Äänestysilmoittautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olga
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Olga

hiljaisuus
Itsehän olen vast'ikään herännyt, mutta vakaa aikomus on mennä äänestämään ja täyttämään kaksi vaalilippua. Meillä Kainuussa kun äänestetään kuntavaalien ohessa myös maakuntavaaliehdokkaita.

On äärettömän vaikeaa löytää mieleisiä äänestettäviä ja taitaakin käydä niin, että äänestän kahden eri puolueen ehdokkaita.

Kerroppas ennen iltaa milloin äänestit ja miksi juuri hän sai sinun äänesi.

Olga sanoi:
Itsehän olen vast'ikään herännyt, mutta vakaa aikomus on mennä äänestämään ja täyttämään kaksi vaalilippua. Meillä Kainuussa kun äänestetään kuntavaalien ohessa myös maakuntavaaliehdokkaita.

On äärettömän vaikeaa löytää mieleisiä äänestettäviä ja taitaakin käydä niin, että äänestän kahden eri puolueen ehdokkaita.

Kerroppas ennen iltaa milloin äänestit ja miksi juuri hän sai sinun äänesi.
En ole aivan varma annanko ääneni Hänelle ....vai jollekin toiselle. Katsotaan - pitää raportoida ennen pitkään.

Tässä kohta lähdetään ja tarkoitus olis äänestää kaverin äitiä :rolleyes:

Tarkoitus olisi poiketa tänään, mutta ketähän äänestäisi? :eek!: Tuntuisi tavallaa tyhmältä äänestää varmaa menijää koska se nyt pääsee ilman minunkin ääntäni jatkamaan, joten voisi äänestää jotain muuta, mutta täytynee valita vasta kopissa. Puolue on selvä tapaus näissä vaaleissa.

Itsehän kävin äänestämässä ennakkoon ja ilmoitin päätökseni syynkin jo toisessa toikissa. Äänestin siis lähikoulumme säilyttämisen puolesta:thumbup:

Äänestämään mennään kunhan oon päässy töistä, varastoinut pation kalusteet ja auttanut ruusujen talvisuojauksessa.

Ehdokasvaihtoehtoja on edelleen kaksi. Ketään ehdokkaista Vantaalla en tunne henkilökohtaisesti, valitettavasti.

Niin huolestunut en vaalituloksesta ole että sen vuoksi jo heti huomenaamuna poistun maasta, se on ihan sattumaa ja lomaa on vain kaksi viikkoa...

Nämä on ensimmäiset vaalit, joissa en ole äänestänyt enkä aio tänäänkään mennä. Olen seurannut melko aktiivisesti Jyväskylän alueen ehdokkaiden vaali-ilmoittelua, ja se on keskimäärin varsin säälittävää kaikkien mielistelyä. Puoluekannasta riippumatta, ykköstavoitteet ovat pääsääntöisesti tähän tyyliin...

- lasten- ja nuorten hyvinvointiin panostettava
- kulttuuriin, liikuntaan, yms. panostettava
- vanhusten hoitoon lisävaroja
- paikalliskoulu(t) säilytettävä (samoin neuvola..)
- jne..

Sinällään kovin hyviä ja kauniita tavoitteita. Missä on ne ehdokkaat, jotka kertovat millä tämä kaikki 'parantaminen' rahoitetaan, kun jo nykytilanteen ylläpitäminen vaikuttaa liki mahdottomalta tehtävältä? Rohkeimmat ehdokkaat vaativat 'järkevää taloudenpitoa' , mutta siinä se. Piristävänä poikkeuksena on Kake, joka vastustaa liikenneympyröitä ja töyssyjä. Häntä saattaisin äänestää ihan vaan protestin vuoksi, mutta kun minulla ei ole mitään liikenneympyröitä vastaan.

Kävin äänestämässä, ääni meni opiskelijaehdokkaalle.

Äänestin ennakkoon.... Äänestin uutta voimaa valtustoon..

Todennäköisesti en äänestä. Parista vaalikoneesta on tullu tuloksia tiirattua mutta en halua äänestää ihmistä josta en tiedä mitään muuta kuin nimen. Ja tutumpaa nimeä ei viiti äänestää sillä perusteella että se on tuttu.

Se on täytetty. Vaalikone ehdotteli vasemmistoliittolaisia kärkeen. :confused: Ehkä se kuvasi sitä epätietoisuuden tilaa, mikä äänestyskoppiin mennessä vallitsi.

Lopulta äänestin kahden puolueen edustajia: maakuntavaaleissa lähinnä puoluetta (kuitenkin oman kunnan edustajaa) ja kuntavaaleissa ihmistä puolueessa. Toinen ääni meni miehelle, toinen naiselle. Olis vaan ollut enämpi niitä lippuja, niin olis voinut hajauttaa vielä enemmän. :dunno:

Vaihdoin vielä ehdokasta, mutta silti meni samaan puolueeseen ääni ja naiselle.

Äänestin vain jotain lääketieteen opiskelijaa kokoomuksen listalta.. Mutta tämä järkytti itseänikin: äänestin NAISTA :o

Giffen:[ sanoi:
Äänestin vain jotain lääketieteen opiskelijaa kokoomuksen listalta.. Mutta tämä järkytti itseänikin: äänestin NAISTA :o

Mitenkähän Jokelinin käy?

Olen lähdössä äänestämään ehdokasta, jolla on asiantuntemusta kaupunkisuunnittelusta.