WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Eniten varmaan siihen, että alan ammattilaiset eri F1-talleista ovat tuoneet tällaisen arvion julki.Mihin perustuu tämä, että Alonso on sarjan paras kuski.
Eniten varmaan siihen, että alan ammattilaiset eri F1-talleista ovat tuoneet tällaisen arvion julki.Mihin perustuu tämä, että Alonso on sarjan paras kuski.
Täh, nyt se pää pois perseestäEn kyllä itsekään ymmärrä tätä suurta hehkutusta. McLarenilla oli hyvä auto sillon joten tuloksetkin oli hyviä, epäilemättä samasta syystä myös Hamiltonilla. Mies on lähinnä malliesimerkki kaksnaamaisesta latinosta.
Ferrarin taso on ollut 2007 jälkeen sen verran ailahtelevaa että ei sitä eroa esim. Massaan ole mitenkään niin erityisesti tullut. Tällä kaudella selkeä ero Räikköseen johtuupi lähinnä auton istumisesta ajotyyliin.
Kyllä se on todella kova rattimies millä mittarilla tahansa siinä missä Kovalainenkin.En sano etteikö olisi kova kuski. Ehdottomasti hyvä rattimies mutta niiiiin hyvä.. En olisi niin varma.
Pysy aiheessa. Tämä ei ole Kimi toikki.Sehän näissä Kimi-fanien kommenteissa on pointti: Jos Räikkönen häviää, auto ei sovi maagiselle lahjakkuudelle. Jos Alonso häviää, paljastuu miehen todellinen taso.
Katsos, mukava nähdä sinuakin pitkästä aikaa forumilla. Meinaatko että Fernandon olisi pitänyt ennakoida, ja kehittää täksi kaudeksi Kimille sopiva auto?Onhan Alonso taitava kuski. Tottakai. Kovin kylmäpäinen tai paineensietokykyinen - no ei ehkä parhaasta päästä. Aivan huippukuski kuitenkin vie myös tallikaveriaan eteenpäin. Tottakai kilpailee tätä vastaan mutta vie myös tallia ja autoa eteenpäin eikä tallikaverin kustannuksella.
No mitenkäs se sen olisi voinut tehdä. Ei siis tietenkään. Ja kyllä minä osan vastuusta ja ailahteluista laitan rengasvalmistajan piikkiin - kisoista on tullut liialti renkaiden sanelemaa. Mutta sen sijaan Ferrarin ei olisi pitänyt kehittää autoa Alonson mukaan pystymättä palvelemaan Massan toiveita. Massa kylläkin huono mittari tässä kun miehen iskukyky on ollut onnettomuuden jälkeen kyseenalaista mutta sitä suurempi virhe värvätä selkeä ykköskuski tietämättä onko tämä sitä ja tietäen, että kakkoskuski on suuri arvoitus ja kenties kelvoton mittari. Summana siis, kaksi huippukuskia tasavertaisesti palveltuna vie tallia eteenpäin. Ykköskuskin ennalta saavutettu status on riski kuten Alonson kohdalla on käynyt - ja Alonso puolestaan ei tahdo pärjätä ellei hänellä ole tätä asemaa. Tälläinen kuski on toki ja voi olla hyvä kuten Alonso - mutta sirkuksen parhain, mielestäni ei missään nimessä.Katsos, mukava nähdä sinuakin pitkästä aikaa forumilla. Meinaatko että Fernandon olisi pitänyt ennakoida, ja kehittää täksi kaudeksi Kimille sopiva auto?
Jep, ja loput minä laittaisin ihan Kimin piikkiin.No mitenkäs se sen olisi voinut tehdä. Ei siis tietenkään. Ja kyllä minä osan vastuusta ja ailahteluista laitan rengasvalmistajan piikkiin - kisoista on tullut liialti renkaiden sanelemaa.
Ei Fernandon, mutta Ferrarin kyllä. Kimi on ollut ennen Ferrarilla, joten heidän pitää kyllä hyvin tietää minkälaisen auton Kimi haluaa. Mutta silti ei tehty niin. Miksi ? Olisiko yksi osa sitä vastausta se Fernando ?... Meinaatko että Fernandon olisi pitänyt ennakoida, ja kehittää täksi kaudeksi Kimille sopiva auto?
Joka on jotenkin maagisesti mennyt läpi lähes kaikille F1:sten parissa työskenteleville (muille kuskeille, tallipäälliköille jne.) mutta suomalaisella F1-foorumilla sentään onneksi nähdään savuverhon taakse? Laittakaapas jotain lainauksia/mainintoja sellaisista asiantuntijoista/sisäpiiriläisistä, jotka eivät ole viimeisen 5 vuoden aikana joka ikinen vuosi listanneet miestä top-3 -kuskiksi. On meinaan todella lyhyt lista. Mutta tokihan se on kaikki vain Alonson itsekehun ansiota, oikeastihan mies on tasoa Button... :wall:Kuskin itsensä luomaan illuusioon.
Ei muuten, on helvetin kova kuski mutta ilmeisesti naishormonia aika paljon veressä kun nokitaan omia ja kaikkia, itsessä ei toki ole mitään vikaa ikinä...At the 2003 European Grand Prix, David Coulthard and McLaren managing director Martin Whitmarsh accused Alonso of giving Coulthard a brake test. This was in relation to a passage of racing towards the end of the race when Coulthard was trying to overtake Alonso, who was holding him up. Coulthard swerved off the track and into retirement during an attempted overtake. After talking to the drivers and viewing telemetry and video data, the FIA stewards decided that the incident did not warrant any "further judicial action".[71]
At the 2006 Hungarian Grand Prix, Alonso was involved in an incident in which he brake tested Red Bull Racing test driver Robert Doornbos in the second free practice session. The stewards decided that Alonso's actions were "unnecessary, unacceptable and dangerous", and awarded him a one-second time penalty to be applied to his fastest lap time in each of the qualifying sessions.[37]
After a separate incident from the same race, when Michael Schumacher was asked whether he thought Alonso deliberately slowed down so that Schumacher had to pass him under red flags in practice, Schumacher replied, "You said that, I didn't."
In the 2006 Italian Grand Prix, after stewards ruled Alonso had potentially blocked Felipe Massa in Saturday qualifying and relegated him five places on the starting grid, Alonso stated "I love the sport, love the fans coming here – a lot of them from Spain but I don't consider Formula One like a sport any more".[40]
In the qualifying for the 2007 Hungarian Grand Prix, while both McLarens were in the pits, Alonso remained stationary in the McLaren pit for a few seconds. This delayed the then provisional pole sitter and team-mate Lewis Hamilton long enough to prevent him from getting another 'hot lap' in. Alonso then went on to claim pole.[73] McLaren boss Ron Dennis later said the team had got "out of sequence" when Hamilton did not as agreed allow Alonso past earlier in the qualifying session. He added that Alonso was "under the control of his engineer" when he was waiting in the pit lane.[74] However, Alonso was subsequently given a five-place grid penalty[75] and his McLaren team were docked the 15 constructors' World Championship points they would have earned in the race.[76]
As a result of this investigation, it emerged that some team members within McLaren, among them Alonso, were aware of confidential information belonging to the Ferrari team. This information was commented on to Alonso by McLaren test driver Pedro de la Rosa who had also received information from McLaren chief designer Mike Coughlan. The email contained text suggesting that Alonso was surprised by the data and doubted its authenticity. According to the "spygate" related email exchanges between Alonso and de la Rosa, it was clear that Alonso knew about Ferrari's pit strategies in the Australian Grand Prix and Bahrain Grand Prix. Alonso finished 2nd and 5th respectively in those races.[77] Ron Dennis told the FIA about the case during the Hungarian Grand Prix. Amid media allegations that Alonso threatened Dennis with reporting the team to FIA himself if he was not given number one driver status, Ron Dennis stated in a televised interview that there had been an argument, and that Alonso had said something in the heat of the moment but immediately apologised. This was when Dennis found out about Ferrari data and immediately informed the FIA. Pitlane sources have suggested, from published FIA stewards data, that an argument involving reporting the McLaren team to the FIA was prompted by the fact that there was no stewards' investigation regarding the qualifying pitlane incident until Anthony and Lewis Hamilton made a formal complaint on the Saturday evening; costing Alonso a five-place grid penalty and loss of Constructors' Points for the team. FIA then revealed that it had had knowledge of the Spygate case thanks to a slip made by Coughlan.[78]
In what became known in the media as "Crashgate", Renault allegedly ordered Alonso's teammate Nelson Piquet, Jr. to crash at the 2008 Singapore Grand Prix, causing a safety-car incident at a moment where Alonso would get tremendous benefit from his race strategy, putting him towards the front of the field, and giving him a fighting chance to win the race, after a number of opponents (Felipe Massa, Robert Kubica and Kimi Räikkönen to name a few) suffered. However, the FIA confirmed that no evidence had shown that Alonso had knowledge of the plan, and neither did many of the personal mechanics of both drivers.[79]
In the 2010 German Grand Prix at Hockenheim, Alonso became involved in a controversy with team-mate Massa, as Ferrari were accused of using team orders during the race. The incident started when Massa was leading the race and defended his pole position when Alonso tried to overtake him. Alonso said "This is ridiculous" on the team radio, supposedly complaining about Massa.[80] Ferrari engineer Rob Smedley then contacted Massa through radio to say "Fernando is faster than you. Can you confirm you understood that message?".[81] Shortly after this, Massa slowed down and was overtaken by Alonso in what appeared to be team orders. Shortly after the race notable people of the senior personnel in Ferrari, Massa and Alonso were summoned to the stewards. The matter was then referred to the FIA World Motor Sport Council. and Ferrari were given a $100,000 fine but the result of the race was unchanged.[82][83]
In the 2010 Abu Dhabi Grand Prix, Alonso was seen gesticulating furiously at Vitaly Petrov on the slowing down lap in front of TV cameras, and initially it seemed that he had blamed the young Russian for costing him the world crown as he ended up being unable to find a way past the Renault driver while race winner Sebastian Vettel was crowned world champion. However, Alonso denied accusations that he had accused Petrov of denying him the title.[84]
Jos Vettel tulee, niin ainakin ajotyylit mätsää Kimin kanssa. Kumpikin tykkää tarkasta keulasta.Surullinen mestaruukseton Alonson aikakausi Ferrarilla tulee siis päätökseen. Parempi olikin viheltää peli poikki ennen kuin Alonso olisi vienyt Ferrarin mukanaan ihan pohjamutiin. Ensi vuonna päästään aloittamaan puhtaalta pöydältä edellisen Ferrari-mestarin kanssa ja luultavasti suunta on taas parempaan päin.
Kaikista kuskeista kirjoitetaan niin paljon, että jokaisesta löytyy mielipiteitä ihan minkä vain haluaa valita ja lukea. Ja Alonsosta tuplasti vielä enemmän - usein omia kommenttejaan. Jos Alonso on häntä ihan datan perusteellakin seuranneiden mielestä top-3 kuski, niin näiden mielestä häntä parempia on siis Vettel ja Kimi. Jotka Ferrarilla 2015 ajavat. Jos siis pelkistät asioita niin tästä on paha päästä yli. Häntä parempiem kuskien listalle voidaan lisätä niiden oletettujen tallien kuskit jotka eivät häntä palkkaa. Välivuoden kyseessä ollen - no....Joka on jotenkin maagisesti mennyt läpi lähes kaikille F1:sten parissa työskenteleville (muille kuskeille, tallipäälliköille jne.) mutta suomalaisella F1-foorumilla sentään onneksi nähdään savuverhon taakse? Laittakaapas jotain lainauksia/mainintoja sellaisista asiantuntijoista/sisäpiiriläisistä, jotka eivät ole viimeisen 5 vuoden aikana joka ikinen vuosi listanneet miestä top-3 -kuskiksi. On meinaan todella lyhyt lista. Mutta tokihan se on kaikki vain Alonson itsekehun ansiota, oikeastihan mies on tasoa Button... :wall:
Hohhoijaa, tämä on niin väsynyt juttu, etten voi käsittää miten moni sitä jaksaa edelleen jauhaa. On yksi asia kritisoida Alonson kulissien takaisia touhuja, persoonaa jne jne., mutta kukaan täysjärkinen ei kyllä kyseenalaista miehen taitoja radalla, jotka ovat aivan terävintä kärkeä erityisesti kokonaisuutena.
Saivarellaan nyt sen verran, että top3-kuskilla ainakin mun papereissa tarkoitetaan, että kuski on kolmen parhaan joukossa. Ts. selkeää parasta ei ole. Eri asia, jos sanotaan, että on kolmanneksi paras kuski. En tosin osais top3 kuskeja sanoa, mut ehkä top6. Hamilton,Vettel,Räikkönen,Alonso näin ensimmäisenä. Kahta vikaa täytyis miettiä pidempään kuin tämän lauseen kirjoittamiseen kulunut aika.Kaikista kuskeista kirjoitetaan niin paljon, että jokaisesta löytyy mielipiteitä ihan minkä vain haluaa valita ja lukea. Ja Alonsosta tuplasti vielä enemmän - usein omia kommenttejaan. Jos Alonso on häntä ihan datan perusteellakin seuranneiden mielestä top-3 kuski, niin näiden mielestä häntä parempia on siis Vettel ja Kimi. Jotka Ferrarilla 2015 ajavat. Jos siis pelkistät asioita niin tästä on paha päästä yli. Häntä parempiem kuskien listalle voidaan lisätä niiden oletettujen tallien kuskit jotka eivät häntä palkkaa. Välivuoden kyseessä ollen - no....