2017 Che Guevara Energy Drink Tour de Corse

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Minusta Latvalalta hienosti opittu, että kannattaa päästä mahdollisimman monessa kisassa maaliin.
Olen samaa mieltä - sikäli kuin hän todella on sisäistänyt sen asian. Toisaalta taas Ogier näyttäisi olevan Fordillakin elementissään ja napsivan tasaisesti TOP-3 sijoituksia ja kun Meeke ja Citroen alisuorittavat raskaasti, niin ajelemalla nätisti sijoille 4-6 ei Latvala tule mestaruudesta tänäkään vuonna ajamaan. Monte ja Ruotsi menivät ilmeisesti poikkeusolosuhteissa Latvalalalta ja Toyotalta yläkanttiin ja nyt Mexico ja Korsika kertoisivat tiimin todellisen suoritustason. Toki Korsikan nelostilakin on paljon enemmän kuin mitä ennen kauden alkua uskalsi odottaa.
Odotusarvot oli sitä luokkaa että Ruotsissa ja loppukauden sorakisoissa voisi varovasti odotella podium-sijojen hätyyttelyä, mutta alkukauden kisat ja assukisat yleensä Toyota olisi selkeästi hitain WRC tiimi. Mut nälkä kasvaa syödessä...

2½ viikkoo Argentiinaan, jossa Latvala ei parina viime vuonna ole erityisemmin viihtynyt.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Toisaalta, en olisi uskonut Toyon ja JML:n olevan kauden tässä vaiheessa (tai missään muussakaan vaiheessa) näin korkealla pisteissä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16064
Sijainti
Tampereen lenkki
ajelemalla nätisti sijoille 4-6 ei Latvala tule mestaruudesta tänäkään vuonna ajamaan.
Katotaan nyt vielä tää alkava sorarallien putki ensin.

Toisaalta, en olisi uskonut Toyon ja JML:n olevan kauden tässä vaiheessa (tai missään muussakaan vaiheessa) näin korkealla pisteissä.
Juuri näin, eikä talli varmaan itsekään odottanut mitään. Harmi vaan, että merkkipisteitä ei ole tullut kuin käytännössä ykköskuskilta
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Mestaruutta ei voi voittaa alkukaudesta, mutta sen voi kyllä hävitä jo nyt. Esimerkiksi Meeke alkaa jo tässä vaiheessa olemaan ulkona, mikä on sääli koska Citroen on osoittanut huippuvauhtia viime kisoissa. Tähän asti Latvala on ajanut erittäin fiksusti ja Toyota on ollut luotettavin auto, joten pisteitäkin on kasaantunut jo komea määrä. Tänä vuonna kärki on tasaisin 14 vuoteen, joten tänä vuonna voidaan pitkästä aikaa nähdä tilanne, jolloin mestarin ei tarvitse voittaa vähintään puolta ralleista ottaakseen mestaruutta. Muistetaan nyt se, että Ogier ei ole samanlaisessa tankissa kuin aikaisempina vuosina, Korsikalla meinasi jo käydä kylmät.

Tulevista ralleista sen verran, että varsinkin Argentiina ja Sardinia ovat usein olleet ralleja, joissa on tullut paljon keskeytyksiä. Toyota tuskin on nopein auto tulevissa kolmessa rallissa, mutta jos luotettavuus on samalla tasolla kuin alkukaudesta, voi saaliksi tulla mukava pistepotti.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Höpö höpö, voihan se vaikka olla että seuraavat neljä kisaa Ogier räpiköi ja Meeke ajaa kaikki podiumille.
Totta. Kaikki muut WRC-autot keräävät nolla pistettä seuraavista kisoista ja Meeke suhailee voittoon kolme kertaa putkeen, onhan se periaatteessa mahdollista :rolleyes:. Ongelma on siinä, että kyse ei ole mistään Ogier vastaan Meeke -asetelmasta vaan myös Neuvillen, Latvalan, Tänakin, Sordon ja muiden pitäisi tehdä jatkuvasti virheitä/kokea epäonnea, jotta Meeke voisi nousta mestaruustaisteluun. Lisäksi Meeken pitäisi oppia ajamaan ilman virheitä kilpailusta toiseen. Meeken voi varmasti laskea voittajaehdokkaaksi jokaisessa rallissa, mutta yksi täysosuma neljässä kilpailuissa ei tule tälläkään kaudella riittämään mihinkään.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
Mestaruutta ei voi voittaa alkukaudesta, mutta sen voi kyllä hävitä jo nyt. Esimerkiksi Meeke alkaa jo tässä vaiheessa olemaan ulkona, mikä on sääli koska Citroen on osoittanut huippuvauhtia viime kisoissa. Tähän asti Latvala on ajanut erittäin fiksusti ja Toyota on ollut luotettavin auto, joten pisteitäkin on kasaantunut jo komea määrä. Tänä vuonna kärki on tasaisin 14 vuoteen, joten tänä vuonna voidaan pitkästä aikaa nähdä tilanne, jolloin mestarin ei tarvitse voittaa vähintään puolta ralleista ottaakseen mestaruutta. Muistetaan nyt se, että Ogier ei ole samanlaisessa tankissa kuin aikaisempina vuosina, Korsikalla meinasi jo käydä kylmät.

Tulevista ralleista sen verran, että varsinkin Argentiina ja Sardinia ovat usein olleet ralleja, joissa on tullut paljon keskeytyksiä. Toyota tuskin on nopein auto tulevissa kolmessa rallissa, mutta jos luotettavuus on samalla tasolla kuin alkukaudesta, voi saaliksi tulla mukava pistepotti.
Hyvä kirjoitus - Olen todella monesta asiasta samaa mieltä. JM ajaa tällä hetkellä kuin mestari tekee. Sen huomaa Ogierista, että tekniset häiriöt ketuttavat ja kovaa, kun pisteitä ei tule sitä maksimia, vaikka vauhti riittäisi siihen.
Ogier myös tietää, että on suuri vaara Neste Rallin koittaessa, että JMllä on sarjan paras auto alla ja näin tulee oleen koko loppuvuoden ajan tilanne sen jälkeen. Tästä tulee huikea vuosi, jokainen kisa on omanlaisensa spektaakkeli ja kuka on vahvin etukäteen on lähes mahdoton sanoa. Jyväskyllä uskon tosin Toyotan ajavan ensimmäisen kaksoisvoiton :eek!: :alppu:.

JM on ollut tänä vuonna aivan eri mies kuin koskaan ennen. Tätä tekemisen tasoa on ollut huikeaa seurata.
Onneksi Mäkinen oli sen verran fiksu mies, että palkkas miehen. Itse en tälläiseen uskonut. Hänninen on taas yllättänyt juuri päinvastaisesti. Harmillinen homma.
 

Kenda

Well-known member
Liittynyt
11.10.2015
Viestit
2719
Sijainti
Penkalla
En ole kauhean mairittelevia kommentteja Latvalasta täällä lausunut, mut alkukauden perusteella täytyy hieman kääntää kelkkaani(koputtaa päätä). Koskahan Latvala on viimeks aloittanut kauden niin ettei ole sössinyt omiin virheisiin yhtään kisaa neljästä ensimmäisestä? Kisat täytyy ajaa maaliin, eikä ero Ogieriin ole kumminkaan kuin se 13 pojoa. Hyvää ja tasaisen varmaa suorittamista ainakin tähän asti, siinä missä Neuville ja Meeke ovat töpeksineet. Kaipa tuo Ranskan Hannu Hanhikin jonkin kisan vielä keskeyttää...
 
Viimeksi muokattu:

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Höpö höpö, voihan se vaikka olla että seuraavat neljä kisaa Ogier räpiköi ja Meeke ajaa kaikki podiumille.
Ogierin räpiköinti tarkoittaa yleensä sioja 2-4.
Aika paljon pitää tapahtua, että Meeke nousee mestaruuteen asti. Sanoisin, että kaksi seuraavaa rallia alkaa jo erottelemaan jyvät akanoista ja ne jotka ajaa mestaruudesta.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16064
Sijainti
Tampereen lenkki
Ogierin räpiköinti tarkoittaa yleensä sioja 2-4.
Joo, ehkä tarkoitin enemmän teknisiä ongelmia, mitä Fordilla on ollut. Ehkä myös ajattelin että varmaan joka ukolle tulee pari nollan pisteen kisaa kauden mittaan, mutta toisaalta Meeken pitäis sit saada pisteet kaikista loppukisoista, että sikäli tilanne on hänelle jo huonompi...
 

Ernst Stavro Blofeld

Well-known member
Liittynyt
25.3.2017
Viestit
274
Sijainti
Canned
Latvala on kyllä ajanut fiksusti. Se on totta ja hienoa huomata, että malttiakin on tarvittaessa.

Itse(kin) olin ennen kauden alkua enemmän sitä mieltä, että Latvala taisi myydä itsensä puoli-ilmaiseksi Toyotalle jotta pääsee ajamaan edes yhden kauden vielä. Tämä näyttää osoittautuvan melkoisen vääräksi mielipiteeksi.

Varsin hienoa olla väärässä tämän asian suhteen :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös