(Typerien) kysymysten topic

Arskarally

Well-known member
Mikäs siinä jos ei tule ymmärrysvirheitä vieraan aksentin takia ja henkilökemiat pelaa muutenkin 👍🏼

Finnishman

Well-known member
Onhan monellakin suomalaisella kuskilla ollut ulkomaalaisia kartanlukijoita.

Suomenruotsalainen Bosse on muuten ilmeisesti ajanut aina suomenkielisillä nuoteilla/kaikki hänen kartanlukijansa ovat olleet suomenkielisiä? Ilmeisesti myös Bastilla on ollut näin, ainakin suurempina menestysaikoinaan?

Kemper

Well-known member
Sijainti
Västra Götaland
Kankkunenkin kokeili erilaisia aksentteja ja voittoja tuli vaikka vieressä istui pohjoisrilantilainen Gallagher, walesiläinen Grist, ranskalainen Giraudet tai suomalaiset Piironen ja Repo.
Ja oliko niin, että istui siinä vierellä kuka tahansa, niin sana "sumppuun" piti opetella sanomaan suomeksi. Juha kun ei keksinyt sille mitään loogista englanninkielistä vastinetta.

RTP

Keskimääräistä mulkumpi runkkari
Sijainti
Tallissa
Ettei se ois ollu Sainz-Moya kaksikko joka sumpun lainas Kankkuselta?

Arskarally

Well-known member
Onhan monellakin suomalaisella kuskilla ollut ulkomaalaisia kartanlukijoita.

Suomenruotsalainen Bosse on muuten ilmeisesti ajanut aina suomenkielisillä nuoteilla/kaikki hänen kartanlukijansa ovat olleet suomenkielisiä? Ilmeisesti myös Bastilla on ollut näin, ainakin suurempina menestysaikoinaan?
Samoin kuin Emilillä, onko Axelillakin? Olen itsekin miettinyt miksi näin, kun ei ole kuitenkaan heidän omasta äidinkielestään kyse.

Finnishman

Well-known member
Samoin kuin Emilillä, onko Axelillakin? Olen itsekin miettinyt miksi näin, kun ei ole kuitenkaan heidän omasta äidinkielestään kyse.
Juu, ja Niclaksella. Ovat ilmeisesti niin kaksikielisiä, että nuottikieleksi sopii kumpi tahansa. Käsittääkseni Axelin ja Emilin äiti on suomenkielinen.

RTP

Keskimääräistä mulkumpi runkkari
Sijainti
Tallissa
Veikkaisin että kääntäen, ei ole ollut tarjolla ruotsinkielisiä karttureita niin paljoa. Bastin aikaan toki olisikin voinut vielä olla helpommin mahdollista.

Kemper

Well-known member
Sijainti
Västra Götaland
Olisiko suomi nuottikielenä loogisempi kuin ruotsi? Samoin kuin englanti. Sitähän esim. Mikkola ja Herz käyttivät, vaikka keskenään ruotsia puhuivatkin.