AnttiL
Reittinörtti
Minusta Latvalalta hienosti opittu, että kannattaa päästä mahdollisimman monessa kisassa maaliin.Latvalalta vahva suoritus, mutta Power Stagen voitoilla ei oikein mestaruutta napata.
Minusta Latvalalta hienosti opittu, että kannattaa päästä mahdollisimman monessa kisassa maaliin.Latvalalta vahva suoritus, mutta Power Stagen voitoilla ei oikein mestaruutta napata.
Olen samaa mieltä - sikäli kuin hän todella on sisäistänyt sen asian. Toisaalta taas Ogier näyttäisi olevan Fordillakin elementissään ja napsivan tasaisesti TOP-3 sijoituksia ja kun Meeke ja Citroen alisuorittavat raskaasti, niin ajelemalla nätisti sijoille 4-6 ei Latvala tule mestaruudesta tänäkään vuonna ajamaan. Monte ja Ruotsi menivät ilmeisesti poikkeusolosuhteissa Latvalalalta ja Toyotalta yläkanttiin ja nyt Mexico ja Korsika kertoisivat tiimin todellisen suoritustason. Toki Korsikan nelostilakin on paljon enemmän kuin mitä ennen kauden alkua uskalsi odottaa.Minusta Latvalalta hienosti opittu, että kannattaa päästä mahdollisimman monessa kisassa maaliin.
Siltä se tietysti näyttää jos seuraa rallia pelkästään tulosten perusteella.2½ viikkoo Argentiinaan, jossa Latvala ei parina viime vuonna ole erityisemmin viihtynyt.
Katotaan nyt vielä tää alkava sorarallien putki ensin.ajelemalla nätisti sijoille 4-6 ei Latvala tule mestaruudesta tänäkään vuonna ajamaan.
Juuri näin, eikä talli varmaan itsekään odottanut mitään. Harmi vaan, että merkkipisteitä ei ole tullut kuin käytännössä ykköskuskiltaToisaalta, en olisi uskonut Toyon ja JML:n olevan kauden tässä vaiheessa (tai missään muussakaan vaiheessa) näin korkealla pisteissä.
Höpö höpö, voihan se vaikka olla että seuraavat neljä kisaa Ogier räpiköi ja Meeke ajaa kaikki podiumille.Mestaruutta ei voi voittaa alkukaudesta, mutta sen voi kyllä hävitä jo nyt. Esimerkiksi Meeke alkaa jo tässä vaiheessa olemaan ulkona
Totta. Kaikki muut WRC-autot keräävät nolla pistettä seuraavista kisoista ja Meeke suhailee voittoon kolme kertaa putkeen, onhan se periaatteessa mahdollista . Ongelma on siinä, että kyse ei ole mistään Ogier vastaan Meeke -asetelmasta vaan myös Neuvillen, Latvalan, Tänakin, Sordon ja muiden pitäisi tehdä jatkuvasti virheitä/kokea epäonnea, jotta Meeke voisi nousta mestaruustaisteluun. Lisäksi Meeken pitäisi oppia ajamaan ilman virheitä kilpailusta toiseen. Meeken voi varmasti laskea voittajaehdokkaaksi jokaisessa rallissa, mutta yksi täysosuma neljässä kilpailuissa ei tule tälläkään kaudella riittämään mihinkään.Höpö höpö, voihan se vaikka olla että seuraavat neljä kisaa Ogier räpiköi ja Meeke ajaa kaikki podiumille.
Hyvä kirjoitus - Olen todella monesta asiasta samaa mieltä. JM ajaa tällä hetkellä kuin mestari tekee. Sen huomaa Ogierista, että tekniset häiriöt ketuttavat ja kovaa, kun pisteitä ei tule sitä maksimia, vaikka vauhti riittäisi siihen.Mestaruutta ei voi voittaa alkukaudesta, mutta sen voi kyllä hävitä jo nyt. Esimerkiksi Meeke alkaa jo tässä vaiheessa olemaan ulkona, mikä on sääli koska Citroen on osoittanut huippuvauhtia viime kisoissa. Tähän asti Latvala on ajanut erittäin fiksusti ja Toyota on ollut luotettavin auto, joten pisteitäkin on kasaantunut jo komea määrä. Tänä vuonna kärki on tasaisin 14 vuoteen, joten tänä vuonna voidaan pitkästä aikaa nähdä tilanne, jolloin mestarin ei tarvitse voittaa vähintään puolta ralleista ottaakseen mestaruutta. Muistetaan nyt se, että Ogier ei ole samanlaisessa tankissa kuin aikaisempina vuosina, Korsikalla meinasi jo käydä kylmät.
Tulevista ralleista sen verran, että varsinkin Argentiina ja Sardinia ovat usein olleet ralleja, joissa on tullut paljon keskeytyksiä. Toyota tuskin on nopein auto tulevissa kolmessa rallissa, mutta jos luotettavuus on samalla tasolla kuin alkukaudesta, voi saaliksi tulla mukava pistepotti.
Ogierin räpiköinti tarkoittaa yleensä sioja 2-4.Höpö höpö, voihan se vaikka olla että seuraavat neljä kisaa Ogier räpiköi ja Meeke ajaa kaikki podiumille.
Joo, ehkä tarkoitin enemmän teknisiä ongelmia, mitä Fordilla on ollut. Ehkä myös ajattelin että varmaan joka ukolle tulee pari nollan pisteen kisaa kauden mittaan, mutta toisaalta Meeken pitäis sit saada pisteet kaikista loppukisoista, että sikäli tilanne on hänelle jo huonompi...Ogierin räpiköinti tarkoittaa yleensä sioja 2-4.
Olikos muuten Hännisen toisesta ulosajosta mitään materiaalia tai mainintaa edes, taisi nuo WRC:n viralliset koosteet vähän skipata koko homman?