WebSlave sanoi:
Amerikan sarjoihin perehtyneet voinevat kertoa kaverin kuulumisista enemmän.
Jourdain Junior ei ole lähes neljään vuoteen ajanut formulalla - kaikella muulla hän onkin sitten ehtinyt ajaaa. Ei liene mikään ihme, että hänellä on sopeutumisvaikeuksia uuden laitteen kanssa. Jourdain Jr. oli vahva Top 6 -ehdokas vasta CARTin viimeisinä elinvuosina. IndyCar-sarjassa hän ei varsinaisesti ajanut, mutta yksi Indy 500-startti hänellä on ennen CART-uraa ensimmäiseltä ”jakovuodelta” -96.
Michel nousi kärkikuljettajien joukkoon CARTissa, kun hän sai vahvan meksikolaistukijan Giganten taakseen ja löysi ajopaikan Rahalin tallista. Vuonna 2003 tuli miehen ensimmäiset voitot, paikka tallissa oli turvattu seuraavaksi vuodeksi, mutta Rahal ilmoitti muutamaa viikkoa ennen kauden alkua siirtyvänsä – sponsorien painostuksesta – kokonaan IRL-sarjaan. Yksikään Rahalin Champ Car –sponsoreista ei siirtynyt, sillä Jourdain jäi uskollisena etsimään uutta tallia.
Vain pari viikkoa ennen ensimmäistä kisaa Champ Car – päälliköt järjestivät uuden tallin perustaneelle Carl Russolle toisen auton, jota Jourdain Junior ajoi koko kauden vailla merkittävää menestystä. Gigante ei enää jatkanut Champ Car – sarjassa, mutta Jourdain Jr. sai tarjouksen Fordilta, joka halusi meksikolaisen NASCAR-autoon. NASCAR oli juuri ilmoittanut ajavansa Busch-kilpailun Meksiko Cityssä. Jourdainin NASCAR-ura ei oikein missään vaiheessa lähtenyt kunnolla käyntiin ja hän sai potkut tallistaan kauden puolivälissä, koska Meksikosta ei löytynytkään tarpeeksi innostusta sarjaa kohtaan. Seuraavana vuonna Jourdain Jr. oli kuitenkin Fordin sopimuksen velvoittamana jälleen Meksiko Cityssä ja tällä kertaa hän jopa johti kilpailua, kunnes Kyle Busch kiilasi hänet seinään. Hänellä oli vielä vuosi jäljellä sopimusta, ja jossain vaiheessa hän vieraili itse-Ford-mies Jack Roushinkin tallissa, ja esimerkiksi minä luulin hänen vihdoin saavan jotain aikaan. Niin ei kuitenkaan käynyt vaan Ford-sopimuksen umpeuduttua meksikolaisen NASCAR-seikkailu päättyi juuri sopivasti Juan Pablo Montoyan tieltä, jonka taustalle NASCAR siirsi koko ”monikansallisuus-projektinsa.”
Kuten Otto tuossa yllä jo mainitsikin, Jourdain Jr. ajoi Seatilla WTCC-sarjassa mitä suurimmissa määrin sen vuoksi, että sarja piti vierailla Pueblassa, joka on ollut MM-sarjalle varsinainen murheenkryyni. Michelin isä on Meksikon yksi arvostetuimmista moottoriurheilijoista ja kilpailuorganisaattoreista, jonka vastuulla nyt on etsiä sarjalle uusi kilpailuareena. Jourdain Sr. on joiden lähteiden mukaan käynyt neuvotteluja mm. Monterreyn kaupungin kanssa katukilpailusta, mutta mies oli myös paikalla Meksiko Cityssä Champ Car – viikonloppuna. Autodromo Hermanos Rodriquezille hänellä kuitenkaan tuskin on asiaa, sillä esimerkiksi A1GP:kin on vain vuokrannut radan käyttöönsä, eikä WTCC:n tasoinen sarja ala maksamaan radoille heidän läsnäolostaan. Nyt kun Telmex on poistunut joukkueen toiminnasta, saattaa kyseinen kilpailu olla vieläkin suuremmassa vaarassa.
Meksikon A1-autoon junnu-Jourdain päätyi, koska Meksikon varakkain mies Carlos Slim turhautui joukkueen surkeisiin esityksiin, jotka saivat hänen suojattinsa Salvador Duránin näyttämään huonolta. Slimin on huhuttu siirtäneen katseensa Renault’n F1-talliin ja World Series by Renault – luokkaan, jonka hän haluaisi tuoda Meksikoon valmistautuen siten F1-kilpailun mahdolliseen paluuseen Meksikoon.