2020 NTT IndyCar series

IntriguingMan

Flying debris
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3045
Sijainti
Lohja
Muutenkin Indycar on lähetysten myötä kaupallisempi, kuin f1. Sponsorit pitää mainita joka toisessa lauseessa, tulosgrafiikassa ja onboard-kamerassakin mainospaikka ja haastatteluissakin kiitellään sponsoreita. Eipä tuo yllätä, kun kyseessä on 🇺🇸
Juu, se kuuluu paikalliseen kulttuuriin, että rengasmerkit ja moottorivalmistajat namedroppaillaan joka väliin, samoin kuin pääsponsorit. Lippalakkikin vaihtuu kesken haastattelun, jotta saadaan kaikki tuotemerkit näkyviin.
 

Gurney48

Active member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
39
Tällä hetkellä aika todennäköistä että Toronton kisaa ei tulla myöskään ajamaan tällä kaudella.
 

IntriguingMan

Flying debris
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3045
Sijainti
Lohja
Tällä hetkellä aika todennäköistä että Toronton kisaa ei tulla myöskään ajamaan tällä kaudella.
Eiköhän se ole aikalailla todennäköistä. Katuratakisoihin kun liittyy kuitenkin kuukauden-parin mittaiset rakennustyöt, mikä aiheuttaisi turhaa kokoontumista.

Nettisivuja kun katsoo, vielä ei peruuntumisuhasta mainita sanallakaan https://hondaindy.com/news
 
Viimeksi muokattu:

Gurney48

Active member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
39
Virginiassa Corona määräykset voimassa kesäkuun 10:teen päivään asti ellei asetusta muuteta...

Richmondin paluukisan pitäisi tapahtua 27:s Kesäkuuta...

vielä ei ole tullut järjestäjiltä päivitystä mikä on kisan kohtalo.

sinänsä on mielenkiintoista nähdä että onko indyautojen nykyinen aerodynaaminen paketti sellainen jolla voi ohittaa richmondissa vai onko se samanlainen kuin "crapwagonien" (paul tracyä lainaten) aikana 2009 jolloin kukaan ei oikein pystynyt ohittamaan.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3143
Sijainti
Helsinki
Pitäisi ainakin teoriassa olla, aeropakettiahan muokataan ratakohtaisesti. Richmondin kaltaisella lyhytovaalillakin pystyy, kunhan pääsee tarpeeksi hyvin imuun.
 

Gurney48

Active member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
39
Pitäisi ainakin teoriassa olla, aeropakettiahan muokataan ratakohtaisesti. Richmondin kaltaisella lyhytovaalillakin pystyy, kunhan pääsee tarpeeksi hyvin imuun.
Jos muistan oikein Dallara on ollut hyvin nopea aerodynaamisilla muutoksilla kun joku asia ei ole toiminut jollain radalla...

esim. 2009 runkoon oltiin jo tehty muutos viikossa Watkins Glenin kisaa varten kun huomattiin rungon ongelmat richmondissa. (aero push ja kuinka kuskien täytyi toiseen mutkaan heittää kolme vaihetta alemmaksi että saisivat crapwagoninsa kääntymään)

varmaan tänä vuonna tulee runkoon pieniä muutoksia jo esim. harjotuksissa jos jotain ongelmia ilmenee koska he eivät halua todennäköisesti palata richmondiin samanlaisella huonolla kisalla jolla he lähtivät 11 vuotta sitten
 

IntriguingMan

Flying debris
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3045
Sijainti
Lohja
Luulenpa, että Dallaralla on motivaatiota saada aero sellaiseen kuosiin, että Richmondissa voi ohittaakin.
Italian tilanne ei suoraan vaikuta kehitystyöhön, sillä IndyCar-toimintoja varten Dallaralla on oma tehdas ja labra Indianapolisissa.
 

Gurney48

Active member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
39
Texasin kisaa ei tulla siirtämään näillä näkymin, Kuvernööri antoi tänään luvan kisojen jatkamisesta ilman katsojia Texas Motor Speedwaylle, Eddie Gossage ja kuvernööri yrittävät saada Indyautot ja NASCAR Cup sarjan kisaamaan samana viikonloppuna kesäkuussa.

aika nopeasti Eddie Gossagen mieli muuttui kun vielä pari viikkoa sitten Robin Millerin mailbagin mukaan kisan järjestäminen ilman faneja ei tullut kysymykseenkään.

 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3143
Sijainti
Helsinki
Zak Browinin mukaan Arrow Mclaren SP:n kolmannesta Indycar-paikasta kilpailee Alonson lisäksi Jenson Button ja Nascar-legenda Jimmie Johnson.

 

Gurney48

Active member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
39

Ferrari arvioi liittyymistä IndyCar sarjaan 2022 mikä edellyttäisi IndyCarin avaamaan runkokilpailun ottamalla sarjaan toisen rungonvalmistajan...

Ferrarin liittyminen meinaisi että IndyCar saa vihdoinkin Kolmannen moottorivalmistajan.

Ferrarin ja Dallaran taistelu olisi hienoa nähdä, ehkä jopa Panoz saattaisi yrittää päästä takasin jos sarjaan otetaan enemmän rungonvalmistajia.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3143
Sijainti
Helsinki

Ferrari arvioi liittyymistä IndyCar sarjaan 2022 mikä edellyttäisi IndyCarin avaamaan runkokilpailun ottamalla sarjaan toisen rungonvalmistajan...

Ferrarin liittyminen meinaisi että IndyCar saa vihdoinkin Kolmannen moottorivalmistajan.

Ferrarin ja Dallaran taistelu olisi hienoa nähdä, ehkä jopa Panoz saattaisi yrittää päästä takasin jos sarjaan otetaan enemmän rungonvalmistajia.
Onkohan sarja siihen valmis, varsinkin kun uusi auto tulee ko. vuonna? Pr-mielessä tämä olisi hyvä asia. Mitä mieltä Penske on?
Tuollaisi kysymyksiä herää ilmaan.
 

rölligölli

Active member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
26

Ferrari arvioi liittyymistä IndyCar sarjaan 2022 mikä edellyttäisi IndyCarin avaamaan runkokilpailun ottamalla sarjaan toisen rungonvalmistajan...

Ferrarin liittyminen meinaisi että IndyCar saa vihdoinkin Kolmannen moottorivalmistajan.

Ferrarin ja Dallaran taistelu olisi hienoa nähdä, ehkä jopa Panoz saattaisi yrittää päästä takasin jos sarjaan otetaan enemmän rungonvalmistajia.
Pitäähän ferrarin päästävä törsäämään, kun F1 tulee se kulukatto
 

Gurney48

Active member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
39
Onkohan sarja siihen valmis, varsinkin kun uusi auto tulee ko. vuonna? Pr-mielessä tämä olisi hyvä asia. Mitä mieltä Penske on?
Tuollaisi kysymyksiä herää ilmaan.
sanoisin että Penske haluaa varmaan vaan saada kolmannen moottorivalmistajan. Ferrarin liittyminen koko kaudeksi kääntäisi miljoonia silmiä IndyCariin ja saattaisi olla jopa yhtä suuri liike kuin Mansell 1993 joillain alueilla Eurooppaa.
 

IntriguingMan

Flying debris
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3045
Sijainti
Lohja
Olisihan tuo hienoa, jos suunnitelmat oikeasti materialisoituisivat. Mutta tosiaan, Dallaran DW12 menee museoon 2021 kauden jälkeen, eli riittääkö aika rungon ja moottorin kehittämiseen?
Kolmas moottorivalmistajakin olisi hienoa, koska Lotukseksi brändättyjen Judd-koneiden poistumisen jälkeen ei ole ollut muita yrittäjiä. Mutta sopiiko Ferrarin politiikkaan pelkkä asiakasmoottorien tekeminen.

e: nyt muuten St. Petersburgille on uusi päivämäärä 23-25. lokakuuta
 
Viimeksi muokattu:

Gurney48

Active member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
39
päivitetty IndyCar Kalenteri.... Richmond peruttu tältä vuodelta. tällä hetkellä kalenterissa 14 kisaa kymmenellä radalla.

aika-ajoilla todella iso merkitys mestaruuskamppailussa tällä kaudella. Road America voitettu eturivistä 3 kertaa viimesen 4 kauden aikana, (2 kertaa paalulta) Laguna Seca voitettiin paalulta viime vuonna.
 

Liitetiedostot

IntriguingMan

Flying debris
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3045
Sijainti
Lohja
Paha takaisku, mutta varsin ymmärrettävää. Eivät varmaankaan halua ajaa ilman yleisöä ja vaikka kesäkuun lopulla Virginiassa sallittaisiinkin yleisötilaisuudet (en tiedä mikä on päivän tilanne), leviämisriski kasvaisi. Virginiassa todettuja tautitapaukisa on 34,137, Marylandissa 43,531 ja Pohjois-Carolinassa 21,220
 

Gurney48

Active member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
39

Kausi texasissa saattaa startata 22:lla autolla jos Palou ja Veekay ei pääse texasiin ja heille ei löydy korvaajia.

Sanoisin että JR Hildebrand tai Spencer Pigot tulee korvaamaan Veekayn jos hän ei pääse Texasiin. (Carpenterin Ratakisakuski Daly ei voi paikata koska ajaa ovaalit Carlinille)

Mitä olen kuullut Dale Coynesta on että hän ajattaisi ketä tahansa jolla on rahaa, joten kuski kuin Davison (Coynen 2019 Indy 500 kuski) tuskin tulee ajamaan Texasin Coynelle jos Palou missaa kisan.
 
Viimeksi muokattu:

IntriguingMan

Flying debris
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3045
Sijainti
Lohja
Indy Lights-sarjaa ei tänä vuonna ajeta.

Olihan tuo jo nähtävissä. Gridit ovat jääneet aivan viime vuosina pieneksi, joten välivuosi voi tehdä hyvääkin. En ole ihan varma sarjan kustannusrakenteesta, mutta epäilisin että sarjan kiertäminen on huomattavasti halvempaa kuin F2:n.
 

Gurney48

Active member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
39
Olihan tuo jo nähtävissä. Gridit ovat jääneet aivan viime vuosina pieneksi, joten välivuosi voi tehdä hyvääkin. En ole ihan varma sarjan kustannusrakenteesta, mutta epäilisin että sarjan kiertäminen on huomattavasti halvempaa kuin F2:n.
välivuosi voi myös meinata koko sarjan loppua, en tiedä mitä vikaa Indy Lightseissa on kun USF2000:set (vähintään 16-22 autoa ajoi joka kisassa 2019) ja Indy Pro 2000:Set saavat isompia ja jopa kunnon gridejä verrattuna lightseihin.

Indy Lights on yllätäen välttänyt samanlaisen kohtalon kuin Atlantic Championship joka hävisi kuin ilmaan 2008 kauden jälkeen.

Indy Lightsiin täytyy tulla kriittisiä muutoksia että saataisiin gridin koko takaisin mitä se oli ennen 2008 ja muutama kausi sen jälkeen, sanoisin että ehkä sarjan muutos enimmäkseen ovaaleista enimmäkseen Road courseihin saattaa olla yksi factori miksi gridien koko on kuihtunut koska Indy Lights oli paikka minne moni nuori Sprint Car kuski meni kun sarja oli vielä ovaalipainoitteinen.

joku jää tällä kaudella paitsi Indy Lights Stipendirahoista jotka ovat vuosien varrella nostanut monta kuskia indycariin
 
Ylös