmutkan (1990 Evansin yms runkipaikka) ja voimalinjojen ohi, siitä vielä sitten Arvajanreitintielle jossa tietty McRaen 1992 paikka ja ei ole ajettu MM-rallissa vuosikymmeniin.
Päijälä, aloitetaan Pirttikulmantieltä eli monen tehdastallin testipätkä jossa rajuja hyppyjä, siitä isoa Sappeentietä jossa hyviä mutkia , siitä pienen välitien kautta (tähän asti siis kaikki ennen ajamatonta MM-rallissa) liitytään soramonttujen ohi Päijälään "mäntykangasalueen" pohjoispuolelle, sopivasti ennen sitä isoa hyppyä. josta jatketaan tuttuun Päijälän maaliin mutta sillä erolla että nyt pikkutielenkki jätetään pois ja täten Hännisen paikka on haastavampi.
Vellipohja, aloitus 2014 Painaasta, osittain viime vuoden Leustua Tuomisen hyppyineen ja serpoineen, siitä jatketaan sitten 2005 Vellipohjan reittiä assulinkin kautta rajuille hypyille mutta neljän tien risteyksestä oikeaistaan vasemmalle (tähän saa hyvät yleisöalueet) ja Moksintieltä sitten Mansikkamäentielle, josta jatketaankin nyt oikealle kohti Korpilahtea, jossa on poskettoman kokoiset hypyt, ennen ajamaton osuus. Tällä pätkällä olisi yleisölle ainakin 10 avaraa katselualuetta välitien päässä.
https://www.mapfab.com/map/AkCG/Finland-2026-Saturday