1.Divarin 3. kisa, Monaco 24.9.

  • Viestiketjun aloittaja abc
  • Aloituspäivämäärä

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Ajateltiin jotta shift-r:n käyttöä aika-ajoissa olisi toivottavaa välttää varsinkin jos auto pyörähtää katolleen ajolinjalle. Monacossa kun on aika vähän tilaa.
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
VJR:
Ajateltiin jotta shift-r:n käyttöä aika-ajoissa olisi toivottavaa välttää varsinkin jos auto pyörähtää katolleen ajolinjalle. Monacossa kun on aika vähän tilaa.
Mielestäni se on oltava joko tai ei vaihtoehto, eikä mitään toivottovaa. Tuon mukaan siis shift+r on jokaisen omassa harkinnassa ja silloinhan se tarkoittaa suurimmalla osalla sitä että sitä käytetään, olihan sen käyttämättä jättäminen vain toivottovaa... wink

Itse kannatan ehdotonta käyttökieltoa aika-ajossa, tilanteesta riippumatta.

<small>[ 21-09-2002, 15:23: Message edited by: Jape ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Jape:
Mielestäni se on oltava joko tai ei vaihtoehto, eikä mitään toivottovaa. Tuon mukaan siis shift+r on jokaisen omassa harkinnassa ja silloinhan se tarkoittaa suurimmalla osalla sitä että sitä käytetään, olihan sen käyttämättä jättäminen vain toivottovaa... wink

Itse kannatan ehdotonta käyttökieltoa aika-ajossa, tilanteesta riippumatta.
Mä ehdotin samaa, mutta porukka meinas, että sitä sääntöä ei välttämättä muista itse tilanteessa.

Mun puolesta shift-r:n käytön vois kieltää kaikkien kisojen aika-ajoissa.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
no kun aivan kaikki ei vielä näyttänyt muistavan tuota nykyistä shift+r sääntöä niin ajattelin että se siinä aika-ajojen hektisessä tunnelmassa saattaa unohtua tuo uusikin ehdotus ja sitten siitä nousee vain porua ja vaatimuksia rangaistuksista jne.... :eek:
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Ehdottoman hyvä ajatus mun mielestä. Sovitaan nyt ainakin niin, että ne jotka muistaa ei käytä ja ehkä parin kisan päästä tehdään siitä sääntö... vai?
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
This replay file does not contain practice data.

Track: Monaco Tue Sep 24 22:25:04 2002

RACE RESULTS (After 30 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 14 Hannu Etupaltta Cooper FIN 30 44m25.582s
2 16 Ville Rahja Honda FIN 30 44m26.949s 01.367s
3 9 Niko Stenberg BRM FIN 30 44m51.066s 25.484s
4 7 Pekka Pöyhöne Honda FIN 30 45m18.007s 52.425s
5 15 Petteri Paavonen Lotus FIN 30 45m44.736s 1m19.154s
6 18 Keke Ruusperi Eagle FIN 29 44m57.074s 1 lap(s)
7 3 Pasi Nuolikoski BRM FIN 29 45m08.892s 1 lap(s)
8 19 Risto Westman Eagle FIN 29 45m32.400s 1 lap(s)
9 11 Jaakko Nuolikoski Eagle FIN 29 45m36.841s 1 lap(s)
10 17 E-J Palo BRM FIN 25 37m55.159s 5 lap(s)
11 10 Jere1983 Brabham FIN 13 19m04.449s 17 lap(s)
12 2 Jarmo Vasama Ferrari FIN 11 17m11.029s 19 lap(s)
13 6 Esteain Tuhero Eagle FIN 10 15m42.295s 20 lap(s)
14 13 Henri Kuivanen Cooper FIN 3 4m37.266s 27 lap(s)
15 4 Marko Toropainen Lotus FIN 0 0m00.000s 30 lap(s)
16 12 Pekka Pöyhönen Honda FIN 0 DidNotStart 30 lap(s)
17 8 HJ Henkka Cooper FIN 0 DidNotStart 30 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 Jere1983 1m26.371s 10
2 Pekka Pöyhöne 1m27.326s 5
3 Hannu Etupaltta 1m27.504s 8
4 Ville Rahja 1m27.730s 26
5 Niko Stenberg 1m28.146s 11
6 E-J Palo 1m28.308s 24
7 Jarmo Vasama 1m28.451s 6
8 Petteri Paavonen 1m28.674s 28
9 Jaakko Nuolikoski 1m28.706s 10
10 Esteain Tuhero 1m29.246s 5
11 Henri Kuivanen 1m29.449s 3
12 Keke Ruusperi 1m30.128s 19
13 Pasi Nuolikoski 1m30.219s 25
14 Risto Westman 1m30.394s 24
15 Marko Toropainen No time
16 Pekka Pöyhönen No time
17 HJ Henkka No time

LEADERS

Driver Laps
Jere1983 1-13
Hannu Etupaltta 14-30

Number of lead changes: 1
Number of leaders: 2

LAPS LED

Driver Laps led
Hannu Etupaltta 17
Jere1983 13

Replay doesn't contain practice info - skipping "Highest Climber" table

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Ville Rahja (30/30) 100.00
Niko Stenberg (29/30) 96.67
Hannu Etupaltta (29/30) 96.67
Petteri Paavonen (28/30) 93.33
Pasi Nuolikoski (28/29) 96.55
Risto Westman (27/29) 93.10
Pekka Pöyhöne (27/30) 90.00
Keke Ruusperi (26/29) 89.66
E-J Palo (25/25) 100.00
Jaakko Nuolikoski (25/29) 86.21
Jere1983 (12/13) 92.31
Jarmo Vasama (10/11) 90.91
Esteain Tuhero (9/10) 90.00
Henri Kuivanen (3/3) 100.00

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Henri Kuivanen 5.1e- 5.1e- 1m29.500s 3
Jere1983 0.596 0.759 1m27.793s 13
Ville Rahja 0.607 0.856 1m28.748s 30
Niko Stenberg 0.828 1.033 1m29.527s 30
Hannu Etupaltta 0.979 1.789 1m28.719s 30
Risto Westman 1.174 1.593 1m33.150s 29
Petteri Paavonen 1.287 1.755 1m30.855s 30
E-J Palo 1.705 3.654 1m30.575s 25
Pasi Nuolikoski 1.718 2.797 1m32.444s 29
Keke Ruusperi 1.790 2.628 1m32.292s 29
Pekka Pöyhöne 2.600 3.310 1m30.319s 30
Esteain Tuhero 3.454 4.556 1m33.187s 10
Jarmo Vasama 4.163 5.734 1m32.606s 11
Jaakko Nuolikoski 5.371 7.183 1m34.146s 29

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Monaco Tue Sep 24 22:25:04 2002

Driver: Marko Toropainen - Lotus

No practice laps

No race laps

Driver: Ville Rahja - Honda

No practice laps

Race laps
Lap 0: 38.361s
Lap 1: 1m33.101s
Lap 2: 1m30.353s
Lap 3: 1m29.037s
Lap 4: 1m28.821s
Lap 5: 1m28.168s
Lap 6: 1m28.437s
Lap 7: 1m28.569s
Lap 8: 1m28.331s
Lap 9: 1m28.189s
Lap 10: 1m28.743s
Lap 11: 1m28.425s
Lap 12: 1m31.888s
Lap 13: 1m28.461s
Lap 14: 1m29.213s
Lap 15: 1m28.169s
Lap 16: 1m28.467s
Lap 17: 1m28.505s
Lap 18: 1m28.117s
Lap 19: 1m28.164s
Lap 20: 1m28.137s
Lap 21: 1m29.313s
Lap 22: 1m28.947s
Lap 23: 1m27.969s
Lap 24: 1m28.262s
Lap 25: 1m28.772s
Lap 26: 1m27.730s
Lap 27: 1m28.075s
Lap 28: 1m29.873s
Lap 29: 1m30.076s
Lap 30: 1m28.486s

Driver: Petteri Paavonen - Lotus

No practice laps

Race laps
Lap 0: 43.177s
Lap 1: 1m44.974s
Lap 2: 1m30.583s
Lap 3: 1m33.513s [Off the track]
Lap 4: 1m30.675s
Lap 5: 1m30.651s
Lap 6: 1m30.327s
Lap 7: 1m29.957s
Lap 8: 1m35.878s
Lap 9: 1m29.817s
Lap 10: 1m29.893s
Lap 11: 1m35.522s [Off the track]
Lap 12: 1m32.972s
Lap 13: 1m30.809s
Lap 14: 1m32.945s
Lap 15: 1m31.972s
Lap 16: 1m29.929s
Lap 17: 1m29.670s
Lap 18: 1m29.182s
Lap 19: 1m29.546s
Lap 20: 1m29.583s
Lap 21: 1m30.628s
Lap 22: 1m30.775s
Lap 23: 1m29.367s
Lap 24: 1m29.473s
Lap 25: 1m31.103s
Lap 26: 1m29.068s
Lap 27: 1m31.206s
Lap 28: 1m28.674s
Lap 29: 1m31.251s
Lap 30: 1m29.826s

Driver: E-J Palo - BRM

No practice laps

Race laps
Lap 0: 40.864s
Lap 1: 1m38.682s
Lap 2: 1m32.126s
Lap 3: 1m32.051s
Lap 4: 1m47.504s
Lap 5: 1m29.764s
Lap 6: 1m29.818s
Lap 7: 1m29.681s
Lap 8: 1m30.610s
Lap 9: 1m29.352s
Lap 10: 1m30.010s
Lap 11: 1m30.455s
Lap 12: 1m29.010s
Lap 13: 1m30.039s
Lap 14: 1m29.340s
Lap 15: 1m30.094s
Lap 16: 1m29.795s
Lap 17: 1m29.038s
Lap 18: 1m29.208s
Lap 19: 1m28.455s
Lap 20: 1m31.063s
Lap 21: 1m29.591s
Lap 22: 1m29.672s
Lap 23: 1m30.377s
Lap 24: 1m28.308s
Lap 25: 1m28.462s

Driver: Niko Stenberg - BRM

No practice laps

Race laps
Lap 0: 38.570s
Lap 1: 1m34.415s
Lap 2: 1m30.893s
Lap 3: 1m30.448s
Lap 4: 1m29.025s
Lap 5: 1m30.610s
Lap 6: 1m30.798s
Lap 7: 1m33.155s
Lap 8: 1m28.495s
Lap 9: 1m29.266s
Lap 10: 1m28.881s
Lap 11: 1m28.146s
Lap 12: 1m30.281s
Lap 13: 1m28.319s
Lap 14: 1m28.723s
Lap 15: 1m29.167s
Lap 16: 1m30.489s
Lap 17: 1m28.796s
Lap 18: 1m28.916s
Lap 19: 1m30.275s
Lap 20: 1m30.020s
Lap 21: 1m29.191s
Lap 22: 1m28.693s
Lap 23: 1m29.878s [Off the track]
Lap 24: 1m29.150s
Lap 25: 1m29.017s
Lap 26: 1m28.851s
Lap 27: 1m29.254s
Lap 28: 1m29.965s
Lap 29: 1m28.833s
Lap 30: 1m28.756s

Driver: Pasi Nuolikoski - BRM

No practice laps

Race laps
Lap 0: 48.927s
Lap 1: 1m49.718s
Lap 2: 1m32.164s
Lap 3: 1m32.873s
Lap 4: 1m34.713s
Lap 5: 1m33.801s
Lap 6: 1m33.532s
Lap 7: 1m30.867s
Lap 8: 1m37.750s [Off the track]
Lap 9: 1m31.270s
Lap 10: 1m31.493s
Lap 11: 1m32.441s
Lap 12: 1m32.367s
Lap 13: 1m44.312s
Lap 14: 1m33.384s
Lap 15: 1m31.520s
Lap 16: 1m30.425s
Lap 17: 1m30.704s
Lap 18: 1m31.688s
Lap 19: 1m30.530s
Lap 20: 1m32.502s
Lap 21: 1m33.207s
Lap 22: 1m32.262s
Lap 23: 1m31.033s
Lap 24: 1m31.238s
Lap 25: 1m30.219s
Lap 26: 1m30.933s
Lap 27: 1m30.298s
Lap 28: 1m30.347s
Lap 29: 1m30.584s

Driver: Hannu Etupaltta - Cooper

No practice laps

Race laps
Lap 0: 38.210s
Lap 1: 1m32.727s
Lap 2: 1m30.261s
Lap 3: 1m28.370s
Lap 4: 1m28.405s
Lap 5: 1m27.770s
Lap 6: 1m27.964s
Lap 7: 1m27.665s
Lap 8: 1m27.504s
Lap 9: 1m28.035s
Lap 10: 1m27.738s
Lap 11: 1m27.721s
Lap 12: 1m28.276s
Lap 13: 1m28.606s
Lap 14: 1m29.248s
Lap 15: 1m28.034s
Lap 16: 1m27.888s
Lap 17: 1m28.520s
Lap 18: 1m28.821s
Lap 19: 1m31.660s
Lap 20: 1m27.744s
Lap 21: 1m27.835s
Lap 22: 1m28.101s
Lap 23: 1m28.013s
Lap 24: 1m28.169s
Lap 25: 1m28.181s
Lap 26: 1m29.302s
Lap 27: 1m28.583s
Lap 28: 1m28.492s
Lap 29: 1m28.878s
Lap 30: 1m37.071s [Off the track]

Driver: HJ Henkka - Cooper

No practice laps

No race laps

Driver: Jarmo Vasama - Ferrari

No practice laps

Race laps
Lap 0: 39.071s
Lap 1: 1m44.106s
Lap 2: 1m30.921s
Lap 3: 1m32.281s
Lap 4: 1m47.907s
Lap 5: 1m30.036s
Lap 6: 1m28.451s
Lap 7: 1m29.277s
Lap 8: 1m30.148s
Lap 9: 1m28.968s
Lap 10: 1m29.952s
Lap 11: 1m38.121s [Off the track]

Driver: Jaakko Nuolikoski - Eagle

No practice laps

Race laps
Lap 0: 40.133s
Lap 1: 1m38.803s
Lap 2: 1m31.750s [Off the track]
Lap 3: 1m30.963s
Lap 4: 1m30.264s
Lap 5: 1m30.090s
Lap 6: 1m29.615s
Lap 7: 1m35.272s
Lap 8: 1m30.004s
Lap 9: 1m29.586s
Lap 10: 1m28.706s
Lap 11: 1m32.631s
Lap 12: 1m31.213s
Lap 13: 1m29.855s
Lap 14: 1m31.202s
Lap 15: 1m29.247s
Lap 16: 1m50.597s
Lap 17: 1m51.185s [Off the track]
Lap 18: 1m54.765s [Off the track]
Lap 19: 1m37.684s
Lap 20: 1m45.383s
Lap 21: 1m29.988s
Lap 22: 1m28.903s
Lap 23: 1m29.636s
Lap 24: 1m36.463s
Lap 25: 1m32.461s [Off the track]
Lap 26: 1m30.173s
Lap 27: 1m37.034s
Lap 28: 1m30.827s
Lap 29: 1m30.618s

Driver: Keke Ruusperi - Eagle

No practice laps

Race laps
Lap 0: 46.797s
Lap 1: 1m44.309s
Lap 2: 1m31.166s
Lap 3: 1m31.543s
Lap 4: 1m38.832s
Lap 5: 1m35.041s
Lap 6: 1m30.342s
Lap 7: 1m30.459s
Lap 8: 1m31.654s
Lap 9: 1m30.419s
Lap 10: 1m31.008s
Lap 11: 1m41.852s [Off the track]
Lap 12: 1m32.321s
Lap 13: 1m31.010s
Lap 14: 1m30.853s
Lap 15: 1m31.313s
Lap 16: 1m30.423s
Lap 17: 1m31.163s
Lap 18: 1m35.601s
Lap 19: 1m30.128s
Lap 20: 1m32.627s
Lap 21: 1m31.968s
Lap 22: 1m30.388s
Lap 23: 1m31.648s
Lap 24: 1m33.353s [Off the track]
Lap 25: 1m31.270s
Lap 26: 1m31.753s
Lap 27: 1m33.780s
Lap 28: 1m30.662s
Lap 29: 1m31.601s [Off the track]

Driver: Jere1983 - Brabham

No practice laps

Race laps
Lap 0: 37.756s
Lap 1: 1m31.382s
Lap 2: 1m28.034s
Lap 3: 1m28.637s
Lap 4: 1m27.468s
Lap 5: 1m29.305s [Off the track]
Lap 6: 1m28.583s
Lap 7: 1m27.266s
Lap 8: 1m27.411s
Lap 9: 1m27.967s
Lap 10: 1m26.371s
Lap 11: 1m26.991s
Lap 12: 1m27.676s
Lap 13: 1m27.812s

Driver: Esteain Tuhero - Eagle

No practice laps

Race laps
Lap 0: 40.374s
Lap 1: 1m41.444s [Off the track]
Lap 2: 1m31.356s
Lap 3: 1m44.670s
Lap 4: 1m34.531s
Lap 5: 1m29.246s
Lap 6: 1m30.461s
Lap 7: 1m32.148s
Lap 8: 1m30.583s
Lap 9: 1m29.785s
Lap 10: 1m35.907s

Driver: Pekka Pöyhönen - Honda

No practice laps

No race laps

Driver: Pekka Pöyhöne - Honda

No practice laps

Race laps
Lap 0: 39.502s
Lap 1: 1m37.460s
Lap 2: 1m39.289s [Off the track]
Lap 3: 1m30.658s
Lap 4: 1m31.764s
Lap 5: 1m27.326s
Lap 6: 1m27.849s
Lap 7: 1m32.160s [Off the track]
Lap 8: 1m29.220s
Lap 9: 1m27.425s
Lap 10: 1m27.424s
Lap 11: 1m35.087s
Lap 12: 1m31.063s
Lap 13: 1m38.943s
Lap 14: 1m29.641s
Lap 15: 1m35.840s
Lap 16: 1m34.450s
Lap 17: 1m28.798s
Lap 18: 1m27.931s
Lap 19: 1m27.563s
Lap 20: 1m28.426s
Lap 21: 1m29.080s
Lap 22: 1m29.357s
Lap 23: 1m31.651s [Off the track]
Lap 24: 1m28.632s
Lap 25: 1m27.625s
Lap 26: 1m28.626s
Lap 27: 1m28.523s
Lap 28: 1m28.255s
Lap 29: 1m27.551s
Lap 30: 1m29.098s

Driver: Risto Westman - Eagle

No practice laps

Race laps
Lap 0: 50.098s
Lap 1: 1m52.310s
Lap 2: 1m34.327s
Lap 3: 1m33.145s
Lap 4: 1m35.296s
Lap 5: 1m32.459s
Lap 6: 1m33.186s
Lap 7: 1m32.340s
Lap 8: 1m33.660s
Lap 9: 1m31.753s
Lap 10: 1m32.618s
Lap 11: 1m34.802s
Lap 12: 1m34.520s
Lap 13: 1m38.643s [Off the track]
Lap 14: 1m33.493s
Lap 15: 1m32.174s
Lap 16: 1m34.425s
Lap 17: 1m32.208s
Lap 18: 1m33.133s
Lap 19: 1m32.308s
Lap 20: 1m31.872s
Lap 21: 1m33.151s
Lap 22: 1m31.546s
Lap 23: 1m30.864s
Lap 24: 1m30.394s
Lap 25: 1m32.358s
Lap 26: 1m31.870s
Lap 27: 1m34.344s
Lap 28: 1m34.395s [Off the track]
Lap 29: 1m32.918s

Driver: Henri Kuivanen - Cooper

No practice laps

Race laps
Lap 0: 39.367s
Lap 1: 1m37.109s
Lap 2: 1m29.551s
Lap 3: 1m29.449s

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Monaco Tue Sep 24 22:25:04 2002

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
HJ Henkka fails to make the start.
Pekka Pöyhönen fails to make the start.

Lap 2:
Jarmo Vasama overtakes Pekka Pöyhöne.
Jarmo Vasama is in position 9 at the end of the lap.
Esteain Tuhero overtakes Pekka Pöyhöne.
Esteain Tuhero is in position 8 at the end of the lap.
E-J Palo overtakes Pekka Pöyhöne.
E-J Palo is in position 7 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes Pekka Pöyhöne.
Jaakko Nuolikoski is in position 6 at the end of the lap.

Lap 3:
Keke Ruusperi overtakes Esteain Tuhero.
Keke Ruusperi is in position 11 at the end of the lap.
Petteri Paavonen overtakes Esteain Tuhero.
Petteri Paavonen is in position 10 at the end of the lap.
Pekka Pöyhöne overtakes Esteain Tuhero.
Pekka Pöyhöne is in position 9 at the end of the lap.
Jarmo Vasama overtakes Esteain Tuhero.
Jarmo Vasama is in position 8 at the end of the lap.

Lap 4:
Risto Westman overtakes Henri Kuivanen.
Risto Westman is in position 13 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Henri Kuivanen.
Pasi Nuolikoski is in position 12 at the end of the lap.
Jarmo Vasama overtakes Henri Kuivanen.
Jarmo Vasama is in position 11 at the end of the lap.
Keke Ruusperi overtakes Jarmo Vasama.
Keke Ruusperi overtakes Henri Kuivanen.
Keke Ruusperi is in position 10 at the end of the lap.
Esteain Tuhero overtakes Keke Ruusperi.
Esteain Tuhero overtakes Jarmo Vasama.
Esteain Tuhero overtakes Henri Kuivanen.
Esteain Tuhero is in position 9 at the end of the lap.
E-J Palo overtakes Henri Kuivanen.
E-J Palo is in position 8 at the end of the lap.
Petteri Paavonen overtakes Jarmo Vasama.
Petteri Paavonen overtakes E-J Palo.
Petteri Paavonen overtakes Henri Kuivanen.
Petteri Paavonen is in position 7 at the end of the lap.
Pekka Pöyhöne overtakes Jarmo Vasama.
Pekka Pöyhöne overtakes E-J Palo.
Pekka Pöyhöne overtakes Henri Kuivanen.
Pekka Pöyhöne is in position 6 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes Henri Kuivanen.
Jaakko Nuolikoski is in position 5 at the end of the lap.
Henri Kuivanen retires the Cooper.

Lap 5:
Jarmo Vasama overtakes Keke Ruusperi.
Jarmo Vasama is in position 10 at the end of the lap.

Lap 7:
Jarmo Vasama overtakes Esteain Tuhero.
Jarmo Vasama is in position 9 at the end of the lap.
Pekka Pöyhöne overtakes Jaakko Nuolikoski.
Pekka Pöyhöne is in position 5 at the end of the lap.

Lap 10:
What would become the fastest lap of the race is set by Jere1983.
The time is an impressive 1m26.371s.

Lap 11:
Risto Westman overtakes Esteain Tuhero.
Risto Westman is in position 12 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Esteain Tuhero.
Pasi Nuolikoski is in position 11 at the end of the lap.
Keke Ruusperi overtakes Esteain Tuhero.
Keke Ruusperi is in position 10 at the end of the lap.
E-J Palo overtakes Petteri Paavonen.
E-J Palo is in position 7 at the end of the lap.
Esteain Tuhero retires the Eagle.

Lap 12:
Risto Westman overtakes Jarmo Vasama.
Risto Westman is in position 11 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Jarmo Vasama.
Pasi Nuolikoski is in position 10 at the end of the lap.
Keke Ruusperi overtakes Jarmo Vasama.
Keke Ruusperi is in position 9 at the end of the lap.
Jarmo Vasama retires the Ferrari.

Lap 13:
Jaakko Nuolikoski overtakes Pekka Pöyhöne.
Jaakko Nuolikoski is in position 5 at the end of the lap.

Lap 14:
Risto Westman overtakes Jere1983.
Risto Westman is in position 10 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Jere1983.
Pasi Nuolikoski is in position 9 at the end of the lap.
Keke Ruusperi overtakes Jere1983.
Keke Ruusperi is in position 8 at the end of the lap.
Petteri Paavonen overtakes Jere1983.
Petteri Paavonen is in position 7 at the end of the lap.
E-J Palo overtakes Jere1983.
E-J Palo is in position 6 at the end of the lap.
Pekka Pöyhöne overtakes Jere1983.
Pekka Pöyhöne is in position 5 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes Jere1983.
Jaakko Nuolikoski is in position 4 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes Jere1983.
Niko Stenberg is in position 3 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes Jere1983.
Ville Rahja is in position 2 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Jere1983.
Hannu Etupaltta is in position 1 at the end of the lap.
Jere1983 loses the lead.
The new race leader is Hannu Etupaltta.
Jere1983 retires the Brabham.

Lap 15:
E-J Palo overtakes Pekka Pöyhöne.
E-J Palo is in position 5 at the end of the lap.

Lap 16:
Pekka Pöyhöne overtakes Jaakko Nuolikoski.
Pekka Pöyhöne is in position 5 at the end of the lap.
E-J Palo overtakes Jaakko Nuolikoski.
E-J Palo is in position 4 at the end of the lap.

Lap 17:
Keke Ruusperi overtakes Jaakko Nuolikoski.
Keke Ruusperi is in position 7 at the end of the lap.
Petteri Paavonen overtakes Jaakko Nuolikoski.
Petteri Paavonen is in position 6 at the end of the lap.

Lap 18:
Pasi Nuolikoski overtakes Jaakko Nuolikoski.
Pasi Nuolikoski is in position 8 at the end of the lap.

Lap 20:
Risto Westman overtakes Jaakko Nuolikoski.
Risto Westman is in position 9 at the end of the lap.

Lap 26:
Jaakko Nuolikoski overtakes E-J Palo.
Jaakko Nuolikoski is in position 9 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes E-J Palo.
Risto Westman is in position 8 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes E-J Palo.
Pasi Nuolikoski is in position 7 at the end of the lap.
Keke Ruusperi overtakes E-J Palo.
Keke Ruusperi is in position 6 at the end of the lap.
Petteri Paavonen overtakes E-J Palo.
Petteri Paavonen is in position 5 at the end of the lap.
Pekka Pöyhöne overtakes E-J Palo.
Pekka Pöyhöne is in position 4 at the end of the lap.
E-J Palo retires the BRM.

End of the race:
Hannu Etupaltta wins the race 01.367s ahead of Ville Rahja.
Last of the podium finishers was Niko Stenberg,
finishing 25.484s behind the winner.

Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Ennen kisaa kymmenisen kierrosta harjoitusta. Aika-ajossa katselin että paljonko auto kuluttaa ainetta käsittelyssäni sekä että miten saisi suhteellisen hyvästi käyttäytyvän auton mahdollisimman nopeasti säädeltyä, joten aika-ajokierrokset olivat sinänsä ajan suhteen toisarvoisia. lähtöruutu oli sitten mitä oli, en edes muista.

Kisa lähti liikenteeseen letkassa varoen, kunnes sitten tuli osuma, itse mielestäni en osunut edellä ajavaan eagle-väritteiseen autoon, ei ainakaan näyttänyt siltä, mutta perässä tuli lotus aika kovaa ja se taisi rusauttaa ainakin sitten siihen eagleen ellen minä osunut sitä ennen. Kisassa ei pahemmin mua hitaampia näkynyt. J. Nuolikosken perässä ajelin jonkun aikaa ja yritin ohikin, ja tuo intoilu sitten kostautui sen merkeissä, että eturenkaat kuumeni aivan hemmetisti. Sitten yritinkin ajaa "varmasti" ja renkaita säästellen sen minkä osasin, ja sija nousi pikkuhiljaa, petteri mokasi, pekpoy mokasi tunnelliin mentäessä jne. Neljännellä sijalla sitten olin korkeimmalla, pekpoy hiillosti ihan hillittömästi ja koitin puskevalla autolla olla tulppana välillä melko tylystikin. Muutaman kerran kierroksella jääneet tulivat vastaan ja sain niissä tilanteissa kaulaa pekpoyhyn, mutta vain tilapäisesti. Pekpoyn hiillostus se sitten lopulta aiheutti sen, että mokasin auttamattomasti, rengas irtosi ja koska olin jo aiemmin käyttänyt shiftiä, niin peli oli ohi. Suunnittelin jo Pekpoyn ohilaskemista ja katsoin hivenen liian kauan peiliin ja se oli siinä. Tiukin tilanne taistelussa oli se lähtösuoran alun neulansilmässä pekpoy tuli rinnalle ja käännyimme pääsuoralle rinnakkain, nopeaan oikeaan sitten löysäilimme ja pekpoy löysäsi herrasmiesmäisesti vielä enemmän ja pystyin sitten paukapäisesti pysymään edellä. Tosin peileihin katsoessani ja todetessani, että sain mutkaan tultaessa koko leveyden käyttööni posautin melkein seinään siinäkin.

Varikolle poistuttuani eturenkaiden lämpötila näytti juhlallisesti 155 astetta parhaimmillaan. Ei ihme, että ei meinannut kääntyä. Todella vähäiseen harjoitusmäärään kisa oli kuitenkin osaltani melko mieluisa, viitostila häämötti tosiaan jo, mutta harjoittelurutiinin puutteessa tuli sitten virhe. Onnea korkean rutiinin omanneille ja pärjänneille kuljettajille. Anteeksi mahdollisista törttöilyistäni, ainakin pääsuoralla ajaessani pilasin parin kisaa osakseni, sillä auto osui kaiteessa olevaan kohtaan ja siitähän se sitten pyörähti poikittain ja en ehtinyt oikein mitään tehdä kun takaa joku osui ja toinenkin ja ties miten moni. Siihen se ainoa oma shift-r:ni menikin siis.

Osittain mukavaa taistella kaikinpuolin totaalisena altavastaajana, mutta toisaalta taas perin ikävää olla Bernoldina pekpoylle ja kumppaneille :) .
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Monaco onnellisesti takana, onneksi! Kisa oli lähinnä katsojan roolissa olemista kun
vitutuskäyrä nousi liian suureksi taas heti lähdön jälkeen ja päätin keskeyttää
etten pilaa muitten kisaa. No nyt pääsee taas ihan kilparadalle ajamaan...

<small>[ 24-09-2002, 22:34: Message edited by: Marko ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
PRACTICE TIMES
Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 10 Jere1983 Brabham FIN 01:26,407 18
2 14 Hannu Etupaltta Cooper FIN 01:26,960 00:00,553 15
3 16 Ville Rahja Honda FIN 01:27,266 00:00,859 10
4 9 Niko Stenberg BRM FIN 01:27,292 00:00,885 16
5 2 Jarmo Vasama Ferrari FIN 01:27,562 00:01,155 14
6 13 Henri Kuivanen Cooper FIN 01:27,633 00:01,226 8
7 7 Pekka Pöyhöne Honda FIN 01:27,741 00:01,334 9
8 11 Jaakko Nuolikoski Eagle FIN 01:27,777 00:01,370 17
9 6 Esteain Tuhero Eagle FIN 01:28,238 00:01,831 14
10 17 E-J Palo BRM FIN 01:28,582 00:02,175 15
11 4 Marko Toropainen Lotus FIN 01:28,699 00:02,292 12
12 15 Petteri Paavonen Lotus FIN 01:28,794 00:02,387 12
13 3 Pasi Nuolikoski BRM FIN 01:29,834 00:03,427 12
14 18 Keke Ruusperi Eagle FIN 01:29,859 00:03,452 12
15 19 Risto Westman Eagle FIN No time 1
 

Hënkka

Guest
Jees. Ei oikein onnea tänään yhteyksien suhteen. Ware-pellet pistivät sopivasti kunnon datapiikin kisan kohdalle ja se siitä. :mad:

Aika-ajosta piti lähteä lagikiekan takia pois ja sitten jäi 8 minsaa aikaa yrittää. Kuudes ruutu oli kuitenkin hyvä suoritus hyvällä ajalla.

Kisassa Jape lensi ekalla kiekalla edestä pois ja nousin viidenneksi. Saavutin Jape-rytäkässä karanneen letkan parin kiekan päästä ja edessä meni Niko. NS:llä näytti olevan suuria vaikeuksia ja onnistuinkin ohittamaan T1:n kiihdytyksessä, kun Niko ajautui pitkäksi. Samalla kierroksella sitten iski disco.
yuck
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Aika-ajoissa vetäsin yhden "nopea", jonka jälkeen kiristelin ratista paria ruuvia, jotka olivat päässeet näemmä jossain vaiheessa löystymään. Sen jälkeen laitoin kisasäädöt alle ja vajaa 30 kiekkaa bensaa. Vetäsin pari 1.30.xx kiekkaa ja siinäpä se oli aika kulunutkin.

Kisaan lähdettiin neulansilmästä ja tarkkailin Pasin autoa. Pasi lähti hiljakseen liikkeelle, joten itsekin nostin kytkintä. Pasi kuitenkin hidasteli siinä, joten luulin jo ottaneeni varaslähdön. No näinpä ei kuitenkaan käynyt ja muutenkin hidas lähtö oli onneksi. Casinon ylämäessä oli kunnon kolari, johonka kerkesin kerrankin reagoida kunnolla. Hidastin, matelin, pujottelin, stoppasin ja jatkoin ehjänä matkaa. Taisin olla jossakin kympin paikkeilla siinä vaiheessa.

Neljännellä kiekalla hiusneulassa jarrutuksessa auto lähti hakemaan omia linjojaan. Hukkasin siinä vajaat 10 sekuntia sohlatessa. Tosin se vaan lähti. Eipä siinä mitään. Pari autoa meni ohi. Oikeastaan ainoa oma moka tuli kiekalla 11 kun tunnelin jälkeisessä Shikaanissa osuin heinäpaaleihin ja kuolin. Valitettavasti siinä tais tulla Tuhero vielä päälle, mutta eipä sille mitään voinut.

Otinkin sitten loppukisan ihan rauhassa ja tarkkailin eroa Pasiin. Lopussa Pasi tais ottaa kiinni hieman kun päästelin kolme nopeampaa ohi ja lipsauttelin pari kevyttä kosketusta kaiteisiin. Mutta mutta kokonaisuudessaan aika tasainen ja rauhallinen kisa. Tavoitteena olikin satsata kisaan ja tulla vihdoinkin maaliin asti. Näin kävi.
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Aika-ajoihin asetettu tulos täyttyi loistavasti. Edellä oli vain Gere, mutta ero oli huolestuttavan suuri. Päätin siis lähteä kisaan varmistelemaan toista sijaa.

Lähtö sujui osaltani hyvin ja sain pidettyä paikkani. VJR ahdisteli alussa todella ahnaasti, ja kiitos hänen valppautensa, emme päätyneet kaiteisiin, sillä olin muutamaan otteeseen lähes poikittain radalla.

Kisan edetessä jätätin VJR:ää pikkuhiljaa ja samalla ero Gereen kasvoi. Kisan puolessa välissä havahduin, sillä näin kaksi autoa tiellä poikittain. Toinen niistä oli Geren Brabham hänen ajolaseilleen oli valitettavasti lentänyt todella iso trooppinen hyttynen, sillä se peitti hänen koko näkökenttänsä.

Pääsin siis johtoon ja aloin varmistelemaan. Kaikki olikin hyvin, kunnes viimeisellä kierroksella päätin varmistella oikein huolella ja vetäisin shikaanissa seinään. Tallin mekaanikot toimivat ripeästi ja auto saatiin kuntoon ja liikkeelle. Voitto heltisi lopulta vain 1,5 sekunnin marginaalila, joten tiukkaa teki.

Kiitokset hostille hyvin toimineesta serveristä.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Aika-ajoissa tavoitteena oli 1:27-alitus, jota ei kuitenkaan tullut. 3. ruudusta lähdin ihan hyvin liikkeelle ja aluksi näytti, että voisin nousta Arcanumin ohi, mutta se jäi haaveeksi. Alkukierroksilla ajelin Arcanumin peesissä, kunnes aloin jäämään. Tämän jälkeen ajelin tyhjän radan prinssinä kolmantena ja jossain vaiheessa Jeren ongelmien myötä nousin toiseksi. Muutaman kerran ajoin huolimattomuuttani päin kaiteita ja sainpa kerran käyttää pakkiakin viimeisen mutkan heinäpaalien edessä. Pari kierrosta ennen loppua keskittyminen herpaantui sen verran että tein typeriä virheitä ja hävisin muutaman sekunnin. Nämä hävityt sekunnit osoittautui kohtalokkaaksi, sillä Arcanum yritti varmistella jarrun kanssa shikaanissa viimeisellä kierroksella ja ajoi seinille. Muutaman sekunti liikaa oli eroa, joten en päässyt ohi.

Toiseen sijaan täytyy olla tyytyväinen, vaikka ajosuorituksessa itsessään olisi ollut parantamisen varaa. Noh.. onnittelut Arcanumille hienosta voitosta ja muillekin maaliinpäässeille rutkasti onnitteluita :)

<small>[ 25-09-2002, 01:45: Message edited by: VJR ]</small>
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Joop. Aika-ajot oli aikamoista säätöä. Ei tullu puhdasta kierrosta millään ja poikkeuksellisesti ei tullu pb:tä... wink Haaveet oli itselläkin 27:n alla, mutta ei tänään. Suoritus oli kuitenkin jokseenkin tyydyttävä.
Tällä kertaa ei auto sammunu startissa (se oli teknisesti lähes mahdotonta sen ykkösen takia...) ja omassa näköpiirissä ei ollu ongelmia. VJR:ää lähin peesaamaan ja ajattelin, että kaikki on mahdollista. En kuitenkaan alusta alkaen pysyny peesissä, vaikka taakse tuli pieni rako. Autossa oli 61 litraa gasoa, kun ei oo hajuakaan mitä se vie tuolla eikä auto muutenkaan totellu kuljettajaansa. Sitten sitä pitikin alkaa paukuttelemaan kaiteisiin rangaistukseksi. Henkka sai eron pian kiinni kun ite ajelin päin seiniä. T1:ssä sitten kerran ajauduin jarrusladista kaiteeseen ja Henkalle aukes paikka. Vauhdit ei lähteny ihan kokonaan sentään ja ajattelin kattoa, että riittääkö kulku sijan pitämiseen, mutta ei riittäny. Mäen päällä Henkka sitten välittömästi discosi ja se vitutti itseäkin, ku ihmiset olikin sitten kadonnu ympäriltä. Ajattelin, että sijat on jo jaettu, mutta Jere vielä tippui edestä. Varvattavat anto nätisti tietä.
No, ajostahan puuttui täysin vauhti ja varmuus. Kyllähän se auto alko totella kun sitä paukuttelin seiniin, mutta huolestuttava ero on eteen kisavauhdissa. Jotain pitää tehdä. Auton kestävyydessä ei oo valittamista, BRM sai kyllä niin turpaan tuolla ja parani vaan joka iskusta. Varmaan ajoin kymmenkunta kertaa seinille ja kaks niistä shikaanin jälkeen allaspaaleihin. Viikon päästä päästäänkin testaamaan miten vaunu kulkee juoksuhiekassa.
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Peeäs.
Eikö ne saatana tajunnu -67, että jalkakäytävät ajoradan varrella on hengenvaarallisia?!
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
HAASTATTELIJA: Jere, jälleen kerran varmasti harmittava keskeytys. Tapahtuiko autossa kenties jotain, vai teitkö itse virheen?
JERE: Vittuillakseni keskeytin.
H: Olit Snettertonissakin nopein, mutta teit virheitä. Ovatko virheet merkki motivaatio-ongelmista?
J: viissataatonnia käteen ja voitan zantvoortissa
H: Viikon päästä ajetaan Hollannissa Zandvoortissa. Miten aiot valmistautua kisaan?
J: Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa.
H: Mitä mieltä olet Zandvoortin radasta? Entä mitä mieltä olet Hollannista ja hollantilaisista?
J: Hollanti on paska maa. Päätin, että en perkele puhu koko matkalla englannin sanaa - suomella on pärjättävä.
H: Mikä on tavoitteesi ensi tiistaina?
J: Jos viistoistavuotiasta sais.
H: Osallistutko viikonloppuna hyväntekeväisyys karting-kisaan?
J: En perkele mee jos ei oo pakko
H: Onnea kisoihin, Jere. Päästän sinut tallipäällikön juttusille.
J: Ensin mä ainakin menen syömään.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Aika-ajoissa yritin 15 minuuttia saada kierrosaikaa, mutta joka ikisellä kierroksella - joko lämppärillä tai nopealla - oli joku spinnannut poikittain johonkin. Sitten kävi vielä niin hilpeästi, että sain lagipaalun ajalla 0,16sek, ja jouduin vähistäkin jäljellä olevista aika-ajominuuteistani heittämään osan mäkeen kun piti käydä offlinena vaihtamassa nimi. Piti tässä vaiheessa miettiä jo kaksi kertaa, että lähdenkö lenkille vai menenkö vielä takaisin. Sain sen jälkeen yhden jotakuinkin onnistuneen kierroksen (mikä oli todella vaikeaa tuossa vaiheessa, kun hikoilin jo kuin pieni eläin eikä vitutuksellani ollut rajaa).

Seitsemäs lähtöruutu oli suuri pettymys, ennätyksestäni jäin sekunnin verran ja tallikaveristakin aivan liikaa. Kisa lähti hyvin käyntiin, nousin kuudenneksi ekalla kierroksella ja hiillostin Henkkaa, mutta spinnasin ja tipuin. Sitten spinnailin pitkin seiniä eikä jaksanut enää kiinnostaa niin yhtään, auto oli solmussa ja vitutti. Koko ajan pyöri päässä ajatus, että voisi jättää kesken kun on niin vääntynyt auto.

Maaliin ajelin kuitenkin aivan jumalattoman vääntyneellä autolla ja palkkioksi neljäs sija, joka ei lohduta yhtään kun vauhdin puolesta asiaa olisi ollut kärkikahinoihin asti, niin aika-ajoissa kuin kisassakin.

Yhtäkaikki, Onnea Arcanum hienosta voitosta!
 
Ylös