#14 Fernando Alonso 2015: Paluu rikospaikalle

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Fernando itse on tänään pressissä kieltänyt kaiken muistinmenetystä myöten. Hahaha! Nauroin ääneen. :D

Sitä "ratin lukkiutumistahan" ei tule koskaan näkymään missään datassa ja tää homma jää ikuisesti "auki".
Narsisti valehtelee että syy oli autossa ja se siitä. Uskoo ken tahtoo.
Vai on ratti nyt lukkiutunut...

Kaikki jotka ovat ajaneet kilpaa tai seuranneet kilpa-autoilua tietävät ettei auto voi mennä nurmikon yli sisäkurvin seinään keskellä mutkaa, ellei vauhti ole todella hiljainen. Jos vauhti on hiljainen niin on paljon aikaa esim. lukita etupyörät, jolloin auto liukuu tangentin suuntaan kohti ulkokurvia. Lissäksi hiljaisesta nopeudesta auto pysähtyy parissa sekunnissa.

Jos taas kuljettaja on tajuttomana, auto voi hyvin mennä hiljaisella nopeudella nurmikon poikki sisäkurvia kohden ja osua siellä -taas jarruttamatta- kaiteeseen.

Tämä tuuli ja maldonadon kolari ovat täysin eri asia. Mutkan jälkeen hallinnan menetyksestä auto voi lähteä oikealle tai vasemmalle. Mutta tämä on aivan eri asia kuin alonson tapaus.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Fernando itse on tänään pressissä kieltänyt kaiken muistinmenetystä myöten. Hahaha! Nauroin ääneen. :D

Sitä "ratin lukkiutumistahan" ei tule koskaan näkymään missään datassa ja tää homma jää ikuisesti "auki".
Narsisti valehtelee että syy oli autossa ja se siitä. Uskoo ken tahtoo.
Vai narsisti. Alonsolla on kaksi vaihtoehtoa tarinoissaan, auton vika jota ei pysty todistamaan vääräksi tai blackout jota esimerkiksi Dennis on vihjaillut. Vain toinen selitys jatkaa miehen kilpailu-uraa joten ei tarvitse kärsiä mistään psykoptiasta päätyäkseen nyt kuultuun selitykseen. Ko selityksen olisi kyllä voinut julkistaa heti onnettumuuden jälkeenkin kos olisi ollut varmuus että mclaren ei voi sitä ampua alas....
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Vai narsisti. Alonsolla on kaksi vaihtoehtoa tarinoissaan, auton vika jota ei pysty todistamaan vääräksi tai blackout jota esimerkiksi Dennis on vihjaillut. Vain toinen selitys jatkaa miehen kilpailu-uraa joten ei tarvitse kärsiä mistään psykoptiasta päätyäkseen nyt kuultuun selitykseen. Ko selityksen olisi kyllä voinut julkistaa heti onnettumuuden jälkeenkin kos olisi ollut varmuus että mclaren ei voi sitä ampua alas....
Ok. Eli nyt on syytä alkaa epäilemän kaikkien kolareiden todellisia syitä. Esimerkiksi Räikkösellä lähti hetkeksi taju viime kaudella Silverstonessa, kun ajoi ylikovaa takaisin radalle. Todellista syytä ei koskaan tietenkään kerrottu, kun miehen ura olisi ollut paketissa.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Ok. Eli nyt on syytä alkaa epäilemän kaikkien kolareiden todellisia syitä. Esimerkiksi Räikkösellä lähti hetkeksi taju viime kaudella Silverstonessa, kun ajoi ylikovaa takaisin radalle. Todellista syytä ei koskaan tietenkään kerrottu, kun miehen ura olisi ollut paketissa.
Kyllä, heti kun Räikkönen ajaa hiljaisella nopeudella jarruttamatta tai ohjaamatta nurmialueen yli sisäkurvin kaiteeseen niin epäilen tajunnan menetystä tai vastaavaa.
 

Juan

Member
Liittynyt
10.2.2012
Viestit
17


Kuvassa on pakko olla optinen harha. Vai onko Alonson käsivarteen ruiskutettu syntholia:confused:
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Ok. Eli nyt on syytä alkaa epäilemän kaikkien kolareiden todellisia syitä. Esimerkiksi Räikkösellä lähti hetkeksi taju viime kaudella Silverstonessa, kun ajoi ylikovaa takaisin radalle. Todellista syytä ei koskaan tietenkään kerrottu, kun miehen ura olisi ollut paketissa.
Niin sinusta edelleenkin Alonson kolari oli normaali testionnettomuus. Aivan sattumalta vain itse Alonson mielestä ohjaus lukittui seinää kohden josta seurasi hyvin lievä ulosajo jossa taju ei lähtenyt mutta joka kuitenkin esti nousemasta autosta useampaan minuuttiin ja kommentoimasta tallille mitään, ja ensimmäinen mitä Alonso teki oli sammuttaa radio josta kuitenkin talli kuuli kaverin hengityksen - ja tästä ei tajunnan vievästä datankin mukaan erittäin lievästä kolarista toipuminen kesti useamman päivän sairaalassa ja useamman viikon ennen kilpailuun takaisin lähtemistä.

Mutta uskoithan siihenkin että tuuli puhalsi kaverin radan ulkopuolelle jossa auto lähti lapasesta ja osui seinään vaikka muutama todistaja, radalle jääneet jäljet ja kolarista otetut kuvat muuta todistivatkin......

Ja vastaavasti sinusta tietenkin näytti Kimin silverstonen kolari siltä että Kimiltä lähti taju ennen kolaria ja auto ajautui hissukseen seinään eikä onnettomuutta millään voi pitää tavallisena kilpailuonnettomuutena.......
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Vielä näköjään täytyy nandon epätoivoisesti roikkua samurai-myytissä vaikka kaikki jo sen teilanneet,
tuollainen keskipään hiuslaite huutaa feodaaliajan japania.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Niin sinusta edelleenkin Alonson kolari oli normaali testionnettomuus. Aivan sattumalta vain itse Alonson mielestä ohjaus lukittui seinää kohden josta seurasi hyvin lievä ulosajo jossa taju ei lähtenyt mutta joka kuitenkin esti nousemasta autosta useampaan minuuttiin ja kommentoimasta tallille mitään, ja ensimmäinen mitä Alonso teki oli sammuttaa radio josta kuitenkin talli kuuli kaverin hengityksen - ja tästä ei tajunnan vievästä datankin mukaan erittäin lievästä kolarista toipuminen kesti useamman päivän sairaalassa ja useamman viikon ennen kilpailuun takaisin lähtemistä.
Uskon sihen mitä tiimit sanovat, en ala itse keksimään syitä.

Mutta uskoithan siihenkin että tuuli puhalsi kaverin radan ulkopuolelle jossa auto lähti lapasesta ja osui seinään vaikka muutama todistaja, radalle jääneet jäljet ja kolarista otetut kuvat muuta todistivatkin......
Tämä on täysin mahdollista. Tuulella ei liene paljoakaan merkitystä, Astroturfille ja seinään, ei sen kummempaa. Kuvat tai radalla olevat jäljet eivät mitenkään poissulje tätä mahdollisuutta. Todistajat myös väittivät, että Alonso ajoi keskellä rataa vaikka ei ajanut, kuvista näkee, että ihan normilinjalla ajoi.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Uskon sihen mitä tiimit sanovat, en ala itse keksimään syitä.

Tämä on täysin mahdollista. Tuulella ei liene paljoakaan merkitystä, Astroturfille ja seinään, ei sen kummempaa. Kuvat tai radalla olevat jäljet eivät mitenkään poissulje tätä mahdollisuutta. Todistajat myös väittivät, että Alonso ajoi keskellä rataa vaikka ei ajanut, kuvista näkee, että ihan normilinjalla ajoi.
Juu mutta omiin silmiisi ja järkeesi et usko yhtään? Etkä voi uskoa myöskään muihin jotka kertovat että niin ei voinut todisteiden mukaan käydä?

Ja mitä tulee kuviin että ei ajanut keskellä rataa niin et kai tarkoita sitä kuva joka oli joltain edelliseltä kierrokselta koska itse en ole kuvia missään nähnyt jossa Alonso normilinjalla olisi?
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Alonson kolarista on jo käynyt selväksi ainakin se, että ilmoitetaan syyksi mitä tahansa, niin aina löytyy niitä jotka eivät usko ilmoitetun syyn pitävän paikkaansa ja jotkut näyttävät pitävän omasta teoriastaan niin tiukasti kiinni, että todisteet jotka puhuvat teoriaa vastaan jätetään huomiotta kokonaan tai niitä pidetään tekaistuina.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Alonson kolarista on jo käynyt selväksi ainakin se, että ilmoitetaan syyksi mitä tahansa, niin aina löytyy niitä jotka eivät usko ilmoitetun syyn pitävän paikkaansa ja jotkut näyttävät pitävän omasta teoriastaan niin tiukasti kiinni, että todisteet jotka puhuvat teoriaa vastaan jätetään huomiotta kokonaan tai niitä pidetään tekaistuina.
No nyt kuitenkin oli heti alkuun selvää että kyseessä ei ollut mitään normaali testionnettomuus, auto ei lähtenyt ns lapasesta vaan meni hiljaisesta vauhdista päin seinää. Järkevät selitykset heti alkuun olivat auton tekninen vika tai kuskin blackoutti - jostain syystä vaan keskustelo on edelleenkin vääntöä lähinnä siitä kuinka normaali onnettomuus oli kysymyksessä ja spekulointi auton viasta tai kuskin blackoutista on vain hörhöilyä. No nyt sentään Alonso toi asian selväksi ehkä ainakin osalle tuuliteorioitsijoista.

Ja mitä tulee ohjauksen rikkoutumiseen - aivan mahdollinen skenaario tapahtumille(toisin kuin tämä astroturffilta lähtenyt sladi) mutta talli ei sitä vahvista ja Alonso ei ole saanut edes täysillä jarrutettua jollloin osumanopeus olisi ollut alhaisempi tai jäänyt kokonaan tapahtumatta koska kaikkien renkaiden ollessa lukossa auto ei olisi kaartanut kohti sisäreunaa. Puhumattakaan siitä että se osuma oli edelleenkin lähinnä pikku pusu jonka takia kuski oli kuitenkin kuukauden sivussa - uskomattoman paljon huonoa tuuria ainakin jos näin pääsi käymään.

No toista selittämätöntä tilannetta ei tule koska McLaren varustaa autonsa antureilla jotka kertovat ohjaako kuski autoa vai ei - kappas vaan kun moisille antureille ei ennen tätä tapausta ole tarvetta löytynyt....
 
Viimeksi muokattu:

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
No nyt kuitenkin oli heti alkuun selvää että kyseessä ei ollut mitään normaali testionnettomuus
Jos lähdetään rakentamaan casea siitä, että lopputulos on jo ennakkoon päätetty, mennään metsään niin että viuhuu.

Liekö tämä selviösi ollut selvää muille kuin erittäin vilkkaan mielikuvituksen omaaville ja foliohattuja asusteina käyttäville? Tai sitten ihan vaan dramatisointiin taipuvaisille toimittajille.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
No nyt kuitenkin oli heti alkuun selvää että kyseessä ei ollut mitään normaali testionnettomuus, auto ei lähtenyt ns lapasesta vaan meni hiljaisesta vauhdista päin seinää. Järkevät selitykset heti alkuun olivat auton tekninen vika tai kuskin blackoutti - jostain syystä vaan keskustelo on edelleenkin vääntöä lähinnä siitä kuinka normaali onnettomuus oli kysymyksessä ja spekulointi auton viasta tai kuskin blackoutista on vain hörhöilyä. No nyt sentään Alonso toi asian selväksi ehkä ainakin osalle tuuliteorioitsijoista.

Ja mitä tulee ohjauksen rikkoutumiseen - aivan mahdollinen skenaario tapahtumille(toisin kuin tämä astroturffilta lähtenyt sladi) mutta talli ei sitä vahvista ja Alonso ei ole saanut edes täysillä jarrutettua jollloin osumanopeus olisi ollut alhaisempi tai jäänyt kokonaan tapahtumatta koska kaikkien renkaiden ollessa lukossa auto ei olisi kaartanut kohti sisäreunaa. Puhumattakaan siitä että se osuma oli edelleenkin lähinnä pikku pusu jonka takia kuski oli kuitenkin kuukauden sivussa - uskomattoman paljon huonoa tuuria ainakin jos näin pääsi käymään.

No toista selittämätöntä tilannetta ei tule koska McLaren varustaa autonsa antureilla jotka kertovat ohjaako kuski autoa vai ei - kappas vaan kun moisille antureille ei ennen tätä tapausta ole tarvetta löytynyt....
Eikai tämä ole mitään normaalista poikkeavaa? Eikös se ole jo tämän foorumin perinne, että puolustetaan omaa, jo monesti vääräksi todistettua teoriaa loppuun asti näin tappaen keskustelun tai ainakin vieden siitä kaiken mielekkyyden? Tämä juontaa itsensä suomalaisesta kansanperinteestä olla olematta väärässä. Mäntyä väitetään koivuksi hulluuden uhallakin, kunhan ei vaan myönnetä erehtyneensä. Mitään pahempaahan maailmassa ei olekkaan, kun omien virheidensä myöntäminen. Siinähän saattaisi jopa oppia vahingossa jotain...

Mitä tulee itse keskustelun aiheeseen, niin luulen, että Alonso itsekkään ei välttämättä tiedä onnettomuuden syytä. Ohjauksen lukkiutumisen on sitten keksinyt, kun ei ole voinut vain levitellä käsiäänkään. Lääkärit eivät välttämättä ole sen viisaampia. Käsittääkseni ihmisen (ja näin kai myös Alonson?) neurologia kun on vielä lääkäreillekkin melkoinen mysteeri. Tutkimuksissakaan ei välttämättä ole näkynyt kuin aivotärähdyksen välittömät vaikutukset ja ne ovat voineet peittää tai sekoittua mahdollisen törmäyksen aiheuttaneen neurologisen tapahtuman jälkiin, jos mitään havaittavaa on ylipäätänsä ollut. Tuollaiselle hetkelliselle tajunnan alenemalle/menetykselle (joka siis tässä tapauksessa tuntuu allekirjoittaneesta todennäköisimmältä vaihtoedolta) voi olla sen miljoona erilaista tekijää joista osa ei jälkikäteen näy parhaimmissakaan testeissä. Lääkäri tuttavani mukaan tällaiset hetkelliset "episodit" eivät ole kuulemma edes mitenkään tavattomia terveelläkään ihmisellä. Noita ei kuulemma aina edes itse huomaa ja noilla nopeuksilla (jopa harjoituksissa jäähdyttelykierroksella) ei tarvitse herpaantua kuin hetkeksi niin jo kolisee.

Syy miksi en myöskään usko Mclarenin "viralliseen" versioon on se että heidän tiedotuksensa aiheesta oli kaikkea muuta kuin selkeää ja johdonmukaista, kokemuksesta jo tämä pelkästään herättää, ainakin allekirjoittaneessa, hälytyskellot soimaan. Tosin tavallaan ymmärrän Mclarenin säheltämisen asian tiedottamisessa. Kovat paineet uuden kauden alla, uusi moottori joka on ainakin vielä ihan susi, uusi tähtikuljettaja joka loukkaantuu epämääräisissä olosuhteissa. Ilmeisesti paineet julkaista jotain, vaikka mitään tietoa ei ole edes ollu, kasvoivat liian suuriksi. Toisekseen, jos totuus on, että Alonso eikä lääkäritkään tiedä onnettomuuden syytä, ei Mclarenkaan voi sitä julkisesti myöntää. Se heittäisi liian suuren kysymysmerkin heidän uuden tähtikuljettajansa ylle. Tuskin haluavat sellaista negatiivista spekulaatio mylläkkää. Heillä on jo varmaan ihan tarpeeksi murehdittavaa autonsa tämän hetkisessä suorituskyvyssä.

Pahoittelemme tilapäistä häiriötä keskustelussa. Tilanne on nyt ohi. Voitte palata takaisin poteroihinne...
 
Ylös