Henkka:
Omat tavoitteet on ehjä suoritus. Sellainen mihin voi olla tyytyväinen ja sitten katsoa miten korkealle se riittää. VJR:hän kisan voittaa vuorenvarmasti. (pistetääs pienet paineet suosikille) wink
Ehjää suoritusta siis lähdettiin hakemaan ja sellainenhan sieltä tuli. Kisan loppu oli kerrassaan mahtavaa vääntöä VJR:n kanssa ja kakkosija hieno lopputulos.
Aika-ajossa päätin vetää vain kahden kierroksen settejä minimibensalla jolla 1.25 alituksen piti olla selviö. Lähtöruutu oli pakko saada korkealle, sillä T1-bileiden riski on aina suuri, mitä taaempaa joutuu lähtemään. Hyvä aika tulikin ja se oli toisiksi paras koskaan Cooperilla Snettessä ajamani 1.24,79. Neljännestä sijoituksesta olin suht varma, mutta Sammy ja Niko paransivat niukasti edelle aivan viime minuuteilla. Kuudes ruutu ihan ok. Ruuhka ei tällä kertaa häirinnyt ainuttakaan yritystä, mistä olin todella yllättynyt. eek! Mutta hyvä niin.
Kisa lähti hyvin liikkeelle. Viidennen ruudun Niko sai huonon lähdön Bemarillaan ja nousin yhden sijan. Useat yhtäaikaa näkyvät autot tökittivät konetta taas hirmuisesti ja radalla pysyminen oli melkoista lottoa. Sammy, Jere ja Honda-kaksikko karkasivat nopeasti horisonttiin ja siten tökkiminen väheni.
Kakkoskierroksella takaa painostanut Hamilton ohitti Ferrarillaan hienosti neulansilmässä, kun missasin loivan vasurin ulostulon takasuoralle. Hän kuitenkin ajoi ulos jo heti seuraavalla kierroksella T1:ssä ja olin jälleen viidentenä.
Sammy pyörähti toiselta sijalta T2:n ulostulossa kolmannella kierroksella ja koko letka lappasi ohi. Nyt neljäntenä.
Pekpoyn Honda lipui seuraavalla kierroksella Dunlop-shikaanin vasurin seinään ja takaa tullut tallikamu VJR ei pystynyt väistämään. Rytäkän seurauksena kolmantena ollut Jere nousi kärkeen ja itse nousin VJR:n taakse kolmanneksi.
Jere kuitenkin pyörähti seuraavalla kierroksella neulansilmässä ja sen turvin nousin jo toiseksi. VJR meni kärjessä ja tuntui karkaavan. Ero kasvoi parista sekunnista neljään puoleenväliin kisaa asti, kunnes auto alkoi tuntumaan todella hyvältä ja aloin saavuttaa Hondaa.
Parin nopean kierroksen jälkeen VJR:n eteen ilmestyi kierroksella ohitettava Toro. Kärjen järjestys meinasi mennä uusiksi, kun Toro pöllytti hiekkaa oikein kunnolla viimeisessä shikaanissa. VJR joutui hidastamaan äkisti ja itse en hiekkapilven takaa sitä nähnyt. Tilanteen selkiydyttyä ehdin onneksi jarruttamaan ajoissa ja peräänajoa ei tullut. Nyt mentiin sitten aivan imussa.
Lähellä ajaminen ei kuitenkaan ole helppoa ja oma rytmi sekosi hieman. VJR sai jälleen vedettyä eroa. Jerekin oli saanut jälleen Brabunsa vauhdin kohdalleen ja alkoi näkyä neulansilmässä peilistä. Lopulta mies ilmestyi todella lähelle ajettuaan kisan nopeimman kierroksen, mutta veti heti seuraavalla kierroksella (18) Dunlop-shikaanin jarrutuksessa rajusti ulos. Olin jo harkitsemassa Jeren päästämistä ohi, jotta hän pääsisi hiostamaan kovemmin VJR:ää ja luomaan siten paikkaa molempien ohitukselle, mutta idea tyssäsi sitten tuohon ulosajoon.
Kierroksella 21 VJR teki vaihtovirheen HäkäMonza99 -tyyliin Dunlopin jarrutuksessa ja pääsin jälleen parin sekunnin päästä aivan imuun. Lisäksi akjanu näkyi edessä ja nyt olisi viimeinen mahdollisuus ohittaa. Kierroksen 23 neulansilmäjarrutuksessa VJR varoi varvatessaan akjanun Eaglea ja yritin änkeä aivan sisältä ohi. VJR sai kuitenkin hyvän ulostulon mutkasta ja ohitus jäi haaveeksi.
Heti perään mokasin itse Dunlop-shikaanin oikealle kääntyvän ulostulon osumalla hiekkavalliin, mutta onneksi Kuuppa ei pyörähtänyt. Nurmikkovisiitti kesti kuitenkin sen verran pitkään, että kisan ratkaisu oli selvä ja päätin vain varmistella kakkostilan matelemalla maaliin, kun takana ei ollut uhkaajia. Kolmantena oleva Hamilton oli Ferrarillaan tässä vaiheessa yli 15 sekunnin päässä.
Kaikenkaikkiaan mahtava kisa!
Koko loppukisan käyty vääntö VJR:n kanssa oli parasta mitä pitkään aikaan on sattunut. Onnittelut kaikille maaliinpäässeille ja eritysesti VJR:lle hienosta voitosta ja rehdistä taistelusta. Tällä kertaa sain sitten juoda sen viime viikolle varatun palkintopalli-siiderin. wink
<small>[ 18-09-2002, 00:20: Message edited by: Henkka ]</small>