2007 FORMULA 1™ Petrol Ofisi Turkish Grand Prix- aika-ajot

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Teemu-84 sanoi:
Jaa-a, ei nyt ihan huono tulos. Tosin Ferrarit saisi olla toisinpäin.. Harmittaa vaan että varmaan sitä ollaan huomenna taivaalla menossa kohti Kreikkaa kun kisa on käynnissä.
Tai sitten et ole, kun Kreikkaan on julistettu hätätila ja Ateenan kenttä suljettu.:rolleyes:

Sue_me

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Tai sitten et ole, kun Kreikkaan on julistettu hätätila ja Ateenan kenttä suljettu.:rolleyes:
Kait nytten turismista elävässä Kreikassa on muitakin kenttiä? Veneilläkö Kreetalle ja Rhodokselle mennään :confused:

Kimika_

Well-known member
Sijainti
Larkwater
Herman Gold sanoi:
Massa pesi ja linkosi. Surkea suoritus Kimltä :thumbdown
Kaukana surkeesta, jos joku oli surkea niin vaikka Wurz:thumbdown ja Ralffi:thumbdown

Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Herman Gold sanoi:
Massa pesi ja linkosi. Surkea suoritus Kimltä
Vielä surkeampi oli Alonso. Jäi surkean Kiminkin taakse neljänneksi :tongue:

kik

Well-known member
Sijainti
Peraehikiae
Kouluarvosanoin.

Eli jos pitäis antaa kouluarvosanat Kimin ja Heikin suorituksista, ne olis seuraavat:

Kimi 7
Heikki 10

Heikki ajaa todella hienosti tällä hetkellä. Parempaan ei Rellulla ole mahdollisuuksia. Jos vain jatkaa loppukauden samaa rataa nin hyvä!

Minua ainakin kiinnostaa huomattavasti enemmän Heikin suoritukset kun noinkin vähäisellä kokemuksella latoo konkareita päihin mennen tullen. Kimin kokemuksella pitäisi lyödä Massa joka tilanteessa 100-0 jos meinaa että on Pro ja paras. Miten luulette että vanhempi Schumi sijoittuis Massaan nähden Ferrarilla, minä veikkaisin 100-0 Massalle neniin.

Doubtful

Banned
kik sanoi:
Minua ainakin kiinnostaa huomattavasti enemmän Heikin suoritukset kun noinkin vähäisellä kokemuksella latoo konkareita päihin mennen tullen. Kimin kokemuksella pitäisi lyödä Massa joka tilanteessa 100-0 jos meinaa että on Pro ja paras. Miten luulette että vanhempi Schumi sijoittuis Massaan nähden Ferrarilla, minä veikkaisin 100-0 Massalle neniin.
Kyllähän Massa oli viime vuonna Turkissa parempi kuin vanhempi Schumi.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Moe Szyslak sanoi:
Kunhan pääsisi perille kohteeseen, Ateenaan kun olis laskeutuminen. Kohde on Tolo, matkaa jotain saman verran kuin Kälviältä Seinäjoelle.

Asiaan. Nyt Kimi ota sitten kanuunastartti, sitten lähdössä voisi Hamilton ja Alonso sekoilla toisensa ulos, aivan eri mahikset :thumbup: Ei vaiskaan, toivottavasti kaikki menee hyvin. Nyt on niin vähän kisoja jäljellä että vain voitto kelpaa.

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Sijainti
In the deep end
Valde sanoi:
No millä radalla Mclaren on ollut ylivoiaminen aika-ajossa jos Melbournea ei lasketa? Normaalisti Ferrari on ollut suhteessa huikeasti parempi kisoissa kuin aika-ajoissa. Huomisen kisan kaikella todennäköisyydellä voittaa ferrari-auto. Todennäköisyyden puolelle menee myös ferrarin kaksoisvoitto.

Uskon Kimin olevan n. kaksi kierrosta Felipeä raskaampi. Se on ollut tyypillinen ero ferrarikuskien välillä viime aikoina. Kimi ei olisi parhailla sektoriajoillakaan voittanut aika-ajoa. Tämän kauden trendi viittaa siihen, että Kimi ei Massaa kevyempänä olisi ollut niin huono.

Jos Kimi pääsee lähdössä Hamiltonista ohi, niin kaikki on mahdollista. En usko, että Hamilton kykenee seuraamaan Massaa ensimmäisessä stintissä.
Kimin ja Massan vauhtiero Q1:n ja Q2:n perusteella näyttäisi olevan noin 0,1 sekuntia Kimin hyväksi. Rellun laskelmien mukaan 10 kg bensaa merkitsee Turkissa 0,4 sekuntia lisää kierrosaikaan ja yhdellä kierroksella kuluu noin 2,6 kg. Koska Kimi jäi Massasta Q3:ssa 0,2 sekuntia, niin bensamäärä ja vikamutkan virhe hidasti Räikköstä 0,3 sekuntia.

Jos ajatellaan, että Kimi menetti vika mutkan virheen takia 0,1 sekuntia niin se merkitsisi, että polttoainetta on 2 kierrosta enemmän kuin Massalla, jos taas virhe maksoi 0,2 sekuntia niin sitten vain kierroksen verran enemmän. Tuon mokan aiheuttaman menetyksen näkisi varmaankin sektoriajoista.

Dev

Well-known member
Toivottavasti Kimi saa huomenna hyvän startin.

Olen pistänyt huomioon että Oviedon ohjus on tällä hetkellä 4:stä kärkikuskista selvästi hitain.

Polar

Well-known member
Teemu-84 sanoi:
Asiaan. Nyt Kimi ota sitten kanuunastartti, sitten lähdössä voisi Hamilton ja Alonso sekoilla toisensa ulos, aivan eri mahikset :thumbup: Ei vaiskaan, toivottavasti kaikki menee hyvin. Nyt on niin vähän kisoja jäljellä että vain voitto kelpaa.
Näihän se on. Vain voitto kelpaa Kimille, jotta toiveet MM:stä pidettäisiin vielä edes jotenkin kasassa. Minusta tuo esittämäsi Hamiltonin ja Alonson välinen skenario ei kuulosta yhtään hullummalta:thumbup: Toisaalta olen tuossa Hämiksen ja Alonson välisessä taistelussa ehdottamasti Alonson puolella ja siksi en mielelläni toivo Alonsolle epäonnea. Massa ja Hamilton voisivat olla ne lähdössä sekoilijat minun mielestäni. Jos Kimi ei pysty huomenna voittoon, niin toivottavasti GP:n vie Alonso.

lahtiska

Well-known member
luulen että mclarenin taktiikka aika-ajossa kusi. yritys oli varmaan saada hamilton
kärkeen hidastaa ferrareita. jos hami ei massa ohita lähdössä saanee alonso sanoa hyvästi voitolle... olen siitä samaa mieltä että tällä kertaa laitettiin massa ja hamilton ajamaan paalusta. en usko että mclarenit ovat yhden kierroksen sisällä tulossa tankkaukseen. alonso ja kimi ovat raskaalla ja hami ja massa kevyellä. hami kaikista kevyimmillä.

Vice

Reality bites
Device sanoi:
Olen pistänyt huomioon että Oviedon ohjus on tällä hetkellä 4:stä kärkikuskista selvästi hitain.
Mutta vähiten ärsyttävä.

Polar

Well-known member
Vice sanoi:
Mutta vähiten ärsyttävä.
Melkein pitää paikkansa, ärsyttävyys-lista neljän parhaan osalta mielestäni on:

1.Massa
2.Hamilton
3.Alonso
4.Kimi

:thumbup:

Melkeinpä olisi hauska panna järjestykseen: Vittumaisimmat Formula1-kuljettajat top 10

Viimeksi muokattu:

Dev

Well-known member
Minulla on täysin sama lista kuin Polarilla.

Alonso ei ole läheskään niin ärsyttävä kuin Massa tai Hamilton, mutta Alonso on ollut hitaampi tällä kaudella kuin yleensä.

kessel

Well-known member
Sijainti
Tampere
Kyllä Alonson vitutus-indeksi oli toissa sekä viime vuonna aivan omaa luokkaansa. Nyt on vähän tyyli muuttunut - mutta jo tämä kommentti "tein autosta 0,6sek nopeamman, miksei minua kohdella sen arvoisesti" kertoo että sama jätkä se edelleen on...

Bernie E

ahne paskiainen
Sijainti
Metrin korkeudella
Polar sanoi:
Melkein pitää paikkansa, ärsyttävyys-lista neljän parhaan osalta mielestäni on:

1.Massa
2.Hamilton
3.Alonso
4.Kimi

:thumbup:

Melkeinpä olisi hauska panna järjestykseen: Vittumaisimmat Formula1-kuljettajat top 10
Mun entinen ykkösinhokki oli Kerpenin Suutari mutta nyt mua ärsyttää kaikkein eniten Alonso. Silloin kun Oviedon Olmilla menee huonommin kuten tällä kaudella aika usein, niin äijä syyttää Hamiltonia kun se ajaa Hänen Korkeutensa Mestarin kehittämällä autolla liian kovaa ja samalla Lönssö näyttää loukatulta koiranpennulta ja varmaan vetää mummoilta säälipisteet kotiin mutta sitten kun tulee paalupaikka tai voitto niin taas heilutellaan niitä perkeleen etusormia että MINÄ MINÄ MINÄ PARAS! Äijä on niin täynnä itseään että menee varmaan naimisiinkin itsensä kanssa uran jälkeen. Ja kloonaamalla sitten tehdään pikku-Lonsoja, ettei Jumalainen geeniperimä tahraannu. Saatana.

Ja kun kerran Hänen Korkeutensa on omasta mielestään noin hyvä auton kehittäjä niin voi mennä ihan hyvin vaikka Super Agurille ensi kaudeksi. Viimeistään kauden puolivälissä tulee sitten vain voittoja...

Massahan on ihan syyntakeettomassa tilassa ja höpöttää niin ufoja ettei niille tarinoille voi kuin nauraa.

mh_84

Well-known member
Kimi teki virheen. Mutta täytyy muistaa, että Massa oli koko kierroksen matkalla nopeampi. Pistää vähän miettimään, olisiko sittenkin Kimillä enemmän bensaa, toisaalta taas, Istanbul on ollut Massalle hyvä rata. Ja vielä, niin se on ollut myös Kimille. :idea:

Ferrari tulee kisavauhdissa olemaan melko ylivoimainen, mutta silti kaiken kaikkiaan mielenkiintoista tulee huomenna olemaan. Nimittäin se milloin Massa pysähtyy ja milloin Kimi. Uskon että Kimi ottaa kakkospaikan, Hamiltonin on annettava tilaa jos tulee tiukkaa, Kimillä ei ole hävittävää.
Olisiko Massan vuoro kärsiä luotettavuusongelmista kisassa? :eek: Vaiko kenties Mäkkien?

Ronttu

Well-known member
Hamilttonille muutama keskytys kiitos ja Kimille muutama voitto, niin sitten ois jännää. Enhän mä muuten kenellekkään keskeytystä toivois, mutta ihan tasapuolisuuden merkeissä, kun Kimilläkin auto Laarenilla reistaili ihan tarpeeksi.

Ronttu

Well-known member
Ainoa murheenkryyni on että Kimin täytyis päästä mahdollisimman nopeesti kärkeen. Luulen että Kimin kisavauhti on kaikkein kovin.