#14 Fernando Alonso 2015: Paluu rikospaikalle

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5728
Se jokin selkeä syy oli se jonka italiaanotkin tajusivat, Kimi oli kaudella 2013 paras saatavilla oleva. End of story.
Se oli jotenkin ihmeellistä, että Ferrarille ei todellakaan ollut tunkua ilmaisun perinteisessä merkityksessä. Talli oli yrittänyt hankkia Buttonia jo jostain vuodesta 2011 alkaen ja Webberiä muistaakseni 2013. Rosbergista kirjoiteltiin vuonna 2012. Lopulta sinne päätyi Räikkönen, joka kyllä oli siihen aikaan täysin oikea valinta tulosten puolesta.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Se oli jotenkin ihmeellistä, että Ferrarille ei todellakaan ollut tunkua ilmaisun perinteisessä merkityksessä. Talli oli yrittänyt hankkia Buttonia jo jostain vuodesta 2011 alkaen ja Webberiä muistaakseni 2013. Rosbergista kirjoiteltiin vuonna 2012. Lopulta sinne päätyi Räikkönen, joka kyllä oli siihen aikaan täysin oikea valinta tulosten puolesta.
Buttoset, Webberit ja Rosbergithan pitivät tätä nakkia ikään kuin kakkoskuskin pestinä ja kaikki nämä olivat jo ns huipputallissa. Kimi kävi kattomassa pitääkö kakkoskuskin väite paikkaansa ja jotain siihen suuntaahan se oli, selkäsaunan muodossa.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Kimi kävi kattomassa pitääkö kakkoskuskin väite paikkaansa ja jotain siihen suuntaahan se oli, selkäsaunan muodossa.
Höpö höpö. Auto oli Kimille sopimaton ja Ferrarikin tajusi, ettei ovieedon ohjuksen kanssa mihinkään pääse.

Ja eipä sitä olisi Lotarillekaan kannattanut jäädä, 8. Lotus-Renault , 10 p :p
 
Viimeksi muokattu:

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Ja eipä sitä olisi Lotarillekaan kannattanut jäädä, 8. Lotus-Renault, 10 p
Riippuu miltä kantilta katsoo. Siellä sentään saattaisi edelleen dominoida tallikaveriaan vastaan ja meno voisi ainakin näyttää vakuuttavammalta. Mestaruustaistoon ei toki olisi asiaa, mutta eipä sinne tunnu olevan asiaa punaisen auton ratissakaan. Ja onhan esim. Grosjean ajanut tällä kaudella yhtä monta podiumia Lotarilla kuin Kimi Ferrarilla, ei se autokaan mikään umpisurkea ole.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Nyt lipsuu Alonso otsikosta. Mutta eihän Kimi nyt mitenkään jaksanut enää taistella rahoistaan Lotuksen kanssa. Ja toisaalta ei Lotuksella olisi ollut varaa palkata Kimiä edes ilmaiseksi, kun ne tarvitsevat kipeästi Maldonadon ja Grosjeanin sponsoripotit.

Alonsoon liittyen Mäccärin tilanne alkaa olla huolestuttava. Auto ei kulje, joten menestysrahoja ei ole tiedossa tallille ja toisaalta se pääsponsori puuttuu edelleen. Mistä rahat ensi kautta varten ?
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Alonsoon liittyen Mäccärin tilanne alkaa olla huolestuttava. Auto ei kulje, joten menestysrahoja ei ole tiedossa tallille ja toisaalta se pääsponsori puuttuu edelleen. Mistä rahat ensi kautta varten ?
Boullier kommentoi muistaakseni taannoin, että pääsponsorin hankinnan kanssa ei ole kiirettä, koska taloudellisesti talli tuottaa voittoa ilmankin. Tiedä sitten, miten totta tuo on tai mikä on nykytilanne, kun palkintorahojen puutekin tosiaan varmaan tekee budjettiin jonkinmoisen aukon.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Alonsoon liittyen Mäccärin tilanne alkaa olla huolestuttava. Auto ei kulje, joten menestysrahoja ei ole tiedossa tallille ja toisaalta se pääsponsori puuttuu edelleen. Mistä rahat ensi kautta varten ?
Palkintorahoihin vaikuttavat kaiketi viime kausien sijoituksetkin, ei pelkästään tämän kauden sijoitus.
 

mo7ors

Well-known member
Liittynyt
28.7.2015
Viestit
140
Höpö höpö. Auto oli Kimille sopimaton ja Ferrarikin tajusi, ettei ovieedon ohjuksen kanssa mihinkään pääse.

Ja eipä sitä olisi Lotarillekaan kannattanut jäädä, 8. Lotus-Renault , 10 p :p
Onkos auto sopimaton nytkin?

Vika oli Kimissä.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5728
Palkintorahoihin vaikuttavat kaiketi viime kausien sijoituksetkin, ei pelkästään tämän kauden sijoitus.
Niin ja vastaavasti tämän kauden sijoitukset vaikuttavat myös pidemmällä välillä kuin vain ensi vuonna.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
.....
Alonsoon liittyen Mäccärin tilanne alkaa olla huolestuttava. Auto ei kulje, joten menestysrahoja ei ole tiedossa tallille ja toisaalta se pääsponsori puuttuu edelleen. Mistä rahat ensi kautta varten ?
Formula 1 tarvitsee Alonsoa. Kuka jaksaa katsoa kun mestari tarpoo Manorin kanssa sijoituksista. Kyllähän McLaren kuuluu myös kilpatallina kärkikahinoihin. Ja mitä Alonsoon tulee niin olihan se mukava nähdä Alonso avauskisassa heikolla autolla, mutta kyllä hupi loppui siihen kun tilanne alkoi näyttää täysin toivottomalta.

No, Hondalle varmasti sallitaan nyt extra kehitysmahdollisuudet ja ensikausi näyttää aivan erilaiselta. Onneksi.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Ja mitä Alonsoon tulee niin olihan se mukava nähdä Alonso avauskisassa heikolla autolla, mutta kyllä hupi loppui siihen kun tilanne alkoi näyttää täysin toivottomalta.
Eihän Alonsoa nähty kauden avauksessa laisinkaan :D
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Formula 1 tarvitsee Alonsoa. Kuka jaksaa katsoa kun mestari tarpoo Manorin kanssa sijoituksista. Kyllähän McLaren kuuluu myös kilpatallina kärkikahinoihin. Ja mitä Alonsoon tulee niin olihan se mukava nähdä Alonso avauskisassa heikolla autolla, mutta kyllä hupi loppui siihen kun tilanne alkoi näyttää täysin toivottomalta.

No, Hondalle varmasti sallitaan nyt extra kehitysmahdollisuudet ja ensikausi näyttää aivan erilaiselta. Onneksi.
Alonso kuuluu toki ykkösiin. McLaren ei kyllä kilpatallina kuulu kärkikahinoihin yhtään sen enempää kuin muutkaan tallit. Hyvät sijoitukset pitää joka kisassa erikseen ansaita. Perinteikäs menestystalli toki siinä missä joku Williamskin. Nyt on meneillään aallonpohja, josta noustaan takaisin menestymään tai sitten ei.
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
McLaren ei kyllä kilpatallina kuulu kärkikahinoihin yhtään sen enempää kuin muutkaan tallit. Hyvät sijoitukset pitää joka kisassa erikseen ansaita. Perinteikäs menestystalli toki siinä missä joku Williamskin. Nyt on meneillään aallonpohja, josta noustaan takaisin menestymään tai sitten ei.
Näin on marjat.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5728
Alonso kuuluu toki ykkösiin. McLaren ei kyllä kilpatallina kuulu kärkikahinoihin yhtään sen enempää kuin muutkaan tallit. Hyvät sijoitukset pitää joka kisassa erikseen ansaita. Perinteikäs menestystalli toki siinä missä joku Williamskin. Nyt on meneillään aallonpohja, josta noustaan takaisin menestymään tai sitten ei.
McLarenilla on Williamsiakin enemmän resursseja eikä talli tule kuolemaan pois vielä hetkeen kurjassakaan taloustilanteessa. Sillä tavoin McLarenin kaltainen talli kuuluu kärkikahinoihin, ettei se ole mikään yhden kesän ihme vaan pitkäikäinen talli ja kestävä infra. Todennäköisemmin talli tulee nousemaan takaisin kärkinimien joukkoon kuin ajautumaan konkurssiin tai kutistumaan kääpiötalliksi.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
McLarenilla on Williamsiakin enemmän resursseja eikä talli tule kuolemaan pois vielä hetkeen kurjassakaan taloustilanteessa. Sillä tavoin McLarenin kaltainen talli kuuluu kärkikahinoihin, ettei se ole mikään yhden kesän ihme vaan pitkäikäinen talli ja kestävä infra. Todennäköisemmin talli tulee nousemaan takaisin kärkinimien joukkoon kuin ajautumaan konkurssiin tai kutistumaan kääpiötalliksi.
F1-tallikin on vain yksi osa McLarenin toimintaa.
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
McLarenilla on Williamsiakin enemmän resursseja eikä talli tule kuolemaan pois vielä hetkeen kurjassakaan taloustilanteessa. Sillä tavoin McLarenin kaltainen talli kuuluu kärkikahinoihin, ettei se ole mikään yhden kesän ihme vaan pitkäikäinen talli ja kestävä infra. Todennäköisemmin talli tulee nousemaan takaisin kärkinimien joukkoon kuin ajautumaan konkurssiin tai kutistumaan kääpiötalliksi.
Kärkeen kuuluvat tallit, jotka sillä hetkellä tekevät asiat parhaiten. Siinä mielessä kärkipaikat ovat aina täysin oikeilla talleilla.
 
Ylös