1. DIvari, 2. osakilpailu, Snetterton67 17.9 klo 21:00

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Tavoitteenani on olla aika-ajoissa kuudennella sijalla ja kisassa nousta ajamalla pari pykälää ja keskeytyksien myötä nousen vielä pari pykälää, joten odotan olevani maalissa 2. VJR:lle povaan voittoa erittäin hyvin menneiden testien perusteella.

<small>[ 14-09-2002, 11:11: Message edited by: Sammypiru ]</small>
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni


Itse tavoittelen maaliinpääsyä. Tallin menestys on ykköskuski Westin harteilla.
 

Duunari

Well-known member
Liittynyt
19.12.2001
Viestit
371
Sijainti
Harjavalta
Pisteille olisi tarkoitus. Akjanu on varmasti minua nopeampi ja koko ajan edelläni, joten tallimääräystä ei varmaankaan tarvita, että päästäisin ohitse :)
 

Hënkka

Guest
Omat tavoitteet on ehjä suoritus. Sellainen mihin voi olla tyytyväinen ja sitten katsoa miten korkealle se riittää. VJR:hän kisan voittaa vuorenvarmasti. (pistetääs pienet paineet suosikille) wink
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Alkuun en odottanut uudelta radalta mitään, mutta n. 200 kierrosta treeniä teki minusta yhden ennakkosuosikeista.

Tällä hetkellä muut vielä ajavat ja niin pitäsi minunkin, mutta pieni ahnehtiminen johti spinnaukseen jonka jälkeen alkoi raivokas takaa-ajo. 2 kierrosta moottori kesti käsittelyäni, jonka jälkeen se leikkasi kiinni juuri pisimmällä ja nopeimmalla suoralla. Tästä aiheutui monille muillekkin kuljettajille spinnauksia ja ulosajoja. 1.divariin nousseena minun olisi pitänyt osata ohjata kilpa-autoni nurmella, jossa olisin voinut potkia sen kuntoon, mutta näin en toiminut. Anteeksi pyynnöt eivät tässä tilanteessa auta, joten jätän ne tekemättä ja odotan sanktioita. Sain kuitenkin autoni kuntoon tuon kiinnileikkaamisen jälkeen ja jatkoin matkaani. Tavoitteni Snettertonin voitosta olivat hiipuneet ja toivoin pääseväni ehjänä maaliin ja poimivani jäännöspisteitä, nöin ei kuitenkaan koskaan päässyt tapahtumaan, koska koneeni alkoi jälleen yskimään aivan muutaman kierroksen kuluttua. Lotuksen moottori oli näyttänyt heikkoutensa.

Seuraavana kisana sarjassa on Monaco. Lotus-tiimi lähtee kuitenkin testaamaan Monacon vaikeaa katurataa kilpailukieltouhasta huolimatta.
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Aika-ajot oli pahuksenmoista liikennesäätöä. Sammy odotteli Dunlop-sillan alla kerran oivasti ja meni 'unelmakierros' vituralleen. Vikalla sain puristettua ilahduttavan ajan, vaikka oli vähän turhan siisti loppukierros ja meni höyryillekin.
Kisassa sitten päätin, että nyt ei kiekat tipu, mutta tippu ne. Varmaan senkin seurauksena jouduin väistelemään T1:ssä tanssijoita, mutta tuli pikku kolari ja kelli. Sitten spinnasin jotain 4. kiekalla ja päästin takanatulevan ohi, ku varikkotaulu näytti, että se ois Nuolikoski. Luulin Pasiksi, mutta se olikin joku Eagle ja lähin välittömästi hiillostamaan. Sitten olin kerran T1:ssä kontissa kiinni ja Jaakko hävisi. Sitten korjasi 10054 BRM:n radalta. En ois uskonu, että disco 14. sijalta vituttaa, mutta vituttaa se.
No Monacostahan se traktori vasta tykkääkin... :)

<small>[ 17-09-2002, 22:28: Message edited by: NS ]</small>
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Hmm... Lähes nollatreenillä odotukset olivat todella alhaalla. Ennen aika-ajoja 1:25.3 taisi olla Honda-ennätykseni Snettertonista. Aika-ajot lähtivät tahmeasti käyntiin, mutta yksi kierros onnistui nappiin ja tuloksena oli aika 1:24.56, jota epäilin jo lagikierrokseksi, mutta eipä ollutkaan. VJR:nkin jätin taakse sadasosasekunnin erolla.

Toisesta ruudusta lähdin hyvillä mielin kisaan, ja ensimmäisellä kierroksella nousin kärkeen kun Jere sivalsi nurtsille. Ajelin muutaman kierroksen kärjessä ja pelkäsin, että oli jäänyt vahingossa aika-ajobensat alle kun VJR ei saanut kiinni. Sitten spinnasin siinä vasen-oikeassa, kolautin oikean takarenkaan penkkaan ja tipuin taaksepäin. Auto ei vääntynyt onneksi hirveästi, ja ajo onnistui vielä joten kuten. Sitten Sammy teki lukkojarrutuksen takasuoralla koneensa paukahdettua ja sain hikiseen väistettyä vasemmalta. En kuitenkaan ehtinyt jarruille ajoissa ja kosautin seinään. Shift-R oli pakko käyttää.

Kylmillä renkailla mälläsin sitten vielä samaisessa kohdassa jälleen oikean takarenkaan seinään ja auto meni todella oudon tuntuiseksi. Seuraavalla kiekalla JÄLLEEN samassa kohdassa jarrutin normaalia hiukan aikasemmin, mutta vääntynyt auto ei silti suostunut taipumaan mutkaan. Seurauksena auto loikkasi mahalleen killumaan penkanreunaan ja pitkällisestä yrittämisestä huolimatta siihen jäi.

Ei tästä tunnu tulevan lasta saati paskaa.
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
EPÄVIRALLISET TULOKSET (FIAT tutkii vara-auton käyttöä muutaman kilpailijan osalta)

This replay file does not contain practice data.

Track: Snett67 Tue Sep 17 22:14:10 2002

RACE RESULTS (After 24 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 6 Ville Rahja Honda FIN 24 34m38.096s
2 18 HJ Henkka Cooper FIN 24 34m44.392s 06.296s
3 11 William Hamilton Ferrari FIN 24 34m56.719s 18.623s
4 17 Pasi Nuolikoski BRM FIN 24 35m18.908s 40.812s
5 3 Hannu Etupaltta Cooper FIN 24 35m20.275s 42.179s
6 12 A Kim Brabham FIN 24 35m34.559s 56.463s
7 10 E-J Palo BRM FIN 24 35m37.134s 59.038s
8 19 Risto Westman Eagle FIN 23 34m26.969s 1 lap(s)
9 16 Jaakko Nuolikoski Eagle FIN 23 34m41.169s 1 lap(s)
10 4 Marko Toropainen Lotus FIN 23 34m49.924s 1 lap(s)
11 9 Aki Haviala Eagle FIN 23 35m05.776s 1 lap(s)
12 15 Jere1983 Brabham FIN 17 24m37.984s 7 lap(s)
13 8 Sammy The Bridge Lotus FIN 8 12m14.812s 16 lap(s)
14 7 Pekka Pöyhönen Honda FIN 6 9m03.931s 18 lap(s)
15 2 Niko Stenberg BRM FIN 6 9m19.770s 18 lap(s)
16 14 Keke Ruusperi Eagle FIN 2 3m05.948s 22 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 Jere1983 1m24.744s 17
2 Sammy The Bridge 1m25.449s 4
3 Hannu Etupaltta 1m25.463s 13
4 Ville Rahja 1m25.470s 22
5 Pekka Pöyhönen 1m25.479s 4
6 HJ Henkka 1m25.484s 22
7 A Kim 1m25.534s 19
8 E-J Palo 1m25.544s 20
9 William Hamilton 1m25.589s 17
10 Pasi Nuolikoski 1m26.287s 18
11 Marko Toropainen 1m26.415s 22
12 Jaakko Nuolikoski 1m26.947s 8
13 Niko Stenberg 1m27.025s 4
14 Aki Haviala 1m27.292s 14
15 Risto Westman 1m27.633s 23
16 Keke Ruusperi 1m27.810s 2

LEADERS

Driver Laps
Pekka Pöyhönen 1-4
Jere1983 5
Ville Rahja 6-24

Number of lead changes: 2
Number of leaders: 3

LAPS LED

Driver Laps led
Ville Rahja 19
Pekka Pöyhönen 4
Jere1983 1

Replay doesn't contain practice info - skipping "Highest Climber" table

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Ville Rahja (23/24) 95.83
Risto Westman (22/23) 95.65
HJ Henkka (22/24) 91.67
Pasi Nuolikoski (18/24) 75.00
Aki Haviala (17/23) 73.91
A Kim (17/24) 70.83
William Hamilton (17/24) 70.83
Jaakko Nuolikoski (16/23) 69.57
E-J Palo (13/24) 54.17
Hannu Etupaltta (13/24) 54.17
Marko Toropainen (12/23) 52.17
Jere1983 (10/17) 58.82
Sammy The Bridge (6/8) 75.00
Pekka Pöyhönen (4/6) 66.67
Keke Ruusperi (2/2) 100.00
Niko Stenberg (2/6) 33.33

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Keke Ruusperi 0.000 0.000 1m27.810s 2
Risto Westman 0.590 0.706 1m28.579s 23
Ville Rahja 0.626 1.030 1m26.368s 24
HJ Henkka 0.762 1.276 1m26.546s 24
William Hamilton 1.218 2.117 1m27.064s 24
Hannu Etupaltta 1.441 1.871 1m27.176s 24
Jere1983 1.470 1.608 1m26.610s 17
Pasi Nuolikoski 1.526 3.237 1m27.895s 24
Niko Stenberg 1.811 2.269 1m28.844s 6
Jaakko Nuolikoski 2.176 4.554 1m29.292s 23
E-J Palo 2.661 5.187 1m28.437s 24
A Kim 2.826 4.302 1m28.251s 24
Marko Toropainen 3.529 4.821 1m30.044s 23
Aki Haviala 3.668 6.048 1m31.118s 23
Pekka Pöyhönen 5.568 5.982 1m30.709s 6
Sammy The Bridge 6.587 7.839 1m31.704s 8

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Snett67 Tue Sep 17 22:14:10 2002

Driver: Marko Toropainen - Lotus

No practice laps

Race laps
Lap 0: 48.330s
Lap 1: 1m45.924s [Off the track]
Lap 2: 1m27.737s
Lap 3: 1m26.964s
Lap 4: 1m27.275s
Lap 5: 1m31.359s [Off the track]
Lap 6: 1m28.491s
Lap 7: 1m38.642s [Off the track]
Lap 8: 1m27.728s
Lap 9: 1m45.637s [Off the track]
Lap 10: 1m32.179s [Off the track]
Lap 11: 1m38.925s [Off the track]
Lap 12: 1m27.882s
Lap 13: 1m31.667s [Off the track]
Lap 14: 1m30.728s [Off the track]
Lap 15: 1m28.334s
Lap 16: 1m28.255s [Off the track]
Lap 17: 1m27.207s
Lap 18: 1m27.758s
Lap 19: 1m26.691s
Lap 20: 1m27.163s [Off the track]
Lap 21: 1m26.867s
Lap 22: 1m26.415s [Off the track]
Lap 23: 1m27.068s

Driver: Jaakko Nuolikoski - Eagle

No practice laps

Race laps
Lap 0: 49.497s
Lap 1: 1m52.541s [Off the track]
Lap 2: 1m29.265s [Off the track]
Lap 3: 1m28.462s
Lap 4: 1m27.440s
Lap 5: 1m29.617s [Off the track]
Lap 6: 1m27.886s
Lap 7: 1m31.604s [Off the track]
Lap 8: 1m26.947s
Lap 9: 1m28.169s [Off the track]
Lap 10: 1m29.833s
Lap 11: 1m26.962s
Lap 12: 1m27.339s
Lap 13: 1m27.888s
Lap 14: 1m27.288s
Lap 15: 1m28.478s
Lap 16: 1m28.150s
Lap 17: 1m49.468s [Off the track]
Lap 18: 1m29.889s
Lap 19: 1m28.802s [Off the track]
Lap 20: 1m27.197s
Lap 21: 1m27.114s
Lap 22: 1m29.258s
Lap 23: 1m27.377s

Driver: Jere1983 - Brabham

No practice laps

Race laps
Lap 0: 43.911s
Lap 1: 1m33.606s [Off the track]
Lap 2: 1m27.291s
Lap 3: 1m27.214s
Lap 4: 1m27.484s [Off the track]
Lap 5: 1m25.990s [Off the track]
Lap 6: 1m29.105s
Lap 7: 1m29.143s [Off the track]
Lap 8: 1m25.381s
Lap 9: 1m25.652s [Off the track]
Lap 10: 1m29.234s [Off the track]
Lap 11: 1m25.156s
Lap 12: 1m25.418s [Off the track]
Lap 13: 1m25.080s
Lap 14: 1m25.141s
Lap 15: 1m28.569s
Lap 16: 1m25.167s
Lap 17: 1m24.744s

Driver: Pasi Nuolikoski - BRM

No practice laps

Race laps
Lap 0: 48.051s
Lap 1: 1m34.572s [Off the track]
Lap 2: 1m27.779s
Lap 3: 1m27.924s
Lap 4: 1m26.961s
Lap 5: 1m27.995s
Lap 6: 1m42.670s [Off the track]
Lap 7: 1m28.912s
Lap 8: 1m28.197s [Off the track]
Lap 9: 1m26.914s
Lap 10: 1m26.704s
Lap 11: 1m27.056s
Lap 12: 1m26.985s
Lap 13: 1m26.858s
Lap 14: 1m26.847s [Off the track]
Lap 15: 1m26.920s
Lap 16: 1m27.049s [Off the track]
Lap 17: 1m26.843s
Lap 18: 1m26.287s [Off the track]
Lap 19: 1m26.699s
Lap 20: 1m27.064s
Lap 21: 1m26.562s
Lap 22: 1m26.738s
Lap 23: 1m26.396s
Lap 24: 1m29.227s

Driver: Aki Haviala - Eagle

No practice laps

Race laps
Lap 0: 49.852s
Lap 1: 1m36.621s
Lap 2: 1m29.027s
Lap 3: 1m30.476s
Lap 4: 1m29.145s
Lap 5: 1m28.113s
Lap 6: 1m28.514s
Lap 7: 1m30.661s [Off the track]
Lap 8: 1m31.386s [Off the track]
Lap 9: 1m29.428s [Off the track]
Lap 10: 1m31.903s
Lap 11: 1m27.604s
Lap 12: 1m28.199s
Lap 13: 1m29.793s
Lap 14: 1m27.292s
Lap 15: 1m27.974s
Lap 16: 1m28.984s
Lap 17: 1m47.575s [Off the track]
Lap 18: 1m51.489s [Off the track]
Lap 19: 1m28.834s
Lap 20: 1m33.595s [Off the track]
Lap 21: 1m29.331s
Lap 22: 1m27.981s
Lap 23: 1m27.301s

Driver: Hannu Etupaltta - Cooper

No practice laps

Race laps
Lap 0: 47.044s
Lap 1: 1m53.465s [Off the track]
Lap 2: 1m27.218s
Lap 3: 1m26.595s
Lap 4: 1m27.010s [Off the track]
Lap 5: 1m26.618s [Off the track]
Lap 6: 1m29.045s [Off the track]
Lap 7: 1m28.126s
Lap 8: 1m32.674s [Off the track]
Lap 9: 1m25.872s
Lap 10: 1m31.077s [Off the track]
Lap 11: 1m25.944s
Lap 12: 1m25.669s
Lap 13: 1m25.463s
Lap 14: 1m26.008s [Off the track]
Lap 15: 1m26.832s
Lap 16: 1m26.107s [Off the track]
Lap 17: 1m26.162s
Lap 18: 1m26.224s
Lap 19: 1m28.512s [Off the track]
Lap 20: 1m25.959s [Off the track]
Lap 21: 1m25.705s [Off the track]
Lap 22: 1m26.136s
Lap 23: 1m25.940s
Lap 24: 1m30.172s

Driver: Keke Ruusperi - Eagle

No practice laps

Race laps
Lap 0: 49.531s
Lap 1: 1m33.909s
Lap 2: 1m27.810s

Driver: Sammy The Bridge - Lotus

No practice laps

Race laps
Lap 0: 45.700s
Lap 1: 1m32.486s
Lap 2: 1m25.737s
Lap 3: 1m25.572s
Lap 4: 1m25.449s
Lap 5: 1m34.968s
Lap 6: 1m48.280s [Off the track]
Lap 7: 1m27.002s
Lap 8: 1m34.920s [Off the track]

Driver: Niko Stenberg - BRM

No practice laps

Race laps
Lap 0: 46.862s
Lap 1: 1m53.990s [Off the track]
Lap 2: 1m29.088s [Off the track]
Lap 3: 1m27.898s
Lap 4: 1m27.025s [Off the track]
Lap 5: 1m33.129s [Off the track]
Lap 6: 1m27.080s

Driver: William Hamilton - Ferrari

No practice laps

Race laps
Lap 0: 47.107s
Lap 1: 1m32.423s [Off the track]
Lap 2: 1m27.892s [Off the track]
Lap 3: 1m32.449s [Off the track]
Lap 4: 1m25.946s
Lap 5: 1m26.926s
Lap 6: 1m27.007s [Off the track]
Lap 7: 1m26.415s
Lap 8: 1m26.476s
Lap 9: 1m26.529s
Lap 10: 1m26.940s
Lap 11: 1m34.793s [Off the track]
Lap 12: 1m25.876s
Lap 13: 1m26.447s [Off the track]
Lap 14: 1m26.288s
Lap 15: 1m27.142s [Off the track]
Lap 16: 1m25.879s
Lap 17: 1m25.589s
Lap 18: 1m26.154s
Lap 19: 1m25.978s
Lap 20: 1m25.939s
Lap 21: 1m26.097s
Lap 22: 1m26.180s
Lap 23: 1m26.513s
Lap 24: 1m27.036s

Driver: HJ Henkka - Cooper

No practice laps

Race laps
Lap 0: 46.566s
Lap 1: 1m32.549s
Lap 2: 1m29.458s
Lap 3: 1m26.661s
Lap 4: 1m26.209s
Lap 5: 1m26.369s
Lap 6: 1m26.173s [Off the track]
Lap 7: 1m26.786s
Lap 8: 1m26.492s
Lap 9: 1m26.194s
Lap 10: 1m26.270s
Lap 11: 1m25.910s
Lap 12: 1m25.780s
Lap 13: 1m25.652s
Lap 14: 1m25.785s
Lap 15: 1m26.358s
Lap 16: 1m26.701s
Lap 17: 1m26.567s
Lap 18: 1m26.241s
Lap 19: 1m25.852s
Lap 20: 1m25.495s
Lap 21: 1m25.709s
Lap 22: 1m25.484s
Lap 23: 1m31.245s [Off the track]
Lap 24: 1m27.188s

Driver: E-J Palo - BRM

No practice laps

Race laps
Lap 0: 47.559s
Lap 1: 1m40.816s [Off the track]
Lap 2: 1m27.489s
Lap 3: 1m50.934s [Off the track]
Lap 4: 1m28.565s [Off the track]
Lap 5: 1m26.780s [Off the track]
Lap 6: 1m27.501s
Lap 7: 1m27.205s
Lap 8: 1m27.267s
Lap 9: 1m27.397s
Lap 10: 1m27.355s
Lap 11: 1m26.400s [Off the track]
Lap 12: 1m26.382s
Lap 13: 1m28.357s
Lap 14: 1m26.997s [Off the track]
Lap 15: 1m29.212s
Lap 16: 1m27.940s [Off the track]
Lap 17: 1m25.895s [Off the track]
Lap 18: 1m25.993s [Off the track]
Lap 19: 1m26.117s
Lap 20: 1m25.544s
Lap 21: 1m26.070s
Lap 22: 1m25.998s
Lap 23: 1m27.016s [Off the track]
Lap 24: 1m35.647s [Off the track]

Driver: Ville Rahja - Honda

No practice laps

Race laps
Lap 0: 45.302s
Lap 1: 1m31.610s
Lap 2: 1m26.829s
Lap 3: 1m26.567s
Lap 4: 1m25.819s
Lap 5: 1m30.131s [Off the track]
Lap 6: 1m25.674s
Lap 7: 1m25.756s
Lap 8: 1m26.399s
Lap 9: 1m26.166s
Lap 10: 1m25.889s
Lap 11: 1m26.092s
Lap 12: 1m25.704s
Lap 13: 1m26.400s
Lap 14: 1m25.995s
Lap 15: 1m28.757s
Lap 16: 1m25.839s
Lap 17: 1m25.678s
Lap 18: 1m26.345s
Lap 19: 1m25.835s
Lap 20: 1m26.595s
Lap 21: 1m25.867s
Lap 22: 1m25.470s
Lap 23: 1m26.482s
Lap 24: 1m26.197s

Driver: A Kim - Brabham

No practice laps

Race laps
Lap 0: 47.531s
Lap 1: 1m42.542s [Off the track]
Lap 2: 1m30.265s [Off the track]
Lap 3: 1m26.504s
Lap 4: 1m27.217s
Lap 5: 1m26.134s [Off the track]
Lap 6: 1m41.818s [Off the track]
Lap 7: 1m28.519s
Lap 8: 1m40.868s [Off the track]
Lap 9: 1m27.040s
Lap 10: 1m26.846s
Lap 11: 1m25.998s
Lap 12: 1m29.341s
Lap 13: 1m28.807s
Lap 14: 1m26.268s
Lap 15: 1m25.633s
Lap 16: 1m27.114s
Lap 17: 1m26.431s
Lap 18: 1m25.938s
Lap 19: 1m25.534s
Lap 20: 1m25.543s
Lap 21: 1m25.652s [Off the track]
Lap 22: 1m25.711s
Lap 23: 1m25.952s
Lap 24: 1m30.655s [Off the track]

Driver: Pekka Pöyhönen - Honda

No practice laps

Race laps
Lap 0: 44.581s
Lap 1: 1m31.106s
Lap 2: 1m26.513s
Lap 3: 1m26.214s
Lap 4: 1m25.479s
Lap 5: 1m34.770s [Off the track]
Lap 6: 1m40.570s [Off the track]

Driver: Risto Westman - Eagle

No practice laps

Race laps
Lap 0: 50.558s
Lap 1: 1m52.958s [Off the track]
Lap 2: 1m30.168s
Lap 3: 1m29.024s
Lap 4: 1m29.159s
Lap 5: 1m29.373s
Lap 6: 1m28.399s
Lap 7: 1m29.936s
Lap 8: 1m28.471s
Lap 9: 1m29.043s
Lap 10: 1m29.741s
Lap 11: 1m28.373s
Lap 12: 1m28.297s
Lap 13: 1m28.240s
Lap 14: 1m28.000s
Lap 15: 1m28.153s
Lap 16: 1m28.098s
Lap 17: 1m28.330s
Lap 18: 1m27.973s
Lap 19: 1m27.750s
Lap 20: 1m27.813s
Lap 21: 1m28.091s
Lap 22: 1m28.690s
Lap 23: 1m27.633s

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Snett67 Tue Sep 17 22:14:10 2002

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:

Lap 2:
William Hamilton overtakes HJ Henkka.
William Hamilton is in position 5 at the end of the lap.
Sammy The Bridge overtakes Jere1983.
Sammy The Bridge is in position 3 at the end of the lap.

Lap 3:
E-J Palo overtakes Keke Ruusperi.
E-J Palo is in position 15 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes E-J Palo.
Risto Westman overtakes Keke Ruusperi.
Risto Westman is in position 14 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes E-J Palo.
Jaakko Nuolikoski overtakes Keke Ruusperi.
Jaakko Nuolikoski is in position 13 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes E-J Palo.
Niko Stenberg overtakes Keke Ruusperi.
Niko Stenberg is in position 12 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes E-J Palo.
Hannu Etupaltta overtakes Keke Ruusperi.
Hannu Etupaltta is in position 11 at the end of the lap.
Marko Toropainen overtakes E-J Palo.
Marko Toropainen overtakes Keke Ruusperi.
Marko Toropainen is in position 10 at the end of the lap.
A Kim overtakes E-J Palo.
A Kim overtakes Keke Ruusperi.
A Kim is in position 9 at the end of the lap.
Aki Haviala overtakes Keke Ruusperi.
Aki Haviala is in position 8 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes William Hamilton.
Pasi Nuolikoski is in position 6 at the end of the lap.
HJ Henkka overtakes William Hamilton.
HJ Henkka is in position 5 at the end of the lap.
Sammy The Bridge overtakes Ville Rahja.
Sammy The Bridge is in position 2 at the end of the lap.
Keke Ruusperi retires the Eagle.

Lap 4:
A Kim overtakes Aki Haviala.
A Kim is in position 8 at the end of the lap.

Lap 5:
Jaakko Nuolikoski overtakes Niko Stenberg.
Jaakko Nuolikoski is in position 12 at the end of the lap.
William Hamilton overtakes Pasi Nuolikoski.
William Hamilton is in position 6 at the end of the lap.
HJ Henkka overtakes Sammy The Bridge.
HJ Henkka overtakes Pekka Pöyhönen.
HJ Henkka is in position 3 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes Sammy The Bridge.
Ville Rahja overtakes Pekka Pöyhönen.
Ville Rahja is in position 2 at the end of the lap.
Jere1983 overtakes Ville Rahja.
Jere1983 overtakes Sammy The Bridge.
Jere1983 overtakes Pekka Pöyhönen.
Jere1983 is in position 1 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen loses the lead.
The new race leader is Jere1983.

Lap 6:
Hannu Etupaltta overtakes A Kim.
Hannu Etupaltta overtakes Sammy The Bridge.
Hannu Etupaltta is in position 9 at the end of the lap.
Marko Toropainen overtakes A Kim.
Marko Toropainen overtakes Sammy The Bridge.
Marko Toropainen is in position 8 at the end of the lap.
Aki Haviala overtakes A Kim.
Aki Haviala overtakes Pasi Nuolikoski.
Aki Haviala overtakes Sammy The Bridge.
Aki Haviala is in position 6 at the end of the lap.
William Hamilton overtakes Sammy The Bridge.
William Hamilton overtakes Pekka Pöyhönen.
William Hamilton is in position 4 at the end of the lap.
HJ Henkka overtakes Jere1983.
HJ Henkka is in position 2 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes Jere1983.
Ville Rahja is in position 1 at the end of the lap.
Jere1983 loses the lead.
The new race leader is Ville Rahja.

Lap 7:
Risto Westman overtakes Niko Stenberg.
Risto Westman overtakes Pekka Pöyhönen.
Risto Westman is in position 13 at the end of the lap.
E-J Palo overtakes Risto Westman.
E-J Palo overtakes Niko Stenberg.
E-J Palo overtakes Pekka Pöyhönen.
E-J Palo is in position 12 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes Pekka Pöyhönen.
Jaakko Nuolikoski is in position 11 at the end of the lap.
Marko Toropainen overtakes Pekka Pöyhönen.
Marko Toropainen is in position 10 at the end of the lap.
A Kim overtakes Marko Toropainen.
A Kim overtakes Pekka Pöyhönen.
A Kim is in position 9 at the end of the lap.
Sammy The Bridge overtakes Marko Toropainen.
Sammy The Bridge overtakes Pekka Pöyhönen.
Sammy The Bridge is in position 8 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Marko Toropainen.
Hannu Etupaltta overtakes Pekka Pöyhönen.
Hannu Etupaltta is in position 7 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Pekka Pöyhönen.
Pasi Nuolikoski is in position 6 at the end of the lap.
Aki Haviala overtakes Pekka Pöyhönen.
Aki Haviala is in position 5 at the end of the lap.
Niko Stenberg retires the BRM.
Pekka Pöyhönen retires the Honda.

Lap 8:
Risto Westman overtakes A Kim.
Risto Westman is in position 12 at the end of the lap.
E-J Palo overtakes A Kim.
E-J Palo is in position 11 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes A Kim.
Jaakko Nuolikoski is in position 10 at the end of the lap.
Marko Toropainen overtakes A Kim.
Marko Toropainen is in position 9 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Aki Haviala.
Pasi Nuolikoski is in position 5 at the end of the lap.

Lap 9:
Marko Toropainen overtakes Sammy The Bridge.
Marko Toropainen is in position 12 at the end of the lap.
A Kim overtakes Marko Toropainen.
A Kim overtakes Sammy The Bridge.
A Kim is in position 11 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes Marko Toropainen.
Risto Westman overtakes Sammy The Bridge.
Risto Westman is in position 10 at the end of the lap.
E-J Palo overtakes Marko Toropainen.
E-J Palo overtakes Sammy The Bridge.
E-J Palo is in position 9 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes Marko Toropainen.
Jaakko Nuolikoski overtakes Sammy The Bridge.
Jaakko Nuolikoski is in position 8 at the end of the lap.
Sammy The Bridge retires the Lotus.

Lap 10:
A Kim overtakes Risto Westman.
A Kim is in position 10 at the end of the lap.
E-J Palo overtakes Jaakko Nuolikoski.
E-J Palo is in position 8 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Aki Haviala.
Hannu Etupaltta is in position 6 at the end of the lap.

Lap 13:
E-J Palo overtakes Aki Haviala.
E-J Palo is in position 7 at the end of the lap.

Lap 15:
Aki Haviala overtakes E-J Palo.
Aki Haviala is in position 7 at the end of the lap.

Lap 16:
E-J Palo overtakes Aki Haviala.
E-J Palo is in position 7 at the end of the lap.

Lap 17:
Risto Westman overtakes Jaakko Nuolikoski.
Risto Westman overtakes Aki Haviala.
Risto Westman is in position 9 at the end of the lap.
A Kim overtakes Jaakko Nuolikoski.
A Kim overtakes Aki Haviala.
A Kim is in position 8 at the end of the lap.
What would become the fastest lap of the race is set by Jere1983.
The time is an impressive 1m24.744s.

Lap 18:
Aki Haviala overtakes Jere1983.
Aki Haviala is in position 11 at the end of the lap.
Marko Toropainen overtakes Aki Haviala.
Marko Toropainen overtakes Jere1983.
Marko Toropainen is in position 10 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes Aki Haviala.
Jaakko Nuolikoski overtakes Jere1983.
Jaakko Nuolikoski is in position 9 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes Jere1983.
Risto Westman is in position 8 at the end of the lap.
A Kim overtakes Jere1983.
A Kim is in position 7 at the end of the lap.
E-J Palo overtakes Jere1983.
E-J Palo is in position 6 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Jere1983.
Hannu Etupaltta is in position 5 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Jere1983.
Pasi Nuolikoski is in position 4 at the end of the lap.
William Hamilton overtakes Jere1983.
William Hamilton is in position 3 at the end of the lap.
Jere1983 retires the Brabham.

Lap 24:
A Kim overtakes E-J Palo.
A Kim is in position 6 at the end of the lap.
Risto Westman retires the Eagle.

End of the race:
Ville Rahja wins the race 06.296s ahead of HJ Henkka.
Last of the podium finishers was William Hamilton,
finishing 18.623s behind the winner.

Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

<small>[ 17-09-2002, 22:39: Message edited by: Marko ]</small>
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Aika-ajossa tuli sellainen kierrosaika aika alussa, johon etukäteen totesin olevan mahdollisuudet. Sitten aloinkin ajelemaan kisasäädöillä ja katselemaan että miten auto pysyy niillä hallussa. Odotukset kisaan olivat aika hyvät, ajattelin että kolmen sakkiin varmalla ajolla voisi olla mahdollisuudet.

Kisan startissa sitten t1:ssä en päässyt sisäkurvista enää minnekään pakoon, vaan Etupaltan kanssa osuttiin yhteen ja siitä sitten BILEET pystyyn. Shift-r. Sitten fiilisten jo hieman kadottua koitin siinä kasailla itseäni ja saavutin Havialan. Haviala järjesti neulansilmään tultaessa hieman isomman yllätyksen, ja paniikkijarrutuksella häntä väistäessäni meni sitten sinne sisäkurviin kolisten. Siinä jo meinasin katkaista yhteyden autojen ohittaessa kerta toisensa jälkeen, mutta ajattelin että kun kerran on vielä shift-r käytettävänä, niin jatketaanpa POHJALAISELLA sisulla matkaa viimeiseltä sijalta. Pykälät parani pikkuhiljaa. R West päästi aivan käsittämättömän herrasmiesmäisesti ohi, vaikka täysin kilpailutilanne meillä olikin. Sama muuten toistui keväällä Zandvoortissa, Rwest toimi sielläkin samoin. Havialastakin onnistuin jotenkin ohi pääsemään. Muuten sitten ei pahemmin ihmisiä radalla näkynytkään. Lopussa alkoi pieni fiilinki olemaan siihen suuntaan, että eikö kaksi shift-r:ää olekaan sallittu, siitä aloin ajattelemaan, kun hyvin moni disconnectasi. Heti kisan jälkeen meninkin tarkistamaan säännöt ja sieltä sitten sain sopivan huipennuksen tämän päivän kisaan liittyen. Eli koko suoritukseni mitätöity kahden shift-r:n käytön vuoksi. Hyvä meno ja meisinki hei. Onneksi ei kuitenkaan tullut pahemmin kulutettua harjoitteluun aikaan, vaisto toimi mainiosti :) .
Kolaroinneista tuli saatua aika lailla tarpeeksi, mutta onneksi seuraavana on Monaco, niin ei ainakaan pitäisi kolareita olla varmaan tiedossa sieltä. yuck yuck yuck yuck yuck

<small>[ 17-09-2002, 23:34: Message edited by: Wilpuri ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 15 Jere1983 Brabham FIN 1m24.302s 21
2 7 Pekka Pöyhönen Honda FIN 1m24.560s 00.258s 18
3 6 Ville Rahja Honda FIN 1m24.568s 00.266s 16
4 8 Sammy The Bridge Lotus FIN 1m24.721s 00.419s 19
5 2 Niko Stenberg BRM FIN 1m24.784s 00.482s 21
6 18 HJ Henkka Cooper FIN 1m24.789s 00.487s 19
7 3 Hannu Etupaltta Cooper FIN 1m25.176s 00.874s 17
8 11 William Hamilton Ferrari FIN 1m25.257s 00.955s 14
9 12 A Kim Brabham FIN 1m25.324s 01.022s 16
10 10 E-J Palo BRM FIN 1m25.387s 01.085s 19
11 17 Pasi Nuolikoski BRM FIN 1m25.637s 01.335s 18
12 16 Jaakko Nuolikoski Eagle FIN 1m25.839s 01.537s 20
13 4 Marko Toropainen Lotus FIN 1m26.638s 02.336s 20
14 14 Keke Ruusperi Eagle FIN 1m27.102s 02.800s 17
15 19 Risto Westman Eagle FIN 1m27.256s 02.954s 7
16 9 Aki Haviala Eagle FIN 1m27.491s 03.189s 15
 

Hënkka

Guest
Henkka:
Omat tavoitteet on ehjä suoritus. Sellainen mihin voi olla tyytyväinen ja sitten katsoa miten korkealle se riittää. VJR:hän kisan voittaa vuorenvarmasti. (pistetääs pienet paineet suosikille) wink
Ehjää suoritusta siis lähdettiin hakemaan ja sellainenhan sieltä tuli. Kisan loppu oli kerrassaan mahtavaa vääntöä VJR:n kanssa ja kakkosija hieno lopputulos. :)

Aika-ajossa päätin vetää vain kahden kierroksen settejä minimibensalla jolla 1.25 alituksen piti olla selviö. Lähtöruutu oli pakko saada korkealle, sillä T1-bileiden riski on aina suuri, mitä taaempaa joutuu lähtemään. Hyvä aika tulikin ja se oli toisiksi paras koskaan Cooperilla Snettessä ajamani 1.24,79. Neljännestä sijoituksesta olin suht varma, mutta Sammy ja Niko paransivat niukasti edelle aivan viime minuuteilla. Kuudes ruutu ihan ok. Ruuhka ei tällä kertaa häirinnyt ainuttakaan yritystä, mistä olin todella yllättynyt. eek! Mutta hyvä niin. :)

Kisa lähti hyvin liikkeelle. Viidennen ruudun Niko sai huonon lähdön Bemarillaan ja nousin yhden sijan. Useat yhtäaikaa näkyvät autot tökittivät konetta taas hirmuisesti ja radalla pysyminen oli melkoista lottoa. Sammy, Jere ja Honda-kaksikko karkasivat nopeasti horisonttiin ja siten tökkiminen väheni.

Kakkoskierroksella takaa painostanut Hamilton ohitti Ferrarillaan hienosti neulansilmässä, kun missasin loivan vasurin ulostulon takasuoralle. Hän kuitenkin ajoi ulos jo heti seuraavalla kierroksella T1:ssä ja olin jälleen viidentenä.

Sammy pyörähti toiselta sijalta T2:n ulostulossa kolmannella kierroksella ja koko letka lappasi ohi. Nyt neljäntenä.

Pekpoyn Honda lipui seuraavalla kierroksella Dunlop-shikaanin vasurin seinään ja takaa tullut tallikamu VJR ei pystynyt väistämään. Rytäkän seurauksena kolmantena ollut Jere nousi kärkeen ja itse nousin VJR:n taakse kolmanneksi.

Jere kuitenkin pyörähti seuraavalla kierroksella neulansilmässä ja sen turvin nousin jo toiseksi. VJR meni kärjessä ja tuntui karkaavan. Ero kasvoi parista sekunnista neljään puoleenväliin kisaa asti, kunnes auto alkoi tuntumaan todella hyvältä ja aloin saavuttaa Hondaa.

Parin nopean kierroksen jälkeen VJR:n eteen ilmestyi kierroksella ohitettava Toro. Kärjen järjestys meinasi mennä uusiksi, kun Toro pöllytti hiekkaa oikein kunnolla viimeisessä shikaanissa. VJR joutui hidastamaan äkisti ja itse en hiekkapilven takaa sitä nähnyt. Tilanteen selkiydyttyä ehdin onneksi jarruttamaan ajoissa ja peräänajoa ei tullut. Nyt mentiin sitten aivan imussa.

Lähellä ajaminen ei kuitenkaan ole helppoa ja oma rytmi sekosi hieman. VJR sai jälleen vedettyä eroa. Jerekin oli saanut jälleen Brabunsa vauhdin kohdalleen ja alkoi näkyä neulansilmässä peilistä. Lopulta mies ilmestyi todella lähelle ajettuaan kisan nopeimman kierroksen, mutta veti heti seuraavalla kierroksella (18) Dunlop-shikaanin jarrutuksessa rajusti ulos. Olin jo harkitsemassa Jeren päästämistä ohi, jotta hän pääsisi hiostamaan kovemmin VJR:ää ja luomaan siten paikkaa molempien ohitukselle, mutta idea tyssäsi sitten tuohon ulosajoon.

Kierroksella 21 VJR teki vaihtovirheen HäkäMonza99 -tyyliin Dunlopin jarrutuksessa ja pääsin jälleen parin sekunnin päästä aivan imuun. Lisäksi akjanu näkyi edessä ja nyt olisi viimeinen mahdollisuus ohittaa. Kierroksen 23 neulansilmäjarrutuksessa VJR varoi varvatessaan akjanun Eaglea ja yritin änkeä aivan sisältä ohi. VJR sai kuitenkin hyvän ulostulon mutkasta ja ohitus jäi haaveeksi.

Heti perään mokasin itse Dunlop-shikaanin oikealle kääntyvän ulostulon osumalla hiekkavalliin, mutta onneksi Kuuppa ei pyörähtänyt. Nurmikkovisiitti kesti kuitenkin sen verran pitkään, että kisan ratkaisu oli selvä ja päätin vain varmistella kakkostilan matelemalla maaliin, kun takana ei ollut uhkaajia. Kolmantena oleva Hamilton oli Ferrarillaan tässä vaiheessa yli 15 sekunnin päässä.

Kaikenkaikkiaan mahtava kisa! :) Koko loppukisan käyty vääntö VJR:n kanssa oli parasta mitä pitkään aikaan on sattunut. Onnittelut kaikille maaliinpäässeille ja eritysesti VJR:lle hienosta voitosta ja rehdistä taistelusta. Tällä kertaa sain sitten juoda sen viime viikolle varatun palkintopalli-siiderin. wink

<small>[ 18-09-2002, 00:20: Message edited by: Henkka ]</small>
 

Hënkka

Guest
Wilpuri ja akjanu käyttivät shift+ärrää kaksi kertaa, joka merkitsee samaa kuin keskeytys. Näin ollen heidän suorituksensa lasketaan sille kierrokselle päättyneeksi, jolla toinen shift+r tuli käytettyä. Harmi että sääntö oli jäänyt epäselväksi. :(

Viralliset lopputulokset

RACE RESULTS (After 24 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 6 Ville Rahja Honda FIN 24 34m38.096s
2 18 HJ Henkka Cooper FIN 24 34m44.392s 06.296s
3 11 William Hamilton Ferrari FIN 24 34m56.719s 18.623s
4 17 Pasi Nuolikoski BRM FIN 24 35m18.908s 40.812s
5 3 Hannu Etupaltta Cooper FIN 24 35m20.275s 42.179s
6 12 A Kim Brabham FIN 24 35m34.559s 56.463s
7 19 Risto Westman Eagle FIN 23 34m26.969s 1 lap(s)
8 4 Marko Toropainen Lotus FIN 23 34m49.924s 1 lap(s)
9 9 Aki Haviala Eagle FIN 23 35m05.776s 1 lap(s)
--------90%-----------------
10 Jaakko Nuolikoski Eagle FIN 6 lap(s)
11 15 Jere1983 Brabham FIN 17 24m37.984s 7 lap(s)
12 8 Sammy The Bridge Lotus FIN 8 12m14.812s 16 lap(s)
13 7 Pekka Pöyhönen Honda FIN 6 9m03.931s 18 lap(s)
14 2 Niko Stenberg BRM FIN 6 9m19.770s 18 lap(s)
15 E-J Palo BRM FIN 22 lap(s)
16 14 Keke Ruusperi Eagle FIN 2 3m05.948s 22 lap(s)

<small>[ 18-09-2002, 00:41: Message edited by: Henkka ]</small>
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Kisa lähti kivasti käyntiin häntäpäästä kun onnistuin väistelemään kolarit ensimmäisessä mutkassa. Tarkkailin tilannetta Pasin BRM:n kannassa, kun yhtäkkiä koko auto hävisi kuvasta. Aavistelin pahinta ja pian mentiinkin discoon ja vauhdilla. Ilmeisesti tuossa vaiheessa kolmannella kierroksella olin 8. Eipä siinä kuitenkaan mitään voinut...
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Edeltävän viikon vapaissa harjoituksissa pääsin muutaman kerran vääntämään kunnolla mies miestä vastaan ja sainpa yllättävän hyvän kierrosajankin ajettua. Lähdin sitä myöten aika-ajoon ja kisaan luottavaisena. Aika-ajoissa pääsin tavoitteeseen. Harmittavasti hävisin tallikaverille 0.008 sekuntia. Sain kolmannesta ruudusta hyvän lähdön ja sain yllätyksekseni pidettyä Sammyn takana. Kärjessä Jere teki pienen virheen ennen pitkää suoraa ja pääsimme Pekpoyn kanssa nousemaan kaksoisjohtoon. Hieman ehdin jo säikähtää neulansilmän jarrutuksessa kun Pekpoyn Honda edessä "lähestyi" yllättävän nopeasti, mutta onneksi peräänajoa ei tullut. Alkukierroksilla Pekpoy sai tehtyä hieman eroa. 3. kierroksella neulansilmän jarrutuksessa katsoin, että Lotari tulee peileissä kovaa ja annoin Sammylle vähän liikakin tilaa ja putosin kolmanneksi.
Pari kierrosta myöhemmin Sammy spinnas ja Honda siirtyi jälleen kaksoisjohtoon. Sitä iloa kesti valitettavasti vain puoli kierrosta, kun Pekpoy spinnas Dunlop-shikaanissa ja en pystynyt väistämään. Selvisin kuitenkin pienellä osumalla. Kuitenkin Jere suhahti Brabhamillaan ohi. Tässä vaiheessa minun oli vaikea keskittyä, sillä tallipäällikkö Vlaavio Priamatööri kirosi äänekkäästi radioon. Jere pyörähti kuitenkin seuraavalla kierroksella ja siirryin johtoon. Tämän jälkeen sain ajaa rauhassa noin 8-9 kierrosta ja ero toisena ajavaan Henkkaan pysyi tasaisesti noin 2-3 sekunnin tienoilla.
Kierroksella 15 eteen ilmestyi kierroksen jäänyt El Toro. Jarruttelin hieman varovaisemmin parissa paikassa, ettei tulisi yllätyksiä. Saavutin Toron ennen viimeistä mutkaa, jossa hän kuitenkin kauhukseni teki virheen ja jouduin jarruttelemaan välttääkseni peräänajon. Henkka pääsi tässä aivan peesiin ja meinasipa mennä ohikin. Siitä sisuuntuneena kasvatin hieman eroa Henkkaan. Kierroksella 20. tapahtui jo Henkan mainitsema Häkä-Monza99-tyylinen moka Dunlop-shikaanissa. Sormi oli turhan herkkä ja napsautin ykkösen silmään ja perä meinas karata käsistä. Sain pidettyä auton hanskassa, mutta sen verran tilanne säikäytti, että ehdin jo nopeasti miettiä, mihin pusikkoon menen itkemään. Onneksi näin ei tarvinnut tehdä.
Loppukierroksilla minua huoletti edellä ajava McLaren, joka osoittautui myöhemmin akjanuksi. Toiseksi viimeisellä kierroksella tultaessa neulansilmään, akjanu antoi tietä. Henkka pääsi mutkassa lähelle, mutta mokasi hieman myöhemmin ja pääsin rauhallisesti ajamaan maaliin ykkösenä.

Täytyy kiittää voitosta koko tiimiä. He tekivät fantastista työtä.. ei vaan, oikeasti harmillista, että jälleen monien kuljettajien menestyshaaveet mureni jo startissa. Toivottavasti jatkossa otetaan nämä tilanteet rauhallisemmin. Kiitokset hostille ja kuskeille kisasta (erityisesti Henkalle)
 

Hënkka

Guest
Ja sitten taas näihin ikävämpiin asioihin. FIAT:n ylimmästä tuomioistuimesta kokoontuivat tällä kertaa Henkka, VJR ja RK-62 tutkimaan Snettertonissa sattuneita tapauksia.

Sammypiru ja Duunari pysäyttivät molemmat kertaalleen autonsa keskelle takasuoraa moottorin hajottua. Teot ovat ovat sinänsä täysin perustelemattomia, jokaisen pitäisi tajuta että näin ei kisassa tehdä etenkään radan nopeimmassa kohdassa.

Molemmissa tapauksissa kuskit varmasti tiesivät, että takana on lähellä muita tulossa. Mitään mahdollisuuksia pysäyttämiseen ja uudelleen kiihdyttämiseen muita vaarantamatta ei ollut. Vastedes siirrytään aina muita vaarantamatta pois ajolinjalta ja mennään nurmikolle shift-ärräämään.

Sammyn tapauksessa (kierros 6) PekPoy ehti väistää nurmikolle mutta pyörähti nurmikkovisiitin takia jarruttaessaan neulansilmään. Pasi taas lensi BRM:llään katolleen, kun ei ehtinyt kissaa sanoa törmättyään keskellä tietä nököttävän Lotuksen. W.Hamilton onnistui väistämään niukasti.

Duunarin tapaus (kierros 17) on lähes identtinen. Kone hajoaa samassa kohdassa ja auto pysäytetään keskelle rataa. Takaa tulee Brabham ja akjanu rinta rinnan ja akjanu ajaa suoraan perään kun ei ehdi eikä voi väistää. Akjanun kisa meni pilalle siinä lentäessään voltteja pasin tavoin, sillä shift+r kiintiö oli jo täynnä.

Molemmille kuskeille on tästä välinpitämättömyydestä langetettu yhden kisan ehdoton ajokielto, joka koskee Monacon GP:tä.

Replay-materiaalia tapauksista:

http://koti.mbnet.fi/vjr/gpl/snett-FIAT.zip

ps. Vaikka kilpailutilanteessa usein tunteet vähän kuohuukin, niin yritetään silti pitää vielä ajatus mukana, eikös vain? :)

<small>[ 18-09-2002, 04:09: Message edited by: Henkka ]</small>
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Aika-ajo oli taistelua lähinnä rattia vastaan, jostakin kumman syystä se pilluili tällä kertaa siten että kaasu jäi pohjaan, vaihteitten vaihtaminen ei aina monesta yrittämisestäkään onnistunut ja ohjausliikkeissä tuntui olevan 'lagia'. Tätä on aikaisemminkin tapahtunut on-line peleissä tehnyt tätä mistä lie johtuu? :confused:

Tuloksena kohtuuton 1.26.638 aika johon en missään nimessä ollut tyytyväinen ja 13 ruutu lähdössä.

Lähtö meni taas nappiin nappasin Jaakon heti kättelyssä mutta t1:seen mentäessä piti todellakin jarrutella edellä olevista kuskista johtuen ja järjestihän joku siellä taas kerran bileet sillä seuraamuksella että minäkin jouduin niihin mukaan vastoin tahtoani. Väistin oikealle Pasia? mutta Pasi oli vaakakierteessä ja osui Lotuksen perään, joku Eagle tuli kylkeen ja siitä puolikerien katolleen nurtiselle ja Shift-r. :mad:

Kisaa jatkettiin sijalta 14. avuttomasti muita jääneenä, pääsin hyvään rytmiin ja muiden tehdessä virheitä nousin jo 8. sijalle kunnes Harvialan? perässä ajaessani siinä pitkässä viimeisessä oikeassa ahnehdin liikaa sisälle, oikea eturengas otti hittiä 200 m kyltistä(vahvoja ovat) :D ja tukivarret väänty solmuun, auto oli mahdoton ajettava niin päätin sitten vääntään myös vasemman puolen tukivarret solmuun jotta auto olisi 'tasapainossa' :D tämän jälkeen ratti ainoastaan poikkesi normaalista 9-3 asennosta, 1-7 asentoon mutta sen kanssa tuli toimeen ja sisukkaasti jatkettiin uolirikkinäisella autolla maaliin omana yllätyksenä peräti 8. sija hylkäysten johdosta.

Kiitokset kaikille kilpailijoille kisasta.

P.S Ne T1 bileet jätetään kyllä loppukauden kisoissa pois. Ehdotan uuden säännön luomista:
T1 bileitten järjestää pitää rankaista siten että seuraavaan kisaan bileiden järjestäjä saa startata viimeisestä ruudusta, eli aika-ajossa ei ajeta ainuttakaan kierrosta ja näin jäädään viimeiseksi ruudukossa.
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Aika-ajoissa oma ennätys, tosin vain noin 0,03 sekuntia paremmalla ajalla, kuin aikaisemmin. Lähtöruutu oli 7. heti uuden tallikaverini, Henkan, takaa.

Edestäni N1ko sai huonon startin,ja poiminkin hänen päänahkansa. Ensimmäisessa mutkassa kuitenkin rytisi taas. Wilpuri, joka oli ollut kokoajan näkymättömissä, oli jotenkin navigoinut tiensä autoni sivulle, enkä ollut edes tietoinen hänen olemassaolostaan. Aloin siinä sitten käännellä varmistellen mutkaan ja tulos oli arvattava, iso kolahdus.

Sain kuitenkin parsittua itseni ja autoni taas kokoon ja kisa sai jatkua. Suurin kiitos kuuluu Cooperin oikean etupyötän tukivarrelle, joka ei kahdesta isommastakaan kolauksesta ottanut nokkiinsa, vaan sain jatkettua mahtaa. Kisan alku meni lähinnä muita väistellen, kun 1/3 kisasta oli ajettu, oli asemani vakiintunut pasin taakse, noin 10 sekunnin päähän. Tätä eroa kiinni ajaessani meinasin spinnata muutamaankin otteeseen ja menetin niissä aikaa, mutta varsinkin lopussa autoni toimi kuin unelma ja pääsin vielä viimeisellä kierroksella yrittämään ohitusta neulansilmän jarrutukseen.

Se onkin sitten täysin oma tarinansa. Sain hyvät vauhdit suoraa edeltäneesta mutkasta ja pääsin BRM:n imuun. Pasi oli imussa ajamisesta eri mieltä ja vaihtoi kaistaa asianmukaisesti vilkkua käyttäen. En lähtenyt seuraamaan perässä vaan jatkoin omaa linjaani ja panostin kaikkeni edessä olevaan jarrutukseen. Pasi palasi linjalle ja alkoi jarruttamaan todella voimakkaasti, samalla minä siirryin ohituksen vaatimalle ajolinjalle ja löin polkimen pohjaan ja laitoin silmät kiinni. Pasin BRM oli kuitenkin sen verran painava ja vikuroiva, ettei se huonosta jarrutusasemasta johtuen pysynyt enää kuljettajansa käsissä, vaan lähti harhailemaan eteeni, samalla lukitsin jarruni ja tein nopean väistöliikkeen toiseen reunaan. Väistöliike oli kuitenkin liian voimakas ja vasemman puolen renkaat menivät hieman nurmikolle. Tämän seurauksena menetin autoni hallinnan ja liu`uin mutkan pitkäksi. Sijoitukseni kuitenkin pysyí, koska Wilpuri ja Akim olivat jääneet jo niin paljon, ettei uhkaa ollut.

Hommassa oli kuitenkin sopivasti verenmakua ja hullunrohkeaa yritystä, päästäkseen ForumGPL:n tuhoon tuomittujen ja epätoivoisten ohitusyritysten osastolle.

Kiitokset servun toimivuudesta. Tällä kerralla edes Pasi ei lagittanut. wink

<small>[ 18-09-2002, 08:36: Message edited by: Arcanum ]</small>
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Marko:
[Q]
P.S Ne T1 bileet jätetään kyllä loppukauden kisoissa pois. Ehdotan uuden säännön luomista
T1 bileitten järjestää pitää rankaista siten että seuraavaan kisaan bileiden järjestäjä saa startata viimeisestä ruudusta, eli aika-ajossa ei ajeta ainuttakaan kierrosta ja näin jäädään viimeiseksi ruudukossa.[/QB]
Ja täten varmistaa, ettei puolet porukasta aja aika-ajoja missään kisassa. wink Yleensä erehdykset ovat inhimillisiä, eivätkä ne rankaisemalla parane. Tuskinpa kukaan tahallisesti järkkää sumaa T1:n.
 
Ylös