2008 Australian GP - 14.-16.3.2008 - Ennakko

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Hyvä Bobbis:thumbup: Viimevuotisenkin perusteella odottaisi kyllä Ferrarin näytöstä, vielä kun testitkin tuntuneet menneen paremmin.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
J.Hunt sanoi:
Auton salakuljettaminen varikolle lienee jo kohtalaisen iso jekuttaminen. Lienee systeemit talleilla sillä mallilla, että kun vara-autoa tarvitaan, se kootaan harjoitellun kaavan mukaisesti hetkessä toiminta valmiiksi ns. "osista".
Jep, täytyy muistaa että myös kone ja vaihdelaatikko pitää siirtää vanhasta muuten tulee penaltit. Oliko se koneesta (kestettävä 2 kisaa) 10 sijaa aika-ajoissa ja vaihdelaatikosta (4 kisaa) 5 sijaa... (mitähän on kun molemmat penaltit lankee) :rolleyes:

Silläväilin kun niitä irroitetaan on muu auto jo kasassa...
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Aika-ajo

- Aika-ajo muuttuu edellisestä kaudesta siten, että kolmas eli viimeinen jakso lyhenee 15 minuutista 10 minuuttiin. Lisäksi autoja ei enää tankata aika-ajon ja kisan välillä, vaan kisaan lähdetään sillä polttoainemäärällä, joka autossa on aika-ajon päätyttyä. Kolmas ajojakso ajetaan yleensä raskailla polttoainemäärillä, toisin kuin kaksi ensimmäistä ajojaksoa.


Veikkaanpa, että viimeisessä kolmannessa aika-ajossa ajetaan yksi tai enintään kaksi nopeaa kierrosta, jotta polttoainetta säästyy itse kisaan mahdollisimman paljon.

Edelleen kevyellä autolla yrittävät jotkut tallit saada hyviä "sponsorisijoituksia".

Ja vielä se, että nytkin saavat ne autot, jotka eivät ole päässeet viimeiseen aika-ajoon, tankata kisaan mieleisensä määrän polttoainetta. Jossain tapauksessa kannaattaa jäädä siis mieluummin 11-12 sijoille kuin 9-10 sijoille.
 
Viimeksi muokattu:

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Vilkku sanoi:
Aika-ajo

- Aika-ajo muuttuu edellisestä kaudesta siten, että kolmas eli viimeinen jakso lyhenee 15 minuutista 10 minuuttiin. Lisäksi autoja ei enää tankata aika-ajon ja kisan välillä, vaan kisaan lähdetään sillä polttoainemäärällä, joka autossa on aika-ajon päätyttyä. Kolmas ajojakso ajetaan yleensä raskailla polttoainemäärillä, toisin kuin kaksi ensimmäistä ajojaksoa.


Veikkaanpa, että viimeisessä kolmannessa aika-ajossa ajetaan yksi tai enintään kaksi nopeaa kierrosta, jotta polttoainetta säästyy itse kisaan mahdollisimman paljon.

Edelleen kevyellä autolla yrittävät jotkut tallit saada hyviä "sponsorisijoituksia".

Ja vielä se, että nytkin saavat ne autot, jotka eivät ole päässeet viimeiseen aika-ajoon, tankata kisaan mieleisensä määrän polttoainetta. Jossain tapauksessa kannaattaa jäädä siis mieluummin 11-12 sijoille kuin 9-10 sijoille.

Ja vielä se, että autoon ei kai enää saa tankata lisää polttoainetta kolmannen aika-ajon aikana, eli autot pitää olla kisabensamäärällä 10 min aika-ajon alkaessa?
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Kiitos aloittajalle hienosta yhteenvedosta!:alppu:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Peukut nostan etenkin Hondalle ja Red Bullille, sekä ehkä symppis Force Indialle :ahem: Jees, pitkästä aikaa saa taas kuunnella Speedin huippuselostajiakin.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Vilkku sanoi:
Ja vielä se, että autoon ei kai enää saa tankata lisää polttoainetta kolmannen aika-ajon aikana, eli autot pitää olla kisabensamäärällä 10 min aika-ajon alkaessa?
Tietääkseni autoa ei saa tankata kolmannen osion jälkeen. Korjatkaa...
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
J.Hunt sanoi:
Tietääkseni autoa ei saa tankata kolmannen osion jälkeen. Korjatkaa...
Näin ymmärtänyt... eli aikaa on ehkä kahdelle aika-ajovedolle lämmittelykierroksineen.

Siksi testeissä vedettiin niitä aika-ajovetoja raskaalla kuormalla... tai ainakin jotkut veti... :wink:
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
talakem sanoi:
Näin ymmärtänyt... eli aikaa on ehkä kahdelle aika-ajovedolle lämmittelykierroksineen.

Siksi testeissä vedettiin niitä aika-ajovetoja raskaalla kuormalla... tai ainakin jotkut veti... :wink:
TIlanne on sikäli mielenkiintoinen, että pitkillä radoilla (tai sadekelin sattuessa) aikaa ei välttämättä ole riittävästi kahdelle erilliselle nopealle vedolle lämmittelykierroksineen, joten sellainenkin tilanne voidaan nähdä, että ajetaan kaksi nopeaa kierrosta peräjälkeen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jeeves sanoi:
TIlanne on sikäli mielenkiintoinen, että pitkillä radoilla (tai sadekelin sattuessa) aikaa ei välttämättä ole riittävästi kahdelle erilliselle nopealle vedolle lämmittelykierroksineen, joten sellainenkin tilanne voidaan nähdä, että ajetaan kaksi nopeaa kierrosta peräjälkeen.
Näin minäkin säännöstä kuultuani nopeasti ajattelin, mutta totuus taitaa olla se, että Spassakin saa sataa aika rankasti, ettei toista erillistä yritystä ehtisi tehdä. Kuskienhan pitää vain ehtiä aloittaa toinen nopea sen 10 minuutin aikana. Kierros Spassa vie noin 1.50, joten ensimmäinen yritys hoituu noin kuudessa minuutissa. Siinä jää vielä aikaa renkaidenvaihtoon ja ajaa toisen yrityksen lämmittelykierros.

Uusien katuratojen kierroksen pituuksista en sitten tiedä.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
WebSlave sanoi:
Näin minäkin säännöstä kuultuani nopeasti ajattelin, mutta totuus taitaa olla se, että Spassakin saa sataa aika rankasti, ettei toista erillistä yritystä ehtisi tehdä. Kuskienhan pitää vain ehtiä aloittaa toinen nopea sen 10 minuutin aikana. Kierros Spassa vie noin 1.50, joten ensimmäinen yritys hoituu noin kuudessa minuutissa. Siinä jää vielä aikaa renkaidenvaihtoon ja ajaa toisen yrityksen lämmittelykierros.

Uusien katuratojen kierroksen pituuksista en sitten tiedä.
Pirun kiire tulee kyllä, että ehtii ainakin kymmenen auton letkan viimeisillä.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Viikon päästä SE sitten alkaa. "Ilmiö", jota olen odottanut Icemanin mestaruuden varmistumisen jälkeen. Erityisesti luistonestojärjestelmän kielto nostaa suupielet ylös ja odotukset alkavasta kaudesta ovat korkealla.

Kisan aikataulut (kellonaika) ovat huonot, mutta turhapa siitä on valittaa. Ainahan se kello siellä Ausseissa on päin mäntyä, minkäs teet. Toivon kisaviikonlopulle kuivaa keliä, sillä tallien suorityskyky kauden ensimmäisessä kisassa olisi kiva nähdä.

Toivon luonnollisesti molemmille suomalaiskuskeille menestystä.

Australian GP:n kahdeksan kärki:

1. Massa
2. Räikkönen
3. Kubica
4. Hamilton
5. Rosberg
6. Alonso
7. Heidfeld
8. Fisichella
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Bobakki sanoi:
Pirun kiire tulee kyllä, että ehtii ainakin kymmenen auton letkan viimeisillä.
Ei siinä kamalasti luppoaikaa jää, mutta kuivalla kelillä kuitenkin koko letkalla on lähes 2 minuuttia aikaa käydä renkaanvaihdossa. Pitäisi onnistua 10 autolla. Oletettavasti tilanteen ollessa tiedossa letkan viimeiset eivät kovin kauas taakse halua jättäytyä. Jos sateen takia kierrosajat nousevat paljonkin, niin sitten pitää kiireempää.
 
Viimeksi muokattu:

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Australian GP:n lopputulokset:
1. Hamilton
2. Massa +37.098s
3. Alonso +56.244s
4. Räikkönen + 1:11.437
5. Nakajima 1 kierros
6. Heidfeld 1 kierros
7. Kubica 1 kierros
8. Webber 1 kierros

Rosberg ja Kovalainen keskeyttävät ajovirheisiin. Räikkösellä ja Massalla täysin ongelmaton kisa ja Hamiltonin kohdalla yksi 20 sekunnin varikkopysähdyshärdelli.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Helppo homma.

1. Hamilton
2. -
3. -
4. -
5. -
6. -
7. -
8. -

Muut diskataan liian alhaisen bensalämmön takia.:alppu:
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Rusina sanoi:
Australian GP:n lopputulokset:
1. Hamilton
2. Massa +37.098s
3. Alonso +56.244s
4. Räikkönen + 1:11.437
5. Nakajima 1 kierros
6. Heidfeld 1 kierros
7. Kubica 1 kierros
8. Webber 1 kierros

Rosberg ja Kovalainen keskeyttävät ajovirheisiin. Räikkösellä ja Massalla täysin ongelmaton kisa ja Hamiltonin kohdalla yksi 20 sekunnin varikkopysähdyshärdelli.
meinaat että ovat rakentaneet melko ylivoimaisen McLarenin? no toivottavasti näin ei käy, muuten loppuu mielenkiinto ekaan kisaan.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Mediaprofeetta sanoi:
meinaat että ovat rakentaneet melko ylivoimaisen McLarenin? no toivottavasti näin ei käy, muuten loppuu mielenkiinto ekaan kisaan.
Kohtuu ylivoimaisen. Tietysti Australia on edelleenkin Ferrarin suosikki-rata ja ero on isompi muualla.
 

Deeq

Member
Liittynyt
20.2.2008
Viestit
11
Rusina sanoi:
Australian GP:n lopputulokset:
1. Hamilton
2. Massa +37.098s
3. Alonso +56.244s
4. Räikkönen + 1:11.437
5. Nakajima 1 kierros
6. Heidfeld 1 kierros
7. Kubica 1 kierros
8. Webber 1 kierros
Olis siinä suu mutrulla monella kun menis sadasosilleen nappiin nuo veikkaukset :eek:
 
Ylös