stuck
Active member
- Liittynyt
- 3.5.2001
- Viestit
- 39
Mititäänpä että mitä tuo FIA(sco) sitten oikeastaan päätti. Äänestystulos on fian kotisivulla.
1. Testing
Testausmuutoksia tulossa, eivät ole vielä päättäneet. Eli se testaus vain yhdessä maassa - järjestely ei mennyt onneksi läpi.
2. Flexi service
Ehdotus tulee myöhemmin. Tietääkö kukaan mikä tämä voisi olla? Joustava huoltopaikka? Eri tallien huollot eri paikoisa? Liikkuva huolto?
3. Mille pistes.
- Wednesday: first single-pass reconnaissance;
- Thursday: balance of first reconnaissance (if any), scrutineering, shakedown, optional ceremonial start;
- Friday: second single-pass reconnaissance of Friday stages, followed by Friday stages themselves;
- Saturday: second single-pass reconnaissance of Saturday stages, followed by Saturday stages themselves
- Sunday: second single-pass reconnaissance of Sunday stages, followed by Sunday stages themselves.
Eli kun aiemmin tapahtuma kesti viikon, niin nyt neljä päivää. No onhan tuosta säästöjä, mutta tuota... Tulee mieleen että monen rallin luonne taitaa muuttua ja ainakaan Safarirallia ei tule varmasti enää takaisin. Syynä kun on se, että yhden päivän aikana pitää pystyä ajamaan siirtymät ja erikoiskokeet kahdesti läpi, ensin (vuokra?)-autolla ja sitten kisapelillä.
Tarkoittanee myös, että rallien pituudet lyhenevät, eli kaikki rallit ajetaan alusta asti täysillä, ei ole varaa tarkkailla. Pitkälle on menty parissa vuosikymmenessä.
Saattaa tarkoittaa myös, että varmat kuskit eivät ole enää yhtä kysyttyjä jatkossa.
Tarkemmin luettuna:
- Wednesday: first single-pass reconnaissance;
Eli jos nyt oikein ymmärsin, nuotitus tapahtuu näin:
Ensin keskiviikkona ajetaan KAIKKI erikoiskokeet läpi, ja tehdään nuotit. Sitten päivän erikoiskokeet ajetaan toisen kerran kunkin päivän aamuna.
Malliin taitaa kuulua, että keskiviikkona ei tarvitse noudattaa tiekirjan tarkkoja reittejä? Tunteeko kukaan tuon "Mille Piste" rallin historiaa?
Kuitenkin tuo tarkoittaa, että kaikkien erikoiskokeiden täytyy olla hyin lähellä toisiaan, että tuo keskiviikko onnistuu.... Hyvästi vaihtelevat maastot
Visio: Koska keskiviikkona on kiire, niin tehdastalleilla kuskit viedään erikoiskokeille helikopterilla ja kullakin pätkällä on uusi auto odottamassa. Näin ehtii käydä kaikki pätkät huolellisesti läpi. Tervetuloa säästöt
Ja koska nuotitus tehdään vakioautoilla, vanhojen nuottien merkitys kasvaa. Miksi FIA haluaa hankaloittaa nousevien kuskien urakkaa?
Events where this structure will result in a day, which is too lengthy can apply for a waiver for reduced stage mileage.
All competitors will use either absolutely standard road cars or their rally cars for all reconnaissance. Gravel cars will no longer be allowed
Eli kisapituuksista ollaan valmiita tinkimään.
4. Manufacturers' team structure
Ymmärtäisin tuon niin, että tehdastallli saa ajattaa vain kahta autoa, joten identtistä kolmatta autoa ei saisi olla. Satelliittitallien autojen pitäisi olla vanhempaa mallia.
Kohta "This will lower the barrier for new manufacturers" ja Veikkaaja-lehden juttu viime viikolta sanovat yhdessä että...
Yhteen ääneen: SALALIITTO, FIA SUOSII FIAT:ia
Noh , leikki leikkinä. Kuitenkin FIA on valmis suututtamaan nykyiset tallit saadakseen lisää merkkejä mukaan. En oikein ymmärrä. Nythän merkkejä on suuri määrä mukana.
5. Telemetry
Muutoksia tulossa. Aikovat varmaan kieltää telemetrian "säästösyistä" jotta saadaan varmasti korjauskelvotonta romua kun kuski ei ymmärrä jättää leikkiä kesken.
6. 2004 Caledar
Tämä on varmaan oma aiheensa, mutta milloin viimeksi RAC ei ole ollut viimeinen ralli. Tulee pölyinen loppuvuosi kun Australia on kesähelteillä ja RAC loppukesästä eikä syksyllä.
Ymmärsinkö jotain väärin? Muita havaintoja?
1. Testing
Testausmuutoksia tulossa, eivät ole vielä päättäneet. Eli se testaus vain yhdessä maassa - järjestely ei mennyt onneksi läpi.
2. Flexi service
Ehdotus tulee myöhemmin. Tietääkö kukaan mikä tämä voisi olla? Joustava huoltopaikka? Eri tallien huollot eri paikoisa? Liikkuva huolto?
3. Mille pistes.
- Wednesday: first single-pass reconnaissance;
- Thursday: balance of first reconnaissance (if any), scrutineering, shakedown, optional ceremonial start;
- Friday: second single-pass reconnaissance of Friday stages, followed by Friday stages themselves;
- Saturday: second single-pass reconnaissance of Saturday stages, followed by Saturday stages themselves
- Sunday: second single-pass reconnaissance of Sunday stages, followed by Sunday stages themselves.
Eli kun aiemmin tapahtuma kesti viikon, niin nyt neljä päivää. No onhan tuosta säästöjä, mutta tuota... Tulee mieleen että monen rallin luonne taitaa muuttua ja ainakaan Safarirallia ei tule varmasti enää takaisin. Syynä kun on se, että yhden päivän aikana pitää pystyä ajamaan siirtymät ja erikoiskokeet kahdesti läpi, ensin (vuokra?)-autolla ja sitten kisapelillä.
Tarkoittanee myös, että rallien pituudet lyhenevät, eli kaikki rallit ajetaan alusta asti täysillä, ei ole varaa tarkkailla. Pitkälle on menty parissa vuosikymmenessä.
Saattaa tarkoittaa myös, että varmat kuskit eivät ole enää yhtä kysyttyjä jatkossa.
Tarkemmin luettuna:
- Wednesday: first single-pass reconnaissance;
Eli jos nyt oikein ymmärsin, nuotitus tapahtuu näin:
Ensin keskiviikkona ajetaan KAIKKI erikoiskokeet läpi, ja tehdään nuotit. Sitten päivän erikoiskokeet ajetaan toisen kerran kunkin päivän aamuna.
Malliin taitaa kuulua, että keskiviikkona ei tarvitse noudattaa tiekirjan tarkkoja reittejä? Tunteeko kukaan tuon "Mille Piste" rallin historiaa?
Kuitenkin tuo tarkoittaa, että kaikkien erikoiskokeiden täytyy olla hyin lähellä toisiaan, että tuo keskiviikko onnistuu.... Hyvästi vaihtelevat maastot
Visio: Koska keskiviikkona on kiire, niin tehdastalleilla kuskit viedään erikoiskokeille helikopterilla ja kullakin pätkällä on uusi auto odottamassa. Näin ehtii käydä kaikki pätkät huolellisesti läpi. Tervetuloa säästöt
Ja koska nuotitus tehdään vakioautoilla, vanhojen nuottien merkitys kasvaa. Miksi FIA haluaa hankaloittaa nousevien kuskien urakkaa?
Events where this structure will result in a day, which is too lengthy can apply for a waiver for reduced stage mileage.
All competitors will use either absolutely standard road cars or their rally cars for all reconnaissance. Gravel cars will no longer be allowed
Eli kisapituuksista ollaan valmiita tinkimään.
4. Manufacturers' team structure
Ymmärtäisin tuon niin, että tehdastallli saa ajattaa vain kahta autoa, joten identtistä kolmatta autoa ei saisi olla. Satelliittitallien autojen pitäisi olla vanhempaa mallia.
Kohta "This will lower the barrier for new manufacturers" ja Veikkaaja-lehden juttu viime viikolta sanovat yhdessä että...
Yhteen ääneen: SALALIITTO, FIA SUOSII FIAT:ia
Noh , leikki leikkinä. Kuitenkin FIA on valmis suututtamaan nykyiset tallit saadakseen lisää merkkejä mukaan. En oikein ymmärrä. Nythän merkkejä on suuri määrä mukana.
5. Telemetry
Muutoksia tulossa. Aikovat varmaan kieltää telemetrian "säästösyistä" jotta saadaan varmasti korjauskelvotonta romua kun kuski ei ymmärrä jättää leikkiä kesken.
6. 2004 Caledar
Tämä on varmaan oma aiheensa, mutta milloin viimeksi RAC ei ole ollut viimeinen ralli. Tulee pölyinen loppuvuosi kun Australia on kesähelteillä ja RAC loppukesästä eikä syksyllä.
Ymmärsinkö jotain väärin? Muita havaintoja?