antimikael
Well-known member
Paitsi että eilen bahrainissa oli ukkosmyrsky samaan kellonaikaan kun A-A ja Kisa ajellaanJoo niinhän se olikin. Kuivaa nyt pitäisi jokatapauksessa olla.
Paitsi että eilen bahrainissa oli ukkosmyrsky samaan kellonaikaan kun A-A ja Kisa ajellaanJoo niinhän se olikin. Kuivaa nyt pitäisi jokatapauksessa olla.
Ei ne uudet osatkaan aina toimi välttämättä ollenkaan vaikka olisivat esimerkiksi tuulitunnelissa vaikuttanee hyvältä ihan vaan sen takia että ovat uusia.jollain todella perverssillä tavalla odotan myös sitä, miten mahdollinen epäonnistuminen nyt sitten selitellään. Esim. "eivät uudet osat voi heti toimia" tms.
Ei sieltä mitään isoa ole tulossa. Jos etupään jousituksen uudet osat toimii Kimille niin euto ei nopeudu, mutta Kimin tuntuma autoon paranee. Eli ei mitään järkyttävää loikkaa missään tapauksessa.Kimi-fanina (uskokaa tai älkää) toivon, että osat sopivat ja mies on liekeissä ajaen paalulta voittoon, mutta jollain todella perverssillä tavalla odotan myös sitä, miten mahdollinen epäonnistuminen nyt sitten selitellään. Esim. "eivät uudet osat voi heti toimia" tms.
No ei, kyllä tässä ihan aidosti peukkuja pidetään pystyssä!
Twitteristä:Ratahans sanoi:Tietäätkö kukaan, edes mitä ne uudet osat on?
Lähteen luotettavuudesta ei mitään hajua.@Pitlanetalk
"Apart from the tweaked front suspension, Raikkonen will receive an updated steering rack. A lot of setup work for Friday. #F1 #Formula1"
No tottakai se nopeutuu jos tuntuma on kunnossa. Mitähän ero oli Lotuksella, sekunnin per kierros Kimin alla kun auto säädöissä vs ei ollut.....Ei sieltä mitään isoa ole tulossa. Jos etupään jousituksen uudet osat toimii Kimille niin euto ei nopeudu, mutta Kimin tuntuma autoon paranee. Eli ei mitään järkyttävää loikkaa missään tapauksessa.
Alonso myös varmisti molemmat mestaruutensa ensimmäisessä mahdollisessa kisassa.Alonson ajaminen viimeisissä kisoissa, kun mestaruus on ollut panoksena on ollut surkeaa.
Ja väite jota en esittänyt.Niin ja neljään peräkkäiseen mestaruuteen on pystynyt Sebin lisäksi vain Fangio ja Schumi, joten ketä tahansa olisi pystynyt samaan on naurettava väite.
Kyllä minä Vettelin ajotaitoja arvostan, mutten nosta häntä korkeammalle jalustalle kuin muitakaan huippukuskeja. Mestaruus vaatii kuitenkin hyvän auton, ja siinä Newey on ollut merkittävin tekijä, niin Red Bullilla kuin aikaisemmissakin talleissaan. 6 mestaruutta Williamsilla ja McLarenilla, 4 Red Bullilla. Ei tuo nyt ihan sattumalta kuulosta.Kuinka monta mestaruutta ja voittoa Sebin pitää vielä ottaa, että saa arvostusta?
Kyllä minä ainakin laitan Schumin Ferrari-mestaruudet hyvin paljon Brawn-Byrne-Todt -kolmikon piikkiin. Kaksi ensimmäistä olivat jo Benettonilla Schumacherin menestyksen kivijalkoja. Ei ne pelkällä ratin vääntämisellä ole tulleet, vaan hyvän auton ja uupumattoman testaamisen lisäksi mm. tallimääräyksillä (ja vähän vilungilla?). Joku muu huippu samassa tallissa vastaavassa asemassa, niin mestaruuksia olisi tullut sille jollekin muulle.Mites sitten Schumacher? Miksi hänen mestaruuksia ei vain kylmästi laiteta Brawnin, Todtin ja co piikkiin?
Joiden molempien autot olivat Neweyn suunnittelemia. Sehän se pointti oli.Onhan Vettel ajanut voittoja kahdessa tallissa.
Kommentit jo tulleet häneltä.Mitäköhän miettii Montezemolo tällä hetkellä?
Huh huh, mitä panikointia täällä Harkat on harkkoja, pisteet jaetaan sunnuntaina. Kimi veti yhden persiille menneen aikakiekan mediumeilla, jonka jälkeen siirty pitkään vetoon. Alonsolla oli nopealla alla pehmeät.
Mediumit taitaa toimia softeja paremmin vedoissa. Aika-ajossa ois kyllä Raikkosen pojan hyvä vetää 6 sakkiin, että pysyis kisassakin mukana.
Kuitenkaan kukaan muu ei ollut pariin vuosikymmeneen voittamaan Ferrarilla yhtään mestaruutta. Kyllä mä vähän enemmän antaisin painoarvoa Schumacherin osuudellekin.Kyllä minä ainakin laitan Schumin Ferrari-mestaruudet hyvin paljon Brawn-Byrne-Todt -kolmikon piikkiin. Kaksi ensimmäistä olivat jo Benettonilla Schumacherin menestyksen kivijalkoja. Ei ne pelkällä ratin vääntämisellä ole tulleet, vaan hyvän auton ja uupumattoman testaamisen lisäksi mm. tallimääräyksillä (ja vähän vilungilla?). Joku muu huippu samassa tallissa vastaavassa asemassa, niin mestaruuksia olisi tullut sille jollekin muulle.
Eipä ollut Ferrarikaan samassa iskussa kenenkään muun kuskin aikana (mutta ei siellä muiden aikana ole ollut Brawn-Byrne-Todt -kolmikkoakaan). Tottakai Schumillakin on osuutensa, eikä vähiten siksi, että sai houkuteltua Benettonin taustatiiminsä Ferrarille. Enemmän kuitenkin laitan painoa sille tiiminrakentajan ja armottoman työmoraalin piikkiin kuin varsinaisille ajotaidoille. Ei Schumi sillä saralla ollut niin ylimaallisen paljon parempi kuin muut. Eikä ole Vettelkään, palatakseni alkuperäiseen kiistanaiheeseen. Ilman Neweyä ei neljää mestaruutta olisi tullut.Kuitenkaan kukaan muu ei ollut pariin vuosikymmeneen voittamaan Ferrarilla yhtään mestaruutta. Kyllä mä vähän enemmän antaisin painoarvoa Schumacherin osuudellekin.
Ketkä kuskit sitten mielestäsi on voittanut ajotaitojen perusteella mestaruuden 1990-luvun alusta lähtien?Eipä ollut Ferrarikaan samassa iskussa kenenkään muun kuskin aikana (mutta ei siellä muiden aikana ole ollut Brawn-Byrne-Todt -kolmikkoakaan). Tottakai Schumillakin on osuutensa, eikä vähiten siksi, että sai houkuteltua Benettonin taustatiiminsä Ferrarille. Enemmän kuitenkin laitan painoa sille tiiminrakentajan ja armottoman työmoraalin piikkiin kuin varsinaisille ajotaidoille. Ei Schumi sillä saralla ollut niin ylimaallisen paljon parempi kuin muut. Eikä ole Vettelkään, palatakseni alkuperäiseen kiistanaiheeseen. Ilman Neweyä ei neljää mestaruutta olisi tullut.
VilleneuveKetkä kuskit sitten mielestäsi on voittanut ajotaitojen perusteella mestaruuden 1990-luvun alusta lähtien?
Unohtamatta Damon Hilliä.Villeneuve
Mutta, Kimi on ennenkin noussut huonojen perjantaiharkkojen jälkeen. Malesia kuitenkin antoi hyviä merkkejä.Adam Cooper @adamcooperF1 50 Sek.
Kimi Raikkonen: "This was a difficult day, because I didn’t feel comfortable with the car in either session"
Mielestäni 1990-luvun alusta lähtien ei selkeästi nopeimmalla autolla mestaruuden ovat voittaneet Schumi 1995, Schumi 2000, Alonso ehkä molempina vuosina 2005, 2006 ja Räikkönen 2007. Tietenkin lopulliseen menestykseen vaikuttaa moni muukin asia kuin auton nopeus. Oma arvostukseni Schumacheria kohtaan tulee pääasiassa 90-luvulta kun ajoi loistavia tuloksia autoilla, jotka olivat selvästi kilpailijoita heikompia. Kuten olen aikaisemminkin sanonut, vuosien 2001-2004 Ferrareilla olisi mestaruudet ottanut moni muukin. Ihan sama sanat sopivat Red Bulliin 2010-2013.Ketkä kuskit sitten mielestäsi on voittanut ajotaitojen perusteella mestaruuden 1990-luvun alusta lähtien?
Toivotaan, että hyvät säädöt ja vauhtia löytyy jostain huomenna. Malesiassa homma näytti ennen kisaa jo ihan lupaavalta, mutta se rata on kyllä sopinut Kimille viime vuosina paremmin. Viime vuonna odottelin Malesiasta jopa paalua, mutta sadehan, yllätys yllätys, pilasi Kimin mahdollisuudet Q3:ssa.Niin kuin täällä on moneen kertaan sanottu, pitkissä vedoissa Kimin vauhti oli hyvää. Aikakierros meni penkin alle.
Huolestuttavaa on tuntuma autosta:
Mutta, Kimi on ennenkin noussut huonojen perjantaiharkkojen jälkeen. Malesia kuitenkin antoi hyviä merkkejä.
Ei varsinaisesti kukaan, koska kukaan ei voita ilman hyvää autoa. Sehän tässä pointti onkin, että mestaruus (ja muutkin tulokset) on aina kuski+auto+tiimi -yhdistelmän tulosta.Ketkä kuskit sitten mielestäsi on voittanut ajotaitojen perusteella mestaruuden 1990-luvun alusta lähtien?