16:9 video >>> 4:3 letterbox

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karpow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Löytyykö ohjelmaa jolla pystyisi 16:9 videon konvertoimaan 4:3 letterbox formaattiin? Olen koittanut googlella etsiskellä, mutta toistaiseksi tuloksetta.

Karpow sanoi:
Löytyykö ohjelmaa jolla pystyisi 16:9 videon konvertoimaan 4:3 letterbox formaattiin? Olen koittanut googlella etsiskellä, mutta toistaiseksi tuloksetta.

Muistaakseni ConvertXtoDVD olisi siihen passeli ohjelma, jossa löytyy toivomuksien mukaiset kuvakoon formaatit.

Vähän offtopic - ohessa kuitenkin havainnollinen animaatio joka näyttää mitä "Pan and scan" tekee laajakuvalle.:thumbdown

*Klikkaa*

Kiitos kiitos... Hmmmm... Sain kyllä tuon efektin videoklipin alkuun, mutta sen pitäisi saada kestämään koko videon ajan... Movie Maker on suhteellisen outo tuttavuus mulle vielä.

Nyt saan vain sen letterbox-kuvan videon alkuun, mutta kun varsinainen video alkaa, on se taas sama lytätty ja venytetty 16:9 kuva. Miten tuon letterbox-efektin saa kestämään koko videon ajan? :dunno:

Ohjeissa on:
"You may need to stretch the effect in the timeline to make sure it lasts during the entire clip. "

Miten tuo tehdään? Saan kyllä aikajanaa venytettyä, mutta varsinainen video menee vain sen edellä. :thumbfh:

Vellu sanoi:
VLC Player pystyy tuohon hienosti. Voit tietty kokeilla Nebulan digi-tv-kortin clienttia, koska sekin varmasti asentuu koneelle kuin koneelle ja siinä on mukana tuollaisia lisätoimintoja.

http://www.videolan.org/vlc/
http://www.nebula-electronics.com/downloads/downloads.asp

Nebulan toiminto on aika yksinkertainen. VLC playerilläkään tuo ei ole kovin monimutkainen asia.

Hmmmm...nyt täytyy myöntää, että en tosiaankaan tiennyt että VLC-playerilla saa tallennettua videoita eri kuvasuhteissa. :eek!: Vaikka olen sillä jokusenkin videon aikojen kuluessa katsonut.

Karpow: Jos ei tahdo VLC-playerilla tai tolla em. jutulla onnistua, niin kokeile (ilmaisella) Vdubilla. Ohjeita löytynee ihan Googlella.

Tuo on Youtubessa muuten oikeesti tosiaan hankala puoli, että se vääristää kuvasuhteen kun koittaa 16:9-suhteessa olevia videoita laittaa sinne. (Oletan, että tässä on nyt kyse siitä että tarttis saad video järjellisessä muodossa Youtubeen tms)

Edit: Tosta kuvasta vois olla apua tarvittavien säätöjen löytämisessä Vdubissa:

Viimeksi muokattu:
Runar ja Kyllikki sanoi:
Hmmmm...nyt täytyy myöntää, että en tosiaankaan tiennyt että VLC-playerilla saa tallennettua videoita eri kuvasuhteissa. :eek!: Vaikka olen sillä jokusenkin videon aikojen kuluessa katsonut.

Open File --> valitse input
Advanced options: Stream/save --> settings --> valitse output -file
Cropilla ja/tai Aspect ratiolla oikea kuvasuhde, sitten vaan play.

Muistaakseni jotenkin noin.

Nebulalla on oheisennäköinen työkalu