kouvotsvoni
Banjottu
Hyvä Bobbis:thumbup: Viimevuotisenkin perusteella odottaisi kyllä Ferrarin näytöstä, vielä kun testitkin tuntuneet menneen paremmin.
Jep, täytyy muistaa että myös kone ja vaihdelaatikko pitää siirtää vanhasta muuten tulee penaltit. Oliko se koneesta (kestettävä 2 kisaa) 10 sijaa aika-ajoissa ja vaihdelaatikosta (4 kisaa) 5 sijaa... (mitähän on kun molemmat penaltit lankee)J.Hunt sanoi:Auton salakuljettaminen varikolle lienee jo kohtalaisen iso jekuttaminen. Lienee systeemit talleilla sillä mallilla, että kun vara-autoa tarvitaan, se kootaan harjoitellun kaavan mukaisesti hetkessä toiminta valmiiksi ns. "osista".
Vilkku sanoi:Aika-ajo
- Aika-ajo muuttuu edellisestä kaudesta siten, että kolmas eli viimeinen jakso lyhenee 15 minuutista 10 minuuttiin. Lisäksi autoja ei enää tankata aika-ajon ja kisan välillä, vaan kisaan lähdetään sillä polttoainemäärällä, joka autossa on aika-ajon päätyttyä. Kolmas ajojakso ajetaan yleensä raskailla polttoainemäärillä, toisin kuin kaksi ensimmäistä ajojaksoa.
Veikkaanpa, että viimeisessä kolmannessa aika-ajossa ajetaan yksi tai enintään kaksi nopeaa kierrosta, jotta polttoainetta säästyy itse kisaan mahdollisimman paljon.
Edelleen kevyellä autolla yrittävät jotkut tallit saada hyviä "sponsorisijoituksia".
Ja vielä se, että nytkin saavat ne autot, jotka eivät ole päässeet viimeiseen aika-ajoon, tankata kisaan mieleisensä määrän polttoainetta. Jossain tapauksessa kannaattaa jäädä siis mieluummin 11-12 sijoille kuin 9-10 sijoille.
Tietääkseni autoa ei saa tankata kolmannen osion jälkeen. Korjatkaa...Vilkku sanoi:Ja vielä se, että autoon ei kai enää saa tankata lisää polttoainetta kolmannen aika-ajon aikana, eli autot pitää olla kisabensamäärällä 10 min aika-ajon alkaessa?
Näin ymmärtänyt... eli aikaa on ehkä kahdelle aika-ajovedolle lämmittelykierroksineen.J.Hunt sanoi:Tietääkseni autoa ei saa tankata kolmannen osion jälkeen. Korjatkaa...
TIlanne on sikäli mielenkiintoinen, että pitkillä radoilla (tai sadekelin sattuessa) aikaa ei välttämättä ole riittävästi kahdelle erilliselle nopealle vedolle lämmittelykierroksineen, joten sellainenkin tilanne voidaan nähdä, että ajetaan kaksi nopeaa kierrosta peräjälkeen.talakem sanoi:Näin ymmärtänyt... eli aikaa on ehkä kahdelle aika-ajovedolle lämmittelykierroksineen.
Siksi testeissä vedettiin niitä aika-ajovetoja raskaalla kuormalla... tai ainakin jotkut veti... :wink:
Näin minäkin säännöstä kuultuani nopeasti ajattelin, mutta totuus taitaa olla se, että Spassakin saa sataa aika rankasti, ettei toista erillistä yritystä ehtisi tehdä. Kuskienhan pitää vain ehtiä aloittaa toinen nopea sen 10 minuutin aikana. Kierros Spassa vie noin 1.50, joten ensimmäinen yritys hoituu noin kuudessa minuutissa. Siinä jää vielä aikaa renkaidenvaihtoon ja ajaa toisen yrityksen lämmittelykierros.Jeeves sanoi:TIlanne on sikäli mielenkiintoinen, että pitkillä radoilla (tai sadekelin sattuessa) aikaa ei välttämättä ole riittävästi kahdelle erilliselle nopealle vedolle lämmittelykierroksineen, joten sellainenkin tilanne voidaan nähdä, että ajetaan kaksi nopeaa kierrosta peräjälkeen.
Pirun kiire tulee kyllä, että ehtii ainakin kymmenen auton letkan viimeisillä.WebSlave sanoi:Näin minäkin säännöstä kuultuani nopeasti ajattelin, mutta totuus taitaa olla se, että Spassakin saa sataa aika rankasti, ettei toista erillistä yritystä ehtisi tehdä. Kuskienhan pitää vain ehtiä aloittaa toinen nopea sen 10 minuutin aikana. Kierros Spassa vie noin 1.50, joten ensimmäinen yritys hoituu noin kuudessa minuutissa. Siinä jää vielä aikaa renkaidenvaihtoon ja ajaa toisen yrityksen lämmittelykierros.
Uusien katuratojen kierroksen pituuksista en sitten tiedä.
Ei siinä kamalasti luppoaikaa jää, mutta kuivalla kelillä kuitenkin koko letkalla on lähes 2 minuuttia aikaa käydä renkaanvaihdossa. Pitäisi onnistua 10 autolla. Oletettavasti tilanteen ollessa tiedossa letkan viimeiset eivät kovin kauas taakse halua jättäytyä. Jos sateen takia kierrosajat nousevat paljonkin, niin sitten pitää kiireempää.Bobakki sanoi:Pirun kiire tulee kyllä, että ehtii ainakin kymmenen auton letkan viimeisillä.
meinaat että ovat rakentaneet melko ylivoimaisen McLarenin? no toivottavasti näin ei käy, muuten loppuu mielenkiinto ekaan kisaan.Rusina sanoi:Australian GP:n lopputulokset:
1. Hamilton
2. Massa +37.098s
3. Alonso +56.244s
4. Räikkönen + 1:11.437
5. Nakajima 1 kierros
6. Heidfeld 1 kierros
7. Kubica 1 kierros
8. Webber 1 kierros
Rosberg ja Kovalainen keskeyttävät ajovirheisiin. Räikkösellä ja Massalla täysin ongelmaton kisa ja Hamiltonin kohdalla yksi 20 sekunnin varikkopysähdyshärdelli.
Kohtuu ylivoimaisen. Tietysti Australia on edelleenkin Ferrarin suosikki-rata ja ero on isompi muualla.Mediaprofeetta sanoi:meinaat että ovat rakentaneet melko ylivoimaisen McLarenin? no toivottavasti näin ei käy, muuten loppuu mielenkiinto ekaan kisaan.
Olis siinä suu mutrulla monella kun menis sadasosilleen nappiin nuo veikkauksetRusina sanoi:Australian GP:n lopputulokset:
1. Hamilton
2. Massa +37.098s
3. Alonso +56.244s
4. Räikkönen + 1:11.437
5. Nakajima 1 kierros
6. Heidfeld 1 kierros
7. Kubica 1 kierros
8. Webber 1 kierros