Tätähän laji juuri kaipaa. Tasaväkisiä taisteluja tiimien kesken.🏁
https://www.suomif1.com/2021/07/red-bull-pomo-ennustaa-todella-pienia-tasoeroja-ensi-vuodelle-kuin-indycarissa/
Nikita Mazepin jatkaa ensi kaudella Haas-tiimissä🏁
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vahvistus-jalleen-yksi-f1-tallipaikka-taytetty-ensi-kaudeksi/8193408#gs.64uz60
Vai halutaan sitä puhetta ja parranpärinää? No jos Verstappen ja Hamilton ottaisivat toisensa pihalle sprintissä, sitä varmasti riittäisi . Silverstonessa on myös kokemusta MM-kandidaattien toisensa pihalle työntämisestä, kun Hill ja Schumacher kolaroivat toisensa pihalle kaudella 1995.
Kausi oli 2014. Nico Rosbergin ja Lewis Hamiltonin välistä vääntöä koko kausi silloin ja vasta vikassa kisassa ratkaisu. Tuplapisteillä ei ollut merkitystä, sillä Nico keskeytti lopulta vikan kisan Abu Dhabissa🏁
Onhan sprintissä panosta kuitenkin. Kolme parasta kuljettajaa saa pisteitä (3–2–1) , ja maaliintulojärjestys määrittää samalla lähtöjärjestyksen sunnuntain kilpailuun. Sprintin voittaja saa tilastoihin tililleen paalupaikan.🏁
Sprinttikisan lähtöruudukko🏁🏎 saa nähdä, mitä tulee vielä muuttumaan itse GP:een. Kuka parantaa osakkeitaan sprintissä, kuka ei? Kenen osakkeet laskee? Jännityksellä seurataan kaikkien aikojen ekaa sprinttiä tänään.
Kimi Räikkönen ei pärjää enää yhdellä nopealla kierroksella, mutta kisoissa kulkee. Tämä uusi sprinttikisa sopii kyllä Kimille kuin hattu päähän. Eli eiköhän Kimi huomenna nouse muutaman sijan hyvissä kisataidoillaan.
Kaudella 2003 nähtiin sellainenkin ihme, että Maxin isäukko, Jos Verstappen, oli Minardilla perjantain aika-ajojen nopein. Paalupaikkaa tuosta ei tietenkään tullut, sillä lauantaina ajettiin tuolloin toisetkin aika-ajot. Jokatapauksessa olihan se Minardille hieno saavutus 👏
Siinä mielessä tosiaan erikoinen, kun yleensä mielletään paalupaikka sille, joka on ajanut yhden huippunopean kierroksen parhaiten. Kisa erikseen sitten.
En osta vokaalia, mutta ostan tämän pointin. Usein on nähty mielenkiintoisia kisoja silloin, kun jostain syystä perjantain harkkoja on täytynyt lyhentää esim. sään takia. Tämä varmaan mielessä myös päättäjillä.