Ferrari 2025: Markkinoiden kovimman automyyjän ja testikuskin rantautuminen

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
2037
Sijainti
Vyborg
Lercciä ei ainakaan kinostele Elkannin kovistelut . Vähän pitäisi varoa sanomisissa kun kumminkin on italialaista käsityötä hanurin alla mikä ei voi olla huonoa jos pomo näin sanoo.


Sääliksi käy Leclerciä ja Hamiltonia. Viileät olosuhteet eivät sopineet tänään Las Vegasissa Ferrarille aika-ajoissa. Joten odotukset huomisen kisaan on tallille pienet.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7310
Tifosit vaati jo kesällä Leclercin potkuja. Juurikin tuosta että oli vähän kriittinen autosta (Monzassa).
Oli kauan Charleskin putoamassa Q1:ssä aikasen pitkään.
 

Bukko

mielikuvitusukko
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
5145
Sijainti
Salo/Espoo/Rooma
"It's a terrible result. There is nothing positive to take from today," Hamilton explained.

"I'm eager for it to end, I'm looking forward to it ending. I'm not looking forward to the next one."

When pressed by the reporter if that meant he was not looking forward to the next race in Qatar, Hamilton replied: "Next season."
 

VexMarstappen

Well-known member
Liittynyt
26.10.2025
Viestit
49
Saannot uusiksi ja Hamilton jo luovuttamassa? Ihan selva motivaatiotyhjio talla kaverilla. Liikaa saavutettu, liikaa rahaa. Vaihtoon
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
11227
Sijainti
Helsinki
Tallin näkökulmasta suoraan sanottuna paska viikonloppu taas. Leclercin jämäpisteet ei lämmitä ja Hamilton pilasi viikonloppunsa jo lauataina, kun jäi toistamiseen q1-osioon. Jotain siellä johtoportaassa pitäisi tehdä vai onko isänmaallisuus noussut päähän, kun ei uskalleta brittiläisiä tai sakuja palkata suunnittelutiimiin. Suurin osa työntekijöistä on saapasmaasta tai sukujuuret osoittavat sinne suuntaan.

Lucan aikana otettiin onnistunut riski tuoda Schumi ja hänen luottohenkilönsä (Brawn, Byrne) talliin. Tässähän tulee jo ikävä 2000-luvun alun dynastiaa.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
5075
Tallin näkökulmasta suoraan sanottuna paska viikonloppu taas. Leclercin jämäpisteet ei lämmitä ja Hamilton pilasi viikonloppunsa jo lauataina, kun jäi toistamiseen q1-osioon. Jotain siellä johtoportaassa pitäisi tehdä vai onko isänmaallisuus noussut päähän, kun ei uskalleta brittiläisiä tai sakuja palkata suunnittelutiimiin. Suurin osa työntekijöistä on saapasmaasta tai sukujuuret osoittavat sinne suuntaan.

Lucan aikana otettiin onnistunut riski tuoda Schumi ja hänen luottohenkilönsä (Brawn, Byrne) talliin. Tässähän tulee jo ikävä 2000-luvun alun dynastiaa.
Taisi olla jo Kimi Räikkösen ekan Ferrari-uran aikana tiimi taas italialaistumassa kovaa vauhtia ainakin avain-henkilöiden osalta.


Taisi Schumacherin kanssa samaan aikaan Ferrarilla lopettaa sekä Brawn että Byrne. Todt jaksoi vielä vuoden 2007.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
11227
Sijainti
Helsinki
Taisi olla jo Kimi Räikkösen ekan Ferrari-uran aikana tiimi taas italialaistumassa kovaa vauhtia ainakin avain-henkilöiden osalta.


Taisi Schumacherin kanssa samaan aikaan Ferrarilla lopettaa sekä Brawn että Byrne. Todt jaksoi vielä vuoden 2007.
Brawn lähti Hondalle ja Byrne siirtyi tallissa konsultin hommiin, jolloin Aldo Costa otti hänen paikkansa suunnittelijana. Kimin mestaruusauton suunnittelutiimin 11 jäsenestä 6 oli Italiasta. Merkittävin ei-italialainen oli kreikkalainen Nikólas Tompázis. (Herran nimen kreikkalainen kirjoitusasu. Kv. uutisissa käytetään Tomabzis-nimeä). Hän toimii nykyään FIA:n Single Seater-yksikön pomona.
Muistan, kun vuoden 1997 mestari, lausuntoautomaatti Jaques Villeneuve moitti Kimin mestaruutta toteamalla, että hän voitti sen Schumille tehdyllä autolla.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
11227
Sijainti
Helsinki
Schumihan sitä autoa myös testasi pitkin kesää.
Schumacher toimi Ferrarilla neuvonantajan roolissa ja ajo testejä 2007-2008. Hänethän nähtiin usein kisapaikoilla Ferrarin varikkotiloissa, joten hän ei mennyt heti keinutuoliin lopetettuaan ensimmäisen kerran. Ilmankos hänet ilmoitettiin Massan korvaajaksi syksylle 2009, mutta kaatui prätkällä huristellessaan.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4568
Brawn lähti Hondalle ja Byrne siirtyi tallissa konsultin hommiin, jolloin Aldo Costa otti hänen paikkansa suunnittelijana. Kimin mestaruusauton suunnittelutiimin 11 jäsenestä 6 oli Italiasta.
Ross Brawn meni 2007 Hondalle ja emon vetäessä projektilta maton alta talvikaudella (joulukuussa 2008) alkoi hillitön tallin pelastusoperaatio joka johti lopulta 1$ nimelliseen tallin myyntiin ja Brawn GP:n syntymiseen. Ja loppu onkin historiaa, Honda olisi pessyt lattiaa muilla talleilla kaudella 2009, Japanin suunnalla on varmaan asiaa muutaman kerran sauna-illassa puitu...
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6877
Tallin näkökulmasta suoraan sanottuna paska viikonloppu taas. Leclercin jämäpisteet ei lämmitä ja Hamilton pilasi viikonloppunsa jo lauataina, kun jäi toistamiseen q1-osioon. Jotain siellä johtoportaassa pitäisi tehdä vai onko isänmaallisuus noussut päähän, kun ei uskalleta brittiläisiä tai sakuja palkata suunnittelutiimiin. Suurin osa työntekijöistä on saapasmaasta tai sukujuuret osoittavat sinne suuntaan.

Lucan aikana otettiin onnistunut riski tuoda Schumi ja hänen luottohenkilönsä (Brawn, Byrne) talliin. Tässähän tulee jo ikävä 2000-luvun alun dynastiaa.
Isobossi palkkasi ison kalan kääntämään venettä ja vannoo ylpeänä italiaisen henkilökunnan nimeen joka on maailman eliittiä. Ylpeydestä huolimatta kaikki menee enemmän perseelleen julkisen avautumisen jälkeen, koska italialaisen henkilökunnan ammattitaito onkin kebabpizzerian luokkaa ja iso kalakin osoittautuu pakastealtaan 7 tähden premium kalapuikoksi. Leclerc tästä kärsii, mutta kaiken kaikkiaan, tästä ei voi olla nauttimatta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6476
Ross Brawn meni 2007 Hondalle ja emon vetäessä projektilta maton alta talvikaudella (joulukuussa 2008) alkoi hillitön tallin pelastusoperaatio joka johti lopulta 1$ nimelliseen tallin myyntiin ja Brawn GP:n syntymiseen. Ja loppu onkin historiaa, Honda olisi pessyt lattiaa muilla talleilla kaudella 2009, Japanin suunnalla on varmaan asiaa muutaman kerran sauna-illassa puitu...
Ylimääräinen muuttuja on Hondan oman moottorin taso. Hondan vetäytyminen tarkoitti Brawn GP:lle myös Hondan moottoreiden menettämistä, ja lopulta tilalle tuli Mersun koneet. Ross Brawn kertoi Honda-ajoistaan joskus sellaista, että hänen tullessaan taloon Honda kehuskeli hänelle sarjan parasta moottoria, ja miten hän oli siinä kohti vain tehnyt sisäisen facepalmin ja miettinyt että oi voi.
 
Ylös