1.Divarin 1. kisa, Kyalami 10.9.

  • Viestiketjun aloittaja abc
  • Aloituspäivämäärä

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Saikos arrowsit osallistua ykkösdivariin? Vapaalla skinillä?
Olisi vaan huomenissa filosofian koe.. joten täks illaksi pitäis keksiä jotain tärkeää tekemistä..

<small>[ 10-09-2002, 18:27: Message edited by: E. Tuhero ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
E. Tuhero:
Saikos arrowsit osallistua ykkösdivariin? Vapaalla skinillä?
Olisi vaan huomenissa filosofian koe.. joten täks illaksi pitäis keksiä jotain tärkeää tekemistä..
tuus tonne ircin puolelle
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Track: Kyalami Tue Sep 10 22:27:12 2002

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 2 Hannu Etupaltta Brabham FIN 1m20.446s 18
2 3 Jaakko Nuolikoski Eagle FIN 1m20.494s 00.048s 19
3 15 Sammy The Bridge Lotus FIN 1m20.530s 00.084s 18
4 4 Marko Toropainen Lotus FIN 1m20.546s 00.100s 18
5 18 Niko Stenberg BRM FIN 1m20.590s 00.144s 16
6 12 HJ Henkka Cooper FIN 1m20.703s 00.257s 18
7 9 Jere1983 Brabham FIN 1m20.754s 00.308s 20
8 16 Ville Rahja Honda FIN 1m20.892s 00.446s 12
9 6 EJ Wilpuri BRM FIN 1m20.894s 00.448s 18
10 7 William Hamilton Ferrari FIN 1m21.063s 00.617s 13
11 13 Pekka Pöyhönen Honda FIN 1m21.109s 00.663s 14
12 14 Keke Ruusperi Eagle FIN 1m21.177s 00.731s 17
13 11 Jarmo Vasama Ferrari FIN 1m21.500s 01.054s 15
14 20 A Kim Cooper FIN 1m21.775s 01.329s 13
15 17 Pasi Nuolikoski BRM FIN 1m21.942s 01.496s 17
16 10 Aki Haviala Eagle FIN 1m22.123s 01.677s 16
17 8 Marko Valtonen Lotus FIN 1m23.376s 02.930s 1
18 19 Esteain Tuhero Brabham FIN No time No time 0

All times are official
Generated with GPL Replay Analyser

Track: Kyalami Tue Sep 10 22:27:12 2002

RACE RESULTS (After 24 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 2 Hannu Etupaltta Brabham FIN 24 32m36.926s
2 15 Sammy The Bridge Lotus FIN 24 32m55.323s 18.397s
3 4 Marko Toropainen Lotus FIN 24 32m57.371s 20.445s
4 16 Ville Rahja Honda FIN 24 32m58.120s 21.194s
5 18 Niko Stenberg BRM FIN 24 33m08.660s 31.734s
6 7 William Hamilton Ferrari FIN 24 33m09.304s 32.378s
7 6 EJ Wilpuri BRM FIN 24 33m15.319s 38.393s
8 12 HJ Henkka Cooper FIN 24 33m19.599s 42.673s
9 11 Jarmo Vasama Ferrari FIN 24 33m27.380s 50.454s
10 20 A Kim Cooper FIN 24 33m28.378s 51.452s
11 3 Jaakko Nuolikoski Eagle FIN 24 33m38.847s 1m01.921s
12 10 Aki Haviala Eagle FIN 23 32m38.839s 1 lap(s)
13 17 Pasi Nuolikoski BRM FIN 23 32m39.414s 1 lap(s)
14 13 Pekka Pöyhönen Honda FIN 18 25m12.015s 6 lap(s)
15 9 Jere1983 Brabham FIN 14 19m32.105s 10 lap(s)
16 14 Keke Ruusperi Eagle FIN 10 14m14.499s 14 lap(s)
17 19 Esteain Tuhero Brabham FIN 0 DidNotStart 24 lap(s)
18 8 Marko Valtonen Lotus FIN 0 DidNotStart 24 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 Sammy The Bridge 1m20.415s 19
2 Hannu Etupaltta 1m20.698s 5
3 Jaakko Nuolikoski 1m20.803s 16
4 William Hamilton 1m20.841s 14
5 Jere1983 1m21.175s 14
6 Niko Stenberg 1m21.190s 21
7 EJ Wilpuri 1m21.223s 21
8 A Kim 1m21.244s 24
9 Pekka Pöyhönen 1m21.259s 14
10 Ville Rahja 1m21.267s 18
11 Marko Toropainen 1m21.272s 24
12 HJ Henkka 1m21.490s 8
13 Jarmo Vasama 1m21.672s 22
14 Keke Ruusperi 1m21.944s 8
15 Aki Haviala 1m22.325s 18
16 Pasi Nuolikoski 1m22.423s 23
17 Esteain Tuhero No time
18 Marko Valtonen No time

LEADERS

Driver Laps
Hannu Etupaltta 1-24

Number of lead changes: 0
Number of leaders: 1

LAPS LED

Driver Laps led
Hannu Etupaltta 24

HIGHEST CLIMBER

Driver Start Finish Change
Jarmo Vasama 13 9 4
Ville Rahja 8 4 4
William Hamilton 10 6 4
A Kim 14 10 4
Aki Haviala 16 12 4
EJ Wilpuri 9 7 2
Pasi Nuolikoski 15 13 2
Sammy The Bridge 3 2 1
Marko Toropainen 4 3 1
Esteain Tuhero 18 17 1
Hannu Etupaltta 1 1 0
Niko Stenberg 5 5 0
Marko Valtonen 17 18 -1
HJ Henkka 6 8 -2
Pekka Pöyhönen 11 14 -3
Keke Ruusperi 12 16 -4
Jere1983 7 15 -8
Jaakko Nuolikoski 2 11 -9

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Ville Rahja (21/24) 87.50
Sammy The Bridge (21/24) 87.50
HJ Henkka (21/24) 87.50
Marko Toropainen (20/24) 83.33
Hannu Etupaltta (20/24) 83.33
A Kim (19/24) 79.17
Jarmo Vasama (18/24) 75.00
Aki Haviala (18/23) 78.26
William Hamilton (17/24) 70.83
Niko Stenberg (16/24) 66.67
EJ Wilpuri (16/24) 66.67
Pasi Nuolikoski (16/23) 69.57
Pekka Pöyhönen (14/18) 77.78
Jaakko Nuolikoski (11/24) 45.83
Jere1983 (9/14) 64.29
Keke Ruusperi (8/10) 80.00

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Hannu Etupaltta 0.268 0.319 1m21.163s 24
Ville Rahja 0.419 0.581 1m21.907s 24
HJ Henkka 0.666 0.863 1m22.369s 24
Niko Stenberg 0.686 0.959 1m22.278s 24
Marko Toropainen 0.709 1.222 1m21.983s 24
Jarmo Vasama 0.750 1.291 1m22.743s 24
Aki Haviala 0.837 1.539 1m23.455s 23
Sammy The Bridge 1.005 1.362 1m21.813s 24
Jere1983 1.132 1.298 1m22.476s 14
William Hamilton 1.268 1.677 1m22.298s 24
EJ Wilpuri 1.282 1.823 1m22.718s 24
A Kim 1.327 2.217 1m22.998s 24
Pasi Nuolikoski 1.526 2.732 1m24.551s 23
Jaakko Nuolikoski 2.014 3.104 1m23.129s 24
Keke Ruusperi 2.353 2.915 1m24.201s 10
Pekka Pöyhönen 2.432 3.543 1m23.441s 18

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Kyalami Tue Sep 10 22:27:12 2002

Driver: Marko Toropainen - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m53.145s [Off the track]
Lap 2: 1m30.814s [Off the track]
Lap 3: 1m22.193s
Lap 4: 1m24.058s
Lap 5: 1m21.342s [Off the track]
Lap 6: 1m20.735s
Lap 7: 1m21.929s
Lap 8: 3m22.116s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m27.655s
Lap 10: 1m20.546s
Lap 11: 1m25.497s
Lap 12: 1m24.574s
Lap 13: 1m42.971s [Off the track]
Lap 14: 1m21.595s [Off the track]
Lap 15: 1m21.196s [Off the track]
Lap 16: 1m29.619s [Off the track]
Lap 17: 1m22.629s [Off the track]
Lap 18: 1m20.907s

Race laps
Lap 0: 43.998s
Lap 1: 1m30.166s [Off the track]
Lap 2: 1m22.196s [Off the track]
Lap 3: 1m21.514s [Off the track]
Lap 4: 1m21.510s
Lap 5: 1m21.730s
Lap 6: 1m21.685s
Lap 7: 1m25.793s
Lap 8: 1m21.339s
Lap 9: 1m21.580s
Lap 10: 1m21.515s
Lap 11: 1m21.963s
Lap 12: 1m21.355s
Lap 13: 1m21.999s
Lap 14: 1m22.163s
Lap 15: 1m21.651s
Lap 16: 1m21.595s [Off the track]
Lap 17: 1m21.480s
Lap 18: 1m21.352s
Lap 19: 1m21.329s
Lap 20: 1m21.662s
Lap 21: 1m21.487s
Lap 22: 1m21.529s
Lap 23: 1m25.926s
Lap 24: 1m21.272s

Driver: Ville Rahja - Honda

Practice laps
Lap 1: 1m21.286s
Lap 2: 1m21.398s
Lap 3: 1m38.499s [Off the track]
Lap 4: 1m21.326s
Lap 5: 1m20.935s [Off the track]
Lap 6: 7m10.782s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m21.633s
Lap 8: 1m21.184s
Lap 9: 1m20.892s [Off the track]
Lap 10: 4m23.681s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m22.074s
Lap 12: 1m22.430s

Race laps
Lap 0: 45.140s
Lap 1: 1m31.526s
Lap 2: 1m23.558s
Lap 3: 1m22.495s [Off the track]
Lap 4: 1m21.873s
Lap 5: 1m23.250s
Lap 6: 1m21.878s [Off the track]
Lap 7: 1m21.864s
Lap 8: 1m21.642s [Off the track]
Lap 9: 1m21.716s
Lap 10: 1m21.797s
Lap 11: 1m21.908s
Lap 12: 1m21.637s
Lap 13: 1m21.360s
Lap 14: 1m21.488s
Lap 15: 1m21.411s
Lap 16: 1m21.457s
Lap 17: 1m21.862s
Lap 18: 1m21.267s
Lap 19: 1m21.845s
Lap 20: 1m21.591s
Lap 21: 1m21.342s
Lap 22: 1m22.713s
Lap 23: 1m22.348s
Lap 24: 1m21.570s

Driver: Sammy The Bridge - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m44.070s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m21.634s
Lap 3: 1m21.295s [Off the track]
Lap 4: 2m36.606s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m24.595s [Off the track]
Lap 6: 1m28.268s [Off the track]
Lap 7: 1m30.384s [Off the track]
Lap 8: 1m22.796s [Off the track]
Lap 9: 1m20.530s
Lap 10: 2m36.795s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 2m01.114s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m34.517s [Off the track]
Lap 13: 1m21.414s
Lap 14: 1m27.383s [Off the track, Invalid lap]
Lap 15: 1m57.991s [Off the track, Invalid lap]
Lap 16: 1m28.828s [Off the track]
Lap 17: 1m20.701s
Lap 18: 1m31.476s

Race laps
Lap 0: 43.347s
Lap 1: 1m32.693s [Off the track]
Lap 2: 1m23.355s
Lap 3: 1m22.766s
Lap 4: 1m22.518s
Lap 5: 1m25.448s [Off the track]
Lap 6: 1m21.946s
Lap 7: 1m21.146s
Lap 8: 1m22.511s
Lap 9: 1m20.717s
Lap 10: 1m21.737s
Lap 11: 1m21.944s
Lap 12: 1m25.579s [Off the track]
Lap 13: 1m21.109s
Lap 14: 1m20.897s
Lap 15: 1m20.489s
Lap 16: 1m20.518s
Lap 17: 1m21.256s
Lap 18: 1m21.097s
Lap 19: 1m20.415s
Lap 20: 1m21.430s
Lap 21: 1m21.133s
Lap 22: 1m21.144s
Lap 23: 1m20.989s
Lap 24: 1m21.557s

Driver: Pasi Nuolikoski - BRM

Practice laps
Lap 1: 1m31.225s [Off the track]
Lap 2: 1m22.106s
Lap 3: 1m24.323s [Off the track]
Lap 4: 2m08.057s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m22.538s [Off the track]
Lap 6: 1m22.502s
Lap 7: 1m22.027s
Lap 8: 2m36.866s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m22.168s
Lap 10: 1m22.147s
Lap 11: 1m21.955s [Off the track]
Lap 12: 2m34.971s [Invalid lap]
Lap 13: 1m23.013s
Lap 14: 1m22.786s
Lap 15: 1m21.942s
Lap 16: 2m32.562s [Invalid lap]
Lap 17: 1m33.490s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 48.972s
Lap 1: 1m32.731s
Lap 2: 1m24.690s
Lap 3: 1m23.622s [Off the track]
Lap 4: 1m25.964s
Lap 5: 1m25.182s
Lap 6: 1m24.468s
Lap 7: 1m35.810s [Off the track]
Lap 8: 1m24.491s [Off the track]
Lap 9: 1m22.951s
Lap 10: 1m27.390s [Off the track]
Lap 11: 1m24.442s [Off the track]
Lap 12: 1m22.671s
Lap 13: 1m24.724s
Lap 14: 1m22.772s
Lap 15: 1m22.883s
Lap 16: 1m22.985s
Lap 17: 1m22.791s
Lap 18: 1m23.768s
Lap 19: 1m24.893s
Lap 20: 1m23.962s
Lap 21: 1m22.865s [Off the track]
Lap 22: 1m24.382s
Lap 23: 1m22.423s [Off the track]

Driver: Jere1983 - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m22.645s
Lap 2: 1m22.169s
Lap 3: 1m24.245s [Off the track]
Lap 4: 1m21.286s
Lap 5: 1m21.672s
Lap 6: 1m22.391s [Off the track]
Lap 7: 2m05.365s [Invalid lap]
Lap 8: 1m21.917s
Lap 9: 1m21.372s [Off the track]
Lap 10: 1m21.263s
Lap 11: 1m21.686s
Lap 12: 1m20.909s
Lap 13: 1m20.754s
Lap 14: 1m48.870s [Invalid lap]
Lap 15: 1m22.131s [Off the track]
Lap 16: 1m21.113s [Off the track]
Lap 17: 1m21.236s
Lap 18: 1m21.646s
Lap 19: 1m21.067s [Off the track]
Lap 20: 1m21.590s

Race laps
Lap 0: 44.742s
Lap 1: 1m37.584s [Off the track]
Lap 2: 1m24.430s
Lap 3: 1m24.295s
Lap 4: 1m22.145s
Lap 5: 1m23.486s [Off the track]
Lap 6: 1m25.059s [Off the track]
Lap 7: 1m22.060s [Off the track]
Lap 8: 1m22.128s
Lap 9: 1m21.435s
Lap 10: 1m21.351s
Lap 11: 1m21.646s
Lap 12: 1m21.597s
Lap 13: 1m21.390s [Off the track]
Lap 14: 1m21.175s

Driver: Jaakko Nuolikoski - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m23.024s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m21.621s
Lap 3: 1m22.740s [Off the track]
Lap 4: 1m29.721s [Off the track]
Lap 5: 1m15.210s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m39.962s
Lap 7: 1m22.194s
Lap 8: 1m21.225s [Off the track]
Lap 9: 1m20.538s
Lap 10: 1m20.494s
Lap 11: 1m22.638s
Lap 12: 2m07.224s [Off the track, Invalid lap]
Lap 13: 1m22.001s
Lap 14: 1m22.005s [Off the track]
Lap 15: 1m27.496s [Off the track]
Lap 16: 1m21.106s [Off the track]
Lap 17: 1m47.910s [Off the track]
Lap 18: 1m58.112s [Invalid lap]
Lap 19: 1m22.257s

Race laps
Lap 0: 43.633s
Lap 1: 1m45.643s [Off the track]
Lap 2: 1m23.499s
Lap 3: 1m21.743s
Lap 4: 1m24.596s [Off the track]
Lap 5: 1m23.918s
Lap 6: 1m33.978s [Off the track]
Lap 7: 1m22.160s [Off the track]
Lap 8: 1m21.433s
Lap 9: 1m21.699s
Lap 10: 1m21.742s
Lap 11: 1m21.881s
Lap 12: 1m20.957s
Lap 13: 1m21.540s [Off the track]
Lap 14: 1m21.875s
Lap 15: 1m21.645s [Off the track]
Lap 16: 1m20.803s [Off the track]
Lap 17: 1m21.736s [Off the track]
Lap 18: 1m22.032s
Lap 19: 1m24.084s [Off the track]
Lap 20: 1m21.860s
Lap 21: 1m31.114s [Off the track]
Lap 22: 1m23.891s [Off the track]
Lap 23: 1m21.567s [Off the track]
Lap 24: 1m22.236s [Off the track]

Driver: Keke Ruusperi - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m24.014s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m21.177s
Lap 3: 1m22.006s [Off the track]
Lap 4: 1m32.040s [Off the track]
Lap 5: 2m54.658s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m21.674s
Lap 7: 1m22.282s [Off the track]
Lap 8: 1m31.303s [Off the track]
Lap 9: 1m21.606s
Lap 10: 1m24.995s [Off the track]
Lap 11: 2m39.395s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m21.951s [Off the track]
Lap 13: 1m21.540s
Lap 14: 1m42.992s [Off the track]
Lap 15: 1m22.205s [Off the track]
Lap 16: 1m21.438s [Off the track]
Lap 17: 1m22.085s

Race laps
Lap 0: 46.388s
Lap 1: 1m32.720s
Lap 2: 1m23.319s
Lap 3: 1m22.029s
Lap 4: 1m30.419s [Off the track]
Lap 5: 1m28.575s [Off the track]
Lap 6: 1m23.763s
Lap 7: 1m22.797s
Lap 8: 1m21.944s
Lap 9: 1m22.403s
Lap 10: 1m22.560s

Driver: Marko Valtonen - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m23.376s

No race laps

Driver: Hannu Etupaltta - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m23.011s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m21.367s
Lap 3: 1m21.276s
Lap 4: 1m20.813s
Lap 5: 1m21.179s [Off the track]
Lap 6: 1m21.194s [Off the track]
Lap 7: 2m11.406s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m26.137s [Off the track]
Lap 9: 1m20.936s [Off the track]
Lap 10: 1m39.890s [Off the track]
Lap 11: 1m20.469s
Lap 12: 2m58.046s [Off the track, Invalid lap]
Lap 13: 1m22.385s
Lap 14: 1m25.381s [Off the track]
Lap 15: 1m20.574s
Lap 16: 1m20.690s
Lap 17: 1m22.135s [Off the track]
Lap 18: 1m20.446s

Race laps
Lap 0: 42.418s
Lap 1: 1m30.177s [Off the track]
Lap 2: 1m21.169s [Off the track]
Lap 3: 1m21.122s
Lap 4: 1m20.768s
Lap 5: 1m20.698s
Lap 6: 1m20.924s [Off the track]
Lap 7: 1m21.649s
Lap 8: 1m21.028s
Lap 9: 1m21.343s
Lap 10: 1m20.913s
Lap 11: 1m21.099s
Lap 12: 1m20.740s
Lap 13: 1m20.920s
Lap 14: 1m20.934s
Lap 15: 1m20.906s
Lap 16: 1m20.924s
Lap 17: 1m21.218s
Lap 18: 1m21.411s
Lap 19: 1m21.908s
Lap 20: 1m21.428s
Lap 21: 1m21.456s [Off the track]
Lap 22: 1m21.053s
Lap 23: 1m21.691s
Lap 24: 1m21.447s

Driver: Jarmo Vasama - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 3m43.987s [Off the track, Invalid lap]
Lap 2: 1m22.131s
Lap 3: 3m27.288s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m48.808s
Lap 5: 1m22.703s
Lap 6: 1m25.285s [Off the track]
Lap 7: 1m35.077s [Off the track]
Lap 8: 1m22.554s
Lap 9: 1m21.500s
Lap 10: 3m14.534s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m22.685s [Off the track]
Lap 12: 1m23.483s [Off the track]
Lap 13: 1m21.937s
Lap 14: 1m34.002s [Off the track]
Lap 15: 1m21.955s

Race laps
Lap 0: 47.267s
Lap 1: 1m39.420s [Off the track]
Lap 2: 1m23.500s
Lap 3: 1m22.776s
Lap 4: 1m23.341s
Lap 5: 1m28.217s [Off the track]
Lap 6: 1m23.194s
Lap 7: 1m22.799s [Off the track]
Lap 8: 1m21.842s
Lap 9: 1m22.757s [Off the track]
Lap 10: 1m22.809s
Lap 11: 1m22.370s
Lap 12: 1m22.155s
Lap 13: 1m22.202s
Lap 14: 1m21.868s
Lap 15: 1m22.157s
Lap 16: 1m21.953s
Lap 17: 1m23.181s [Off the track]
Lap 18: 1m22.555s [Off the track]
Lap 19: 1m23.496s
Lap 20: 1m22.356s
Lap 21: 1m21.935s
Lap 22: 1m21.672s
Lap 23: 1m22.005s
Lap 24: 1m21.971s

Driver: Niko Stenberg - BRM

Practice laps
Lap 1: 1m24.264s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m21.800s [Off the track]
Lap 3: 4m12.795s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m21.540s [Off the track]
Lap 5: 1m37.000s [Off the track]
Lap 6: 1m36.537s [Off the track]
Lap 7: 1m21.246s [Off the track]
Lap 8: 2m23.440s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m21.496s [Off the track]
Lap 10: 1m20.590s
Lap 11: 3m04.492s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m47.359s [Off the track]
Lap 13: 1m21.099s [Off the track]
Lap 14: 1m27.343s [Off the track]
Lap 15: 1m21.139s
Lap 16: 1m20.693s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 44.292s
Lap 1: 1m34.381s [Off the track]
Lap 2: 1m25.229s
Lap 3: 1m22.458s [Off the track]
Lap 4: 1m21.930s
Lap 5: 1m23.057s
Lap 6: 1m21.800s
Lap 7: 1m22.517s [Off the track]
Lap 8: 1m22.920s [Off the track]
Lap 9: 1m22.923s
Lap 10: 1m21.326s
Lap 11: 1m21.594s
Lap 12: 1m21.653s [Off the track]
Lap 13: 1m22.338s
Lap 14: 1m21.883s [Off the track]
Lap 15: 1m24.591s
Lap 16: 1m22.291s [Off the track]
Lap 17: 1m22.357s
Lap 18: 1m21.982s
Lap 19: 1m21.755s [Off the track]
Lap 20: 1m21.659s
Lap 21: 1m21.190s
Lap 22: 1m21.305s
Lap 23: 1m21.756s
Lap 24: 1m21.891s

Driver: Aki Haviala - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m32.313s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m27.423s [Off the track]
Lap 3: 1m31.643s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m35.044s
Lap 5: 1m23.448s [Off the track]
Lap 6: 1m22.123s [Off the track]
Lap 7: 4m27.048s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m23.212s [Off the track]
Lap 9: 1m22.124s
Lap 10: 1m31.376s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m39.254s [Off the track]
Lap 12: 1m23.390s
Lap 13: 1m36.793s [Off the track]
Lap 14: 1m23.467s
Lap 15: 1m37.734s [Off the track]
Lap 16: 1m24.085s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 47.427s
Lap 1: 1m57.804s [Off the track]
Lap 2: 1m25.153s [Off the track]
Lap 3: 1m23.051s
Lap 4: 1m23.122s
Lap 5: 1m23.229s
Lap 6: 1m23.625s
Lap 7: 1m23.045s
Lap 8: 1m22.832s
Lap 9: 1m23.013s
Lap 10: 1m23.523s
Lap 11: 1m23.102s
Lap 12: 1m23.356s
Lap 13: 1m22.601s
Lap 14: 1m29.937s [Off the track]
Lap 15: 1m22.488s
Lap 16: 1m22.493s
Lap 17: 1m22.792s
Lap 18: 1m22.325s
Lap 19: 1m23.475s
Lap 20: 1m22.852s [Off the track]
Lap 21: 1m23.010s
Lap 22: 1m22.761s [Off the track]
Lap 23: 1m24.241s

Driver: EJ Wilpuri - BRM

Practice laps
Lap 1: 1m24.219s
Lap 2: 1m21.749s [Off the track]
Lap 3: 1m21.482s
Lap 4: 3m06.372s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m21.657s [Off the track]
Lap 6: 1m21.226s
Lap 7: 1m20.894s [Off the track]
Lap 8: 1m21.614s
Lap 9: 2m56.383s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m21.853s
Lap 11: 1m21.559s
Lap 12: 1m24.923s [Off the track]
Lap 13: 1m22.323s
Lap 14: 1m21.909s [Off the track]
Lap 15: 1m21.032s
Lap 16: 1m21.589s [Off the track]
Lap 17: 2m09.859s [Off the track, Invalid lap]
Lap 18: 1m24.212s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 45.120s
Lap 1: 1m30.089s [Off the track]
Lap 2: 1m22.760s [Off the track]
Lap 3: 1m22.278s
Lap 4: 1m21.955s
Lap 5: 1m27.190s [Off the track]
Lap 6: 1m22.593s [Off the track]
Lap 7: 1m23.091s
Lap 8: 1m21.557s
Lap 9: 1m21.353s [Off the track]
Lap 10: 1m21.478s
Lap 11: 1m21.887s
Lap 12: 1m24.285s [Off the track]
Lap 13: 1m22.312s
Lap 14: 1m21.920s
Lap 15: 1m28.269s
Lap 16: 1m22.082s
Lap 17: 1m21.704s [Off the track]
Lap 18: 1m22.231s
Lap 19: 1m22.342s
Lap 20: 1m25.463s [Off the track]
Lap 21: 1m21.223s
Lap 22: 1m21.514s
Lap 23: 1m21.699s
Lap 24: 1m21.342s

Driver: HJ Henkka - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m23.111s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m23.383s
Lap 3: 2m10.659s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m21.991s
Lap 5: 1m47.072s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m21.483s [Off the track]
Lap 7: 2m23.466s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m22.114s [Off the track]
Lap 9: 1m21.174s
Lap 10: 1m20.703s
Lap 11: 2m43.728s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m22.710s
Lap 13: 1m29.796s [Off the track]
Lap 14: 2m17.939s [Off the track, Invalid lap]
Lap 15: 46.284s [Off the track, Invalid lap]
Lap 16: 1m29.526s
Lap 17: 1m21.668s
Lap 18: 1m21.879s

Race laps
Lap 0: 44.538s
Lap 1: 1m42.973s
Lap 2: 1m23.653s
Lap 3: 1m22.104s
Lap 4: 1m25.317s
Lap 5: 1m23.138s [Off the track]
Lap 6: 1m23.009s
Lap 7: 1m22.123s
Lap 8: 1m21.490s
Lap 9: 1m21.660s
Lap 10: 1m21.941s
Lap 11: 1m21.931s
Lap 12: 1m22.123s
Lap 13: 1m22.181s
Lap 14: 1m21.555s
Lap 15: 1m22.785s [Off the track]
Lap 16: 1m23.052s
Lap 17: 1m22.778s
Lap 18: 1m21.813s
Lap 19: 1m21.860s [Off the track]
Lap 20: 1m21.563s
Lap 21: 1m22.134s
Lap 22: 1m21.827s
Lap 23: 1m22.894s
Lap 24: 1m21.575s

Driver: William Hamilton - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m39.379s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m21.740s
Lap 3: 1m21.963s
Lap 4: 2m32.364s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m23.141s [Off the track]
Lap 6: 1m21.063s
Lap 7: 1m21.174s
Lap 8: 2m36.125s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m31.998s [Off the track]
Lap 10: 1m21.095s
Lap 11: 2m50.952s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m28.304s [Off the track]
Lap 13: 1m59.359s [Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 45.624s
Lap 1: 1m33.237s [Off the track]
Lap 2: 1m25.375s [Off the track]
Lap 3: 1m25.933s [Off the track]
Lap 4: 1m22.692s
Lap 5: 1m20.900s
Lap 6: 1m21.423s
Lap 7: 1m21.618s
Lap 8: 1m22.166s
Lap 9: 1m26.732s [Off the track]
Lap 10: 1m21.155s
Lap 11: 1m21.682s
Lap 12: 1m20.874s
Lap 13: 1m22.069s
Lap 14: 1m20.841s
Lap 15: 1m22.752s [Off the track]
Lap 16: 1m22.489s
Lap 17: 1m22.071s
Lap 18: 1m24.707s [Off the track]
Lap 19: 1m21.142s
Lap 20: 1m21.237s
Lap 21: 1m20.998s
Lap 22: 1m21.142s [Off the track]
Lap 23: 1m21.341s
Lap 24: 1m21.522s

Driver: Esteain Tuhero - Brabham

No practice laps

No race laps

Driver: Pekka Pöyhönen - Honda

Practice laps
Lap 1: 1m21.969s
Lap 2: 1m21.301s [Off the track]
Lap 3: 2m25.477s [Invalid lap]
Lap 4: 1m21.175s
Lap 5: 3m13.714s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m21.196s [Off the track]
Lap 7: 2m46.578s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m21.109s
Lap 9: 2m44.150s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m39.550s [Off the track]
Lap 11: 1m41.066s [Off the track]
Lap 12: 1m26.243s [Off the track]
Lap 13: 1m48.397s [Off the track]
Lap 14: 1m22.309s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 45.806s
Lap 1: 1m30.114s
Lap 2: 1m22.743s
Lap 3: 1m22.024s
Lap 4: 1m22.171s
Lap 5: 1m21.290s
Lap 6: 1m22.136s
Lap 7: 1m32.606s [Off the track]
Lap 8: 1m23.125s [Off the track]
Lap 9: 1m21.598s
Lap 10: 1m21.587s
Lap 11: 1m21.511s
Lap 12: 1m21.690s
Lap 13: 1m21.381s
Lap 14: 1m21.259s
Lap 15: 1m22.548s
Lap 16: 1m32.949s [Off the track]
Lap 17: 1m22.440s
Lap 18: 1m25.455s [Off the track]

Driver: A Kim - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m23.901s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m22.388s
Lap 3: 1m29.336s [Off the track]
Lap 4: 4m44.105s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m42.614s [Off the track]
Lap 6: 1m28.977s [Off the track]
Lap 7: 1m22.148s
Lap 8: 1m35.176s [Off the track]
Lap 9: 1m21.977s
Lap 10: 2m13.196s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m22.284s
Lap 12: 1m21.775s
Lap 13: 1m34.235s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 46.844s
Lap 1: 1m34.976s [Off the track]
Lap 2: 1m23.070s
Lap 3: 1m22.530s
Lap 4: 1m22.178s
Lap 5: 1m22.612s
Lap 6: 1m21.861s
Lap 7: 1m21.877s [Off the track]
Lap 8: 1m22.734s
Lap 9: 1m29.563s [Off the track]
Lap 10: 1m22.730s
Lap 11: 1m23.446s
Lap 12: 1m22.458s
Lap 13: 1m21.551s
Lap 14: 1m22.990s
Lap 15: 1m22.139s
Lap 16: 1m23.981s
Lap 17: 1m22.251s
Lap 18: 1m22.242s
Lap 19: 1m30.206s
Lap 20: 1m21.922s
Lap 21: 1m21.678s
Lap 22: 1m22.196s
Lap 23: 1m21.517s [Off the track]
Lap 24: 1m21.244s [Off the track]

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Kyalami Tue Sep 10 22:27:12 2002

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
Marko Valtonen fails to make the start.
Esteain Tuhero fails to make the start.
Polesitter Hannu Etupaltta in a Brabham leads the field as the flag drops.

Lap 1:
HJ Henkka overtakes Jaakko Nuolikoski.
HJ Henkka is in position 14 at the end of the lap.
Jere1983 overtakes HJ Henkka.
Jere1983 overtakes Jaakko Nuolikoski.
Jere1983 is in position 12 at the end of the lap.
A Kim overtakes Jarmo Vasama.
A Kim overtakes Jere1983.
A Kim overtakes HJ Henkka.
A Kim overtakes Jaakko Nuolikoski.
A Kim is in position 11 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes A Kim.
Pasi Nuolikoski overtakes Jarmo Vasama.
Pasi Nuolikoski overtakes Jere1983.
Pasi Nuolikoski overtakes HJ Henkka.
Pasi Nuolikoski overtakes Jaakko Nuolikoski.
Pasi Nuolikoski is in position 10 at the end of the lap.
Keke Ruusperi overtakes Jere1983.
Keke Ruusperi overtakes HJ Henkka.
Keke Ruusperi overtakes Jaakko Nuolikoski.
Keke Ruusperi is in position 9 at the end of the lap.
William Hamilton overtakes Jere1983.
William Hamilton overtakes HJ Henkka.
William Hamilton overtakes Jaakko Nuolikoski.
William Hamilton is in position 8 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes Jaakko Nuolikoski.
Niko Stenberg is in position 7 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes Jere1983.
Ville Rahja overtakes HJ Henkka.
Ville Rahja overtakes Niko Stenberg.
Ville Rahja overtakes Jaakko Nuolikoski.
Ville Rahja is in position 6 at the end of the lap.
Sammy The Bridge overtakes Jaakko Nuolikoski.
Sammy The Bridge is in position 5 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes William Hamilton.
Pekka Pöyhönen overtakes Ville Rahja.
Pekka Pöyhönen overtakes Jere1983.
Pekka Pöyhönen overtakes HJ Henkka.
Pekka Pöyhönen overtakes Niko Stenberg.
Pekka Pöyhönen overtakes Sammy The Bridge.
Pekka Pöyhönen overtakes Jaakko Nuolikoski.
Pekka Pöyhönen is in position 4 at the end of the lap.
EJ Wilpuri overtakes Ville Rahja.
EJ Wilpuri overtakes Jere1983.
EJ Wilpuri overtakes HJ Henkka.
EJ Wilpuri overtakes Niko Stenberg.
EJ Wilpuri overtakes Sammy The Bridge.
EJ Wilpuri overtakes Jaakko Nuolikoski.
EJ Wilpuri is in position 3 at the end of the lap.
Marko Toropainen overtakes Sammy The Bridge.
Marko Toropainen overtakes Jaakko Nuolikoski.
Marko Toropainen is in position 2 at the end of the lap.

Lap 2:
A Kim overtakes Pasi Nuolikoski.
A Kim is in position 10 at the end of the lap.
Keke Ruusperi overtakes William Hamilton.
Keke Ruusperi overtakes Niko Stenberg.
Keke Ruusperi is in position 7 at the end of the lap.

Lap 3:
Pasi Nuolikoski overtakes William Hamilton.
Pasi Nuolikoski is in position 10 at the end of the lap.
A Kim overtakes William Hamilton.
A Kim is in position 9 at the end of the lap.

Lap 4:
Jere1983 overtakes Pasi Nuolikoski.
Jere1983 overtakes Keke Ruusperi.
Jere1983 is in position 10 at the end of the lap.
William Hamilton overtakes Pasi Nuolikoski.
William Hamilton overtakes Keke Ruusperi.
William Hamilton is in position 9 at the end of the lap.
A Kim overtakes Keke Ruusperi.
A Kim is in position 8 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes Keke Ruusperi.
Niko Stenberg is in position 7 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes Sammy The Bridge.
Ville Rahja is in position 5 at the end of the lap.

Lap 5:
Jaakko Nuolikoski overtakes Jarmo Vasama.
Jaakko Nuolikoski overtakes Keke Ruusperi.
Jaakko Nuolikoski is in position 13 at the end of the lap.
HJ Henkka overtakes Jarmo Vasama.
HJ Henkka overtakes Keke Ruusperi.
HJ Henkka is in position 12 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Keke Ruusperi.
Pasi Nuolikoski is in position 11 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes EJ Wilpuri.
Ville Rahja is in position 4 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes EJ Wilpuri.
Pekka Pöyhönen is in position 3 at the end of the lap.

Lap 6:
Jarmo Vasama overtakes Jaakko Nuolikoski.
Jarmo Vasama is in position 14 at the end of the lap.
Keke Ruusperi overtakes Jaakko Nuolikoski.
Keke Ruusperi is in position 13 at the end of the lap.
HJ Henkka overtakes Pasi Nuolikoski.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Paljoa paremmin Syyssarja 2.divarista nouseena ei voisi juurikaan alkaa.

Ensimmäinen int long kisani ja jalat vapisivat hullunlailla. Hermoni kuitenkin pitivät vaikka muutama läheltäpiti tilanne tulikin. Pahimmat taisivat olla ne kaksi, joissa ensimmäisessä ajoin T8:ssa niin kahva edellä, että Wilpuri ei voinut minua väistää, vaan antoi pienen pusun takalistoon ja spinnasin, mutta kuin ihmeenkaupalla, vauhtini ei juurikaan hidastunut ja jatkoin matkaani. Toinen vaaratilanne tuli, kun tein ohitusta maalisuoralla jostain hitaammasta Hondasta ja väistin liiaksi oikelle ja osuin varikkomuuriin kevyesti.Osumasta auto sai pieniä vaurioita, mutta jälleen sain siitä lisävoimia ja jopa paransin kierrosaikojani solmussa olevalla autolla. TAISTELUN MEININKIÄ! Snettertonissa nähdään, nyt alkaa kiivas testiviikko uudella radalla. Minulla ei Snettestä juurikaan ole kokemuksia.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Ihan ensiksi, onnea Arcanumille hienosta voitosta!

Oma kisa ei mennyt ihan samalla tavalla nappiin. Aika-ajoissa ihan kohtuullinen aika Honda-ajaksi, vaikka 1:21 alitusta lähdinkin hakemaan. VJR:lle tuli odotetusti takkiin.

Startissa oli edellä jotain sähellystä ja nousin neljänneksi. Ajelin Wilpurin takana pari kierrosta kunnes Wilppu ajoi T1:n leveäksi ja nousin kolmanneksi. Kolmannella sijalla ajoin taas muutaman kierroksen, mutta sitten ajatukset alkoivat harhailla ja spinnasin T1:ssä. Kisan tiukkuudesta kertoo jotain se, että yhden ainoan spinnauksen seurauksena tipuin kuusi sijaa - kolmannelta sijalta yhdeksänneksi.

Kävin taas välillä vissiin kuudentenakin ja vaekka mitä, mutta disconnect korjasi kuusi kierrosta ennen ruutulippua.
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Hurja alku kaudelle. Tallisysteemi näytti toimivan hienosti. Sttanan tiukat a-a:t ja viides ruutu ilahdutti ja pb myös.
BRM meinas sammua lähössä, ehkä ku olin päättäny ottaa rauhallisesti. Toro tuli aika vauhdilla shikaanissa sisälle ja siinä sitten kiertelin ulkomutkia sen jälkeen vähän aikaa ja porukkaa lappas ohi. Lämpöä tuli kumeihin vasta muutaman varvin jälkeen ja sitten olikin hauskaa. Abaut koko ajan joku näky edessä ja peileissä. Siinä sitten väisteltiin edestä ja takaa tulevia. Ainakin Sammyn, Keken, Akimin, Wilpurin ja Hamiltonin kanssa oli hyvää kisaa. Sir William hiosti viivalle asti. Itelleni huikean tasasella ajolla (pari pikku situaatioo) heltis viides sija, joka osottaa että ei tuu olemaan helppoa. Asiaa!
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Aika-ajot meni mummoillessa kun piti radalla pysyä ja kisassa sitten alko hotläppääminen.
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Tyytyväinen täytyy olla omaan 'suoritukseen' ja Kyalamin sopivuuteen omalle ajotyylille sekä tietenkin loistavasti toimineelle varikkotiimille, harkkakisassa perjantaina löydetyt säädöt olivat loistavat! :)

Kisa enimmäkseen oli yksin ajelua kun Arcanum meni menojaan ja ei ollut miestä vastata vauhtiin, :( VJR:n pysytellessä turvallisesti reilun 2-3 sekunnin päässä.
Tokavikalla tuli spinni Sunset Bendissä jossa Sammy ja VJR pääsi ohi mutta VJR:n kuittasin samalla kierroksella 'shumimaisesti' heti Essesissä menemällä röyhkeästi
sisään jolloin VJR teki tilaa herrasmiesmäisesti, KIITOS SIITÄ! Tämä muistetaan, siis hyvällä! Vikalla meinas vielä Essesissä tulla spinni mutta sain kuin sain pidettyä lotuksen radalla(pulssi oli varmaan 200 ja olin menossa tuolilta olohuoneeseen tehdessäni
vastaohjausta!) :D

Kiitokset loistavasta kisaamisesta, tulos ei ollut aivan sitä mitä odotin mutta kaipa tähän täytyy olla tyytyväinen... :D

<small>[ 10-09-2002, 22:55: Message edited by: Marko ]</small>
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Aika-ajoissa hyvä aika ja jo kolmas paalu. Tiukempaa aika-ajoa en ole kertaakaan aikaisemmin nähnyt ja eroa kertyi vain 0,05 sekuntia. Kymmenyksen sisään mahtui 4 autoa.

Kisa alkoi hyvin, Sammy nyt hieman kolkutteli vaihdelaatikkoa, mutta se ei pientä pelästymistä lukuunottamatta haitannut ollenkaan. Pystyin nyt ensimmäisen kerran keskittymään täysin vain ja ainoastaan ajamiseen ja se näkyi heti tuloksissa. Lopussa oli pientä hermoilua ilmassa, mutta siitäkin selvittiin pudottamalla vauhtia. Tietenkin mieleen tulivat viimesillä kierroksilla nämä vanhat ja tutut moottorin rikkoutumiset, mutta onnekseni niitä ei tullut.

Kiitokset:

El Torolle hostauksesta ja hyvästä sparrauksesta alussa.
Pasille ja Duunarille esimerkillisestä tavasta antaa tietä.
Kaikille mukana olleille.
 

Duunari

Well-known member
Liittynyt
19.12.2001
Viestit
371
Sijainti
Harjavalta
paljoa paremmaksi en a-ajoissa oikein olisi voinut pistää omalla enkallakin olisi irronnut vain 2 pykälää parempi. noh hyvä näin, oonhan mä hitain mitä ennakkoasetelmiin tulee. mutta ei siitä paineita. kisassa loistava startti ja mclaren lähti viivalta kuin ohjus. tosin tallikaveri oli päättänyt laittaa parkkimittariin kolikoita ja ajoin päin. oli mahdoton väistää koska huomasin niin myöhään että edessä paikallaan oleva auto. noh tällästä sattuu :) harmi akjanulle kun hyvältä paikalta niin huono lähtö. tasaisia kierroksia puksuttelin ja sain pikku hiljaa pasia kiinni, menin ohikin, mutta tein kisan ainoan virheeni ja pyörähdin. pasi kuittasi takaisin, mutta uudestaan sitten otin tasaisen vauhdin päälle ja ampaisin ohi pasista, tällä kertaa oikein ajamalla. ihan jees eka kisa ykkösdivarin jäsenenä. eipä noille hulluille mitään vauhdissa mahda :)
 

Hënkka

Guest
Joo-o. Oikeastaan koko kisa meni aikalailla perseelleen. Sitä se tekee kun ei viikkoon aja. Aika-ajossa taisin sivuta omaa ennätystäni. Toiseksi viimeisellä yrityksellä oli vielä nopeampi kierros tulossa, mutta se päättyi akjanun kanssa kolariin, joka oli pyörähtänyt Toron töytäisystä. Kuudes lähtöruutu oli kuitenkin ihan jees, kun muut menivät todella kovaa. :)

Kisassa sain aika hyvän startin, akjanulla tais olla liian iso vaihde silmässä ja auto ei oikein irronnut ruudusta? Kakkosruudussa ollut kolaroi edessä ja autot lensivät suoraan syliin. Siitä shift+R ja kisaan sijalla 14. yuck Meno jatkui Ferrarin (Jape?) imussa, mutta muutama kierros myöhemmin jape ajautui ulos ja pääsin ohi. Pasi73 ilmestyi seuraavana eteen, hänestä pääsin ohi T4:ssä. Yritys oli ehkä aika riskialtiskin kun ajauduin pitkäksi, mutta Pasi osasi hienosti välttää vaaratilanteen ja päästi suosiolla ohi. Sijalla 11 saavutin tallikamun, joka päästi vähän ajan päästä ohi tallisopimuksiin nojaten. wink Sitten en saanut Akimia millään jäämään, vaikka aika helposti sain ensin kiinni. Koko tallisopimus kisatilanteessa nopeamman ohipäästämisestä alkoi melkein hävettää, kunnes Akim teki virheen ja putosi kauemmas.

Pitkään kisa sujui 9. sijalla, kunnen Honda-hirviöllä ajanut PekPoy mokasi ja pääsin pistesijaan kiinni. Lopussa yritin vielä jahdata Wilpuria, joka oli kuuden sekunnin päässä. Wilpuri käväisi nurmikollakin jolloin pääsin sekunnnin päähän, mutta löysi vauhtia viime kierroksille sen verran ettei kiinniottamiseen jäänyt mitään mahdollisuuksia. Itse kisa oli todella ailahteleva suoritus, enkä oikein päässyt autoon sinuiksi missään vaiheessa. Pahemmilta mokilta tuli vältyttyä, vaikka kerran tein puolittaisen pikavisiitin nurmikon puolelle. Ilman starttikolaria olisin ehkä voinut taistella jopa palkintokorokepaikoista. Parempi säkä sitten Snettertonissa. :cool:

Ja onnittelut palkintopallimiehille. Varasin itselleni siiderin, jonka saa juoda vain jos itse on palkintokorokkeella. Nyt se sitten jäi kuohujuomat juomatta ja odottamaan seuraavaa kisaa. :)

<small>[ 12-09-2002, 02:03: Message edited by: Henkka ]</small>
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Aika-ajossa melkein meni tänään alkuillasta ajettu ainoa 1.21:n alitus ja sitä myöten BRM:n Kyalamin ennätys rikki. Tuntuma parani koko ajan ja tuntui, että olisi voinut lohketa vielä muutama kymmenys. Vaan joka kierros meni pienellä vikaan erinäisten seikkojen vuoksi.

Kisan startti meni itseltä ok, auto lähti matkaan hyvin. Sitten pitikin tehdä äkkijarrutusta edessä olleen häslingin vuoksi. Perään ei kukaan ajanut ja onnistuin pääsemään kehenkään osumatta. Sijoitus nousi muistaakseni kolmanneksi. Nopeus kuitenkaan ei ollut samaa tasoa sijoitukseen nähden. Perästä alkoi tulla painostusta. Se, että viimeksi yli kymmenen kierrosta kunnon kisaa on tullut ajettua toukokuussa, alkoi yhtäkkiä tuntumaan. Ote katosi ja tuli virhe. Pekpoy ohitti t1:ssä, seuraavaan kurviin tulin rinnakkain sammyn kanssa, tarkoitus oli laskea ohi, mutta sammy pyörähti. Seuraavana tulleen Hondan laskin suosiolla ohi. Kisa meni koko ajan ajotuntumaa hakiessa, ei vain tuntunut hyvältä :) . Auto haki sinne sun tänne ja ohjaus oli mitä oli. Jossain vaiheessa eteen ilmaantui Sammy. Olin sitä ennen muistaakseni ajanut ulos toistamiseen ja kaverit sai kiinni. Niko ilmestyi peräpeileihin. Tallikuviot ilmeistyivät mieleeni ja tarkkailinkin tilannetta tallimme ykköskuljettajan kuvioita. Hän katosi hetkiseksi peileistä ja pääsinkin keskittymään omaan ajooni. Sammy edessä ajoi välillä kovaa ja välillä ankaraa sivuluisua. Hänen totaalispinnaus aiheutti sen, että Niko sai jälleen täysin kiinni meidät. Pääsin Sammysta ohi toviksi, mutta Lotus laukkasi pääsuoralla lentämällä uudelleen ohi. Siinä syöttinä kaahailevan lotuksen perässä roikkuessa tuli jonkunasteista mokaa sen verran, että päätin antaa perässä olevalle nikolle tilaa. Vaan eipä tullut mieleen, että Nikon perässä saattaisi olla lähituntumassa auto, ja sehän se yllättikin t1:sen ja t2:sen välisellä suoralla. Sitten tuli kisan musta hetki. Toki perinteiseen tyyliin en suostu täysin ottamaan syytä niskoille, vaan osaksi syytän hienoista ruudunpäivityksen tahmausta. Neulansilmää lähestyttäessä näyttö hivenen tahmasi serverin ja oman koneeni välisen yhteyden synkronoinnin pätkiessä. Jarrutus meni liian pitkäksi ja osuin nikoon siinä määrin että hän spinnasi. Hidastin sen verran vauhtia, että hän pääsee edestä jatkamaan matkaa, samalla ohi taisi kuitata Ferrari (Hamilton?) sekä Jere törmäsi hitaasti etenevään autooni, anteeksi :(.

Kisan loppupuolella tilanne oli se, että Honda (pekpoy) katosi kuvioista, ja edellä hurjastelivat Niko ja Hamilton Ferrarillaan. Ferrari ahdisteli Nikoa ja ajeli ulos t1:ssä. Pääsin kierroksen ajaksi Hamiltonin ohi, kunnes pääsuoralla Ferrari ohitti, tai itse asiassa t1:ssä. Hienoisen kosketuksen saattelemana Ferrari siirtyi jälleen ohi. Yritin pysytellä lähituntumassa, mikäli Hamilton ja Niko ottaisivat siinä määrin yhteen, että minulle tarjoutuisi sauma kuitata. Vaan karkasipa kiesi käsistä neulansilmää edeltävässä nopeassa oikeassa ja olin varma, että suhteellisen lähellä perässä ajava henkka pääsisi ohitse. Vaan ei ihan riittänyt, peileissä kuitenkin näkyi. Sitten keskitin viimeiset keskittymiskyvyn rippeet viimeisille kierroksille, ja toin auton samalla sijalla maaliin enää sen kummemmin toikkaroimatta.

Sijoitus oli sitä mitä alunperin arvelin, tosin se tuli huonommalla ja epävarmemmalla ajamisella, kuin mitä kaavailin. Toisaalta pelko siitä, että keskeyttäisin täydelliseen ulosajoon, osoittautui aiheettomaksi. Tuntuman puute silti kismittää. Ei ole kiva mokailla :( .

<small>[ 10-09-2002, 23:51: Message edited by: Wilpuri ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Saatiinpa kausi käyntiin ja servu toimi mainiosti alun värkkäilyjen jälkeen. Aika-ajoissa sain kohtuullisen ajan, mutta parempaan olisi ollut mahdollisuuksia. Harmi sinänsä sillä ennätyksellisen tasaisissa aika-ajoissa pienikin parannus olisi saattanut parantaa sijoitusta monta pykälää. Startissa ehti tulla jo viime kauden aloitus mieleen. Kuin ihmeen kaupalla selvisin siitä minor problemsseilla with right front suspension :) . Pari kuskia pääsi ohi kuitenkin siinä. T1:ssä olisin voinut yrittää Honda-tallin sisäistä mayhemiä mutta päätin ottaa sen rauhallisesti. T2:n jälkeen Sammy tuli nurmikolta eteen ja päätin antaa tilaa, ettei mee heti ripustukset solmuun.
Sen jälkeen lähdin päättäväisen rauhallisesti yrittämään edellä ajavan Sammyn ohitusta (toki ensin ois pitänyt kuroa vajaan sekunnin ero umpeen). 3. kierroksella Sammy teki virheen Clubhouse bendissä ja yritin ohitusta, mutta valitettavasti väärältä puolelta ja jouduin väistämään nurmikolle. Seuraavalla kierroksella Sammy mokaili jälleen samassa mutkassa ja pääsin ohi nousten 5. sijalle. Seuraavaksi huomasin, että Hondan tehoista ei Kyalamissa ole Lotuksia vastaan juurikaan hyötyä ja Sammy painoi heti pääsuoralla ohi. Olisin päässyt kuittaamaan T2:een tultaessa, mutta Wilpuri oli tehnyt virheen ja eteni hitaasti suoranpätkällä ja päätin antaa suosiolla periksi Sammylle. Sammyhan kiitti ja veti T2:n pitkäksi. Pääsin samalla Wilpurista ohi hänen varoessaan vielä enemmän kuin minä wink .
Sain aika rauhassa ajaa noin 15 kierrosta tämän jälkeen. Jossain vaiheessa tallikaveri Pekpoy ilmeisesti spinnasi edestä ja nousin kolmanneksi. Sammy tuli kuitenkin takaa kovaa ja saavutti selvästi...ja menipä vielä ohikin. 1½ kierrosta ennen loppua Toro oli mokannut sunset bendissä ja pääsin ohi näyttävän väistöliikkeen jälkeen. Toro ei luovuttanut ja veti heti shikaaniin tultaessa hieman ehkä väkisin ohi ja annoin suosiolla tilaa. Kolaroinnista ei olisi ollut mitään hyötyä siinäkään tilanteessa. Aika lähellä oli osuma siinä tilanteessa, mutta onneksi selvittiin.
Täytyy olla ihan tyytyväinen kisaan ja lopputulokseen, sillä suurempia virheitä en tehnyt, mitä nyt jotain sähläilyjä varsinkin shikaanissa. Onnittelut hienon kisan ajaneelle kärkikolmikolle. Eniten kisassa minua ihmetytti Honda-tallin antama tallimääräys, jolla Pekpoy kutsuttiin discoon kesken kisan. Sisäpiirissä liikkuneiden huhujen mukaan talli halusi säästellä polttoainetta kuljetusrekkoihin, jotta autot saataisiin tuotua Snettertoniin Etelä-Afrikasta.

Kiitokset kuskeille hienosta kisasta ja erityisesti Torolle servusta


<small>[ 11-09-2002, 00:16: Message edited by: VJR ]</small>
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Joopa joo. Onnistuin kerrankin väistämään starttihässäkät rivakkaalla jarrutuksella ja petrasin 3 sijaa aika-ajosta. Toisella kiekalla ohitin pari autoa lähtösuoran jarrutuksessa. Toinen taisi olla Hamilton. Kaikki näytti ihan kivalta varsinkin kun edessä meni kolme autoa letkassa. Siihen se ilo loppuikin kun tein pari typerää mokaa ja tipuin jonnekin taakse. Takanakin oli ihan kivaa vääntöä sijoituksista, mutta päivän kolmas moka riitti ja löin hanskat naulaan.

<small>[ 11-09-2002, 03:40: Message edited by: RK-62 ]</small>
 

Hënkka

Guest
Avauskisan jälkeen tulee sääntöihin ja tallipaikkoihin pari muutosta:

Maaliin Kyalamissa ajoi peräti 12 kuskia, mikä yllätti todella positiivisesti. Kuitenkin pisteittä jääminen maaliintullessa ei ole kovin mukavaa, joten muutos on paikallaan.

Pistelaskusysteemi muuttuu siten, että nyt saa 10 parasta pisteitä. Avauskisan pisteet lasketaan myös tällä menetelmällä. Eli uusi systeemi on 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1.

Kuskivaihdoksista Brabhamin kuuma nimi Arcanum siiryy vanhaan tuttuun Cooper-talliin. Kyalamin kisakäyrä oli sen verran ylivertaista menoa. Akim siirtyy Cooperilta päittäin Brabhamille ja täyttää näin vajaan paikan.

Pasi73 oli kisakäyrän mukaan aika pahasti hukassa, joten hänelle annetaan mahdollisuus vaihtaa Hondalle jos vaan haluaa. Pysyminen BRM:lläkin käy, mutta ei saa seilata tallista toiseen. Valinta on tehtävä Snettertoniin mennessä.

-Päätökset langetti FIAT:n ylin tuomioistuin (Henkka, RK-62, VJR ja Wilpuri)
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
No ei Arcanum nyt mikään ylivoimainen ollut, me muut vaan kämmäilimme. Mutta vaihto lienee silti kyllä oikea ratkaisu.
 
Ylös