McHaka
Well-known member
- Liittynyt
- 24.3.2006
- Viestit
- 269
Laskeskelin kuvista mittasuhteita.
Suhteutin ensin McLarenin siiven leveyden McLarenin renkaan halkaisijaan ja saman laskin Ferrarille. Laskujeni mukaan McLarenin siipi oli 0,152 % leveämpi. Käytännössä noin huonoresoluutioisesta kuvasta pystyy erottamaan pienimmillään prosentin suuruusluokkaa olevia eroja.
Siipien syvyydessä McLarenin etusiipi oli laskujeni mukaan 2,3 % Ferraria pienempi, mutta virhemarginaali on 2-3 %-yksikön luokkaa kuvan huonosta resoluutiosta, erilaisista valaistusolosuhteista ja siiven muodosta riippuen..
Johtopäätös: McLarenin ja Ferrarin etusiivet ovat hyvinkin samankokoiset.
Vertasin myös Ferrarin ja Renaultin takasiipien kokoa rengasväliin (keskiöstä keskiöön). Renaultin siipi oli sen perusteella 1,66 % suurempi, mutta virhemarginaali alkaa 3 %-yksiköstä kuvan huonon resoluution perusteella.
Yhteenvetona voisin sanoa, että noin huonoresoluutioisista kuvista ei voi tehdä tarkkoja johtopäätöksiä siipien koosta, mutta niistä tekemieni laskelmieni mukaan on syytä olettaa siipien olevan hyvinkin samankokoisia.
Epäilisin, että Ferrarin takasiipi ja McLarenin etusiipi näyttävät isommilta niiden värityksestä ja muodosta johtuen.
Totta on, että McLarenin etusiiven muoto on täysin erilainen ja siinä on syvemmälle ulottuvat "härpäkkeet" keskellä, mutta kyse voi olla tyystin erilaisesta siipikonfiguraatiosta.
Suhteutin ensin McLarenin siiven leveyden McLarenin renkaan halkaisijaan ja saman laskin Ferrarille. Laskujeni mukaan McLarenin siipi oli 0,152 % leveämpi. Käytännössä noin huonoresoluutioisesta kuvasta pystyy erottamaan pienimmillään prosentin suuruusluokkaa olevia eroja.
Siipien syvyydessä McLarenin etusiipi oli laskujeni mukaan 2,3 % Ferraria pienempi, mutta virhemarginaali on 2-3 %-yksikön luokkaa kuvan huonosta resoluutiosta, erilaisista valaistusolosuhteista ja siiven muodosta riippuen..
Johtopäätös: McLarenin ja Ferrarin etusiivet ovat hyvinkin samankokoiset.
Vertasin myös Ferrarin ja Renaultin takasiipien kokoa rengasväliin (keskiöstä keskiöön). Renaultin siipi oli sen perusteella 1,66 % suurempi, mutta virhemarginaali alkaa 3 %-yksiköstä kuvan huonon resoluution perusteella.
Yhteenvetona voisin sanoa, että noin huonoresoluutioisista kuvista ei voi tehdä tarkkoja johtopäätöksiä siipien koosta, mutta niistä tekemieni laskelmieni mukaan on syytä olettaa siipien olevan hyvinkin samankokoisia.
Epäilisin, että Ferrarin takasiipi ja McLarenin etusiipi näyttävät isommilta niiden värityksestä ja muodosta johtuen.
Totta on, että McLarenin etusiiven muoto on täysin erilainen ja siinä on syvemmälle ulottuvat "härpäkkeet" keskellä, mutta kyse voi olla tyystin erilaisesta siipikonfiguraatiosta.