2008 Monacon GP 22.5-25.5 - Vapaat harjoitukset

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
En löydä kanavaa joka harkat näyttäisi TVU:lla. :dunno:
 

Jacobus

Well-known member
Liittynyt
25.5.2006
Viestit
442
Kierrosajat tällä hetkellä menevät päälle 1.30:n.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Menikö Heikin auto pahaan kuntoon? Saako ne sen kuntoon aika-aijoihin?
Takaripustus uusiks vaan, ei mitään muuta, joten eiköhän ne sen kuntoon saa.
 

Jacobus

Well-known member
Liittynyt
25.5.2006
Viestit
442
Sadekelin aikoja:

Kubica 1.26,4
Räikkönen 1.27,0
Piquet 1.28,1
Vettel 1.28,3
Webber 1.28,6
Heidfeld 1.28,8
Sutil 1.29,3
Nakajima 1.29,8

Ajat on otettu Pulkkisen ja Mustakarin selostuksesta MAXilta, eikä välttämättä ole ko. kuljettajien nopeimmat ajat sadekelillä. Vanhimmat ajat jätin kylmästi pois, eikä kaikkien kuljettajien aikoja ollut saatavissa.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
aika-ajoja odotellen. toivottavasti vettä tulee kuin aisaa
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Jacobus sanoi:
Sadekelin aikoja:

Kubica 1.26,4
Räikkönen 1.27,0
Piquet 1.28,1
Vettel 1.28,3
Webber 1.28,6
Heidfeld 1.28,8
Sutil 1.29,3
Nakajima 1.29,8

Ajat on otettu Pulkkisen ja Mustakarin selostuksesta MAXilta, eikä välttämättä ole ko. kuljettajien nopeimmat ajat sadekelillä. Vanhimmat ajat jätin kylmästi pois, eikä kaikkien kuljettajien aikoja ollut saatavissa.
Mitä itse noita sektoriaikoja livetimingistä katselin, Rosberg oli myös hyvässä vauhdissa. Rata toki parani loppua kohden huomattavasti, ilmeisesti sade taukosi hivenen.

Kubica, Button, Rosberg - siinä meikäläisen yllättäjäehdokkaat, jos aika-ajoissa tulee vettä.
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Perjantain harkoissa puhuivat tuosta Ferrarin liikennevalojärjestelmästä, jolla kuski päästetään pit stopin jälkeen takaisin liikkeelle.

Tuli mieleen, että jospa tuossa laitteessa onkin esimerkiksi seuraavanlainen automatiikka: Kun renkaat on vaihdettu ja muut hommat tehty, mutta tankkaus kesken, niin valojen käyttäjä painaisi nappia ja sitten kytkeytyisi päälle ohjelma, joka vaihtaisi valon automaattisesti vihreäksi, kun bensaletku irtoaa autosta. Jos taas renkaiden tai siivekkeiden vaihto venyisi tankkausta pidemmäksi niin silloin valot vaihdettaisiin ihan manuaalisesti napista painamalla.

Mutta onko bensaletkuun sallittua asentaa tuollaista tunnistinjärjestelmää? Onko ne ihan standardivehkeitä, joita ei saa yhtään näpelöidä?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9306
Ei siinä tuollaista automatiikkaa ole. Olisihan se varmaankin mahdollista, mutta tuossa olisi silloin se riski, että joku olisi tulossa varikkotietä samaan aikaan. Kimihän joutui jossain kisassa odottamaan vähän aikaa, kun Kubica (?) piti päästää menemään edelle varikkotiellä. (ennen kuin RK ajoi omalle paikalleen)

Jos jonkunlaisesta automatiikasta puhutaan niin sellaisen systeemin kehittäminen ei luulisi olevan mahdotonta, että ykkösvaihteen saisi kytkettyä päälle vasta kun letku on irronnut. Tuolla voisi välttää viimevuotiset Albersin kaltaiset onnettomuudet, ja onhan välillä letku juuttunut pahasti kiinni ja tikkarimies mokannut.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Ei toimi kovin hyvin tuo ferrarin liikennevalo, muutaman kerran on pidetty kuskia ruudussa turhan pitkään vaikka renkaat on vaihdettu, letku irti ja tie vapaa. Tikkarimies olisi ollut nopeampi.
 

Legnum

Registered User
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
441
Jone sanoi:
Tuli mieleen, että jospa tuossa laitteessa onkin esimerkiksi seuraavanlainen automatiikka: Kun renkaat on vaihdettu ja muut hommat tehty, mutta tankkaus kesken, niin valojen käyttäjä painaisi nappia ja sitten kytkeytyisi päälle ohjelma, joka vaihtaisi valon automaattisesti vihreäksi, kun bensaletku irtoaa autosta. Jos taas renkaiden tai siivekkeiden vaihto venyisi tankkausta pidemmäksi niin silloin valot vaihdettaisiin ihan manuaalisesti napista painamalla.
Epäilen ettei tankkausletkuun liity sinäänsä varsinaista automaatiota, lisäsilmiähän tuolla lähetysvalolla tikkarimiehen hommaan on haettu.
Siellä voi olla jopa useampi ukko tarkkailemassa varikkotapahtumaa ja jokainen huolehtii tietyn asian varmistamisesta. Kun oma kohde ok, niin nappi pohjaan. Viimeinen nappi kun on pohjassa niin valo vaihtuu vihreäksi.
Tarkkailija1: renkaat=OK/NO
Tarkkailija2: tankkaus=OK/NO
Tarkkailija3: tunkkimiehet=OK/NO
Tarkkailija4: varikkosuoran liikenne=OK/NO

Eli jos jokun nappi ei ole pohjassa, valo ei vaihdu.
 
Ylös