Ananas
Well-known member
- Liittynyt
- 18.3.2014
- Viestit
- 371
Ensimmäisen kisan perusteella uudet säännöt ovat osoittautuivat kilpailullisesti pannukakuksi. Edellä ajavan seuraaminen on entistä vaikeampaa ja ohituksia ei juurikaan nähty. Toki pientä toivoa tuo vielä radat, joissa on perinteisesti ollut helpompi ohittaa. Kiinan kilpailu parin viikon päästä antaa osviittaa siitä, mitä tuleman pitää. Jos silloinkin kärkiporukka ajaa junassa maaliin, voi loppukaudesta katsoa pelkästään lähdön ja tulokset. Myös uudet renkaat minimaalisella rengaskulumalla ovat kyseenalaiset. Vieläkin muistelen kaiholla vuosia 2012 ja 2013, kun rengaskuluma oli reipasta ja tämä teki yllätyksellisyyttä kisoihin. Nopeat autot ja "täysillä" ajaminen ei paljon lohduta, jos kisassa ei tapahdu mitään. Mieluummin katselen vähän hitaampaa menoa, jos ohituksia, ulosajoja ja meininkiä riittää.
Toki ulkonäöllisesti uudet autot ovat hienompia, mutta kun Webber kehui uusia autoja "pedoiksi" palkintokorokkeella, tuntui se kaksinaamaiselta ongelmien lakaisemiselta maton alle. Kaikki olivat juuri todistaneet kisaa, jossa ei ollut kilpailua nimeksikään (jos nyt rajan ympäriajamista toisen perässä ei siksi lasketa). Positiivista toki on se, että nyt kahden kärkitallin ero on kaventunut viimevuosista. Toki kääntöpuolena vain 6 kuljettajaa mahtui samalle kierrokselle.
Noh toivotaan, että Kimi ja Valtteri saisivat autonsa vautiin niin voisi edes fiilistellä sillä, että jonon kärjessä ajaa suomalainen.
Toki ulkonäöllisesti uudet autot ovat hienompia, mutta kun Webber kehui uusia autoja "pedoiksi" palkintokorokkeella, tuntui se kaksinaamaiselta ongelmien lakaisemiselta maton alle. Kaikki olivat juuri todistaneet kisaa, jossa ei ollut kilpailua nimeksikään (jos nyt rajan ympäriajamista toisen perässä ei siksi lasketa). Positiivista toki on se, että nyt kahden kärkitallin ero on kaventunut viimevuosista. Toki kääntöpuolena vain 6 kuljettajaa mahtui samalle kierrokselle.
Noh toivotaan, että Kimi ja Valtteri saisivat autonsa vautiin niin voisi edes fiilistellä sillä, että jonon kärjessä ajaa suomalainen.