Hakutulokset

  1. #6 Nico Rosberg - Vain mestaruus puuttui

    Viittasin Dieselmoottorin viestissä seuraavaan kohtaan: "Keke rakensi uransa tyhjästä, pienestä Pohjoisen pallonpuoliskon maasta, jossa hiihto oli kansallislaji, ja moottoriurheilua ei ymmärretty."
  2. #6 Nico Rosberg - Vain mestaruus puuttui

    En täysin allekirjoita tuota, ettei moottoriurheilua ymmärretty Suomessa Keken aikoina. Kuitenkin suomalaiset olivat menestyneet rallissa 1960-luvulta lähtien, ja myös moottoripyöräsarjoissa oli tullut maailmanmestaruuksia. Mitä Nicon suomalaisuuteen tulee, niin Nico jos kuka on...
  3. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Miksiköhän muuten Keke ei ottanut Saloa suojatikseen? Eikö hän pitänyt tätä tarpeeksi lupaavana ja lahjakkaana, vai oliko hänellä niin paljon töitä Järvilehdon ja Häkkisen kanssa, ettei aikansa kerta kaikkiaan riittänyt?
  4. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Toisaalta Niki Lauda onnistui voittamaan vielä kaksi maailmanmestaruutta vakavan onnettomuutensa jälkeen, eikä kauden 1976 mestaruuskaan jäänyt kauas.
  5. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Olen saanut sen käsityksen, että Tuominen on ensisijaisesti rallimies. Onhan hän jopa kilpaillut lajissa kartanlukijana ja voittanut Suomen mestaruuksia Sebastian Lindholmin kanssa.
  6. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Enpä osaa sanoa, kumman ura oli komeampi, mutta myös Heikki Kovalainen kuuluu mielestäni samaan sarjaan heidän kanssaan. Välillä tuntuu, että Suomessa unohtuu helposti, että on olemassa monia muitakin kovia autourheilusarjoja kuin F1 ja rallin MM-sarja.
  7. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Takerrun ehkä liikaa yksityiskohtiin, mutta voikohan Saloa sanoa varsinaisesti F1-legendaksi? Suurimman menestyksensähän hän saavutti muissa luokissa.
  8. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Toisaalta ihan hyvä, ettei Kimi päätynyt Schumin tallikaveriksi. Schumin Benetton- ja Ferrari-aikojen tallikaverit kun eivät koskaan saaneet tasavertaista kohtelua hänen kanssaan.
  9. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Toisaalta, siinä on pientä ironiaa/kohtalon ivaa, että Kimi Räikkösen maailmanmestaruus tuli Ferrarilla, vaikka kyseisen tallin autot eivät koskaan sopineet hänelle yhtä hyvin kuin McLarenin ja Lotuksen.
  10. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Tuskinpa Senna sentään 44-vuotiaaksi asti olisi jatkanut. Muistaakseni hän sanoi jossain haastattelussa haluavansa voittaa viisi maailmanmestaruutta, kuten hänen suuri esikuvansa Juan Manuel Fangio oli tehnyt, ja lopettaa sitten.
  11. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Itseäni harmitti ylivoimaisesti eniten Häkkisen keskeytys viimeisellä kierroksella johtoasemasta Espanjassa 2001. Mainittu Räikkösen keskeytys 2005 ei harmittanut ihan niin paljoa, koska ripustuksen pettäminen oli odotettavissa ja siihen osasi varautua.
  12. (Typerien) kysymysten topic

    Onko Ari Vatasen serkku ja hänen uransa alkuaikojen kartanlukija Martti Simonen sama henkilö, joka ajoi 1990-luvulla ja 2000-luvun alussa rallicrossia ja rata-autoilun SM-sarjaa Sport 2000 -luokassa?
  13. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Myös Alain Prost oli lähellä.
  14. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Eihän mestaruuksia olisi välttämättä tullut kuin korkeintaan yksi enemmän. Kaudesta 2009 eteenpäin McLaren kun ei ollut enää ihan paras talli, kun ensin Brawn ja sitten Red Bull dominoivat.
  15. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Onkohan helpompi siirtyä rata-autoilusta ralliin vai päinvastoin? Kimihän pärjäsi aikoinaan rallissa kokemukseensa nähden ihan ok. Tiedä sitten, miten vaikka joku Vatanen, Kankkunen, Mäkinen tai Grönholm olisi pärjännyt rata-autoilussa, kun heiltä puuttuu lapsuudestaan ja nuoruudestaan...
  16. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    https://www.suomalainen.com/products/f1-tallien-etulinjassa?gad_source=1&gad_campaignid=17336677856&gbraid=0AAAAAD-MeptF-dbh4ZkwMLdvBsCYlvhYP&gclid=EAIaIQobChMIgb677c_qkQMVDGqRBR0fcBdiEAAYASAAEgIobfD_BwE
  17. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Juu, ja autourheilukirjallisuutta yleensäkin. Esim. viime vuonna tuli luettua Ari Vatasen "Tuulitukka, villimieli" ja Jari-Matti Latvalan "Yhtä rallia". Tällä hetkellä työn alla on "F1-Suomalainen kronikka".
  18. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Olisikohan halunnut panostaa tulevaisuuteen ja siten nuoruuteen? Olihan Mansell tuolloin jo 41-vuotias, mikä on jo aika korkea ikä F1-kuskille.
  19. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Täytyy myöntää, että jonkin verran Vettelin arvostusta laski omalla kohdallani mm. tappio Ricciardolle kaudella 2014, kun Red Bullin auto ei enää ollutkaan paras. Ferrarilla ei myöskään onnistunut voittamaan mestaruutta, vaikka siihen oli kahdesti (2017 ja 2018) loistavat mahdollisuudet...
  20. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Olisivatkohan siihen vaikuttaneet Kimin pitkä ura, menestys useammassa eri tallissa ja eri rengasmerkeillä sekä hieman erikoinen ja omalaatuinen persoona? Kimi pystyi myös voittamaan hieman heikommallakin autolla, toisin kuin Mika.
Ylös