#1 Max Verstappen 2024: Sennan manttelinperijä

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3933
Voi kiesus näitä idiootteja.
Kisassa jaetaan pisteita vain ja ainoastaan kisoissa, ei esim aika-ajoissa.
Kyllä Newey ja kumppanit tietävät miten auto säädetään niin, että kisa voitetaan. Joskus sitten tulee takkiin aika-ajoissa. Voi voi, mitä väliä, kun autolla on helppo ohittaa kaikki.
RB olu nopein auto, piste.
Ainoastaan moottoriurhrilusta mitään tietämätön apina luulee muuta.
Jos vertaat Mersun ja Red Bullin ylivoimaa niin Mersu oli alitehoisena ylivertainen molemmilla autoilla aika-ajoissa sekä kisassa. Red Bullin kohdalla ylivoima koski vain toista kuskia ja vain kisaa.

PS en edelleenkään ymmärrä miksei Russel pese lattiaa Hamilla niin kuin Kaikkitietävä täällä on julistanut
Juu no siihen vaan parijonoon kaikki julistajat että Hamilton jatkaa siitä mihin Bottaksen kanssa jäi. Tai miten Russell ei tule ajamaan Mersua.

Veikkaan, että Russelille aika nopeasti selviää minkänlainen god LH on tallissa ja meno sen mukaista. Saa Russelin poikakin vielä laittaa punaista mattoa Hamiltonin jalkojen alle.
Russelia ei Mersulle oteta, koska todennäköisesti ei osaisi pitää tupaansa kiinni kuten Bottas. Siis siitä, että on kakkoskuski ja siellä pidetään, keinolla milä hyvänsä. Toki aika- ajoissa pitää taas olla sopivasti draamaa (kakkoskuski voittaa silloin tällöin) ettei mene liian yksitoikkoiseksi.
Bottaksella lienee ihan hyvä liksa, mutta sen päälle tulee sitten ihan ilmaiseksi aika paljon vittuilua tallilta.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3045

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4668
Markokin on vissiin tehnyt kolmen vuoden jatkosopimuksen, niin tämänkin toteamuksista pääsee vielä nauttimaan pitkään.
Eikös sekin vatipää ole jo vanhempi kuin Ecclestonen mulkero? Jos ajatusmaailma on 40-luvulta, niin syntymävuosi on 1800-luvulta.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9182
Eikös sekin vatipää ole jo vanhempi kuin Ecclestonen mulkero? Jos ajatusmaailma on 40-luvulta, niin syntymävuosi on 1800-luvulta.
Ei sentään, 1943 syntynyt. Bernie vuonna 1930. Vuonna 2029 on samanikäinen, mitä Bernie oli siinä vaiheessa kun Liberty Media tuli F1-omistajaksi ja hänen valtakautensa päättyi.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4668
Ei sentään, 1943 syntynyt. Bernie vuonna 1930. Vuonna 2029 on samanikäinen, mitä Bernie oli siinä vaiheessa kun Liberty Media tuli F1-omistajaksi ja hänen valtakautensa päättyi.
Oli vaan henkinen arjalainen ikä sitten. 80 mittarissa kuitenkin. Ihan ei ole työikäisiä sitten tarjolla noinkin vaativaan hommaan, kun antamaan hölmöjä lausuntoja medialle.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2688
Eihän Helmutti edes vielä ole vanha. Jotkut tuntuvat pitävän ikäihmisiä lähtökohtaisesti vammaisina.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5720
Eihän Helmutti edes vielä ole vanha. Jotkut tuntuvat pitävän ikäihmisiä lähtökohtaisesti vammaisina.
Vammaisuudesta en tiedä, mutta BJohnsonin sanoin vatipäänä Helmutia pidetään hänen sanomistensa takia, ei iän.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4668
Eihän Helmutti edes vielä ole vanha. Jotkut tuntuvat pitävän ikäihmisiä lähtökohtaisesti vammaisina.
Kyllä ne vatipää-ansiot on tullut ihan muusta, kuin iästä.
Mutta joo, kyllähän uraa voi jatkaa työelämässä vaikka 100 vuotiaaksi, jos on oikeasti jotain erikoista annettavaa. Esim. huippukirurgeilta lähtee oikeudet jossakin vaiheessa, mutta tällainen "neuvonantajan" titteli, ainakin näillä ulostuloilla, joihin jopa oma työnantaja joutuu puuttumaan ja pyytelemään anteeksi, luulisi pystyvän täyttämään sopivammallakin henkilöllä. Toki tuo "dr" titteli saksankielisissä maissa on kova asia, kun ovat muutenkin tittelinkipeitä.

Ainakin pari suurta Suomessa toimivaa yksityislääkäriketjua on tehnyt päätöksen, että yli 70-vuotias lääkäri ei voi harjoittaa leikkaustoimintaa.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6236
Ensi vuonna saadaan katsella taas kun Max ajaa surkealla RBllä mestaruuteen. Talli on alkanut jo tässä kohtaa , ennenkuin kausi on edes alkanut, siirtämään katsetta vuoden 2025 auton kehitykseen.

https://www.formulapassion.it/motorsport/formula-1/red-bull-2024-rb20-obiettivi-rb21-max-verstappen


Markokin on vissiin tehnyt kolmen vuoden jatkosopimuksen, niin tämänkin toteamuksista pääsee vielä nauttimaan pitkään.
Luulenpa, että tämän vuoden kehitysversiolla Red bull napsii mestaruudet pois ilman suurempia ongelmia. Sinänsä voi olla järkevämpääkin suunnata katsetta pitemmälle.

Sen verran ylivoimainen oli Red bull viime vuonna, että vaikea sitä eroa on kiriä kiinni. Eteenkin kisamatkassa.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3933
Luulenpa, että tämän vuoden kehitysversiolla Red bull napsii mestaruudet pois ilman suurempia ongelmia. Sinänsä voi olla järkevämpääkin suunnata katsetta pitemmälle.

Sen verran ylivoimainen oli Red bull viime vuonna, että vaikea sitä eroa on kiriä kiinni. Eteenkin kisamatkassa.
Joo Perez piiskaa tämän vuoden kärryä like never before pysyäkseen podiumvauhdissa ja Max ajelee terveisiä kauden puolivälin jälkeen testaillen ensi vuoden palikoita.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4668
Joo Perez piiskaa tämän vuoden kärryä like never before pysyäkseen podiumvauhdissa ja Max ajelee terveisiä kauden puolivälin jälkeen testaillen ensi vuoden palikoita.
Onhan niillä runko aikatauluun jo olemassa, mitä tulee missäkin vaiheessa. Varmaan loppukausi, jos mahdollista otetaan lunkimmin. 1.1.2025 saa alkaa suunnittelemaan kauden 2026 autoa. Siihen varmasti pannaan paljon pateja, kun voimalinja vaihtuu sekä koko auto myös. Kaikkia speksejähän ei ole lyöty vielä lukkoon -26 suhteen.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3045
Nehän siirsi katseensa jo joku aika sitten vuoden -25 autoon ja Nevey sanoi jo joskus viimevuonna, että aika vaikeeta tulee muilla olemaan kiinni saaminen tulevalla kaudella, ni todennäkösesti voivat keskittyä -26 autoonkin jo ties missä kohtaa
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5720
Nehän siirsi katseensa jo joku aika sitten vuoden -25 autoon ja Nevey sanoi jo joskus viimevuonna, että aika vaikeeta tulee muilla olemaan kiinni saaminen tulevalla kaudella, ni todennäkösesti voivat keskittyä -26 autoonkin jo ties missä kohtaa
Menee nyt ohi aiheen mutta tuli tästä mieleen. Olisi hienoa, jos Newey vielä ennen eläköitymistään kävisi jonkun aivan tusinatallin, kuten Haasin luona tekemässä taikojaan. Saataisiin nähdä, mitä Newey pystyisi vielä tänä päivänä saamaan aikaan täydestä sontaläjästä. Williamsille paluu olisi toki myös aika kaunista.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4668
Nehän siirsi katseensa jo joku aika sitten vuoden -25 autoon ja Nevey sanoi jo joskus viimevuonna, että aika vaikeeta tulee muilla olemaan kiinni saaminen tulevalla kaudella, ni todennäkösesti voivat keskittyä -26 autoonkin jo ties missä kohtaa
Formula 1
HOW F1'S AERO DEVELOPMENT BAN FOR 2026 CARS WILL WORK
Dec 14, 2023
by Scott Mitchell-Malm
5 min read



The ban on teams developing the main areas of their 2026 Formula 1 cars until the start of 2025 has been enshrined in the regulations through further windtunnel and CFD restrictions.

After the F1 Commission agreed that “no work may be carried out on the development of a car” for 2026 before January 1, 2025, the FIA’s World Motor Sport Council has ratified rule changes to police that.
https://www.the-race.com/formula-1/2026-development-ban-among-f1-changes/
As expected, this is done by specifying limitations to restricted windtunnel testing and CFD simulations - essentially the same restriction invoked for the current generation of cars, when the COVID-19 pandemic interrupted the plan for new rules in 2021 and efforts were made to manage costs for the 12-month delay to the introduction of the new rules to 2022.
From December 1 of this year until January 1 2025, the only windtunnel work permitted is using a scale model that “substantially complied with the 2023, 2024 or 2025 technical regulations”.
Dyno testing aimed to develop brake system components “with minimal air ducting” can be carried out, as long as that does not test “or in any way provide incidental data or knowledge on” the performance or endurances of bodywork.

It is a similar story in terms of preventing CFD simulations, with the same December 1 2023 to January 1 2025 timeframe only permitting CFD work using geometries that “substantially comply with the 2021-25 technical regulations”.
Similarly, the “sole purpose of the development of the brake system components and associated test rigs” is the only exception.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3933
Harva mestari ajaa samassa firmassa koko uraansa (onko kukaan lajin historiassa?), enkä usko näin tapahtuvan Verstappeninkaan kohdalla. Kun Red Bullin ylivoima alkaa hellittämään niin uskoisin Verstappeninkin alkavan purkupykälien avuilla tähyilemään muualle jo ennen 2028. Ylivoima tuskin jatkuu koko Verstappenin sopimuksen ajan.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1109
Harva mestari ajaa samassa firmassa koko uraansa (onko kukaan lajin historiassa?), enkä usko näin tapahtuvan Verstappeninkaan kohdalla. Kun Red Bullin ylivoima alkaa hellittämään niin uskoisin Verstappeninkin alkavan purkupykälien avuilla tähyilemään muualle jo ennen 2028. Ylivoima tuskin jatkuu koko Verstappenin sopimuksen ajan.
Jim Clark ajoi koko uransa Lotuksella. Muita ei taida olla.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1927
Itse veikkaan Verstappenin lyövän hanskat F1-sarjan osalta naulaan 2028 päätteeksi.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2497
Onhan tuo puhunut moneen otteeseen, että ei kiinnosta ikuisesti f1:ssä pysyä ja haluaaa kokeilla muitakin luokkia jne. Mutta saapa nähdä, on tuo ennenkin nähty että puheet ja ajatukset muuttuu ajan kuluessa suuntaan tai toiseen.
 
Ylös