TAKTIIKKANURKKA
Turun Sanomat, Manama
LUIS VASCONCELOS
Bahrainin aavikolla tuuli voimistuu ja se tietää lisää hiekkaa myös Sakhirin rata-asvaltille.
Näin lähtöpaikkojen merkitys voi hieman kasvaa ja parillisista eli likaisemmista ruuduista lähtevät joutuvat keskittymään entistä huolellisemmin startin pitämiseen koossa.
Robert Kubica on kevyellä autolla paalulla, joten hänen pitäisi pystyä pitämään kärkipaikkansa. Lewis Hamilton takana on kuitenkin erittäin aggressiivinen starttaaja, joten Kubica tietää, mistä hyökkäys voi tulla.
Felipe Massa innostui niin paljon nopeuserosta, että tankkasi 3-4 kierrosta enemmän bensiiniä kuin Kubica, kun luuli pystyvänsä paaluun joka tapauksessa.
Nyt startissa lisäkuorma kostautuu. Massa saa taistella, ettei Hamiltonkin mene ohitse.
Kaiken kaikkiaan Massa on kuitenkin edelleen suosikki. Hän ajaa pidempään kuin 14-15 kierroksen jälkeen tankkaavat Kubica ja Hamilton, jolloin ensimmäisen vedon ajaminen vaikka kolmantena ei ole suuri haitta.
Kimi Räikkösen kisavauhti on myös erittäin kova. Kimillä ei kuitenkaan olisi varaa menettää asemiaan ainakaan lisää startissa, jotta hän pystyy hyödyntämään autonsa nopeuden.
Kahden pysähdyksen taktiikalla varikkokäyntien ajoittaminen ratkaisee sijoitukset.
Kirjoittaja on portugalilainen F1-asiantuntija
laitoinpa tämänkin nyt tänne.