Formula 1-2025-23-Qatar GP

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
4227
Huono ajoitus taas kerran tallilta tuolla hetkellä.
Olisi pitänyt arvata :D

Karmea kisa, tuo sopivaan väliin tullut turva-auto aiheutti McLarenille sekoilun, eihän tuolla olisi muuten ollut mitään tapahtumia.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
11227
Sijainti
Helsinki
Palmer ihmetteli, miksi Mäkki ei tehnyt tuplastoppia turva-auton aikana, siihen olisi ollut tilaisuus. Max teki ja se ratkaisi voiton. Pitää löytää onboard-kuvaa Kimi-Lando tilanteesta.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
4227
Palmer ihmetteli, miksi Mäkki ei tehnyt tuplastoppia turva-auton aikana, siihen olisi ollut tilaisuus. Max teki ja se ratkaisi voiton. Pitää löytää onboard-kuvaa Kimi-Lando tilanteesta.
Sitä ihmetteli kaikki muutkin. Etenkin kun tämä rata.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7313
Palmer ihmetteli, miksi Mäkki ei tehnyt tuplastoppia turva-auton aikana, siihen olisi ollut tilaisuus. Max teki ja se ratkaisi voiton. Pitää löytää onboard-kuvaa Kimi-Lando tilanteesta.
Piastri olisi pysynyt Maxin edellä, mutta Lando olisi jäänyt ainakin Maxin taakse.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
11227
Sijainti
Helsinki
Onpa ihan hirveää kuraa, että FIA määrää montako kierrosta renkailla saa ajaa. Voi jeesus perkele sentään.
Tulee mieleen Nascarin Competition Caution, samankaltainen sääntö jossa tietyllä kierroksella pistetään keltaiset ja kaikki stopille. 🤢
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7313
Nyt se Carlos vie Albonia kuin litran mittaa. Kesti aikansa tottua tuohon autoon, mutta nyt ajo on ollut loppukaudesta aika vahvaa, vaikka välillä onkin kolissut.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15877
Miksi ne muuten jankuttaa tuota? Miksei voi ajaa 27 ja 28 kierrosta, ei kai se meno lopu kun seinaan kierroksella 25. Yrittaa saastaa renkaita vai onko tuo jossain saannoissa etta on pakko?
Valitettavasti oli pakko tuolla hetkellä ja senkin takia ovat nämä kahden pakkopysähdyksen kisat yksi hemmetin farssi tähän lajiin vain lisää mikäli näitä ensi vuodeksi näkee edes ajatuksenakin enemmän.
 

KuljunAlko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2024
Viestit
220
Sijainti
Kulju
Antonelli kyllä sekoili aivan täysin, ohituspaikkoja ei ole pääsuoran jälkeen, mitä ihmettä :D
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6476
Miten se niinkun katsojanakin heti oli ilmiselvää että jos SC tulee kierroksella 7 niin stopataan.
McLarenin ongelma oli, että jos otetaan molemmat autot sisään, niin Piastri voittaa ja Norris häviää. Jos taas otetaan kisaa johtava Piastri sisään, niin Norris häviää. Mutta jos jätetään molemmat autot ulos, niin Piastri ei voita. Tallilla oli liian kova luotto siihen, että Norris pysyisi Piastrin kannassa.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1310
McLaren ennemmin häviää mestaruuden kuin auttaa Piastria. Häpeällistä.

Aivan satavarmasti olisivat istuneet peräkkäin varikolla turva-auton aikana, mikäli Norris olisi ollut kärjessä.
Tämä tuli itsellekin mieleen. Piastrin ei voitu antaa voitaa Landon tullessa kolmanneksi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15877
Pirellin maarays vai mista tuo tulee? Turvallisuusjuttu? En muista etta ennen ketaan oltaisiin pakotettu ajamaan tietty maara kierroksia. Kerranhan joku, taisi olla Albon veti samoilla renkailla koko kisan ja kavi kumit vaihtamassa viimeisella kierroksella ettei tullut diskausta.
Itse asiassa Losailissa/Lusailissa näin on ollut ennenkin ja myös vanhempina aikoina tietyissä Goodyearin ajan kilpailuissa oli näin. Harvoin kyllä, mutta tuolloin olikin sitten ihan todella pakko ja aika oli hieman toinen näissä poikkeustapauksissa.

PS. Pari vuotta sitten oli Losailissa/Lusailissa myös sama homma. Kysymysmerkki jatkoon on vain se, että miksi Pirelli, FIA tai ken ikinä lajissa olisi se muu päättäjä näissä asioissa edes lainausmerkeissä niin määrää pysähdysrajoja keinotekoisesti ja siihen vielä sitten ei vaikka hommaa tiettyjen asioiden varalta merkittävällä poikkeuksella erikseen erikoiskestäviä renkaita, että tällaista ei tarvitsisi nähdä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös