Gurney48
Well-known member
- Liittynyt
- 5.2.2020
- Viestit
- 1597
Huvittavinta IndyCarin Splitin jälkeisessä moottorivalmistajasaagassa kuitenkin ehkä tähän asti on ollut kuinka Randy Bernard kylmästi politikoitiin ulos IMS:n päättäjien toimesta kun hän oli juuri tuonut Chevroletin ja Lotuksen sarjaan 2012 kaudelle.Juu, siihen asti kun valmis prototyyppi on dynotettu ja nimet ovat paperissa, voisi aiheesta spekuloinnin lopettaa.
https://www.indycar.com/news/2015/05/5-11-indy-500-engine-program-primer
Toki tuo sääntö, että koneen pitää kestää 4000 kilometriä/2500 mailia vaihtamatta ilman pistemenetystä varmasti saa tiimitkin miettimään riskejä. 12,000 rpm rajoitettu kone pyörähtää aika monta kertaa sillä matkalla ja toistaiseksi Honda ja Chevrolet (Ilmor) ovat tuosta suoriutuneet.
Sentään Pensken ei tarvitse pelätä että hänet potkittaisiin ulos kun hän omistaa IMS:n.
Aika varmaa sanoa ettei ennen 2024 kautta tulla näkemään kolmatta valmistajaa jos edes silloin riippuen kuinka suosittuja LMDh (Le Mans Daytona) autoista tulee ja kumpaan autonvalmistajat haluaa laittaa rahansa, Indy 500:n vai Le Mans 24h:n (mitä lukenut niin tuskin valmistajilla molempiin riittää budjetit kun on kattonut viimeisten vuosien varrella miten niitä on leikattu)
Viimeksi muokattu: