4. osakilpailu, Monza

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Hirveää säätöä alussa. Jonkulaisen kierroksen sain aika-ajoissa, mut kyl ois pitänyt ainaki puoli sekkaa lähtä tosta, mut ei lähteny.

Startissa en huomannut mitään ihmeellisyyksiä. Ensimmäisellä kierroksella ohitin Epun ja toisella taisin mennä Sajajan ohi. Siitä sitte muutama kierros kohtuullisen hyvin kulki kunnes n:llä kierroksella eka Zanden väistin Lesmos 1:ssä ja toisessa Lesmossa oli Ferrari poikittain. Yritin ohjata ulkokurviin mut täräytin kuitenki päälle sillä seurauksella että oikea eturengas lähti irti. Hieman siinä oli mielestäni Alesi & Räikkönen @ Suzuka 2001 -tilanteen makua, sillä olisin mahdollisesti itse voinut paremmalla toiminnalla välttämään kolarin.
 

Eppu1

Well-known member
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
158
Sijainti
Tre
Ilmeisesti se pieni välimatka edessäolevaan johtui siitä, että ruudun keskellä oli Arcanum, siinä missä olisi kuulunut olla tyhjää tilaa. Kattoo nyt ku näkee tuota replyä.

Edit: joo eli ekat 10 tai 12 oli 4m välein ruudukossa (paalumies tässä sakissa kuudentena tms) ja sitten oli satakunta metriä väliä ja sitten loput autoista väljästi, niin kuin pitäisikin. Hyvä gridi :rolleyes:

Edit2: Mul oli jääny suurempiarvoinen core paikalle, kaikki muut näky paitti servuttaja Sammy. Noh, ei ajettu samoilla main sentään, siinä vaan kun Sammy sai kasattua porukan niin ajelin näemmä kylmähermoisesti Sammyn ferkusta läpi :) .. ett sillee.

Yhteenveto: Uskomatonta säätämistä tämä päivä itse kunkin osalta.

<small>[ 26-11-2003, 23:22: Message edited by: Eppu ]</small>
 

Mie-

Well-known member
Liittynyt
16.7.2002
Viestit
652
Sijainti
Highland
Jopas oli taas kisa. Ja eihän tuolle suoritukselle voi kuin nauraa, varsinkin kun tulos oli mikä oli.

Parhaiten osaamalleni radalle Monzalle siis lähdin varmaan viikon tauon jälkeen, se oli tarpeeksi viemään ajotuntuman ihan täydellisesti. Minun kun on pakko ajaa joka päivä että tuntuma pysyy edes jotenkin yllä. No, aika-ajot oli sitten ihan uskomatonta härdelliä jo toista kertaa peränjälkeen ja aika joku 1.30.5, mikä jää sellaiset 1,4 sekuntia Brabham-ennätyksestä ja sillä 13. ruutu. Voidaan myös käyttää ilmaisua "todella surkeaa".

Kisassa sitten gridi taisi olla melko tavanomaisesta poikkeava, enkä huomannut lippumiestä lainkaan. Siinä tuli sitten jo varmaan 5 sekuntia annettua tasoitusta :p Muutaman kierroksen ajoin joukon häntäpäässä, kuitenkin joitain autoja edellä. Vaan sitten eteen sattui moottorinsa poksauttanut Ferrari, ja ihan omasta autonhallitsemattomuudestani johtuen sitten ajoin nurtsille Curva Grandessa, onni onnettomuudessa ettei tullut spinniä. Kaikki menivät kuitenkin ohi. Vitutus iski.

Ikäheimon kanssa oli jossain vaiheessa sitten jonkunnäköistä kisantynkää mutta lopulta ajelin täysin yksikseni koko loppukisan. Vaan jälleen kerran oli mielenkiintoista seurata oman sijoituksen edistymistä: 13 -> 11 -> 10 -> 10 ->... 6! Yhden kierroksen aikana siis kokonaista neljä autoa poistui edestäni. Vielä yksi auto jätti matkan kesken edestäni ja loppusijoitus viides. Mitäköhän tähänkin sitten sanois :rolleyes: Koettakaa nyt hyvänen aika muutkin tuoda niitä autojanne maaliin, ei tämä näin helppoa SAA olla :p

Ylipaska kisa, hyvä ja jopa naurettavan hyvä lopputulos. Saa nähdä tulenko seuraavaan kisaan, mikä ikinä se lieneekään.

<small>[ 27-11-2003, 14:28: Message edited by: Mie- ]</small>
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Joo, tiesin, että gridissä saattaa olla jotain vikaa, mutta 2 minuutin komennuksella tämän oli kelvattava.

Praccyssä kivasti kolmanneks hyvällä ajalla. Startissa heti toiseks eturivistä ja muutama kiekka PEkin perässä..(lue Pekin kommenteista)... Sitten Kelju saikin jo mut kiinni ja pyyhkäs ohitse ja tais heittää nortin natsan mun ohjaamoon. Lähes kiekan sitten kiusailin Keljua, mutta sitten se tapahtui. Lesmo 1:ssä hivenen pitkäks ja suspension failure ja sitä rataa. Koitin kuitenkin vielä jatkaa sillä seurauksella, että Lesmo2:ssa läks perä alta ja yritin EACillä pois radalta, mutta vain teksti CAR MUST BE STOPPED vilkkui alareunassa. No auto ei pysähtyny enne kuin 5 autoo oli osunut muhun. 3. sija oli tarjottimella, otin keskeytyksen. yuck

Ainiin, Kiitti servulle

<small>[ 26-11-2003, 22:47: Message edited by: Sammypiru ]</small>
 

Joosa

Member
Liittynyt
25.10.2003
Viestit
10
Sijainti
Jyväskylä
Tällanen vierailu tännekin. :D

Servuonkelmien jälkeen tulin praccyyn jo 5 min ennen starttia ja ajoinkin melkein yhden kokonaisen kierroksen kisasäädöillä. Säätelin siinä samalla vitosen pidemmäksi ettei kone hajoa imussa.

Startti oli hassu, puolet gridistä jähmettyi paikalleen ja jäinkin ihmettelemään ja odottelemaan että muutkin lähtevät liikkeelle. Vähitellen.

Pari kiekkaa mentiin kunnes olin ohittamassa parabolicaan tullessa Ikäheimoa brabeineen. PIdempi vitonen toimi mukavasti ja pääsin rinnalle. En kuitenkaan valmistautunut kahden auton ohitukseen jarrutuksessa ja kun huomasin että juuri niinhän siinä meinaa käydä, en voinut muuta kuin toivoa etten valu liian leveäksi. Valuihan se, ja pienen warpinkin avustuksella tönin Westin hiekoille. Sorry! :( Enpä kehdannut siitä enää jatkaa.

<small>[ 27-11-2003, 01:00: Message edited by: Joosa ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Joosa:
Pari kiekkaa mentiin kunnes olin ohittamassa parabolicaan tullessa Ikäheimoa brabeineen. PIdempi vitonen toimi mukavasti ja pääsin rinnalle. En kuitenkaan valmistautunut kahden auton ohitukseen jarrutuksessa ja kun huomasin että juuri niinhän siinä meinaa käydä, en voinut muuta kuin toivoa etten valu liian leveäksi. Valuihan se, ja pienen warpinkin avustuksella tönin Westin hiekoille. Sorry! :( Enpä kehdannut siitä enää jatkaa.
Tätä se on ku nää hotlapperit tulee ajaan muka kisoja. Rankissa hirveitä aikoja mutta ku kisaan tullaan niin heti ollaan tönimässä muita pihalle :mad: :mad: yuck
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
A-A meni miten meni lähes koko aika meni puhelimessa ollessa, ja en kerennyt ajaa kuin yhden suht. normaalin vedon ja tuloksena 12. ruutu.

Startti oli historian hauskin, edessä oli 100 m tyhjää tilaa ja lippumiehestä ei näkynyt kuin pari pikseliä, sihrustelin milloin lippu heilahtaa. Mutta en nähnyt lipunheilautusta ollenkaa ja joku tuli takaa BRM:llä tuhatta ja sataa ohi kun me muut seisottiin paikallaan vielä gridissä! :D :D :D :D :D :D :D

Sain ilmeisesti taas B-luokan moottorin joka rupesi savuttamaan 3. kierroksella.
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
No jyrkele. A-a:ssa snadisti liikaa yritystä kenties ja aikaa meni kierrokseen muutama kymppä ylimäärästä. Startissa lähin abaut oikeesti 6. sijalta. Ohitin väistöliikkeenomaisesti tahmaisen hondan ja sitten en taas tiennyt missä oli kuka. Hondan ääniä vaan kuului kuorossa ja hivuttauduin taas puoliksi nurtsin kautta curva grandea kohti. Sitten jäinkin parin hondan väliin prässiin vähäksi aikaa ja itsellä oli pitkästä aikaa todella hauskaa kisaa. Kelju (kai) meni suoralla heittämällä sitten ohi yhessä vaiheessa. Arcanumcin sieltä tuli takaisin kärkeä kohti ja tällä kertaa pystyin haastamaan ja pidin vaivoin miehen takana. Näillä paikkeilla suoritin kerran grandessa sladin, joka tuntui kestävän niin kauan että tuli rytmihäiriöitä. Joku Brabikin kävi jossain vaiheessa ohi grandessa, mutta kuittasin lesmo1:ssa. 12. kierroksen paikkeilla sitten tuli lesmo2:ssa ylläri. Jarrutin tiukasti sisämutkaan kun näin auton ajolinjan ulkoreunassa ja kuinka ollakaan sinnehän se auto ei jäänyt. Sammyn henkilökohtainen kosto oli tehokas. Replayta kattoessa ei voinu ku nauraa BRM:n epäonnelle. Ensin nikolta rengas irti, sitten vjr:ltä ja samalla kierroksella eppu otti auton konttiin parabolicassa. Onneksi pasi tuli mukaan. :D Parabolicaan omakin kisa päättyi loppujen lopuksi kun trike ei yllättäen ottanut pysähtyäkseen... Onnea, öö... en toivota. :p

Mites tulokset?
Entäs serverin replay?

<small>[ 27-11-2003, 09:09: Message edited by: NS ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Track: Monza Wed Nov 26 22:28:10 2003

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 7 Hannu Etupaltta Honda FIN 1m28.642s 11
2 9 Kari Laine Honda FIN 1m28.806s 00.164s 10
3 4 Sammy The Bridge Ferrari FIN 1m29.025s 00.383s 12
4 1 Pekka Pöyhönen BRM FIN 1m29.121s 00.479s 12
5 19 Juho Honkala Honda FIN 1m29.135s 00.493s 8
6 11 Niko Stenberg BRM FIN 1m29.534s 00.892s 11
7 13 Esa Lempinen BRM FIN 1m29.550s 00.908s 9
8 10 Santtu Tiilikainen Brabham FIN 1m29.611s 00.969s 8
9 20 Ville Rahja BRM FIN 1m29.748s 01.106s 8
10 5 Jarmo Jaskari Cooper FIN 1m29.890s 01.248s 5
11 15 Lauri Haverinen Ferrari FIN 1m29.912s 01.270s 11
12 12 Marko Toropainen Ferrari FIN 1m30.143s 01.501s 8
13 3 Antti Laapas Brabham FIN 1m30.532s 01.890s 8
14 16 Risto Westman Cooper FIN 1m30.751s 02.109s 7
15 2 Jaakko Nuolikoski Cooper FIN 1m41.424s 12.782s 2
16 17 Samuli Ikaheimo Brabham FIN 1m42.235s 13.593s 1
17 8 Pasi Nuolikoski BRM FIN No time No time 0
18 14 Joosa Riekkinen Cooper FIN No time No time 0
19 6 Ville Rahja Brabham FIN No time No time 0
20 18 Esa Lempinen Brabham FIN No time No time 0

All times are official
Generated with GPL Replay Analyser

Track: Monza Wed Nov 26 22:28:10 2003

RACE RESULTS (After 22 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 7 Hannu Etupaltta Honda FIN 22 33m20.652s
2 10 Santtu Tiilikainen Brabham FIN 22 33m25.566s 04.914s
3 8 Pasi Nuolikoski BRM FIN 22 33m27.119s 06.467s
4 5 Jarmo Jaskari Cooper FIN 22 33m41.658s 21.006s
5 3 Antti Laapas Brabham FIN 22 33m56.415s 35.763s
6 2 Jaakko Nuolikoski Cooper FIN 22 34m00.418s 39.766s
7 17 Samuli Ikaheimo Brabham FIN 22 34m08.615s 47.963s
8 16 Risto Westman Cooper FIN 22 34m41.386s 1m20.734s
9 9 Kari Laine Honda FIN 15 22m35.367s 7 lap(s)
10 4 Sammy The Bridge Ferrari FIN 9 13m40.011s 13 lap(s)
11 11 Niko Stenberg BRM FIN 9 13m44.867s 13 lap(s)
12 20 Ville Rahja BRM FIN 9 13m46.606s 13 lap(s)
13 13 Esa Lempinen BRM FIN 9 13m48.414s 13 lap(s)
14 1 Pekka Pöyhönen BRM FIN 7 10m36.599s 15 lap(s)
15 19 Juho Honkala Honda FIN 7 10m40.743s 15 lap(s)
16 15 Lauri Haverinen Ferrari FIN 6 9m35.325s 16 lap(s)
17 12 Marko Toropainen Ferrari FIN 2 3m15.935s 20 lap(s)
18 14 Joosa Riekkinen Cooper FIN 2 3m24.185s 20 lap(s)
19 6 Ville Rahja Brabham FIN 0 DidNotStart 22 lap(s)
20 18 Esa Lempinen Brabham FIN 0 DidNotStart 22 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 Kari Laine 1m29.062s 14
2 Pasi Nuolikoski 1m29.257s 21
3 Santtu Tiilikainen 1m29.626s 16
4 Hannu Etupaltta 1m29.715s 9
5 Pekka Pöyhönen 1m29.786s 5
6 Jaakko Nuolikoski 1m29.835s 22
7 Sammy The Bridge 1m29.902s 3
8 Jarmo Jaskari 1m29.989s 17
9 Niko Stenberg 1m29.995s 9
10 Juho Honkala 1m30.015s 7
11 Ville Rahja 1m30.162s 7
12 Esa Lempinen 1m30.206s 9
13 Lauri Haverinen 1m30.276s 6
14 Joosa Riekkinen 1m30.368s 2
15 Antti Laapas 1m30.430s 8
16 Marko Toropainen 1m30.820s 2
17 Samuli Ikaheimo 1m31.000s 18
18 Risto Westman 1m31.041s 19
19 Ville Rahja No time
20 Esa Lempinen No time

LEADERS

Driver Laps
Pekka Pöyhönen 1-7
Sammy The Bridge 8
Kari Laine 9-15
Hannu Etupaltta 16-22

Number of lead changes: 3
Number of leaders: 4

LAPS LED

Driver Laps led
Kari Laine 7
Pekka Pöyhönen 7
Hannu Etupaltta 7
Sammy The Bridge 1

HIGHEST CLIMBER

Driver Start Finish Change
Pasi Nuolikoski 17 3 14
Samuli Ikaheimo 16 7 9
Jaakko Nuolikoski 15 6 9
Antti Laapas 13 5 8
Santtu Tiilikainen 8 2 6
Jarmo Jaskari 10 4 6
Risto Westman 14 8 6
Joosa Riekkinen 18 18 0
Esa Lempinen 20 20 0
Hannu Etupaltta 1 1 0
Ville Rahja 19 19 0
Ville Rahja 9 12 -3
Niko Stenberg 6 11 -5
Marko Toropainen 12 17 -5
Lauri Haverinen 11 16 -5
Esa Lempinen 7 13 -6
Kari Laine 2 9 -7
Sammy The Bridge 3 10 -7
Pekka Pöyhönen 4 14 -10
Juho Honkala 5 15 -10

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Hannu Etupaltta (22/22) 100.00
Antti Laapas (21/22) 95.45
Jarmo Jaskari (21/22) 95.45
Samuli Ikaheimo (21/22) 95.45
Jaakko Nuolikoski (21/22) 95.45
Santtu Tiilikainen (20/22) 90.91
Pasi Nuolikoski (19/22) 86.36
Risto Westman (18/22) 81.82
Kari Laine (15/15) 100.00
Sammy The Bridge (9/9) 100.00
Ville Rahja (9/9) 100.00
Niko Stenberg (8/9) 88.89
Esa Lempinen (8/9) 88.89
Juho Honkala (7/7) 100.00
Pekka Pöyhönen (7/7) 100.00
Lauri Haverinen (5/6) 83.33
Joosa Riekkinen (2/2) 100.00
Marko Toropainen (2/2) 100.00

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Marko Toropainen 0.000 0.000 1m30.820s 2
Joosa Riekkinen 0.000 0.000 1m30.368s 2
Pekka Pöyhönen 0.288 0.362 1m30.259s 7
Juho Honkala 0.290 0.335 1m30.590s 7
Ville Rahja 0.327 0.404 1m30.634s 9
Esa Lempinen 0.332 0.431 1m30.763s 9
Niko Stenberg 0.336 0.407 1m30.835s 9
Kari Laine 0.449 0.624 1m29.763s 15
Hannu Etupaltta 0.468 0.558 1m30.578s 22
Sammy The Bridge 0.553 0.778 1m30.489s 9
Samuli Ikaheimo 0.806 0.966 1m32.306s 22
Pasi Nuolikoski 0.860 1.300 1m30.642s 22
Jaakko Nuolikoski 0.924 1.069 1m31.643s 22
Santtu Tiilikainen 0.963 1.745 1m30.791s 22
Jarmo Jaskari 1.071 1.743 1m31.463s 22
Antti Laapas 1.183 2.060 1m31.826s 22
Risto Westman 3.169 4.011 1m33.910s 22
Lauri Haverinen 4.666 5.843 1m33.833s 6

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Monza Wed Nov 26 22:28:10 2003

Driver: Sammy The Bridge - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m34.766s
Lap 2: 1m29.388s
Lap 3: 52.455s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 20.576s [Invalid lap]
Lap 5: 1m39.911s
Lap 6: 1m30.022s
Lap 7: 1m00.087s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m33.814s
Lap 9: 1m29.025s
Lap 10: 1m42.396s
Lap 11: 1m39.817s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 56.833s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 35.144s
Lap 1: 1m36.587s
Lap 2: 1m30.073s
Lap 3: 1m29.902s
Lap 4: 1m30.304s
Lap 5: 1m29.906s
Lap 6: 1m30.765s
Lap 7: 1m30.051s
Lap 8: 1m32.408s
Lap 9: 1m30.510s

Driver: Risto Westman - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m36.621s
Lap 2: 1m31.518s
Lap 3: 1m48.505s [Off the track]
Lap 4: 1m31.223s
Lap 5: 1m30.917s
Lap 6: 1m30.966s
Lap 7: 1m30.751s

Race laps
Lap 0: 48.816s
Lap 1: 1m36.086s
Lap 2: 1m32.256s
Lap 3: 1m44.863s [Off the track]
Lap 4: 1m33.440s [Off the track]
Lap 5: 1m31.643s
Lap 6: 1m32.097s
Lap 7: 1m34.829s [Off the track]
Lap 8: 1m31.167s
Lap 9: 1m36.133s
Lap 10: 1m37.705s
Lap 11: 1m31.505s
Lap 12: 1m31.368s
Lap 13: 1m31.812s
Lap 14: 1m31.634s
Lap 15: 1m31.388s
Lap 16: 1m31.384s
Lap 17: 1m31.969s
Lap 18: 1m31.254s
Lap 19: 1m31.041s
Lap 20: 1m31.421s
Lap 21: 1m42.110s [Off the track]
Lap 22: 1m41.104s

Driver: Lauri Haverinen - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m35.125s
Lap 2: 1m29.912s
Lap 3: 2m21.064s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m36.287s
Lap 5: 1m30.759s
Lap 6: 2m04.726s [Invalid lap]
Lap 7: 1m37.740s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m36.388s
Lap 9: 1m34.404s [Off the track]
Lap 10: 1m30.268s
Lap 11: 1m30.129s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 47.517s
Lap 1: 1m34.280s
Lap 2: 1m31.056s
Lap 3: 1m45.500s [Off the track]
Lap 4: 1m31.304s
Lap 5: 1m31.031s
Lap 6: 1m30.276s

Driver: Samuli Ikaheimo - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m42.235s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 50.561s
Lap 1: 1m35.259s
Lap 2: 1m32.062s
Lap 3: 1m33.619s
Lap 4: 1m33.858s [Off the track]
Lap 5: 1m33.438s
Lap 6: 1m31.176s
Lap 7: 1m31.680s
Lap 8: 1m33.664s
Lap 9: 1m32.268s
Lap 10: 1m31.577s
Lap 11: 1m32.278s
Lap 12: 1m32.405s
Lap 13: 1m31.293s
Lap 14: 1m32.736s
Lap 15: 1m32.840s
Lap 16: 1m34.355s
Lap 17: 1m31.635s
Lap 18: 1m31.000s
Lap 19: 1m32.218s
Lap 20: 1m31.449s
Lap 21: 1m31.465s
Lap 22: 1m31.418s

Driver: Kari Laine - Honda

Practice laps
Lap 1: 1m33.682s
Lap 2: 1m28.933s
Lap 3: 1m29.412s
Lap 4: 1m30.380s
Lap 5: 1m29.238s
Lap 6: 1m00.997s [Invalid lap]
Lap 7: 1m36.947s
Lap 8: 1m28.806s
Lap 9: 2m15.560s [Invalid lap]
Lap 10: 1m29.236s

Race laps
Lap 0: 36.218s
Lap 1: 1m38.104s
Lap 2: 1m31.395s
Lap 3: 1m30.118s
Lap 4: 1m29.382s
Lap 5: 1m29.850s
Lap 6: 1m30.835s
Lap 7: 1m29.733s
Lap 8: 1m29.679s
Lap 9: 1m29.669s
Lap 10: 1m29.627s
Lap 11: 1m29.402s
Lap 12: 1m29.388s
Lap 13: 1m29.476s
Lap 14: 1m29.062s
Lap 15: 1m29.068s

Driver: Antti Laapas - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m34.670s
Lap 2: 1m31.385s
Lap 3: 1m30.532s
Lap 4: 2m34.685s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m30.583s
Lap 6: 1m46.752s [Off the track]
Lap 7: 2m33.536s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m30.673s

Race laps
Lap 0: 47.896s
Lap 1: 1m35.806s
Lap 2: 1m31.583s
Lap 3: 1m40.183s [Off the track]
Lap 4: 1m31.115s
Lap 5: 1m33.358s
Lap 6: 1m30.746s
Lap 7: 1m31.683s
Lap 8: 1m30.430s
Lap 9: 1m30.937s
Lap 10: 1m31.034s
Lap 11: 1m31.049s
Lap 12: 1m30.604s
Lap 13: 1m30.949s
Lap 14: 1m31.165s
Lap 15: 1m30.957s
Lap 16: 1m31.520s
Lap 17: 1m34.368s
Lap 18: 1m31.316s
Lap 19: 1m31.378s
Lap 20: 1m31.381s
Lap 21: 1m31.370s
Lap 22: 1m31.226s

Driver: Joosa Riekkinen - Cooper

No practice laps

Race laps
Lap 0: 53.062s
Lap 1: 1m36.394s
Lap 2: 1m30.368s

Driver: Pasi Nuolikoski - BRM

No practice laps

Race laps
Lap 0: 43.181s
Lap 1: 1m36.079s
Lap 2: 1m31.289s
Lap 3: 1m31.079s
Lap 4: 1m31.391s
Lap 5: 1m30.537s
Lap 6: 1m30.080s [Off the track]
Lap 7: 1m30.054s
Lap 8: 1m30.772s
Lap 9: 1m30.202s
Lap 10: 1m35.138s
Lap 11: 1m30.677s
Lap 12: 1m30.108s
Lap 13: 1m30.076s
Lap 14: 1m30.169s
Lap 15: 1m30.279s
Lap 16: 1m29.618s
Lap 17: 1m29.677s
Lap 18: 1m30.362s
Lap 19: 1m30.111s [Off the track]
Lap 20: 1m33.195s [Off the track]
Lap 21: 1m29.257s
Lap 22: 1m29.427s

Driver: Jaakko Nuolikoski - Cooper

Practice laps
Lap 1: 4m09.639s
Lap 2: 1m41.424s

Race laps
Lap 0: 51.493s
Lap 1: 1m40.051s
Lap 2: 1m32.652s
Lap 3: 1m31.682s
Lap 4: 1m32.062s
Lap 5: 1m32.028s
Lap 6: 1m33.337s
Lap 7: 1m32.856s [Off the track]
Lap 8: 1m30.698s
Lap 9: 1m31.090s
Lap 10: 1m32.077s
Lap 11: 1m31.698s
Lap 12: 1m33.165s
Lap 13: 1m31.022s
Lap 14: 1m31.872s
Lap 15: 1m33.413s
Lap 16: 1m32.588s
Lap 17: 1m30.759s
Lap 18: 1m30.587s
Lap 19: 1m30.448s
Lap 20: 1m30.159s
Lap 21: 1m30.485s
Lap 22: 1m29.835s

Driver: Niko Stenberg - BRM

Practice laps
Lap 1: 1m33.584s
Lap 2: 1m29.886s
Lap 3: 1m29.927s [Off the track]
Lap 4: 2m05.553s [Invalid lap]
Lap 5: 1m30.070s
Lap 6: 1m29.534s
Lap 7: 2m04.896s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m39.034s [Off the track]
Lap 9: 1m30.735s
Lap 10: 1m29.753s
Lap 11: 52.426s [Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 35.836s
Lap 1: 1m37.985s [Off the track]
Lap 2: 1m31.193s
Lap 3: 1m30.725s
Lap 4: 1m30.872s
Lap 5: 1m31.276s
Lap 6: 1m31.115s
Lap 7: 1m31.067s
Lap 8: 1m30.442s
Lap 9: 1m29.995s

Driver: Esa Lempinen - Brabham

No practice laps

No race laps

Driver: Santtu Tiilikainen - Brabham

Practice laps
Lap 1: 2m07.468s [Off the track]
Lap 2: 1m32.002s
Lap 3: 1m31.798s [Off the track]
Lap 4: 1m31.581s
Lap 5: 4m34.280s [Invalid lap]
Lap 6: 1m38.215s
Lap 7: 1m40.822s [Off the track]
Lap 8: 1m29.611s

Race laps
Lap 0: 36.492s
Lap 1: 1m38.096s
Lap 2: 1m32.207s
Lap 3: 1m30.987s
Lap 4: 1m30.413s
Lap 5: 1m30.582s
Lap 6: 1m30.356s
Lap 7: 1m31.839s [Off the track]
Lap 8: 1m30.408s
Lap 9: 1m30.051s
Lap 10: 1m38.077s [Off the track]
Lap 11: 1m30.549s
Lap 12: 1m30.172s
Lap 13: 1m30.054s
Lap 14: 1m29.951s
Lap 15: 1m29.982s
Lap 16: 1m29.626s
Lap 17: 1m30.064s
Lap 18: 1m30.337s
Lap 19: 1m30.436s
Lap 20: 1m30.961s
Lap 21: 1m29.921s
Lap 22: 1m29.644s

Driver: Ville Rahja - Brabham

No practice laps

No race laps

Driver: Marko Toropainen - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 2m00.893s [Off the track]
Lap 2: 5m55.270s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 1m42.522s [Off the track]
Lap 4: 1m00.063s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 35.050s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m40.209s [Off the track]
Lap 7: 1m36.177s [Off the track]
Lap 8: 1m30.143s

Race laps
Lap 0: 45.577s
Lap 1: 1m35.177s
Lap 2: 1m30.820s

Driver: Hannu Etupaltta - Honda

Practice laps
Lap 1: 1m33.529s [Off the track]
Lap 2: 1m29.924s [Off the track]
Lap 3: 1m28.642s
Lap 4: 1m29.836s
Lap 5: 1m28.924s
Lap 6: 1m28.943s
Lap 7: 2m13.310s [Invalid lap]
Lap 8: 1m28.843s
Lap 9: 1m28.965s
Lap 10: 1m30.164s [Off the track]
Lap 11: 2m40.693s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 35.639s
Lap 1: 1m38.506s
Lap 2: 1m31.397s
Lap 3: 1m30.874s
Lap 4: 1m30.453s
Lap 5: 1m31.435s
Lap 6: 1m30.241s
Lap 7: 1m29.882s
Lap 8: 1m31.063s
Lap 9: 1m29.715s
Lap 10: 1m30.321s
Lap 11: 1m30.372s
Lap 12: 1m30.009s
Lap 13: 1m31.030s
Lap 14: 1m30.762s
Lap 15: 1m29.965s
Lap 16: 1m29.979s
Lap 17: 1m30.514s
Lap 18: 1m30.164s
Lap 19: 1m30.401s
Lap 20: 1m30.714s
Lap 21: 1m30.980s
Lap 22: 1m31.875s

Driver: Juho Honkala - Honda

Practice laps
Lap 1: 1m34.007s
Lap 2: 1m30.801s
Lap 3: 1m29.484s
Lap 4: 1m29.654s
Lap 5: 3m15.016s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m33.436s
Lap 7: 1m29.968s
Lap 8: 1m29.135s

Race laps
Lap 0: 35.442s
Lap 1: 1m37.396s
Lap 2: 1m30.985s
Lap 3: 1m30.295s
Lap 4: 1m30.747s
Lap 5: 1m30.641s
Lap 6: 1m30.861s
Lap 7: 1m30.015s

Driver: Esa Lempinen - BRM

Practice laps
Lap 1: 1m35.897s
Lap 2: 1m54.434s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 1m33.766s
Lap 4: 1m29.844s
Lap 5: 1m29.550s
Lap 6: 3m27.485s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m30.243s
Lap 8: 1m29.554s
Lap 9: 3m14.642s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 37.096s
Lap 1: 1m40.849s [Off the track]
Lap 2: 1m31.639s
Lap 3: 1m31.220s
Lap 4: 1m30.732s
Lap 5: 1m30.559s
Lap 6: 1m30.647s
Lap 7: 1m30.724s
Lap 8: 1m30.381s
Lap 9: 1m30.206s

Driver: Ville Rahja - BRM

Practice laps
Lap 1: 1m35.471s [Off the track]
Lap 2: 1m29.987s
Lap 3: 1m29.978s
Lap 4: 2m45.823s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m29.823s
Lap 6: 1m29.748s
Lap 7: 5m20.051s [Invalid lap]
Lap 8: 1m33.934s

Race laps
Lap 0: 37.542s
Lap 1: 1m39.625s
Lap 2: 1m31.409s
Lap 3: 1m31.170s
Lap 4: 1m30.541s
Lap 5: 1m30.555s
Lap 6: 1m30.566s
Lap 7: 1m30.162s
Lap 8: 1m30.388s
Lap 9: 1m30.287s

Driver: Pekka Pöyhönen - BRM

Practice laps
Lap 1: 1m32.534s
Lap 2: 1m29.430s
Lap 3: 1m30.186s
Lap 4: 1m29.267s [Off the track]
Lap 5: 37.485s [Invalid lap]
Lap 6: 1m34.756s
Lap 7: 1m29.304s
Lap 8: 1m29.506s
Lap 9: 1m29.121s
Lap 10: 52.609s [Invalid lap]
Lap 11: 1m33.660s
Lap 12: 1m29.277s

Race laps
Lap 0: 34.749s
Lap 1: 1m35.931s
Lap 2: 1m30.117s
Lap 3: 1m30.230s
Lap 4: 1m30.449s
Lap 5: 1m29.786s
Lap 6: 1m30.936s
Lap 7: 1m30.040s

Driver: Jarmo Jaskari - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m38.776s
Lap 2: 1m33.606s
Lap 3: 1m29.987s
Lap 4: 1m30.129s [Off the track]
Lap 5: 1m29.890s

Race laps
Lap 0: 37.333s
Lap 1: 1m39.225s
Lap 2: 1m33.045s
Lap 3: 1m33.846s
Lap 4: 1m30.849s
Lap 5: 1m31.001s
Lap 6: 1m31.263s
Lap 7: 1m30.816s
Lap 8: 1m30.755s
Lap 9: 1m31.004s
Lap 10: 1m31.959s
Lap 11: 1m31.170s
Lap 12: 1m30.972s
Lap 13: 1m30.579s
Lap 14: 1m30.493s
Lap 15: 1m38.261s [Off the track]
Lap 16: 1m31.315s
Lap 17: 1m29.989s
Lap 18: 1m30.740s
Lap 19: 1m30.478s
Lap 20: 1m30.559s
Lap 21: 1m30.685s
Lap 22: 1m30.960s

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Monza Wed Nov 26 22:28:10 2003

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
Esa Lempinen fails to make the start.
Ville Rahja fails to make the start.
Polesitter Hannu Etupaltta in a Honda leads the field as the flag drops.

Lap 1:
Joosa Riekkinen overtakes Jaakko Nuolikoski.
Joosa Riekkinen is in position 17 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Samuli Ikaheimo.
Pasi Nuolikoski overtakes Jaakko Nuolikoski.
Pasi Nuolikoski overtakes Risto Westman.
Pasi Nuolikoski overtakes Antti Laapas.
Pasi Nuolikoski overtakes Marko Toropainen.
Pasi Nuolikoski overtakes Lauri Haverinen.
Pasi Nuolikoski is in position 11 at the end of the lap.
Jarmo Jaskari overtakes Ville Rahja.
Jarmo Jaskari overtakes Esa Lempinen.
Jarmo Jaskari is in position 8 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Esa Lempinen.
Santtu Tiilikainen is in position 7 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes Kari Laine.
Niko Stenberg overtakes Hannu Etupaltta.
Niko Stenberg is in position 4 at the end of the lap.
Juho Honkala overtakes Kari Laine.
Juho Honkala overtakes Hannu Etupaltta.
Juho Honkala is in position 3 at the end of the lap.
Sammy The Bridge overtakes Kari Laine.
Sammy The Bridge overtakes Hannu Etupaltta.
Sammy The Bridge is in position 2 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes Sammy The Bridge.
Pekka Pöyhönen overtakes Kari Laine.
Pekka Pöyhönen overtakes Hannu Etupaltta.
Pekka Pöyhönen is in position 1 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta loses the lead.
The new race leader is Pekka Pöyhönen.

Lap 2:
Esa Lempinen overtakes Jarmo Jaskari.
Esa Lempinen is in position 9 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes Jarmo Jaskari.
Ville Rahja is in position 8 at the end of the lap.

Lap 3:
Risto Westman overtakes Marko Toropainen.
Risto Westman is in position 16 at the end of the lap.
Lauri Haverinen overtakes Marko Toropainen.
Lauri Haverinen is in position 15 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes Joosa Riekkinen.
Jaakko Nuolikoski overtakes Risto Westman.
Jaakko Nuolikoski overtakes Lauri Haverinen.
Jaakko Nuolikoski overtakes Marko Toropainen.
Jaakko Nuolikoski is in position 14 at the end of the lap.
Antti Laapas overtakes Lauri Haverinen.
Antti Laapas overtakes Marko Toropainen.
Antti Laapas is in position 13 at the end of the lap.
Samuli Ikaheimo overtakes Risto Westman.
Samuli Ikaheimo overtakes Antti Laapas.
Samuli Ikaheimo overtakes Lauri Haverinen.
Samuli Ikaheimo overtakes Marko Toropainen.
Samuli Ikaheimo is in position 12 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Jarmo Jaskari.
Pasi Nuolikoski is in position 10 at the end of the lap.
Kari Laine overtakes Hannu Etupaltta.
Kari Laine is in position 5 at the end of the lap.
Joosa Riekkinen retires the Cooper.
Marko Toropainen retires the Ferrari.

Lap 4:
Kari Laine overtakes Niko Stenberg.
Kari Laine is in position 4 at the end of the lap.

Lap 5:
Kari Laine overtakes Juho Honkala.
Kari Laine is in position 3 at the end of the lap.

Lap 6:
Lauri Haverinen overtakes Jaakko Nuolikoski.
Lauri Haverinen is in position 14 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Niko Stenberg.
Hannu Etupaltta is in position 5 at the end of the lap.

Lap 7:
Risto Westman overtakes Lauri Haverinen.
Risto Westman is in position 15 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes Lauri Haverinen.
Jaakko Nuolikoski is in position 14 at the end of the lap.
Lauri Haverinen retires the Ferrari.

Lap 8:
Risto Westman overtakes Juho Honkala.
Risto Westman overtakes Pekka Pöyhönen.
Risto Westman is in position 13 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes Juho Honkala.
Jaakko Nuolikoski overtakes Pekka Pöyhönen.
Jaakko Nuolikoski is in position 12 at the end of the lap.
Samuli Ikaheimo overtakes Juho Honkala.
Samuli Ikaheimo overtakes Pekka Pöyhönen.
Samuli Ikaheimo is in position 11 at the end of the lap.
Antti Laapas overtakes Samuli Ikaheimo.
Antti Laapas overtakes Juho Honkala.
Antti Laapas overtakes Pekka Pöyhönen.
Antti Laapas is in position 10 at the end of the lap.
Jarmo Jaskari overtakes Juho Honkala.
Jarmo Jaskari overtakes Pekka Pöyhönen.
Jarmo Jaskari is in position 9 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Juho Honkala.
Pasi Nuolikoski overtakes Pekka Pöyhönen.
Pasi Nuolikoski is in position 8 at the end of the lap.
Esa Lempinen overtakes Juho Honkala.
Esa Lempinen overtakes Pekka Pöyhönen.
Esa Lempinen is in position 7 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes Juho Honkala.
Ville Rahja overtakes Pekka Pöyhönen.
Ville Rahja is in position 6 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Juho Honkala.
Santtu Tiilikainen overtakes Pekka Pöyhönen.
Santtu Tiilikainen is in position 5 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes Juho Honkala.
Niko Stenberg overtakes Pekka Pöyhönen.
Niko Stenberg is in position 4 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Juho Honkala.
Hannu Etupaltta overtakes Pekka Pöyhönen.
Hannu Etupaltta is in position 3 at the end of the lap.
Kari Laine overtakes Pekka Pöyhönen.
Kari Laine is in position 2 at the end of the lap.
Sammy The Bridge overtakes Pekka Pöyhönen.
Sammy The Bridge is in position 1 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen loses the lead.
The new race leader is Sammy The Bridge.
Juho Honkala retires the Honda.
Pekka Pöyhönen retires the BRM.

Lap 9:
Kari Laine overtakes Sammy The Bridge.
Kari Laine is in position 1 at the end of the lap.
Sammy The Bridge loses the lead.
The new race leader is Kari Laine.

Lap 10:
Risto Westman overtakes Esa Lempinen.
Risto Westman overtakes Ville Rahja.
Risto Westman overtakes Niko Stenberg.
Risto Westman overtakes Sammy The Bridge.
Risto Westman is in position 9 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes Esa Lempinen.
Jaakko Nuolikoski overtakes Ville Rahja.
Jaakko Nuolikoski overtakes Niko Stenberg.
Jaakko Nuolikoski overtakes Sammy The Bridge.
Jaakko Nuolikoski is in position 8 at the end of the lap.
Samuli Ikaheimo overtakes Esa Lempinen.
Samuli Ikaheimo overtakes Ville Rahja.
Samuli Ikaheimo overtakes Niko Stenberg.
Samuli Ikaheimo overtakes Sammy The Bridge.
Samuli Ikaheimo is in position 7 at the end of the lap.
Antti Laapas overtakes Esa Lempinen.
Antti Laapas overtakes Ville Rahja.
Antti Laapas overtakes Niko Stenberg.
Antti Laapas overtakes Sammy The Bridge.
Antti Laapas is in position 6 at the end of the lap.
Jarmo Jaskari overtakes Esa Lempinen.
Jarmo Jaskari overtakes Ville Rahja.
Jarmo Jaskari overtakes Niko Stenberg.
Jarmo Jaskari overtakes Sammy The Bridge.
Jarmo Jaskari is in position 5 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Esa Lempinen.
Pasi Nuolikoski overtakes Ville Rahja.
Pasi Nuolikoski overtakes Niko Stenberg.
Pasi Nuolikoski overtakes Sammy The Bridge.
Pasi Nuolikoski is in position 4 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Niko Stenberg.
Santtu Tiilikainen overtakes Sammy The Bridge.
Santtu Tiilikainen is in position 3 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Sammy The Bridge.
Hannu Etupaltta is in position 2 at the end of the lap.
Sammy The Bridge retires the Ferrari.
Niko Stenberg retires the BRM.
Esa Lempinen retires the BRM.
Ville Rahja retires the BRM.

Lap 14:
Jaakko Nuolikoski overtakes Samuli Ikaheimo.
Jaakko Nuolikoski is in position 7 at the end of the lap.
What would become the fastest lap of the race is set by Kari Laine.
The time is an impressive 1m29.062s.

Lap 15:
Samuli Ikaheimo overtakes Jaakko Nuolikoski.
Samuli Ikaheimo is in position 7 at the end of the lap.

Lap 16:
Risto Westman overtakes Kari Laine.
Risto Westman is in position 8 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes Samuli Ikaheimo.
Jaakko Nuolikoski overtakes Kari Laine.
Jaakko Nuolikoski is in position 6 at the end of the lap.
Antti Laapas overtakes Kari Laine.
Antti Laapas is in position 5 at the end of the lap.
Jarmo Jaskari overtakes Kari Laine.
Jarmo Jaskari is in position 4 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Kari Laine.
Pasi Nuolikoski is in position 3 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Kari Laine.
Santtu Tiilikainen is in position 2 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Kari Laine.
Hannu Etupaltta is in position 1 at the end of the lap.
Kari Laine loses the lead.
The new race leader is Hannu Etupaltta.
Kari Laine retires the Honda.

End of the race:
Hannu Etupaltta wins the race 04.914s ahead of Santtu Tiilikainen.
Last of the podium finishers was Pasi Nuolikoski,
finishing 06.467s behind the winner.

Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Mieletön härökarusellikisa tämä Monza. Ensin ankka päättää haistattaa pitkät koko ForumGPL:n väelle, sitten päädytään etsimään perinteisempää hostia, joka lopulta löytyi, kiitokset Sammylle. Aika-ajot sujuivat itseni ja tallini kannalta loistavasti. Hondat ajoivat eturiviin ja vieraileva tähtemme Juho Honkala ruutuun 5. Liekö sitten Honda-kuljettajien suunnistustaidoissa puutteita, sillä he eivät osanneet ajaa ensimmäiseen riviin, vaan parkkeerasivat autonsa keskelle muuta porukkaa.

Startissa Honda stumppasi, mutta onneksi pääsin liikkeelle, eikä monikaan auto päässyt edelle. Alussa Kelju hiosti kovasti ja meni ohitse, myös N1kon hän ohitti pikaiseen ja meni härnäämään kolmantena ajanutta Honkalaa. Itse jäin N1kon taakse ihmettelemään BRM:n leveyttä, siitä ei nimittäin mahtunut millään ohi, vaikka olisi hieman nopeampi ollutkin, N1ko vei BRM:ää äärirajoilla ja ohituspaikka aukeni vasta pitkän imuttelun jälkeen pääsin parabolicassa rinnalle ja ohi, nyt oli aika hengähtää ja päätin ajella näillä sijoilla maaliin, sillä edessä ajavat olivat jo karanneet.

Sammy järjesteli pieniä BRM-only bileitä lesmo 2:ssa, joihin en Hondalla ajavana päässyt mukaan. BRM:n mustaa kierrosta täydensi vielä Eppu, joka otti auton peräänsä parabolicassa. Hetken kuluttua edestä discosi PekPoy ja Honkala spinnasi curva grandessa, joten olin Keljun perässä toisena. kierroksella 15. Keljun Honda kuitenkin sanoi sopimuksensa irti ja nousin kärkeen. Sain jälleen kerran havaita, kuinka yksi numero tulostaululla voi saada aikaan ihmisen elimistössä niin suuria muutoksia, tässä vaiheessa alkoi nimittäin taas hermoilu, jolle ei kärjessä ajaessa näytä tulevan loppua. Auto pysyi kuitenkin hanskassa, mutta vauhti katosi samantien, kun paine ympäriltä katosi.

Tästä kisasta pitäisi tehdä video, sillä materiaalista ei olisi puutetta :D
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
NS:
[QB]Onneksi pasi tuli mukaan. D QB]
Juu.. kiitos. wink

Servulla näytti olevan tilaa, ja päätin tulla mukaan kun aikaa oli jäljellä 4min. Aika-ajoista irtosi viimeinen ruutu. :D

Lähtö oli aika hauska, taisin ohittaa n. 300 metrin aikana 5-6 kuskia. :p

Kisassa alussa oli vääntöä Epun kanssa.. ja hotlap-säädöillä sai pelätä että jokainen suora on viimeinen... sen verran korkealla kiekat huusivat. Epun taikatempusta (eli Sammyn läpiajosta) repesin täysin ja mulla oli vielä tippa silmässä kun saavuin Epun ja Zanden kolari paikalle, ja meinasin vetää Epun seuraksi sinne pusikkoon... :D

Lopussa Zanden kanssa oli kivaa kisailua ja tätä jatkui monta kierrosta, kun lopussa yritin iskeä vähän riskilläkin.. niin tietysti T1:ssä valui vähän leveäksi ja pussasin hiukan kaidetta mutta säkällä auto pysyi ehjänä ja pääsin maaliin.

Onnea voittajalle ja maaliin asti ajaneille.

<small>[ 27-11-2003, 12:09: Message edited by: Pasi73 ]</small>
 

Eppu1

Well-known member
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
158
Sijainti
Tre
Tästä kisasta täytyy vielä jälkikäteenkin todeta jotta :D :D
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Minkä ihmeen vuoksi moottorin hajottua pääsuoralla pitää jatkaa vielä matkaa uudelle kierrokselle ja hyydytellä sitten keskellä grandea..? Kävikö tuossa perässä rankassa sladissa menevälle kaverille tuossa pahemminkin (ei ilmeisesti nähnyt moottorin hajoamista ja luuli edellä menevän kuskin olevan vielä täysillä kisassa mukana?) ?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Wilpuri:
Minkä ihmeen vuoksi moottorin hajottua pääsuoralla pitää jatkaa vielä matkaa uudelle kierrokselle ja hyydytellä sitten keskellä grandea..? Kävikö tuossa perässä rankassa sladissa menevälle kaverille tuossa pahemminkin (ei ilmeisesti nähnyt moottorin hajoamista ja luuli edellä menevän kuskin olevan vielä täysillä kisassa mukana?) ?
Samaa tuumin. Mutta hei, asialla oli toropainen... aivan normaalia aivotonta käytöstä.
 

Zande

Active member
Liittynyt
29.10.2002
Viestit
37
Sijainti
Klaukkala, Suomi
Olipa taas kisa. Aika-ajoissa ajamisesta ei tuntunut tulevan yhtään mitään, puolivälissä piti käydä boottaamassakin kun peli tökki ja pätki häiritsevästi, johtuen varmaan siitä että että servujen kanssa piti tapella useaan otteeseen. Lopulta sain viimeisellä kierroksella ajettua jokseenkin kelvollisen ajan jota olisi voinut parantaa vielä muutamalla kymmenykselläkin ja lähtöruutu oli peräti 8.

Startissa oli aika tiukkaa, tarkkana sai olla ettei aja kenenkään perään ja Curva Grandessa olin enemmän kuin lähellä ajaa vierellä olleen Hondan kylkeen. Lesmoon päästessäni näin peileistä ettei kukaan ole ihan perässä joten saatoin ottaa jarrutuksen todella varman päälle ja katsella onko edessä ketään poikittain. Kun pääsin Parabolicaan huomasin että olin ottanut kisaan väärät säädöt. Auto huojui ja heilui ja sai tehdä tosissaan töitä ettei auto päätynyt hiekoille.

8-9 kierrosta oli kivaa katsella kun edessäajavat Hondat ja BRM taistelivat keskenään. Itse keskityin vain pitämään auton radalla Parabolican jarrutuksessa ja katselemaan peileistä tuleeko takaa uhkaajia. Kymmenennellä kierroksella sitten sattui ja tapahtui. Lesmo1:ssä olin lähellä spinnata mutta sain korjattua autonnokan oikeaan suuntaan sisäreunassa olevan nurmikon avulla. VJR pääsi siinä ohi. Lesmo2:n ulostulossa olikin sitten Sammy Ferrareineen poikittain keskellä tietä. Jotenkin kummasti onnistuin nurmikon kautta väistämään koko köörin ja pääsin hienosti kolmesta autosta ohi menettämättä juurikaan vauhtia. Eppu pääsi näemmä vielä vauhdikkaammin ulos ja meni ohi Parabolican jarrutuksessa. Minulla taisi olla ihan liikaa vauhtia ja ajoin Epun perään sisääntaittovaiheessa. Tästä olen todella pahoillani, olisin voinut jarruttaa aikaisemmin jolloin tuoltakin olisi vältytty. :(

Tämän jälkeen huomasinkin olevani yhtäkkiä kisassa kolmantena, tosin ero eteenpäin Arcanumiin oli peräti 9 sekuntia kun vielä muutama kierros sitten se oli 2-3 sekuntia. Viiden kierroksen jälkeen olinkin yllättäen noussut toiseksi. Tässä vaiheessa paineet alkoivat olla jo aika kovat ja Parabolicassa oli muutaman kerran senteistä kiinni että olisin liukunut hiekoille. Osittain tämänkin ansiosta Pasi sai lopussa hyvin kiinni ja ohittikin pääsuoran päässä muutama kierros ennen maalia, ajautuen kuitenkin Grandessa leveäksi. Olin lähellä ajaa perään mutta sain väistettyä ja sen jälkeen yritin vain ajaa Parabolican vielä 3 kertaa kunnialla läpi. Se myös onnistui ja selvisin maaliin toisena ottaen näin urani parhaan sijoituksen ykkösdivarissa. Onnea voittaja Etupaltalle ja muillekin maaliin asti selvinneille.
 

Mie-

Well-known member
Liittynyt
16.7.2002
Viestit
652
Sijainti
Highland
Wilpuri:
Kävikö tuossa perässä rankassa sladissa menevälle kaverille tuossa pahemminkin (ei ilmeisesti nähnyt moottorin hajoamista ja luuli edellä menevän kuskin olevan vielä täysillä kisassa mukana?) ?
Kyseinen sladittaja olin minä. Monzan reunakivetykset pelastivat onneksi tilanteen ja vahvasti spinniin johtava kehityskulku pysähtyi. Näin savuttavan Ferrarin vasta vähän ennen Grandea ja kuvittelin sen antavan tietä, ajattelin siis että moottori oli juuri poksantanut. Ulosajossa oli kyse kuitenkin ihan omasta autonhallintakyvyttömyydestä mikä johtui noin viikon mittaisesta tauosta, paremmalla tuntumalla rattiin ulosajo olisi ollut helposti vältettävissä.

<small>[ 27-11-2003, 17:46: Message edited by: Mie- ]</small>
 

Lateksi

Member
Liittynyt
14.7.2003
Viestit
10
Sijainti
Suomi
Tein sitten ensimmäisen Forumgpl-kisa starttini, ja ei hyvin mennyt.

Aika-ajoissa 11. sija ja olin vähän pettynyt. Sitten lähdössä olin ihan pihalla, ja mielestäni oli ainakin 200 metriä eroo eturivistä minuun :confused: .
Pari ekaa kiekkaa meni ihan kohtuu hyvin ja sitten Paraboolicassa pyörähin kaks kertaa peräkkäin ja ohjaus meni rikki, siinä samalla ainakin kolme autoa ohitti minut. Ajo meni hiukan vaikeaksi rikkinäisellä ohjauksella mutta jotenkin se sujui.

Parin kiekan jälkeen ohitin jonkun ja sitten kahdeksannella kiekalla kuului POKS! ja ajoin tienreunaan ja keskeytin.
 

Sajaja

Well-known member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
122
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Aika-ajot meni kaikenlaisen sekoilun piikkiin, kuten meinasi mennä koko Monzan kisaviikonloppukin. Rata tuntui olevan jatkuvasti varattu muiden luokkien vielä ajaessaan siellä kisojaan. Ratavalvojat pökkivät alussa kaikki F1.autot "pihalle", mitä ihmeellisimillä verukkeilla, kuten Network error 10054 jne. Onneksi kilpailun jury kokoontui ja Monzan nopeat suorat avautuivat F1-autoille. :D

Aika-ajoissa kuitenkin rutiinisuoritus 1.29.890 ja Kuupalla 10 -lähtöruutuun.
Startissa en huomannut mitään outoa, paitsi että edessä olevat katosivat nopeasti horisonttiin. Alkukierrokset oli melkoista tuskaa ja pari autoa päästin suosiolla ohitseni, sillä nopeuserot suorilla olivat melkoiset.
Keskityin ajamaan täysin omaa kisaani ja koko kisa oli todella yksinäistä puurtamista. Sijoitukseni nousi pykälä pykälältä toisten keskeyttämisen ansiosta ja pian huomasin olevani jo peräti neljäntenä. Muutamia vaaratilanteita toki oli... juuri kun olin ajamassa sisään Lesbo2:een, heilahti lippumiehen keltainen lippu yuck Vastaan tuli muutama rengas ja 3 enemmän tai vähemmän kolhua saanutta autoa. Kuin ihmeen kaupalla väistin ne, mutta tuurilla ne suuretkin laivat seilaa :) Takana ajoi Laapas 14 sekunnin päässä ja Pasi oli kierroskaupalla 1-2s. päässä edessäni BRM:llään. Ajattelin, että koitan saada Pasin kiinni. mutta... Parabolikan jarrutus "pikkaisen" pitkäksi. Taisi unohtua koko jarrutus, sillä sen verran syvällä hiekoissa uin Kuuppani kanssa :p
Pääsin kuitenkin jatkamaan ja seuraavalla kierroksella ero Laapakseen oli kuitenkin turvallinen 6 s. Lopullinen sijoitus 4:s !Tallikamu täydensi Kuuppa-tallin mahtavaa menestystä olemalla 6:s.

Cooper-tallin menestys Monzassa oli suoranainen sensaatio, radalla, jolla hitaalla Cooperilla ei periaatteessa voinut pärjätä ja ottaen huomioon, että Honda ei saanut pistettäkään ja BRM:llä maaliin saapui vain PRO kuski Pasi, tuoden BRM:lle 10-pistettä. Muussa tapauksessa Cooper talli olisi nyt pistejohdossa eek!

On se hienoa, että nämä PRO kuskit tulevat silloin tällöin mukaan kisoihin antamaan lisäväriä, mutta Cooper-tallin mielestä tämän kertainen rata ja autovalinta ei ollut oikea ... etenkin kun Joosa edusti tälläkertaa Cooper-tallia kohtalaisen huonolla menestyksellä :D

Mossessa nähdään

<small>[ 04-12-2003, 15:08: Message edited by: Sajaja ]</small>
 
Ylös