AnttiL
Reittinörtti
Loeb-Elena myös veti aika pitkään kimpassa, MM-sarjan tauon aikana autiomaaralleissa.Latvala-Anttila ja se noin 200 MM-rallia yhdessä.
Loeb-Elena myös veti aika pitkään kimpassa, MM-sarjan tauon aikana autiomaaralleissa.Latvala-Anttila ja se noin 200 MM-rallia yhdessä.
Ainakin on noina vuosina ollut Citroenin autiomaaralleissa Salosen kartturina (mielenkiintoinen pointti, että Salonenkin pärjäsi englanninkielisen navigaattorin kanssa näissä kisoissa). Tosin Salonenkin oli 1993 Ylen Suurajolähetyksessä kommentaattorina, ettei ainakaan silloin ole autiomaaralli ollut meneillään. Onko sopimusasiat voineet rajoittaa menoa Toyotalle?En tiedä, mikä oli syynä, ettei Kankkuselle tuttua Gallagheria hälytetty paikalle. Hän oli ollut vuotta aiemmin Waldegårdin kartturina Safarissa ja ikääkin oli tuossa vaiheessa vasta 41.
Luulisi että ruotsi olisi parempi, koska sanat on keskimäärin lyhyempiä kuin suomessa.Olisiko suomi nuottikielenä loogisempi kuin ruotsi? Samoin kuin englanti. Sitähän esim. Mikkola ja Herz käyttivät, vaikka keskenään ruotsia puhuivatkin.
TTE:n "tallissa" olisi ollut myös Kankkusen etuautosta tuttu, Juhalle aiemminkin englanninkielisiä nuotteja lukenut Staffan Pettersson. Mutta tämä oli toki lopettanut oman kilpauransa jo muutamaa vuotta aikaisemmin, siinä missä Giraudet'lla oli jo valmiiksi "tatsi" maailman huippuvauhtiin.En tiedä, mikä oli syynä, ettei Kankkuselle tuttua Gallagheria hälytetty paikalle. Hän oli ollut vuotta aiemmin Waldegårdin kartturina Safarissa ja ikääkin oli tuossa vaiheessa vasta 41.
Ja kotimaisia karttureitahan Mikkola myös tarvitisi siksi, että ajoi koko 1970-luvun myös SM-sarjan osakilpailuja.Mikkolalla oli myös kotimaisia karttureita. Ennen MM-sarjan alkua Anssi Järvi, MM-sarjan alkuvaiheessa Erkki Rautanen ja Atso Aho.
Piirosen sairastuttua ei ollut liiemmälti karttureita tarjolla. Kotimaiset huiput olivat kiinni. Joku piti saada nopeasti ja Giraudet oli Toyota Team Europen sisäpiirissä, kun oli ollut Chatriotin kyydissä Korsikalla ja tehnyt jossain muuallakin töitä etuautossa. Giraudet oli aiemmin lukenut nuotit ranskaksi, joten varmasti englanniksi siirtyminen oli haasteellista.
En tiedä, mikä oli syynä, ettei Kankkuselle tuttua Gallagheria hälytetty paikalle. Hän oli ollut vuotta aiemmin Waldegårdin kartturina Safarissa ja ikääkin oli tuossa vaiheessa vasta 41.
Mikkolalla oli myös kotimaisia karttureita. Ennen MM-sarjan alkua Anssi Järvi, MM-sarjan alkuvaiheessa Erkki Rautanen ja Atso Aho.
Oli niitä vakiintuneita kuljettaja-kartturipareja ennenkin, esimerkiksi Alen ja Kivimäki ajoivat vuosikausia yhdessä. Toisaalta kyllä nykyisinkin kartturit vaihtuvat. Neuville vaihtoi Gilsoulin Wydaegheen, Ogier vaihtoi Ingrassian Veillasin kautta Landaishin, Pajari vaihtoi Mälkösen Salmiseen jne.
Eikös se mennyt niin että SM kisaan piti sekä kuskilla että kartturilla olla suomalainen lisenssi. Vaiko vain jos mieli ajaa pisteistä?Ja kotimaisia karttureitahan Mikkola myös tarvitisi siksi, että ajoi koko 1970-luvun myös SM-sarjan osakilpailuja.