Hakutulokset

  1. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Enpä tiedä, olisiko mennyt Ferrarille kuitenkaan aiemmin. Olisi nimittäin joutunut siellä Schumin kakkoskuljettajaksi, ja se tuskin olisi sopinut Kimille.
  2. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Matti Alamäki oli myös rallicrossissa aikoinaan huikea viidellä Euroopan mestaruudellaan. Jos Rovanperälle tulee tulevaisuudessa menestystä myös ratapuolella, niin ehkä hänet voi silloin julistaa ainakin epävirallisesti Suomen kaikkien aikojen autourheilijaksi, kun hän on todistanut pystyvänsä...
  3. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Ketä te pidätte Suomen kaikkien aikojen autourheilijana? Jos siis mukaan lasketaan F1-sarjan lisäksi muut luokat, kuten rallin MM-sarja? Toisaalta, voiko eri luokkia verratakaan toisiinsa? Tiedä sitten, miten vaikka joku Vatanen, Kankkunen, Mäkinen tai Grönholm olisi pärjännyt rata-autoilussa...
  4. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Häkkinen myös tarvitsi huippuauton voittaakseen, kun Kimi puolestaan kykeni ykköstiloihin hieman heikommallakin kalustolla (McLaren 2004, Ferrari 2009, Lotuskaan ei ollut ihan paras auto 2012-2013).
  5. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Onko 57 ihan virallinen aikamiehen ikä? Enpä osaa sanoa. Riippuu, mistä näkökulmasta asiaa katsoo. Kuten olen ennenkin kirjoittanut, arvostan Kimiä toisaalta sen vuoksi, että hän kykeni voittoihin useammassa tallissa ja useammalla rengasmerkillä, kun taas Häkkinen ajoi kaikki voittonsa...
  6. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Kuudeskin mestaruus oli todella lähellä: hävisi 1983 Piquetille vain kahdella pisteellä.
  7. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Oli myös pitkään (1987-2001) eniten osakilpailuja voittanut F1-kuljettaja.
  8. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Tuntuuko teistä, että Prost on hieman aliarvostettu mestari? On kuitenkin nelinkertainen maailmanmestari (ja hieman paremmalla tuurilla titteleitä voisi olla muutama enemmänkin) ja voittanut mestaruuksia kahdessa ja osakilpailuja peräti neljässä eri tiimissä. Silti harvempi mainitsee hänen...
  9. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Eddie Irvine taisi myös aloittaa kilpa-autoilijan uransa suoraan Formula Fordeista.
  10. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Nykyään ralliinkin mennään useimmiten kartingin kautta, kun aiemmin oli tapana, että rallikuskeilla oli enimmäkseen maanviljely- ja peltoautotausta. Rallimestareistamme peräti neljä on lähtöisin maanviljelijäperheestä (Vatanen, Kankkunen, Mäkinen ja Grönholm).
  11. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Olihan jo Ari Vatanen voittanut rallin maailmanmestaruuden vuotta ennen Keken F1-mestaruutta. Muistaako tai tietääkö joku, oliko Vatasen kohdalla vastaavanlaista kohua ja väittelyä? Ainakaan hänen vuosi sitten ilmestyneessä elämänkerrassaan ei ollut mitään mainintaa asiasta.
  12. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Häkkisestä kertovissa kirjoissa on mainittu, että aikoinaan pidettiin hieman kaavoista poikkeavana, että hän valitsi lajikseen rallin sijasta rata-autoilun. Hän itse perusteli valintaa sillä, että rallissa oli jo niin monta suomalaismestaria, ettei häntä kiinnostanut liittyä jonon jatkoksi...
  13. (Typerien) kysymysten topic

    Vatanen on myös maanviljelijäperheestä ja hänellä on myös viinitila Ranskassa.
  14. (Typerien) kysymysten topic

    Mistä johtuu, että nykyään ralliin mennään enemmän kartingin kautta, kun aiemmin menestyneimmillä rallikuskeilla oli useimmiten maanviljely- ja peltoautotausta?
  15. (Typerien) kysymysten topic

    Juu, ja Niclaksella. Ovat ilmeisesti niin kaksikielisiä, että nuottikieleksi sopii kumpi tahansa. Käsittääkseni Axelin ja Emilin äiti on suomenkielinen.
  16. (Typerien) kysymysten topic

    Onhan monellakin suomalaisella kuskilla ollut ulkomaalaisia kartanlukijoita. Suomenruotsalainen Bosse on muuten ilmeisesti ajanut aina suomenkielisillä nuoteilla/kaikki hänen kartanlukijansa ovat olleet suomenkielisiä? Ilmeisesti myös Bastilla on ollut näin, ainakin suurempina menestysaikoinaan?
  17. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Olisikohan Montoyan uran hiipumiseen vaikuttanut myös kahden kisan sairausloma vapaa-ajalla tapahtuneen onnettomuuden vuoksi alkukaudesta 2005?
  18. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    No, tavallaan menestys jatkui myöhemmin Red Bullin muodossa.
  19. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Olen kuullut monien sanovan, että autourheilussa kaikkien pitäisi ajaa samanlaisilla autoilla, jotta nähtäisiin aidosti, kuka on paras. Toisaalta tiimien ja merkkien välinen taistelu sekä automerkkien markkinointi ovat myös lajin oleellisia osa-alueita.
  20. Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

    Toki kannattaa ottaa huomioon autot, joilla Kimi ajoi. Kimihän ei käytännössä koskaan saanut ajaa sarjan parhaalla kalustolla. Usein auto oli joko nopea tai luotettava, mutta harvoin molempia samaan aikaan. Moottoriurheilussa menestys on valitettavan paljon kiinni kalustosta.
Ylös