2008 Australian GP - 14.-16.3.2008 - Ennakko

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Kimille ja Ferrarille on ladattu huimat odotukset kieltämättä. Räikkösestä se ei tule siltikään jäämään kiinni. Ei ole koskaan ennenkään jäänyt.

Ehkä eniten jännittää Ferrarin luotettavuus ja sen jälkeen Kovalaisen iskukyky Hamiltoniin verraten. Liian kauaksi ei saisi jäädä. Tuskipa jääkään, mutta jos edelle menee, niin se on yllätys.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Mediaprofeetta sanoi:
rajotetaan kuitenkin sen verran, että tänä vuonna en tee minkäänlaisia paskansyönti-lupauksia
Joo. Kannattaa rajoittaa ne vaikka forssan retkimakkaraan. Suunnilleen sama maku varmaan, mutta kun ei koirillekaan kelpaa, niin siinä on haastetta.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mediaprofeetta sanoi:
mä teen muuten tässä ja nyt julkisesti sitovan lupauksen, että jos Räikkösellä on aika-ajossa tahi kisassa teknisiä ongelmia, niin en katso enää yhtäkään kisaa tänä vuonna.

aika-ajon teknisiä ongelmia ei lasketa JOS Räikkönen siitä huolimatta voittaa kisan.
Entä jos Kimillä on teknisiä ongelmia kisassa, mutta hän silti ajaa esim toiseksi?
Ja kuuluuko radio ym myös tekniseen vikaan?
 

formulaX

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
248
Austraaliassa kenguruiden lisäksi varmaan nähdään tilanteita. Kuskit spinnailee. Autot yskii. Yllätyksiltä ei vältytä. Kausi sitten stabiloituu euroopan kisoista alkaen.

Kimillä varmaa sen enempää paineita kisasta, kun voitot ja maailmanmestaruus tavoitteena. Oikeastaan tilanne on pelottavan hyvä ennen Austraalian viikonloppua. Kimin oma mielipide oli, että yhtä hyvin Massa voi kisan voittaa.

Heikiltä odotan vähintään sijaa 4. Keken B-ryhmän jalkoihin jääminen lupaa lyhyttä uraa mäkillä. Selittelyyn ei ole varaa. Heikki on oikeassa tallissa. Mclarenin tasa-arvoa kuvastaa hyvin se, että Hamilton on jokaisessa kauden 2008 ensimmäisenä aika-ajossa varikon portilla odottelemassa. Heikin auto vain käynnistyy hitaammin tai jotain.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Briatore kehuu Kovalaista Hamiltonin veroiseksi Turun Sanomissa:

- Annan Kovalaiselle saman arvosanan, koska nopeudella mitaten hän on tasoissa Hamiltonin kanssa.

- Voi olla, että monesta vaikutan hullulta, kun Heikki ei enää aja Renaultilla, vaikka meillä oli sopimus. Heikki sai lähteä vain siksi, että me saimme Alonson. Vain siksi olen tyytyväinen, vaikka ei Heikki enää ajakaan Renaultilla.

- Heikin suorituskyky säilyy korkeana pitkässä ajossa. Viime vuonna meillä ei vain ollut autoa, jolla hän olisi voinut taistella kärjessä. McLarenilla on kilpailukykyinen auto ja varmasti näemme ihan toisenlaisen Kovalaisen.
Skeptikkona en kuitenkaan usko Heikin menestyvän ennen kuin sen näen. Siihen on varmaan jonkin verran matkaa, että tulee se ensimmäinen paalu ja voitto.
 
Viimeksi muokattu:

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Zaikom sanoi:
Briatore kehuu Kovalaista Hamiltonin veroiseksi Turun Sanomissa:



Skeptikkona en kuitenkaan usko Heikin menestyvän ennen kuin sen näen. Siihen on varmaan jonkin verran matkaa, että tulee se ensimmäinen paalu ja voitto.
Miksi manageri suojattiaan dissauttaisikaan.

Itse aiheeseen. Odotan innolla Hondan tuloksia, eli saako Brawn järjestystä siellä päässä aikaan.
Koskaan en ole tajunnut Gascoyne hehkutuksia, mitä hän oikeastaan on saanut viime vuosina aikaan? En usko Force Indian menestykseen, mutta toivon, että he olisivat eksoottinen piristysruiske kilpailuihin ja Sutililla ei Sutisi.
Missä asemassa Newey on muuten Red Bullilla? Virallisesti teknisen johtajan paikkaa pitää Geoff Willis. Onko Newey sitten joku tekninen ylipäällikkö?
Geoff Willis on hyvä juttu tallille, toivottavasti luotettavuus paranisi, jos paranee, pisteitä ropisee varmasti ja ankaraan tahtiin.

Olenko muuten ainoa, joka pitää Brawnin Rossin tallipäällikköpestiä rahanahneena ja tyhmänä vetona mieheltä itseltään? Ross ei nimenomaan halunnut työskennellä Jean Todtin kanssa, mutta nythän tilanne on Ferrarilla muuttunut. Saa nähdä, kuinka kauan Ross jaksaa seurata peräpään taistoa ennen kuin tulee ikävä Italiaan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
arzipuppy sanoi:
Koskaan en ole tajunnut Gascoyne hehkutuksia, mitä hän oikeastaan on saanut viime vuosina aikaan?
Niin no, eihän se koskaan mitään todellista huippuautoa ole aikaan saanut, mutta toisaalta sekä Renaultilta että Toyotalta on suht vahvat näytöt tallin suunnan kääntämisestä. Molemmilla kerroilla lähti turhan aikaisin, että olisi nähty, josko hänestä siihen olisi ollut.

Missä asemassa Newey on muuten Red Bullilla? Virallisesti teknisen johtajan paikkaa pitää Geoff Willis. Onko Newey sitten joku tekninen ylipäällikkö?
Aika lailla niin, titteli kuuluu chief technical officer. Sellainen käsitys on tuosta Neweyn roolista, että se on enemmänkin mallia taustavaikuttaja kuin johtaja, eli että Willis ei varsinaisesti raportoisi hälle. Vähemmän aktiivista rooliahan Newey McLarenin jälkeen nimenomaan haki.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Esimakua Hamiltonille auton sijainnista???? :D


Oikein vielä tollasen sarvilla varustetun auton löytäneet jostain...
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
MTV3 sanoi:
Kovalaiselta odotettavissa huippustartti

McLarenin F1-tallin MP4-23-auto lähtee muita nopeimmin liikkeelle, kun lähtövalot vaihtuvat, arvioi BMW-kuski Nick Heidfeld. Heikki Kovalaiselta ja Lewis Hamiltonilta on näin ollen mahdollisesti luvassa huippustartti Australian GP:ssä.

Automaattinen lähtöjärjestelmä poistui F1-autoista täksi kaudeksi, joten lähtöjen pitäisi olla aiempaa enemmän kiinni kuljettajan kaasujalan herkkyydestä.

- McLarenin on täytynyt kehittää lähtöjärjestelmä, joka mahdollistaa Hamiltonille ja Kovalaiselle kiihdytyksen, vaikka moottorin kierrosluku on vain 9 000. Me tarvitsemme selvästi korkeamman kierrosluvun, kun aloitamme kiihdytyksen, Heidfeld kertoi RTL:n siteeraamassa Sport Bild -lehdessä.
Katsoo kuinka oikeassa Heidfeld on.. Kisojen mielenkiinto kyllä nousee startista alken, kun takuulla noita lähtöruudukkoon autonsa sammuttavia tulee ja enää ei niin tasaisia lähtöjä tule.
 

hara-kimi

Well-known member
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
152
Kuuma näyttäis ainakin olevan kisapaikalla, toimittaja tais mainita iltapäivälämmöks +38. Aamu-tv:n kameramies meinas pyörtyä kesken Hintsan haastattelun. :yuck:
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
hara-kimi sanoi:
Kuuma näyttäis ainakin olevan kisapaikalla, toimittaja tais mainita iltapäivälämmöks +38. Aamu-tv:n kameramies meinas pyörtyä kesken Hintsan haastattelun. :yuck:
En kyllä huomannu että kamera olisi kaatumassa haastiksen aikana mutta varmaan huojamista tyypillä oli kuitenkin kun eri suuntaan meni välillä.
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
kouvotsvoni sanoi:
Katsoo kuinka oikeassa Heidfeld on.. Kisojen mielenkiinto kyllä nousee startista alken, kun takuulla noita lähtöruudukkoon autonsa sammuttavia tulee ja enää ei niin tasaisia lähtöjä tule.
Kyllähän se vituttais jos ferrarit miehittäis eturivin kevyemmillä autoilla ja mclarenit raskaammalla autolla tulisi lähdössä toisesta rivistä ohi.:jaska:
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
lahtiska sanoi:
Kyllähän se vituttais jos ferrarit miehittäis eturivin kevyemmillä autoilla ja mclarenit raskaammalla autolla tulisi lähdössä toisesta rivistä ohi.:jaska:
Ääh Ferrari mitää kevyttä autoo ees tarvitse. Toisin kuin Trullin Toyota. :wink:
 
Ylös