5. Osakilpailu, Mosport

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Jeh! Aika-ajoissa yli 1,5s huonompi aika ku mitä olin aiemmin samana päivänä yksikseni treenannut. Ei millään meinannut saada aikaa. Lähtöruutuna tokavika.

Lähtö olikin sitten aikamoinen gerbiili. Ensin heikko liikkeellelähtö ja vielä ylireagoitu lukkojarrutus ennen ensimmäistä mutkaa (joku heitti just kieppejä ilmassa edessä :) ).

Sitten pääsin ajamaan kisaa ja sijoitus vaihteli 7-9 välillä. Enimmäkseen taisin yhdeksäntenä ajaa.

Oli suorastaan ihme, etten keskeyttänyt, sillä sen verran paljon oli läheltäpiti tilanteita, joista vaarallisin oli ehdottomasti kahden aidan välistä ajo montunpohjassa (ennen tiukkaa oikeeta ja takasuoraa).

Täytyy sanoa kiitokset Nikolle ja Pasille että hermot pitivät mun hitaasta ajosta huolimatta. Tähän asti paineensietokykyni on ollut aika hatara jonkun nopeamman hiillostaessa takana, mutta Pasin ja varsinkin Nikon ansiosta sain paljon treeniä tuolla saralla :) . Sori Pasi vielä siitä kun spinnasin eteesi jossain vaiheessa (se siitä paineensietokyvystä wink ,no ei :) ). Ilmeisesti se ei aiheuttanut keskeytystäsi (onneks).

Ekan kerran maaliin asti tällä kaudella ja samalla myös ensimmäiset pisteet. Tavoite täyttyi.

RRC:ssä tavoitteet ovatkin sitten jo aivan toista luokkaa. Joululomalla on aikaa treenata ja varmana tuleekin ajeltua. Jos aika-ajoissa 10 sakkiin yltäis ja maaliin ennättäisin 5 parhaan joukossa, niin äärimmäisen tyytyväinen olisin.

RRC:ssä viimeistään nähdään :D .

<small>[ 12-12-2003, 11:08: Message edited by: Joni ]</small>

Sajaja

Well-known member
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Mosport... Kanada on p..ka maa !! Tuli sellainen kisa, jonka todella haluaisin unohtaa. :(

Aika-ajot meni kaikenlaisen säheltämisen ja säätämisen piikkiin. Kuitenkin 4-lähtöruutu 0,5s. omasta PB:stä.

Kisa....... Startti...... TÖSSI !!

Olen kattellut replyä joka ilmansuunnasta ja en oikein osaa sanoa mitä lähdössä tapahtui, tai siis startissahan oli vuosisadan kolari by ME. yuck

Stumppasin pikkusen ruutuun ja sitten katos pito ja Kuuppa lähti oikelle kohti kaidetta. Kakkosta tupaan ja sitten väännettiin vasemmalle kaikkien tietämin seurauksin.
Oli kumma, että kuuppa kesti voltin kerien, mutta siitä huolimatta olin todella lähellä lopettaa kisan siihen... sen verran oma töppi vitutti ! VIELÄ KERRAN SORRY ! Todella amatöörimäistä touhua !

Jostain sain kuitenkin "intoa" jatkaa ja kisa eteni aina kierrokselle 6, kunnes päätin ekaa kertaa käydä kusettamassa Kuuppaani T2:n nurtsilla.
Kierroksella 11 nousin Sammyn ohi, kun Sammyllä lipsahti hieman leveäksi, sijoitukseni oli 2. Edelläni tallikamu Nuolikoski piikkipaikalla.

Kierroksella 15 töräytin taas pihalle, tälläkertaa maalisuoraa edeltävässä kurvissa. VJR kuittaa ja kiittää. sijoitus 3.

Ja taas mennään. Kierros 16. takasuoran päässä nyppylän jälkeen miljoonaa verkkoaitaan. GPL:n jumalat oli ilmeisesti päättänyt, että Jaskari ei keskeytä tätä kisaa, meinaan sen verran vauhdilla Kuuppa aitaa syleili, että periaatteessa pyörien olisi pitänyt sinkoilla ympäri Kanadaa.
Mikkonen ja Sammy kuittaa ohi ja sijoitus nyt 5.

Sain Sammyn kiinni todella nopeasti ja kierroksella 17 SE sitten tapahtui... KELE !
Ylhäällä neulansilmässä Sammy menee leveäksi ja yritän ohitusta sisäkautta. Okei olen täysin sisäreunassa ja Sammy kääntää kylkeen.
No, Sammy pyörähtää edessäni ja itselläni mieletön ketutus päällä omasta töpistä. Yritän jotenkin korjata tilanteen ja odotan, että Sammy pääsee jatkamaan edelläni matkaa.
SAMMY, ymmärrän täysin mielipiteesi. Miksi tukin nokkani joka paikkaan, olisin voinut vaikkapa jarruttaa... mutta enpä jarruttanut vaan tukin sisälle röyhkeästi ja PAM ! :(
Nyt kun vielä olen replyä kattonut, niin huomasin helpon ohitukseni syyn samalla kierroksella susta jälkeenpäin pääsuoralla. Autosi sai ilmeisesti pahasti siipeen Kuuppani syleilystä, sen verran vaikean näköistä menosi oli. Sorry siitä vielä kerran. :(

Eli, samalla kierroksella pääsin Sammystä ohi pääsuoralla ja Sammy antoi hienosti tietä T1:een. Sijoitukseni oli 4 ja tämä kesti loppuun asti.

Loppukisa meni tuskaillessa täysin loppujen renkaiden kanssa ja ilmeisesti Kuupassakin oli jotain vikaa... ainakin maali lohkeillut.

Yritän kasata itseni seuraavaan RRC:n kisaan. Onneksi tässä on aikaa ......................................