#53 Alexander Rossi

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
1991 Syntynyt Jenkkikuski. Tällä hetkellä GP2 luokassa toisena sarjapisteissä. Siirtyy pikakomennuksella Manorin F1-kuljettajaksi viiteen kauden seitsemästä viimeisestä osakilpailusta. Rossille tilaa tekevä Mehri ajaa taas ne 2 jäljelle jäävää. Rossi on toiminut F1-testikuljettajana 2012 lähtien ja ajanut kilpaa viime vuodet WSR 3,5 ja GP2 sarjoissa. Ensimmäinen jenkki ykkösissä aikoihin.
 
Viimeksi muokattu:

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
1991 Syntynyt Jenkkikuski. Tällä hetkellä GP2 luokassa toisena sarjapisteissä. Siirtyy pikakomennuksella Manorin F1-kuljettajaksi seuraavaan viiteen osakilpailuun. Rossille tilaa tekevä Mehri ajaa kauden 2 viimeistä osakilpailua. Rossi on toiminut F1-testikuljettajana 2012 lähtien ja ajanut kilpaa viime vuodet WSR 3,5 ja GP2 sarjoissa. Ensimmäinen jenkki ykkösissä aikoihin.
Eikös hän aja seuraavat 2 GP:tä, Singaporen ja Japanin, jonka jälkeen Merhi ajaa Venäjällä. Siitä taas seuraavat kolme kisaa (USA, Meksiko ja Brasilia) ajaa Rossi. Kauden päätöskisan ajaa Merhi Abu Dhabissa.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Eikös hän aja seuraavat 2 GP:tä, Singaporen ja Japanin, jonka jälkeen Merhi ajaa Venäjällä. Siitä taas seuraavat kolme kisaa (USA, Meksiko ja Brasilia) ajaa Rossi. Kauden päätöskisan ajaa Merhi Abu Dhabissa.
En tiiä enää itekään, mahdollisesti. Editoidaanpa sitten ainakin virheellinen informaatio pois avauspostista.
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Ajaa GP2-kauden loppuun eli siksi Merhi ajaa Sochissa ja Abu Dhabissa.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Ajaa GP2-kauden loppuun eli siksi Merhi ajaa Sochissa ja Abu Dhabissa.
Yllättävän kova hinku päästä takaisin GP2-rattiin, vaikka Vandoorne on käytännössä varma mestari. Sopimustekniset syyt taustalla?

Ihan hauskaa nähdä vaihtelua lähtöruudukossa, F1-ajokokemustahan Rossilla on jo kolmen viime kauden ajalta kolmoskuskiroolissa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5724
Yllättävän kova hinku päästä takaisin GP2-rattiin, vaikka Vandoorne on käytännössä varma mestari. Sopimustekniset syyt taustalla?
Kuskihan sen lystin maksaa, eli tallilla ei ole paljoa sanottavaa asiaan. Rossille tämä Manor-stintti on puhtaasti kokemuksen hakemista, jotta hänellä olisi paremmat mahdollisuudet Haasille ensi kaudeksi. GP2-sarjaan panostaminen lienee myös järkevää, sillä Manorilla ei ole mahdollista oikeasti kilpailla ketään vastaan ja näyttää taitojaan. Rossin GP2-kausi on myös ollut paremmassa nosteessa hänen voitettua kauden ensimmäiset kisansa kahden edellisen viikonlopun aikana (Belgia & Italia). Sitä paitsi Rossin ura jatkunee edelleen GP2:ssa ellei hän saa Haasilta paikkaa ensi vuonna.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Eikös hän aja seuraavat 2 GP:tä, Singaporen ja Japanin, jonka jälkeen Merhi ajaa Venäjällä. Siitä taas seuraavat kolme kisaa (USA, Meksiko ja Brasilia) ajaa Rossi. Kauden päätöskisan ajaa Merhi Abu Dhabissa.
Onkohan tuo mahdollista. Ainakin aiemmin oli sääntö, että kuskivaihtoja saa tehdä vain muutaman ilman pakottavaa syytä kuten loukkaantumista. Tuossa tulisi laskujeni mukaan neljä.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Onkohan tuo mahdollista. Ainakin aiemmin oli sääntö, että kuskivaihtoja saa tehdä vain muutaman ilman pakottavaa syytä kuten loukkaantumista. Tuossa tulisi laskujeni mukaan neljä.
Mitä? Ei niitä nyt noin lasketa. Saahan kahta kuskia keskenään vaihtaa vaikka joka toiseen kisaan mutta eri kuskeja ei saa muistaakseni kolmea enempää yhdessä autossa.
Vai lensinkö huumoriansaan nyt?
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12618
Sijainti
Sivulla viisi
Eikö se ollut neljä se määrä mitä yksi talli saa kaudessa eri kuskeja ajattaa? Tuo ei ole tällä vuosituhannella kovin usein rikki mennyt, tulee mieleen vain Prost 2001.
 

choyothe

Well-known member
Liittynyt
28.9.2013
Viestit
536
Kuka tietää kenen syytä turva-autofarssi oli, mutta täysin anteeksiantamatonta (normaalitapauksissa) tämänkaltaiselle sarjalle. Kaveri oli Ricciardon ja Kimin välissä noin 4 minuuttia.
 

Checo

Member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
11
^Radio ei pelannut kumpaakaan suuntaan joten Rossille ei saatu tietoa että voi ohittaa kärjen. Sen takia kisan johto päätti startata kisan, vaikka Rossi ei ollutkaan omalla paikalla.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
^Radio ei pelannut kumpaakaan suuntaan joten Rossille ei saatu tietoa että voi ohittaa kärjen. Sen takia kisan johto päätti startata kisan, vaikka Rossi ei ollutkaan omalla paikalla.
Jep. Siihen nähden ajoi debyyttikisassaan varsin mallikkaasti. Päihitti heti tallikaverinsakin.
 

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
^Radio ei pelannut kumpaakaan suuntaan joten Rossille ei saatu tietoa että voi ohittaa kärjen. Sen takia kisan johto päätti startata kisan, vaikka Rossi ei ollutkaan omalla paikalla.
Eikös siellä toinenkin Manor ollut letkan keskellä? Ei tainnut Stevensilläkään radio toimia.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Tässähän on selvä sääntökorjaus paikallaan. Ilmeisesti auton näyttöön ei tule tietoa, että saat ohittaa turva-auton? Ja muutenkin sen antamaan infoa pitäisi lisätä. Jos radio on rikki, mistä kuski tietää esim. suorittaa saamansa rangaistukset? Vai tulevatko ne näyttöön?
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5724
Tässähän on selvä sääntökorjaus paikallaan. Ilmeisesti auton näyttöön ei tule tietoa, että saat ohittaa turva-auton? Ja muutenkin sen antamaan infoa pitäisi lisätä. Jos radio on rikki, mistä kuski tietää esim. suorittaa saamansa rangaistukset? Vai tulevatko ne näyttöön?
Vastaus: varikkotaulut.
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
Jep. Siihen nähden ajoi debyyttikisassaan varsin mallikkaasti. Päihitti heti tallikaverinsakin.
Juu, ihan kelvollinen eka skaba oli Rossilla. Turva-autotilanteen hässäkälle ei paljoa voinut mitään, mutta ihan kelvollisesti senkin tilanteen sitten lopulta hoiti.

Haasilla ensi vuonna?
 
Ylös