2007 Autojen julkaisut

  • Viestiketjun aloittaja Rip3
  • Aloituspäivämäärä

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Ois kiva nähdä tekninen piirrustus noista rungon sisään piilotetuista jäähdyttimistä, miten se todellakin on tehty. Mä luulen että kysymyksessä on vaan Heikki Kullan itsekeksimä termi tai käännöskukkanen.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
markot sanoi:
Ois kiva nähdä tekninen piirrustus noista rungon sisään piilotetuista jäähdyttimistä, miten se todellakin on tehty. Mä luulen että kysymyksessä on vaan Heikki Kullan itsekeksimä termi tai käännöskukkanen.
Voi olla, kyllä tuossa kuvassa ainakin Toro Rossossa näkyy selvä jäähdytin ponttoonin sisällä.

Voi olla värityksestä johtuva optinen harha tuo, että jäähdytyaukon reuna näyttää paksummalta.

Selvä ero kuitenkin löytyy: takasiiven ylin profiili on erilainen.
 

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
formulastara sanoi:
Voi olla, kyllä tuossa kuvassa ainakin Toro Rossossa näkyy selvä jäähdytin ponttoonin sisällä.

Voi olla värityksestä johtuva optinen harha tuo, että jäähdytyaukon reuna näyttää paksummalta.

Selvä ero kuitenkin löytyy: takasiiven ylin profiili on erilainen.
Ponttoonit näyttäs samoilta, kuvakulma on eri ja näkymätöntä pintaa on turhaa lähteä veikkailemaan.

Tuo alinkin profiili on eri, mutta jos ne testaa eri siipiä a'la Ferrari.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Neweyllä sinänsä hyvä tilanne, testata omia virityksiään kahdella eri tallilla, ja kahden hyvän moottoritoimittajan avulla!

Sinänsä tietty nuo koneen aiheuttamat erot voi tuoda paljonkin eroja autojen toimivuuteen! Toisessa toimii ehkä täysin erilaiset ratkaisut! Varsinkin pohjan suhteen, ku jotenkin käsitin, että pohjan muotoon koneella on juuri suurin vaikutus?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Misa1 sanoi:
Sinänsä tietty nuo koneen aiheuttamat erot voi tuoda paljonkin eroja autojen toimivuuteen! Toisessa toimii ehkä täysin erilaiset ratkaisut! Varsinkin pohjan suhteen, ku jotenkin käsitin, että pohjan muotoon koneella on juuri suurin vaikutus?
Ei pitäisi olla, koska pohjaa ei saa muotoilla. Kun pakokaasujakaan ei enää ohjata diffuusoriin, niin uskoisin, että käsityksesi on väärä.
 

Lisko

Well-known member
Liittynyt
10.5.2006
Viestit
666
Sijainti
Liskola
EHkä Newey "testaa" STR:N autoilla miten hänen radikaaleimmat ideansa toimivat ennenkuin Ne toteutetaan RBR:ssä:idea:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Bobakki sanoi:
Ei pitäisi olla, koska pohjaa ei saa muotoilla. Kun pakokaasujakaan ei enää ohjata diffuusoriin, niin uskoisin, että käsityksesi on väärä.
Jep, joo ei itse pohjaa mutta alustaratkaisut ovat tämän perusteella joka tapauksessa erilaiset:

lähde:mtv3.fi
Red Bull käyttää autossaan Renault-moottoria, kun taas Toro Rosso käyttää Ferrari-moottoria. Autojen alustassa on näin ollen eroja erilaisten moottorien asettamien vaatimusten takia. Lisäksi autojen runkorakenteessa, siivekkeissä ja hallintajärjestelmissä on eroavaisuuksia.
Se ettei pohjaa saa muotoilla, ei estä talleja tekemästä erilaisia, aika pitkältikkin erilaisia pohjaratkaisuja! Niillä pohjalevyille yms ohjaimille jne, on varmaan jotkin mittarajoitukset mutta niillä pystytään/joudutaan pelaamaan paljonkin lähtien keularatkaisuista ja ripustuksista, päätyen lopulta koneen kautta takaripustuksiin!

:alppu:

Lisko sanoi:
EHkä Newey "testaa" STR:N autoilla miten hänen radikaaleimmat ideansa toimivat ennenkuin Ne toteutetaan RBR:ssä:idea:
Näin luulen itsekkin! Kakkostallilla kun "ei ole niin väliä" jos muutama piste jää saavuttamatta mutta päätallille siitä saatava hyöty voi olla merkittävä!
 
Viimeksi muokattu:

McHaka

Well-known member
Liittynyt
24.3.2006
Viestit
269
Toivottavasti on oikein kirkkaan vihreä. Jaguaarihan se kai oli edellinen marsilaisformula, mutta sen vihreä oli valitettavan synkkä sävy.
 

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
Testejä katsellessa arvioin hieman autojen värityksiä. Parhaan vaikutelman antoi BMW jonka upeat ja legendaariset värit tekivät todella oikeutta radalla. Näyttivät jopa paremmilta kuin kuvissa. Auton värit osaa yhdistää merkkiin ilman logoa, kuten Ferrarinkin tapauksessa. Lähes kymppisuoritus.

Renault näyttää paremmalta radalla kuin kuvissa, tosin kuvatkaan ei enää särje silmiä.

Ferrari taasen lievä pettymys, kuvissa syvä punainen näyttää hehkeämmältä, radalla väri "likaantuu" kuten on vuosien saatossa huomattu ennenkin.

Toyota yhtä karsea kuin ennenkin, jopa noilla väreillä pääsisi parempaan tulokseen.

Mäkki radalla vielä hirveämmän näköinen kuin kuvissa, nyt kun Suomi-lasit on riisuttu, huomaa kuinka rumalta punaiset siivet näyttää verrattuna kliiniin Häkkis/West-väritykseen. -98-00 Mäkit paranevat jatkuvasti vanhetessaan, samalla kun uudet mäkit rumenevat. Punainen pois kokonaan (pl. läntti keulassa) niin olisi yksi hienoimmista.

Muista sitten myöhemmin..

http://www.youtube.com/watch?v=kHlrrlrRqxE
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Spyker muuttanut väritystään hieman Arrowsmaiseksi! :thumbup:










Saas nähhä tekeekö Honda ja Renault myöskin mitään "fiksauksia?" :D
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Joni sanoi:
Spyker muuttanut väritystään hieman Arrowsmaiseksi! :thumbup:
No tuo ei enää näytä "hieman" vaan melkein yksyhteen väritykseltä. Arrowsin väritystä ruudukosta olenkin kaivannut:thumbup:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Mun mielestä toi on jopa tyylikkäämpi kuin Arrowsit. Saatu musta väri jotenkin paremmin mukaan. :thumbup:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Arrowsmainen musta ja oranssi sopivat hyvin yhteen, Spykerhän näyttää olevan yksi tyyllikkäimmistä fykkösistä tänä vuonna. Tallilla taitaa olla aikalailla samoja sponsoreja jotka olivat mukana Arrowssilla 2000-luvun alussa. Vaikka ei nuita nimiä kyllä niin paljoa ole vaikka tarvittava budjetti onkin koossa. Ja onhan tuo väritys tietty isänmaallinen. Mitähän arvoituksellinen ? kyljessä edustaa...
Vaikka Toro Rossolla meni myöhään ja Super Agurin julkistus venyy Melbourneen ei talleilla näytä olevan hätäpäivää kun vertaa Minardin 2001 vuoden kiireisiin. Autoa ei muistaakseni ehditty edes testaamaan vaan Marquesin auto koottiin ekaa kertaa vasta Melbournen varikolla. Ei ihmekkään jos oli miehellä vaikeuksia...
Toisaalta Super Agurin tavoitteet on asettu aika korkealle mun mielestä jos mielivät pisteitä tällä kaudella ottaa. En kyllä ymmärrä miksi Taku Sato testaa viime kauden Hondaa 1200km vain jotta vaihtaa toiseen autoon kauden avauksessa. Renkaat ja uusi moottori tietty mutta silti. Mahdollisien pisteiden pitäisi kyllä tulla ennen kauden puoliväliä sillä 120 ihmisen henkilöstöllä ei pahemmin autoa kehitellä ja SA:n suunta tulee varmaankin olemaan kauden edetessä, alkua lukuunottamatta, laskeva.

Saas nähdä milloin ja kummassa tiimissä Giedo van der Garde ajaa? -Milloinka Super Aguri ja Spyker ovat oikeudessa? -Veikkaan yllä että van der Garde ajaa jo ennen päätöstä Spykeriä perjantaina, ehkä jo avauksessa. Ainakin on tullut selväksi että van der Garde ajaisi itse mielummin Spykerilla...
Sakon Yamamotokohan sitten on Super Agurin kolmonen? -On äijällä hommaa jos Gp2-sarjaakin pitää kiertää BCN-riveissä...mutta niinhän on iSportin Timo Glock samassa tilanteessa BMW-Sauberilla. Toisaalta vielä vaikeampaa saattaa olla itse van der Gardella, Vettelillä ja Fauzylla kun sovittelevat Renault World Seriesiä fykkösten aikatauluun, pari kisaa menee ainakin päällekkäin.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
CaPtEeNi sanoi:
En kyllä ymmärrä miksi Taku Sato testaa viime kauden Hondaa 1200km vain jotta vaihtaa toiseen autoon kauden avauksessa. Renkaat ja uusi moottori tietty mutta silti.
Oliko se yks'yhteen 2006 vuoden malli? Luulisi, jotta ovat testailleet uuden auton osiakin iskeä siihen kiinni.
 
Ylös