Kuten Salo ja Lauda ovat asian ilmaisseet, Mersu piilottelee vauhtiaan. Auto on täsmälleen yhtä nopea kuin viime kaudella, ja koska nyt ei tarvitse järjestää varainkeruuta voidaan Brawnin joukoissa keskittyä oleellisimpiin asioihin kuin superauton vauhdin todisteluun. Schumacher on vanha kettu kusettamaan muita ennen kauden alkua, mutta kun moottorit käynnistetään kilpailukauden alettua plakkarissa on taas neljä peräkkäistä voittoa ennen kuin haastajat ehtivät edes tajuta mitään.
Ferrari yritti testien ensimmäisinä päivinä pullistella liikaa pr-tuloksia. Eihän se kannattanut. On ollut myöhemmissä testeissä vaikeuksissa, jäänyt vähä vähältä kärkitroikan peränpitäjäksi. Mutta erojen pysyessä näissä voi Scuderiakin yllättää parilla tuuripodiumilla kauden alussa, kunnes ollaan taas heinäkuussa pää märkänä paniikissa tuhertamassa Ferrari F69 -mallia ensi kaudeksi.
McLaren on kärkiporukan keskivaiheilla. Talli on esittänyt lupaavia otteita, mutta se viimeinen silaus tuntuu taas puuttuvan. Lähtee kauteen haastajana, ja varsinkin Buttonilta odotetaan alkukaudesta hyviä suorituksia tasaisella ajolla. Luotettavuuden pitäisi olla kunnossa, kun alla laulaa Mercedesin historian paras mylly.
Red Bull on kysymysmerkki. Ei esittänyt testeissä juuri mitään, aivan kuten kaudella 2009. Uskon silti, että Neweyn luomus ei häviä yhtään kilpailijoidensa rinnalla. Kunhan Vettel nostaa vielä tasoaan kuljettajana hieman tasaisemmaksi, on itävaltalaistallilla taas saumat taistella kuljettajien maailmanmestaruudesta. Valmistajien sarjassa en RBR:n voittoon jaksa uskoa, sillä Webber ei yksinkertaisesti voi pärjätä koventuneessa kilpailussa ja on kahlittu etukäteisveikkailuissa tiukimmin kakkoskuskin asemaan kuin muissa huipputalleissa.
Muista talleista vahvimpana jatkanee Williams. Sauberin vauhti hiipunee kauden jatkuessa, mutta eiköhän Rellun päihitä. Force India on nokkimisjärjestyksessä Williamsin jälkeen. Renaultiin ei oikein löydy minkäänlaista luottoa, sen verran repalaisena talli yhä on viime vuosien sekoilujen jälkeen. Jää tämän kolmikon jumboksi.
Pienimpien tallien kisailussa paalupaikalla on odotetusti Toro Rosso. Uusista talleista Lotus hoitaa homman tasaisella luotettavuudella. Virgin on toki voimissaan alkukaudesta, mutta jos ensimmäisissä neljässä kisassa mene ihan hulinaksi jäävät pisteet saamatta. Luotettavuuskin on vähän niin ja näin, joten jaksan yhä uskoa Lotukseen. Stefan GP osallistuessaan sarjaan kiertää muutaman kisapaikkakunnan kunnes massi loppuu. Hännänhuippuna sitten tämä Hispania.