1980-luku ja "Minä olen muistanut"

Sijainti
Oslo
Noinhan se Wikipedia sanoo. On varmaan siinä oikeassakin. Toisaalta itse muistan 1980-luvun alun, ja silloin oli vielä 'vetäistäviä' korkkeja limpparipulloissa. Ehkä silloin oli vielä molempia liikkeellä, riippuen valmistajasta. Tai sitten muistoni tekee minulle tepposet....

Muistaako joku muu?
Jotenkin on mielikuva että 80-luvulla ruskeaa "omenaporelimonadia" myytiin vedettävillä korkeilla.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Juice Leskistä ja uutta aaltoa kuunnellen.

Tunturi Super Sport
Yamaha RD 125
Levi's, Beavers ja MicMac
Pyykkipojat tyttöjen farkkuhaalareissa
Choose Life-paidat
Wham
Kayagogo
Limahl
Martti Vainio
Talonmies Nyrönen
Duran Duran
Tarzan-boy kappale
Sultan Conture
Piilolinsit
Villapaita tungettuna farkkuihin
Teddy-boys kengät
Space Invaders peli
Super Mario
Atari

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
- Neonvärit
- Lakkahevi/Glam Metal/Hard Rock
- Sam Inkinen
- Uusi aalto
- Jupit
- Sekoom...Kokoomus hallitukseen 21 oppositiovuoden jälkeen vuonna 1987
- Berliinin muuri ja DDR
- Scarface
- Reagan
- Mihail Gorbatšov, Glasnost ja Perestroika
- Paikallisradiot
- Vihreä liike
- Jukka Keitele

Sijainti
Oslo
Taisi olla 60-luvulla tuo sääntö ? Itsehän en muista, mutta olen lukenut.
Kyllä näin oli 80-luvulla. Muistan sen oikein hyvin mm. sen takia että olin töissä useana vuonna eräällä leirintäalueella jossa oli keskiolutoikeudet. Halvin ruoka-annos oli karjalanpiirakka munavoilla joita sitten etenkin Ukon juhlan aikaan roskapöntöt pursusivat.

de rong

Banned
80-luvulla Amerikkaa ihailtiin nykyistä enemmän. Samalla näitä tähtistatuksia luotiin ja nykyään sitten seurataan niitten tuhoutumisia. Esimerkkejä on lukuisia.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Lantsareista siirryttiin bootseihin. Jotkut sahasivat korkojan vinoimmiksi teknisen tunneilla. :D:D:D

Hakaneuloja piti tunkea joka paikkaan., ellei halunnut turpaan torilla. Stray Cats oli silti perhanan tarttuvaa musiikkia, vaikka Maukka Perusjätkää ja Pelle Miljoonaa piti kuunnella.

Eka osatamani rock lp oli Eppujen Tie Vie. Kaveri nauhoitti mulle C-kasetille Ramonesta. Pink Floyd oli edelleen kova nimi vaikka tekikin uransa 70-luvulla.

Diskossa tanssittiin Sledge Hammeria. Muistan olleeni myös DeeJiinä muutamia kertoja. Eräs suosikkini oli Level 42.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
80-luvulta ei tule mieleen mitään suurta kriisiä, ellei Tsernobiilia lasketa sellaiseksi (ja Kekkosen kuolemaa :frank:).

de rong

Banned
No Tshernobylihän tavallaan tuhos monen suomalaisen elämän. Tuli ties mitä muutoksia ja sairauksia ihmiselle kuin ihmiselle!

Mikä muuten oli 80-luvun 7 Päivää? Nykyposti,Seura vai SE! Jokatapauksessa senaikaset kaimerilät on aika hiljaa nykyään.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Noinhan se Wikipedia sanoo. On varmaan siinä oikeassakin. Toisaalta itse muistan 1980-luvun alun, ja silloin oli vielä 'vetäistäviä' korkkeja limpparipulloissa. Ehkä silloin oli vielä molempia liikkeellä, riippuen valmistajasta. Tai sitten muistoni tekee minulle tepposet....

Muistaako joku muu?
Mä olen niin nuori :)wink:), että 70-luvulta ei ole ainokaistakaan muistikuvaa. Mutta vetäistävät limupullojen korkit muistan kyllä varsin hyvin! Eli kyllä niitä oli pakko olla vielä reilusti 80-luvun puolellakin. Ja pyramidin muotoisia trippimehuja :ahem:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Mä olen niin nuori :)wink:), että 70-luvulta ei ole ainokaistakaan muistikuvaa. Mutta vetäistävät limupullojen korkit muistan kyllä varsin hyvin! Eli kyllä niitä oli pakko olla vielä reilusti 80-luvun puolellakin. Ja pyramidin muotoisia trippimehuja :ahem:
Oli kyllä molempia 80-luvulla

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Äkkiseltään:

- Hiihdon MM 89
- Nykäs-Matti
- Seppo Räty
- Tapio Korjus
- Kirvesniemet
- Ayrton
- Ritari Ässä
- MacGyver
- Star Trek
- Tsernobyl
- Punainen Viipuri ja tiukat syynit rajalla
- Glasnost & Perestroika (miehän en sen ikäsenä tajunnut yhtään mistä puhuttiin, mutta muistan että puhuttiin)

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
No Tshernobylihän tavallaan tuhos monen suomalaisen elämän. Tuli ties mitä muutoksia ja sairauksia ihmiselle kuin ihmiselle!
Toki aiheesta keskusteltiin (ja varmaan siellä esson baarissa ainaskin), mutta mitään "tuhos monen elämän" ei onneksi sattunut.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tšernobylin_ydinvoimalaonnettomuus
Arvellaan että Suomessa Tšernobyl-laskeumalla ei ole ollut suoria terveysvaikutuksia ihmisiin. Tšernobylin onnettomuus ei ole myöskään todennäköisesti suurentanut lasten tai nuorten kilpirauhassyövän riskiä Suomessa. Teoreettisen mallintamisen perusteella asiantuntijat kuitenkin arvioivat, että Tšernobyl-laskeuma aiheuttaisi maassa joitakin satoja kuolemaan johtavia syöpätapauksia 80 vuoden aikana. Arvio on kuitenkin epävarma, koska laskeuman aiheuttamat muutokset säteilytaustassa ovat selvästi pienemmät kuin normaalistikin esiintyvä luonnollinen vaihtelu. Joka tapauksessa sairastumisia tuskin pystytään tilastollisesti osoittamaan, koska arvioitu määrä on hyvin alhainen verrattuna samana aikana luonnostaan esiintyviin sairastumisiin.
Että aikamoista liioittelua de rongilta....

Itsehän olin tuon tapahtuessa armeijan leivissä Vekaralla. Jonkin moinen hälyytys tuosta tuli ja taisi jotain aktiviteettiakin tulla.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala

Muistaako joku muu?
Venäjällä oli vielä 90-luvulla noita vodka-pulloissa. Ei tarvinnut juomaa säilytellä kierrettävän korkin takana. Ja näitähän sai kioskeistakin.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso