2008 F1 säännöt, tulkinnat ja rangaistukset...

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Muutoksia aikaisempaan..

Autot kapenee 2000 mm 1800 mm (mitataan pyörät suorassa ja renkaissa 1,4 baarin paine)

Taka-akselin keskikohdan edessä runko kapenee 1600 mm - 1400 mm

Taka-akselin takana 2000 mm - 1000 mm

Minimipaino: aikaisemmin 550 kg - 605 kg

Vanteiden mitat muuttuu

Törmäystestissä kriteerit tiukkenee

Luistonesto ja starttiavut kielletään. Kaikkien tallien pitää käyttää FIAn ECU yksikköä

Onhan noita muutoksia....
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
talakem sanoi:
Muutoksia aikaisempaan..

Autot kapenee 2000 mm 1800 mm (mitataan pyörät suorassa ja renkaissa 1,4 baarin paine)

Taka-akselin keskikohdan edessä runko kapenee 1600 mm - 1400 mm

Taka-akselin takana 2000 mm - 1000 mm

Minimipaino: aikaisemmin 550 kg - 605 kg

Vanteiden mitat muuttuu

Törmäystestissä kriteerit tiukkenee

Luistonesto ja starttiavut kielletään. Kaikkien tallien pitää käyttää FIAn ECU yksikköä

Onhan noita muutoksia....
Dokumenttiin merkityt muutokset ovat edelliseen versioon kauden 2008 säännöistä, eivät nykytilanteeseen. Esim. autojen leveys on jo nyt 1,8 m ja minimipaino muistaakseni samat 605 kg.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Bobakki sanoi:
Dokumenttiin merkityt muutokset ovat edelliseen versioon kauden 2008 säännöistä, eivät nykytilanteeseen. Esim. autojen leveys on jo nyt 1,8 m ja minimipaino muistaakseni samat 605 kg.
Ok. Ottaa näistä nyt selvää... mutta ton ECUn toiminnot kiinnostaa... eli linkkiä tänne jos löytyy faktaa...
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9185
Tossa lukee että niitä on päivitetty viimeksi maaliskuussa...

Ainakin mikä myös pisti tossa silmään oli se että renkaissa palattaisiin vanhaan sääntöön. Itse olen kuitenkin pitänyt tästä nykyisestä, kunhan vain saataisiin enemmän eroja niihin renkaisiin.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Bleu sanoi:
Tossa lukee että niitä on päivitetty viimeksi maaliskuussa...

Ainakin mikä myös pisti tossa silmään oli se että renkaissa palattaisiin vanhaan sääntöön. Itse olen kuitenkin pitänyt tästä nykyisestä, kunhan vain saataisiin enemmän eroja niihin renkaisiin.
Meinaat eri seoksien välille mitä tuodaan radalle?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9185
talakem sanoi:
Meinaat eri seoksien välille mitä tuodaan radalle?
Juuri näin. Esimerkiksi käytettäisiin pehmeitä ja kovia tai sitten superpehmeitä ja mediumeja.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Bleu sanoi:
Juuri näin. Esimerkiksi käytettäisiin pehmeitä ja kovia tai sitten superpehmeitä ja mediumeja.
Niin ymmärrän että Bridge ei kustannus syistä tuo radalle kun kaksi seosta. Mutta useissa kisoissa seoksien välillä ei ollut juuri eroa. Sitten kun oli niin huonommalla ei haluttu ajaa kun minimi. Vaikea on kysymys. Tietenkin jos rahaa löytyy niin kolme seosta per kisa....
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Kuka haluaa lukea. Kimin MM ei ollut edes vaarassa.

The FOM temperature is not an official FIA temperature in any way at all – and that is one of the points that was made clear,” he said.

“FOM have a temperature sensor, but it was clear up to two years ago that that was not very accurate and was in no way accurate enough to be used as regulatory.
This was documented in a Sporting Working Group meeting on December 7, 2006.
“The FIA reconfirmed that in the ICA hearing on Thursday. They said the FOM temperature is used as a guide but sometimes it’s clear that it is inaccurate and when that happens they use Meteo France to determine what the real temperature was.

“With regard to the fuel rigs, the sensors are not standard, as McLaren have continually claimed to the ICA.In fact the sensors are different between teams up and down the grid depending on when you ordered your fuel rig.
“In fact some of them haven't been calibrated for seven years. They are not sealed in any way, they are not tamper-proof. So there is no control over them at all.
“It was never intended to be a regulatory device and [fuel rig manufacturer] Intertechnique have acknowledged that.”
Michael acknowledged that the regulations need to state precisely how both ambient and fuel temperature are to be measured, and expects this to be addressed at next month’s meeting of the Technical Working Group.

“The two issues from that are the fact that there is no official measurement on board the car and likewise there is no official sealed and homologated measurement off-board the car,” he said.“So there is no accurate measurement possible, so clearly we need to sort something out there.

“Also the ambient temperature probably needs to be specified within the regulations.
“It's been clear until now that the FOM is used as a guide and Meteo France is a review.

Kiitos McLaren kun yrititte pilata Kimin juhlat. Hävetkää aasinhattu päässä nurkassa.


http://www.totalf1.com/view-article.php?newsid=236511
 
Ylös